PDA

View Full Version : 1982 Marshall JCM800 Superbass 100w | model 1992



movo.
11 november 2009, 12:58
Beste mensen,

Zojuist uit Engeland een pakketje gekomen met daarin een 1982 Marshall JCM800 Superbass 100w, model 1992 (oja vertical inputs). Blij natuurlijk maar nu heb ik wat vragen.

De verkoper heeft de eindbuizen eruit gehaald om deze veilig op te bergen zodat ze tijdens de reis naar Nederland onbeschadigd blijven. Nu heeft hij op elke verpakking van elke buis een nummer gezet in welke socket die moet. Kan ik de buizen er dan zo in doen of moeten die opnieuw gebiased worden?

Nog een vraag, ik heb nog geen cabinet dus ik moet het nog even doen met een Valvestate 8280, is het mogelijk om die speakers te gebruiken? Zo ja, op welke impedance moet ik die JCM800 zetten? (op beide speakers staat 8 ohm)

Hopelijk kunnen jullie helpen, t'is namelijk mn eerste buizenversterker ;)

Bedankt alvast, hieronder nog wat foto's (beetje onscherp)

Hier nog wat foto's, morgen betere (http://img21.imageshack.us/g/dsc00342cq.jpg/)

Nielsje
11 november 2009, 13:30
* Buizen kan je gewoon terug drukken
* speakers uit je valvestate kan je gewoon gebruiken, weet niet of ze optimaal klinken. Je kan ze in serie aansluiten, dan komt je totale load op 16 ohm.
* Foto's gezien, mooie bak! Maar je pootjes staan wel vreemd ver naar binnen.

movo.
11 november 2009, 13:38
Bedankt Niels, ja pootjes zijn, als ik het goed bekijk, opnieuw er op gezet. Je ziet namelijk nog 4 kleine gaatjes naast de pootjes.

Oja buizen zijn trouwens: 3 ECC83 Mullard's en 4 Sovtek 6L6WGC (is veranderd van EL34)

Nog een vraagje, 220v of 240v?

the sure thing
11 november 2009, 16:16
Bedankt Niels, ja pootjes zijn, als ik het goed bekijk, opnieuw er op gezet. Je ziet namelijk nog 4 kleine gaatjes naast de pootjes.

Oja buizen zijn trouwens: 3 ECC83 Mullard's en 4 Sovtek 6L6WGC (is veranderd van EL34)

Nog een vraagje, 220v of 240v?240V. Tegenwoordig komt soms 230 uit het NL stopcontact.

Psychomantis
11 november 2009, 19:21
240V. Tegenwoordig komt soms 230 uit het NL stopcontact.

bij mij komt er 234 V uit het stopcontact, maar is het niet de bedoeling dat er in belgie 220 uit komt? en maakt dat sommige apparaten niet kapot?

movo.
11 november 2009, 21:07
Bedankt voor het antwoorden, versterker werkt perfect. Mooi warm geluid al zeg ik het zelf. :)

Binnenkort denk effe na laten kijken, iemand een goed adres in Noord-Holland. Alkmaar en omstreken?

madura
12 november 2009, 20:55
Ernst amps in schagen

madura
14 november 2009, 12:26
Hallo movo,Ik heb de 1992 jcm 800 superbass nu 5 jaar en ben er erg
tevreden over.(met een 2x 1936 12gt75 cabs eronder).De mijne is van 1983

Ik wou deze versterker eerst nog modden naar 2203 spec maar ik ben
blij dat ik dat niet gedaan heb.
als cleane gitaar versterker vind ik de 1992 superbass erg goed ondanks
dat het een basversterker is met een anders werkend eq (mid sweep en
slope pot).

En met distortion ervoor scheurt ie als een opgevoerde zundapp en heb
je een 2 kanaals gitaarversterker met een mega crunch

ik heb ook nog een jmp 2203 , maar de 1992 met een stomp box doet daar
niet voor onder met als voordeel dat je er ook nog meer bass in kan
indraaien (als je dat wilt natuurlijk).

En als je de versterker wilt laten nakijken moet je echt even naar Ernst
guitaramps in schagen deze uber coole gast bouwd zelf ook versterkers
en is het adres om je marshall na te laten kijken.

gr Madura

movo.
14 november 2009, 14:25
Ja dat was ook min of meer de reden dat ik 'm heb gekocht. Meer crunch en bass.
Nu nog een mooie fuzz/boost, ben niet zo te spreken over die Big Muff RI..
misschien Analogman Beano of Sunface.

Bedankt voor het advies. Zal eens gaan informeren bij Ernst Amps!

movo.
23 maart 2010, 18:57
Na een aantal maanden erop gespeeld te hebben zonder problemen begon hij sinds een paar weken af en toe te 'knorren'. Soms wel soms niet. Standby knop uit en aan helpt ook wel eens. Cabinet is een 1960A met V30's, Switch op mono. Versterker op 4 ohm.

Hier een geluidsfragment (opgenomen met telefoon, maar het 'knorren' is te horen) (http://www11.speedyshare.com/files/21581314/download/Amp.mp3)

Iemand een idee?

cluseau
23 maart 2010, 19:15
Iemand een idee?
Niet direct, zou ff moeten meten. Zou wel eens een voedingelko in de preamp kunnen zijn maar zo op t gehoor blijft het koffiedik kijken.

Frans.

nico verduin
24 maart 2010, 09:04
FF op de scope hangen.

movo.
24 maart 2010, 09:20
Even foto's maken van de binnenkant? Anders misschien ff langs brengen bij Nico, woon vlakbij.

movo.
22 augustus 2010, 17:21
Hmmm, helaas begon die de laatste tijd weer raar te doen. Volume drops en af en toe te 'pruttelen'..
Net aan het spelen, ineens een brom (zo'n 'mmm' geluid). Kon nog wel doorspelen maar klonk niet erg goed (weinig bas meer). Snel uitgezet maar het rook verbrand. :???:

cluseau
22 augustus 2010, 17:30
Snel uitgezet maar het rook verbrand. :???:
Maak dan een afspraak met Nico voor het niet meer nodig is.

Frans.

Toaster
22 augustus 2010, 19:08
Hmmm, helaas begon die de laatste tijd weer raar te doen. Volume drops en af en toe te 'pruttelen'..
Net aan het spelen, ineens een brom (zo'n 'mmm' geluid). Kon nog wel doorspelen maar klonk niet erg goed (weinig bas meer). Snel uitgezet maar het rook verbrand. :???:

Gewoon doorgespeeld?

Het forum kan advies geven maar niet fysiek je versterker op afstand instralen. Gewoon een afspraak bij een amptechneut en gewoon niet meer aanzetten dat ding.

cluseau
22 augustus 2010, 23:37
Het forum kan advies geven maar niet fysiek je versterker op afstand instralen.


Hoewel.....goed idee !....... http://home.casema.nl/jajop/cluseau/magic-instralen.gif