PDA

View Full Version : post rock Tremolo effect



roggethomas@hotmail.com
10 november 2009, 23:40
Hallo, ik weet niet of dit hier past maar bon...
Ik zou graag een stuk spelen zoals ze bij vele prog, post rock bandjes spelen. Het gaat hem om het snel alternate picken van een noot met delay en andere effecten? zodanig dat er een vloeiende toon ontstaat. Kan iemand mijn uitleggen hoe je dit bereikt (hoe picken, instellingen effecten). Als ik dit probeer vind ik dat je het gepick te veel hoort wat de melodie niet echt vloeiend maakt.
Het lijkt niet op wat ik voor ogen heb

enige tip

Thomas

B0UDEWIJN
11 november 2009, 08:56
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt(maar dat ligt denk ik aan mij;)). Kun je misschien een paar voorbeelden geven?

rufus
11 november 2009, 12:02
misschien vind je het antwoord op jijbuis

http://www.youtube.com/watch?v=eWFI5LFzt3M

roggethomas@hotmail.com
11 november 2009, 12:22
ja had ik ook al gezien maar ze vermelden niet echt de settings van die delay enzo. en het is ook moeilijk te zien hoe hij zijn plectrum en zo vasthoudt wat volgens mij belangerijke punten zijn.
voorbeelden zijn zowat elk liedje van mogwai, mono, ....

Jeroensnake
11 november 2009, 14:12
Hij zoomt op alle effecten in, je kan het zo aflezen ...

ChazyChaz
11 november 2009, 19:55
Denk dat ik snap wat je bedoelt; lange lijnen spelen met heel veel aanslagen, en een dikke bak delay eroverheen om het vloeiend te maken toch?

Trucje wat ik zelf ik graag mag gebruiken! Zorg dat er ongeveer een halve seconde tussen je delay's zit en stel hem lekker lang in. Je kunt er zelfs eventueel twee met verschillende timing (voor een soort ping pong effect) gebruiken om het nog vloeiender te maken.

Aangaande de tremolo pick; probeer niet met al je kracht "uit je arm" te picken, maar gebruik je vingers en een soepele beweging in je pols. Zodra je zoveel mogelijk noten haalt, met een zo klein en soepel mogelijke beweging zit je goed.

Gave truc: zet je delay(s) vóór je destortion en dan krijg je een natuurlijke vervorming in je delays, het is even zoeken naar een gave delay instelling maar dit is een erg goede manier om het heel "big" en vloeiend te maken.

Succes!!

Edit: Gebruik ook een trage Phase Shifter, dan zit je helemaal goed!