PDA

View Full Version : Filmke



Robbert v.d. Hanenberg
10 november 2009, 21:41
Kwam gister de backing track hiervan tegen...vette track...dus vandaag even 'n paar takes opgenomen.

http://www.youtube.com/watch?v=3iI0xCHr_ok

Grtz,


Robbert

Steven Otto
10 november 2009, 21:50
Gast, wat een toonnneeee :cheerup:
Echt een lekkere solo.
Het mooiste vind ik nog je bends en de vibrato's; dat snelle doet me niet zo veel :sssh:

Guitarfreak
10 november 2009, 22:02
Ik zeg het niet gauw, maar hoooowley shit! Je spel is echt gigantisch goed. Heerlijk om te luisteren.

Comfortably Daniel
10 november 2009, 22:20
't hele shred/tap gebeuren is totaal niet mijn ding...kan 't dan ook totaal niet...maar dit vind ik toch wel erg goed. 't Blijft samenhangend, wat ik van ik meestal een beetje mis in dit soort muziek en bij het tappen hoor je duidelijk iedere noot.

Top! :ok:

pasqual
10 november 2009, 22:40
wat een sound, man! jammer dat je zo kut speelt;) nee ff serieus: echt super goed, geweldige techniek en feel.

groeten Pasqual.

Riky
10 november 2009, 22:48
Sow dan! Dat hakt er wel in!
Iets teveel geschred voor mij, maar damn! Wat een spelen zeg. Wat een beheersing ook. Vind hem niet zo mooi als Some Lukather - ish improvising, maar die vind ik dan ook echt helemaal geweldig!

Erg knap! Zo spelen kunnen er toch niet veel.

VHsologitarist
11 november 2009, 00:14
Hey mijn favoriete electrische gitarist post weer eens iets! Super Robbert.
Heerlijk :)
Wat mij eigenlijk wel opvalt is dat je arpeggio's vaak op elkaar lijken alleen in een andere progressie.
Maar des al niet te min klinkt het gewoon super!
We want more.. we want more....

Robbert v.d. Hanenberg
11 november 2009, 01:29
Thanks!!

VHsologitarist: Ik gebruik vaak add9 en sus4 arpgs omdat ik deze heel melodisch vind.
Vond deze reeks juist wel lekker...probeer 'n arpeggio vaak syncopisch te benaderen, zodat je als het ware accenten verlegt, en hij 'n meer 'zwevend' (piano-achtig) karakter krijgt...vond deze reeks eigenlijk wel lekker wat 'dat' betreft.

VHsologitarist
11 november 2009, 07:42
Ja zeker, hij klinkt heel lekker.
Wat ik noemde heeft zelfs de beste gitarist bij 'improvisatie'/eigen stukken.
Zo hoor ik typische toonladders terug in het spel van Paco de Lucia/Al DiMeola etc.
Dat maakt een gitarist ook eigen, zoals je noemt een eigen karakter.
Je syncopische uitleg over je spel heb je al vaker verteld, en ik dacht toen.. dan koop ik ook een Vox Tonelab SE. En nu speel ik bijna geen elektrisch gitaar meer, zonde van het apparaat. Maar jij haalt er echt een super vette sound uit, ook je spel natuurlijk.

Groetjes
Ferry

Sonno
12 november 2009, 11:20
Vette shit hoor! Lekker met feel ingespeeld, petje af. Technisch uiteraard weer helemaal ok! Ik heb btw ook wat andere inzendingen voor die Herman Li contest geluisterd en ik moet zeggen dat je heel wat concurrentie hebt! Ik ga thuis denk ik maar ff m'n gitaar kapot slaan (of oefenen).

Gr. Sonno

Robbert v.d. Hanenberg
14 november 2009, 00:03
Bedankt!

Hier nog 'n andere behoorlijk freaky korte take:

http://www.youtube.com/watch?v=uQD2lk_01C0

Noid
14 november 2009, 00:27
Ai ai ai, dat is weer verdomd strak gespeeld. Ik heb ook veel anderen beluisterd. Er zitten inderdaad veel goede inzendingen tussen (naast notengepoep zonder fatsoenlijke structuur en/of melodie). Jouw keuze om er een soort song met solo-tjes van te maken, zou nog wel eens gunstig uit kunnen pakken. Succes in ieder geval!

Ja, dat "freaky" stukje van je had ik ook al gehoord, het is verdomd snel, maar mist voor mij structuur om het boeiend te houden.

Robbert v.d. Hanenberg
14 november 2009, 01:08
Noid: Thanks! Ja man :D...was ook maar 'n kort take'je...beetje over the top shred zeg maar...moet kunnen af en toe.

pasqual
14 november 2009, 11:57
hey Robbert,

ik vind jouw een zeer goede gitarist met een goed gevoel voor tone ( wat ook zeer belangrijk is ). het arpeggio gedoe is niet geheel mijn smaak, maar ik vind het wel enorm knap zoals je het doet. ik denk niet dat ik hier een uur naar kan luisteren, vooral door de nootdichtheid, maar dat is mijn smaak nu eenmaal niet. ik hou meer van tone-goeroes zoals gilmour.
heb je ook volledige eigen nummers online staan? ben ik wel nieuwsgierig naar.

groeten Pasqual.

VHsologitarist
14 november 2009, 12:21
Hey Robbert,

Ik moet mij wel bij pasqual aansluiten betreft notenpoeperij.
Ook ik vind jou DE BESTE elektrische gitarist op dit forum. Maar je laatste post is idd niet iets wat waar ik langer dan 3 seconden naar kan luisteren, afgezien het technisch knap is. En idd op zijn tijd moet het kunnen om 'te shredden'. Ook in je shred post kan je zien dat je een eigen stijl hebt qua spelen en dat maakt jou uniek.
Misschien een idee om de jazz in te duiken, om je variatie uit te breiden, zoals lukather ook heeft gedaan? Aangezien hij je grote idool is, toch?

stratie
16 november 2009, 00:13
Jeetje robbert,

Je blijft me verbazen man. Ik zou voordat je tijd gaat investeren in jazz, eerst investeren in een goede webcam! dat zou echt al ontzettend veel meerwaarde hebben.

En ik zie jou geen jazz spelen. Doe maar niet, je bent hier erg goed in, en volgens mij blijf je je maar ontplooien. Je filmpjes worden steeds sterker man, niet alleen technisch maar vooral melodisch!

Robbert v.d. Hanenberg
25 november 2009, 17:00
Bedankt weer!!

VHsologitarist: Lukather is idd zwaar m'n favoriet...daarmee wil ik niet zeggen dat hij 'de beste' (rare term) is, net zo min als dat ik dat hier ben, ook niet op electrisch gebied, maar wel tof dat m'n stijl je bevalt. ;)
Heb me meerdere malen tot de jazz proberen te wenden, maar 't trekt me te weinig om me er in vast te bijten. Heb waanzinnig veel respect voor 'n gitarist als Holdsworth, ook zeker veel naar geluisterd, maar zal voor m'n plezier niet gauw 'n cd van 'm opzetten...mis 't melodische aspect...zal wel 'n tekortkoming van mij zijn...
Ik wil spelen wat ik voel, wat me boeit, anders klink ik steriel...althans...dat denk ik.
Buiten het spelen van alle mogelijke ladder-patronen zijn er ook termen als: frasering, toonvorming, en intonatie...te klinken als jezelf zeg maar, filosofisch gelul, maar je snapt me wel denk ik. Dat is voor mij de essentie zeg maar...en dat houdt nooit op...ongeacht welk straatje, daar ben ik inmiddels wel achter.