PDA

View Full Version : Noise gate



xystus
8 april 2003, 08:52
Ik heb zelf een Koch powertone versterker + een jackson USA SL2 gitaar.

1) Ik ben helemaal weg van de noise gate die op een Line6 Pod2 of Line6 Vetta zit.. Is deze ook 'gekopieerd' van een bestaande noisegate; net zoals veel van die amp-models? Is de noisegate anders los te koop van Line6?

2) Kan je een noisegate aansluiten op de FX-loop; moet die dan op de parallele of seriele?

3) Werkt het om een pod in de FX-loop te gooien, en enkel de noisegate aan te zetten.. heb ik dan een goede noisegate voor mijn Powertone-sound?

Alvast zeer bedankt lieve mensen :smile: !

Phyrexian
8 april 2003, 12:01
Op 2003-04-08 08:52, schreef xystus:
Ik heb zelf een Koch powertone versterker + een jackson USA SL2 gitaar.

2) Kan je een noisegate aansluiten op de FX-loop; moet die dan op de parallele of seriele?


Een NoiseGate kan perfect in de FX-loop. Ik gebruik mijn Boss NS-2 in de fxloop van m'n verschillende amps. Werkt perfect. Aansluiting is gewoon serieel: FXloop Send > NS-2 > FXloop Return. Simpel!

xystus
8 april 2003, 12:42
Op 2003-04-08 12:01, schreef Phyrexian:
Een NoiseGate kan perfect in de FX-loop. Ik gebruik mijn Boss NS-2 in de fxloop van m'n verschillende amps. Werkt perfect. Aansluiting is gewoon serieel: FXloop Send > NS-2 > FXloop Return. Simpel!


Is die Boss NS-2 vergelijkbaar met de noisegate van de POD/line6 amps? Is het een hele goede?..

Phyrexian
8 april 2003, 15:20
Is die Boss NS-2 vergelijkbaar met de noisegate van de POD/line6 amps? Is het een hele goede?..


De NS-2 is héél goed. Doet zijn job zoals het moet! Feedback en noise weghalen (wanneer je niet speelt). Hij is makkelijk afstelbaar met de drie knopjes erop.

De NoiseGate in de POD vond ik niet zo ideaal (ik had een POD Pro, maar heb die verkocht)... je kan er niks aan regelen met de hand! Enkel via de software. Niet echt ideaal als je maar wat aan het prullen bent.

Maar, doe eens een search naar die NS-2... er zijn een aantal goede en interessante topics over deze pedaal geschreven op dit forum.

xystus
8 april 2003, 20:43
Op 2003-04-08 15:20, schreef Phyrexian:
[quote]
De NS-2 is héél goed. Doet zijn job zoals het moet! Feedback en noise weghalen (wanneer je niet speelt). Hij is makkelijk afstelbaar met de drie knopjes erop.

De NoiseGate in de POD vond ik niet zo ideaal (ik had een POD Pro, maar heb die verkocht)... je kan er niks aan regelen met de hand! Enkel via de software. Niet echt ideaal als je maar wat aan het prullen bent.

Maar, doe eens een search naar die NS-2... er zijn een aantal goede en interessante topics over deze pedaal geschreven op dit forum.


Ik heb zelf een Boss GT-3 FXpedaal, daar zit een noise-supressor op.. Maar ik wil méér dan dat.

Weet je misschien van welk merk de noise gate is die in de lINE6 amps/POD's zitten?

Kjiratsiekoedel
8 april 2003, 22:44
Ik heb de Flextone 1. De noisegate hierop snap ik niet. Was niet duidelijk wat hij deed met mijn geluid, behalve dat de hoge tonen wegvielen als ik speelde en als ik niet speelde, dan viel hij heel raar stil. Dus maar een keer mee geëxpirimenteerd.

Kan iemand me uitleggen was mijn noisegate zou moeten doen. Ik vond het ruk. Het principe is me wel duidelijk.

lupoloco
8 april 2003, 22:45
werkt ruis weg

Ic3gl0vE
8 april 2003, 23:03
je zou een rocktron hush kunnen gebruiken

Phyrexian
8 april 2003, 23:08
Die NoiseGate in een POD of een ander Line 6 versterker lijkt me logischerwijs van Line 6 zelf te zijn!

Ik vind de ingebouwde noise gate op een POD maar niks. Klinkt en werkt niet goed.

Die NS-2 is eenvoudig en werkt perfect en goed. Een NoiseGate werkt volgens mij ruis weg als je niet speelt... misschien zijn er ook gates die noise wegwerken wanneer je wel speelt? Continue ruiswegwerking dus?

Er is ook een verschil tussen een Noisegate en een Noise Suppressor. Maar het precieze verschil weet'k niet concreet meer.

xystus
9 april 2003, 00:34
Op 2003-04-08 23:08, schreef Phyrexian:
- Die NoiseGate in een POD of een ander Line 6 versterker lijkt me logischerwijs van Line 6 zelf te zijn!

- Er is ook een verschil tussen een Noisegate en een Noise Suppressor. Maar het precieze verschil weet'k niet concreet meer.


Ten eerste; ik vind het helemaal niet zo logisch dat de noisegate van Line6 zou moeten zijn; want die gasten bij line6 bootsen alles na. Van amp-modeling tot FX-modeling. Waarom zou de noise-gate dan authentiek zijn? Ik dacht dat het misschien van de Rocktron Hush Super C afgeleid zou kunnen zijn.. maar op de site is daarover niets te vinden :sad:

Ten tweede;
- volgens mij werkt een noise-gate met het filteren van frequenties; dus ook tijdens het spelen
- een noise-supressor werkt enkel met het volume-niveau; dus als je niet speelt is de output bijna 0 en drukt de supressor de ruis weg die door de elementen wordt veroorzaakt.\

De noise suppressor in mijn GT-3 is waarschijnlijk afgeleidt van die NS-2 waar ik iedereen over hoor. Die werkt inderdaad heel goed.. maar enkel als RUISONDERDRUKKER; een gate heeft ook een EQ-functie.

Phyrexian
9 april 2003, 10:49
Ten eerste; ik vind het helemaal niet zo logisch dat de noisegate van Line6 zou moeten zijn; want die gasten bij line6 bootsen alles na. Van amp-modeling tot FX-modeling. Waarom zou de noise-gate dan authentiek zijn? Ik dacht dat het misschien van de Rocktron Hush Super C afgeleid zou kunnen zijn.. maar op de site is daarover niets te vinden :sad:

Ten tweede;
- volgens mij werkt een noise-gate met het filteren van frequenties; dus ook tijdens het spelen
- een noise-supressor werkt enkel met het volume-niveau; dus als je niet speelt is de output bijna 0 en drukt de supressor de ruis weg die door de elementen wordt veroorzaakt.\

De noise suppressor in mijn GT-3 is waarschijnlijk afgeleidt van die NS-2 waar ik iedereen over hoor. Die werkt inderdaad heel goed.. maar enkel als RUISONDERDRUKKER; een gate heeft ook een EQ-functie.
[/quote]

Hmmmm, waarom vermeldt Line 6 dan niks in hun handleidingen over die NoiseGate waarop ze hun gebaseerd hebben. Ze doen dit wel met al hun amps en effects, waarom dus niet met die NoiseGate???

Ik zou graag van het bestaan weten van een NoiseGate die ook ruisweghaald TIJDENS het spelen!!! Iemand die er zo één kent? Rackapparatuur mag ook!
Een Boss NS-2 en een Rocktron Hush, The Pedal halen enkel ruis weg wanneer er niet gespeeld wordt.

SiNiSTRaL
16 april 2003, 16:37
uh...ik heb een Vamp2,zit ook een (goede) noisegate op, en die is gewoon op het apparaat zelf te regelen, nix software