PDA

View Full Version : hey



driesjemeetsworld
11 november 2009, 12:50
ik ben Dries en ben het nieuwtje hier :D ik heb al vaker antwoorden gevonden op dit forum maar dan gewoon door hier even een kort bezoekje te brengen en nu is de dag aangebroken om mij eindelijk bij jullie te voegen. :crazyhappy:

om verder te gaan met de voorstelling, ik ben dit jaar 23 geworden en ik speel toch al een aantal jaar (hoeveel weet ik niet ik denk een stuk of 6 jaar) bassgitaar en gitaar. Dat heb ik helemaal in m'n uppie geleerd, ik speel gewoon wat ik graag hoor van een bepaalde band en af en toe iets van mezelf.
Meer weet ik op dit moment niet te zeggen, dus je kan het altijd vragen, want ik ben zeker een heleboel vergeten te vertellen

Groetjes,

Dries

kenx
11 november 2009, 13:11
ik ben Dries en ben het nieuwtje hier :D ik heb al vaker antwoorden gevonden op dit forum maar dan gewoon door hier even een kort bezoekje te brengen en nu is de dag aangebroken om mij eindelijk bij jullie te voegen. :crazyhappy:

om verder te gaan met de voorstelling, ik ben dit jaar 23 geworden en ik speel toch al een aantal jaar (hoeveel weet ik niet ik denk een stuk of 6 jaar) bassgitaar en gitaar. Dat heb ik helemaal in m'n uppie geleerd, ik speel gewoon wat ik graag hoor van een bepaalde band en af en toe iets van mezelf.
Meer weet ik op dit moment niet te zeggen, dus je kan het altijd vragen, want ik ben zeker een heleboel vergeten te vertellen

Groetjes,

Dries

Hoy Dries,

Welkom op het forum! Mag ik vragen wat voor gear je hebt? Gewoon uit nieuwsgierigheid :cheerup:

Groetjes,

Kenny

driesjemeetsworld
11 november 2009, 13:23
Hoy Dries,

Welkom op het forum! Mag ik vragen wat voor gear je hebt? Gewoon uit nieuwsgierigheid :cheerup:

Groetjes,

Kenny

hey,

tuurlijk mag dat!

dit is mijn gear:

-fender precision bass
-cool sg standart stomme merknaam maar overtreft de epiphone in geluid
-merkloze akoustische gitaar handig om mee te nemen en klinkt deftig genoeg
-roland bass cube 100 dus zowel voor mijn sg als fender
line6 distortion en digitech Bp50 om verschillende instellingen op te kunnen slaan

wat heb jij zoal liggen?

groet,

Dries

kenx
11 november 2009, 13:37
hey,

tuurlijk mag dat!

dit is mijn gear:

-fender precision bass
-cool sg standart stomme merknaam maar overtreft de epiphone in geluid
-merkloze akoustische gitaar handig om mee te nemen en klinkt deftig genoeg
-roland bass cube 100 dus zowel voor mijn sg als fender
line6 distortion en digitech Bp50 om verschillende instellingen op te kunnen slaan

wat heb jij zoal liggen?

groet,

Dries

Hoy dries,

Zeker niet slecht!

momenteel mijn gear:

- Fender telecaster mim
- Gretsch G5120
- Qtx stratocaster (merkje van de plaatselijke supermarkt...)
- Stagg klassieke gitaar
- Cort Earth 70 akoestische gitaar
- Merkloze akoestische gitaar
- Marshall valvestate 8240 stereo chorus
- effecten: boss ds-1, Behringer chorus, Fender TU, digitech ax1000G
Groetjes!

Kenny

Psychomantis
11 november 2009, 14:09
-cool sg standart stomme merknaam maar overtreft de epiphone in geluid
Dries

Yeah nog een Cool-man XD
Ik heb een Cool Stratocaster (waar ik overigens veel te veel voor betaald heb :dontgeti:)

driesjemeetsworld
11 november 2009, 22:27
Hoy dries,

Zeker niet slecht!

momenteel mijn gear:

- Fender telecaster mim
- Gretsch G5120
- Qtx stratocaster (merkje van de plaatselijke supermarkt...)
- Stagg klassieke gitaar
- Cort Earth 70 akoestische gitaar
- Merkloze akoestische gitaar
- Marshall valvestate 8240 stereo chorus
- effecten: boss ds-1, Behringer chorus, Fender TU, digitech ax1000G
Groetjes!

Kenny

jouw gear mag er zeker ook wezen :D

driesjemeetsworld
11 november 2009, 22:31
Yeah nog een Cool-man XD
Ik heb een Cool Stratocaster (waar ik overigens veel te veel voor betaald heb :dontgeti:)

ik heb waar voor m'n geld gekregen ben der nog steeds heel erg tevreden over :D ik had eerst een epiphone dot studio besteld maar dat ging zo een klein jaartje duren tegen dat die geleverd zou worden dus ben ik eens naar die winkel gestapt en ik mocht zo'n beetje de hele winkel uittesten als ik wou toen vond ik de cool sg.

waar heb jij je cool gevonden? ik hoorde er voor het eerst van toen ik dus naar die winkel stapte, blijkbaar is dat hun huismerk en ik zei dat ik absoluut geen cool ging kopen :p en kijk nu!

driesjemeetsworld
11 november 2009, 22:33
Hoy dries,

Zeker niet slecht!

momenteel mijn gear:

- Fender telecaster mim
- Gretsch G5120
- Qtx stratocaster (merkje van de plaatselijke supermarkt...)
- Stagg klassieke gitaar
- Cort Earth 70 akoestische gitaar
- Merkloze akoestische gitaar
- Marshall valvestate 8240 stereo chorus
- effecten: boss ds-1, Behringer chorus, Fender TU, digitech ax1000G
Groetjes!

Kenny

ik had er eerst over gekeken!
een gretsch! waauw wat een zaligheid die klank en looks gewoon te zalig ik ben zot van die semi acoustic series

kenx
11 november 2009, 22:42
ik had er eerst over gekeken!
een gretsch! waauw wat een zaligheid die klank en looks gewoon te zalig ik ben zot van die semi acoustic series

Hoy Dries,

Het kan wel eens tot morgen avond duren alvorens psychomantis online komt, vandaar dat ik even in zijn plaats antwoord. Hij heeft zijn Cool gekocht bij Piens, hier in België. Jij waarschijnlijk ook aangezien dat inderdaad hun huismerk is.

Om nu maar even te reageren op je vorige post, dit is eigenlijk maar een budget-gretsch, maar daarom zeker niet minder! Zeker véél gitaar voor je geld! Zoiezo, ben er heel blij van, en speelt geweldig. Juist van mijn valvestate ben ik niet zo super blij, thuis klinkt hij te gek, maar eens bij repetities of optredens... :stop:

Daar verzuipt hij gewoon in de bandmix, en hoor ik mezelf nog amper spelen, hij kan hard zat! Maar dat heeft niet echt zin, het helpt niet. Hij staat op repetities tevens maar voor een kwartje open, en we spelen niet bepaald zacht. Binnekort (lees: volgend jaar :D) word hij waarschijnlijk vervangen door een Marshall Vintage Modern of een vox AC50 ben er zelf nog niet echt uit, maar ik heb nog tijd genoeg :D

Groetjes!

Kenny

driesjemeetsworld
12 november 2009, 09:42
Hoy Dries,

Het kan wel eens tot morgen avond duren alvorens psychomantis online komt, vandaar dat ik even in zijn plaats antwoord. Hij heeft zijn Cool gekocht bij Piens, hier in België. Jij waarschijnlijk ook aangezien dat inderdaad hun huismerk is.

Om nu maar even te reageren op je vorige post, dit is eigenlijk maar een budget-gretsch, maar daarom zeker niet minder! Zeker véél gitaar voor je geld! Zoiezo, ben er heel blij van, en speelt geweldig. Juist van mijn valvestate ben ik niet zo super blij, thuis klinkt hij te gek, maar eens bij repetities of optredens... :stop:

Daar verzuipt hij gewoon in de bandmix, en hoor ik mezelf nog amper spelen, hij kan hard zat! Maar dat heeft niet echt zin, het helpt niet. Hij staat op repetities tevens maar voor een kwartje open, en we spelen niet bepaald zacht. Binnekort (lees: volgend jaar :D) word hij waarschijnlijk vervangen door een Marshall Vintage Modern of een vox AC50 ben er zelf nog niet echt uit, maar ik heb nog tijd genoeg :D

Groetjes!

Kenny

jap inderdaad de mijne komt van bij piens, best wel een toffe winkel waar je eens goed de gitaren mag uittesten :)

Achja budget of geen budget, zolang er maar een deftige klank uitkomt. kijk naar ik met m'n cool :p voor mijn part mag er nog "cheap" opstaan tis de klank die telt :D Al ben ik wel heel erg tevreden van mijn nogal dure, maar o zo zalige fender precision :p

Van versterkers heb ik niet echt veel verstand. ik zou echt nie weten wat aan te raden is en wat niet. Meestal ga ik gewoon naar de muziekwinkels en test er daar op los. af en toe lees ik wel eens iets over wat goeie versterkers zijn en wat zoal de minpunten zijn, maar tis nog altijd je eigen ervaring die telt natuurlijk. Misschien dat je valvestate dan weer beter is voor het wat rustigere werk. je weet wat je te doen staat, je bandgenre veranderen naar van die triestige pop :p

groetjes!

Psychomantis
12 november 2009, 18:08
Mijn cool hebk voor 299 euro bij piens gekocht, samen met een peavey blazer 158 (transtube series) voor 125. Van mn peaveytje ben ik erg tevreden, van de gitaar ook min of meer maar voor dat geld had ik een epiphone lp :( Ik investeer nu niet echt veel meer in gitaren omdat ik keyboardspeler ben geworden in kenx' bandje :cheerup: