PDA

View Full Version : Buizenprobleem Fender Deluxe Reverb RI???



dr335
10 november 2009, 21:14
Ik heb een probleem met mijn Fender Deluxe Reverb Reissue versterker. Op LAAG VOLUME, (2 tot 3), op beide kanalen met een overdrive-pedaal (bijv. Boss OD-3, Ibanez TS-9 tubescreamer), heb ik een soort ghost note-achtige distortion/vervorming kort na de vervorming van het overdrive-pedaal. Het verdwijnt geheel als ik het volume hoger zet (boven 4). Gek. Wie heeft een idee?

Verdere gegevens: ik heb mijn power tubes een aantal maanden geleden vervangen (ander probleem), maar ik merk dat één van de buizen erg stoort (bromt/kraakt) als ik ze een klein beetje beweeg. Is dit normaal?

Verder: De plaatjes van mijn rectifier (gelijkrichter)buis rammelen als ik de buis uit de versterker haal. Is dit normaal?

Verder heb ik verschillende snoeren, gitaren, etc. getest, maar geen verschil. Ik ben nieuw in de buizenversterkerwereld, dus wie kan me helpen?

(zoekfunctie in gitaarnet.nl werkt niet, dus misschien zijn er vergelijkbare problemen?)

cluseau
10 november 2009, 21:38
.... heb ik een soort ghost note-achtige distortion/vervorming kort na de vervorming van het overdrive-pedaal. Het verdwijnt geheel als ik het volume hoger zet (boven 4)...
Probeer het even zonder pedaaltjes om de amp uit te sluiten.



...ik merk dat één van de buizen erg stoort (bromt/kraakt) als ik ze een klein beetje beweeg. Is dit normaal?...
Waarschijnlijk niet, zou een vuile buisvoet kunnen zijn maar andere oorzaken kan ook. Voor een juist oordeel is meer onderzoek nodig.



Verder: De plaatjes van mijn rectifier (gelijkrichter)buis rammelen als ik de buis uit de versterker haal. Is dit normaal?
Lijkt me ook niet, misschien een goedkoop merk of hij is van ouderdom en hitte gekrompen.

Heb je bij het vervangen aan de bias instelling gedacht (indien nodig).

Frans.

dr335
10 november 2009, 22:03
cluseau, bedankt voor je reaktie.