PDA

View Full Version : Enkele gevarieerde vragen omtrent het spelen en kopen van een nieuwe gitaar



Fender71
11 november 2009, 18:37
Hallo..
Ik speel ongeveer twee maanden op een squier affinity tele die ik heb aangekocht op musicstore.
Nadat ik enkele akkoorden heb geleerd en heb vernomen dat dit aangenaam werkte, besloot ik om een simpele solo te leren.. Dit lukt ook nog tamelijk, alleen heb ik tamelijk veel last van de vorige snaar die door mijn versterker komt.
Wat kan ik hieraan doen? Als ik snel moet wisselen gebeurd dit bijna altijd, zelf als ik probeer mijn vingers meer te ontspannen.
ook ben ik een beetje opzoek naar een pedaal voor deze klank ongeveer
http://www.youtube.com/watch?v=I1qkUZZ1aho
ik heb al een Super overdrive SD-1 pedaal gekocht, maar het klinkt bijna hetzelfde als de ingebouwde overdrive in mijn versterker.. ik mik eerder op dit soort jaren 80 geluid.. maar ik heb er helemaal geen verstand van..
Over de kopen van een nieuwe gitaar vroeg ik me enkel af of er hier mensen zijn die wat ervaring hebben met musicstore, en mij misschien kunnen vertellen waar ik vooral op moet letten voor ik al dat geld geef aan een gitaar..
Weet iemand raad? bedankt!:gitarist:

Thmz
11 november 2009, 18:44
Dit lukt ook nog tamelijk, alleen heb ik tamelijk veel last van de vorige snaar die door mijn versterker komt.
Wat kan ik hieraan doen? Als ik snel moet wisselen gebeurd dit bijna altijd, zelf als ik probeer mijn vingers meer te ontspannen.

Dus je bedoelt dat je bv in een solo de tweede snaar eerst aanslaat en de volgende noot op de derde snaar? Bij mij is de klank gewoon weg wanneer ik mijn vinger van de vorige snaar haal. Anders met de zijkant van je hand de noot afdempen.