PDA

View Full Version : oppepper van de Bassman, tijdens de solo.



Dirtypool
8 april 2003, 01:04
Hoi, we zijn vandaag ff aan het oefenen geslagen en wat me opviel, was dat zodra ik wilde soleren, ik totaal tegen het geluid van de rest wegviel.
Mijn vraag is, hoe stellen jullie hem in en wat gebruiken jullie Bassman-eigenaren tijdens de solo (behalve geestveruimende middelen :smile: )zodat ie er mooi bovenop ligt?
Ik lijk af en toe wel Robert Johnson die een stevige joint gerookt heeft en bak er dan nix van.
Nu moet ik zeggen, ik heb een Koch Pedaltone alleen kan ik dat ding niet fatsoenlijk uitproberen want mijn buurman zou eigenlijk een mortuarium moeten runnen, aangezien hij van doodse stilte houdt en zo nu en dan voor Poltergeist speelt ( meestal binnen een paar minuten)

Grtz Richard

PluueeR
8 april 2003, 09:06
Ik zelf gebruik daar een overdrive pedaaltje voor. Werkt voor mij perfect, zelf gebruik ik de Bluesbreaker II van Marshall.

Nocki
8 april 2003, 10:52
toch even die pedaltone instellen en gebruikn denk ik. er zat dacht ik een solo boost boost op. en ades prbeer je een uurtje eerder in de oefenruimte te komen...

Nocki

Mr.Jay
8 april 2003, 11:52
[quote]
Op 2003-04-08 10:52, schreef Nocki:
toch even die pedaltone instellen en gebruikn denk ik. er zat dacht ik een solo boost boost op. en ades prbeer je een uurtje eerder in de oefenruimte te komen...

Ik heb enkele ervaringen met sommige pedalen gehad op b.v. een Bassman dat als die AMP al in oversturing staat > VEELpedalen alleen nog maar compressen > dus met extra drive heb je tevens volumeterugloop helaas....
Zo ook de FULLDRIVE 2 ! die comprimeert als de hel als de amp zelf in high-gear staat, en DAT is nou juist de Bassmans heerlijk sound.
Ik red me nu op die amp prima met een BLUESDRIVER2 van BOSS > die gaat er ECHT overheen, en lekker strak.

Jay

SteavisSmokin
8 april 2003, 14:13
Die fulldrive heeft dat ook met mijn SR, aard van het beessie denk ik.

Waarom gebruik je je volume knop op je gitaar niet? Da's het perfecte middel om er bij solos bovenuit te komen. Daarnaast redelijk wat mid in je geluid draien, dan kom je er vaak wel doorheen. :grin:

LordRiffenstein
8 april 2003, 14:19
Nobels ODR-S, tubescreamer-achtig pedaaltje met 3-bands toon regeling, volume en gain. Kan als overdrive maar ook als trap-in-de-aars gebruikt worden. Goedkoop ook, regelmatig te vinden op Ebay Duitsland. Er is ook nog de Nobels ODR zonder 3-bands toonregeling.

HTH,

Yoeri

Mr.Jay
8 april 2003, 15:10
[quote]
Op 2003-04-08 14:13, schreef SteavisSmokin:
Waarom gebruik je je volume knop op je gitaar niet?

Doe ik ook, maar niet om CONSTANT met teruggedraaid volume een basissound te hebben, heb liever volopen dan. Gebruikt het meest een klein boostertje is vaak genoeg.


>Daarnaast redelijk wat mid in je geluid draaien, dan kom je er vaak wel doorheen.

Kwestie van smaak > ik heb je MID gehoord. Ik hou zelf niet van dat MID op 10 geluid > is mij te schreeuwerig en haalt bovendien AL je toon uit je amp. De andere knoppen funktioneren bijna niet meer. Het wordt eerder penetranter dat wel, maar mooier... ?? nee. Bovendien als je dit doet met slechtere speakers gaat het echt pijn doen.

Jay

SteavisSmokin
8 april 2003, 15:17
Tsja..kwestie van smaak he..ik hou wel van mid, maakt de toon rijker en vetter vind ik...

Dirtypool, toch is't niet verkeerd als je als Robert Johnson klinkt hoor... :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Steavissmokin op 2003-04-08 15:18 ]</font>

Mr.Jay
8 april 2003, 15:23
[quote]
Op 2003-04-08 15:17, schreef SteavisSmokin:
Tsja..kwestie van smaak he..ik hou wel van mid, maakt de toon rijker en vetter vind ik...

Vetter ? vind ik wat anders. Rijker wordt je toon als er méér harmonischen bijkomen, gebeurt niet echt met méér MID. Het heeft wél wat hoor, VEEL MID, ik draai em ook wel es ver open, maar MOOIERE TOON heb je beslist met wat genuanceerder middengebied, al zeker met 10" speakers !
WAAROM je het gebruikt blijft natuurlijk smaak.

Jay

sash
8 april 2003, 16:59
Dirtypool: Wat dacht je van een simpele clean boost? Werkt vaak ook perfect.

Dirtypool
8 april 2003, 17:43
Ik denk dat ik idd een Bluesdingetje van Boss ga proberen.
Zag ik Lefthand Freddy op spelen en die klonk messcherp. Verder ook goede berichten over gelezen.
bedankt voor de tips jongens.

Grtz Richard.

sash
8 april 2003, 20:27
Kijk zeker eens naar de Keeley Bluesdriver: http://www.robertkeeley.com

Mr.Jay
8 april 2003, 21:40
[quote]
Op 2003-04-08 17:43, schreef Dirtypool:
Ik denk dat ik idd een Bluesdingetje van Boss ga proberen.
Zag ik Lefthand Freddy op spelen en die klonk messcherp. Verder ook goede berichten over gelezen.
bedankt voor de tips jongens.

Ik gebruik ook de Bluesdriver2 van BOSS voor stevigere soli en de nw.serieMarshall compressor als lichte BOOSTER, je kunt daarvan de compressie op 0 zetten, en dan heb je volume boost. je houdt je ampsound vrij aardig intact dan.

Werkt voor mij prima op mijn Bassman zowel als op m'n SuperReverb.

Jay




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mr.Jay op 2003-04-08 21:42 ]</font>

Al
8 april 2003, 21:54
Op 2003-04-08 20:27, schreef sash:
Kijk zeker eens naar de Keeley Bluesdriver: http://www.robertkeeley.com


Ik heb een paar van die Keeley mods toegepast op een BD2. Ben er tevreden over, speel single coil. Is vetter en minder pinnig. Maar is misschien niet wat je wil. --> Heb met mr Jay (o.a. 59Bassman speler) zitten vergelijken, was in eerste instantie niet wat hij zocht.

Al

sash
8 april 2003, 22:16
Het blijft idd natuurlijk smaak wat voor overdrive het best bij je past, maar Keeley zou o.a. een mogelijkheid kunnen zijn.

Dirtypool
8 april 2003, 22:16
Die Keeley-mods, hebben jullie die op de website gekocht of zelf samengesteld?
Moeilijk?

Grtz Richard

sash
8 april 2003, 22:25
Op 2003-04-08 22:16, schreef Dirtypool:
Die Keeley-mods, hebben jullie die op de website gekocht of zelf samengesteld?
Moeilijk?

Grtz Richard


Ik denk niet dat het al te moeilijk is. Zijn vaak maar een paar weerstandjes en/of IC's.

Pearljam van dit forum heeft onlangs een DS1 van Keeley gekocht (je kan de pedalen nieuw in doos, gemod en al bij hem kopen) en daar was ie zeer over te spreken.

jpb
8 april 2003, 23:49
Zelfde verhaal voor de VL Sparkle Drive. Zeer goede mod. keeley weet wat 'ie doet en heeft nu Satriani en Vay als klanten.

jpb
8 april 2003, 23:50
Vai dus :smile:

motorpsychonaut
12 april 2003, 11:44
ik gebruik die boss blues driver voor soleren. geeft een tubescreamer achtig effect, maar dan is hij ook nog in te stellen als een zwaardere distortion, dus voor mij is ie beter. maar ik moet wel zeggen dat ik ook de mid op 10 heb, maar ook de high.... dus...