PDA

View Full Version : Buizenprobleem Fender Deluxe Reverb RI???



dr335
10 november 2009, 21:14
Ik heb een probleem met mijn Fender Deluxe Reverb Reissue versterker. Op LAAG VOLUME, (2 tot 3), op beide kanalen met een overdrive-pedaal (bijv. Boss OD-3, Ibanez TS-9 tubescreamer), heb ik een soort ghost note-achtige distortion/vervorming kort na de vervorming van het overdrive-pedaal. Het verdwijnt geheel als ik het volume hoger zet (boven 4). Gek. Wie heeft een idee?

Verdere gegevens: ik heb mijn power tubes een aantal maanden geleden vervangen (ander probleem), maar ik merk dat één van de buizen erg stoort (bromt/kraakt) als ik ze een klein beetje beweeg. Is dit normaal?

Verder: De plaatjes van mijn rectifier (gelijkrichter)buis rammelen als ik de buis uit de versterker haal. Is dit normaal?

Verder heb ik verschillende snoeren, gitaren, etc. getest, maar geen verschil. Ik ben nieuw in de buizenversterkerwereld, dus wie kan me helpen?

(zoekfunctie in gitaarnet.nl werkt niet, dus misschien zijn er vergelijkbare problemen?)

cluseau
10 november 2009, 21:38
.... heb ik een soort ghost note-achtige distortion/vervorming kort na de vervorming van het overdrive-pedaal. Het verdwijnt geheel als ik het volume hoger zet (boven 4)...
Probeer het even zonder pedaaltjes om de amp uit te sluiten.



...ik merk dat één van de buizen erg stoort (bromt/kraakt) als ik ze een klein beetje beweeg. Is dit normaal?...
Waarschijnlijk niet, zou een vuile buisvoet kunnen zijn maar andere oorzaken kan ook. Voor een juist oordeel is meer onderzoek nodig.



Verder: De plaatjes van mijn rectifier (gelijkrichter)buis rammelen als ik de buis uit de versterker haal. Is dit normaal?
Lijkt me ook niet, misschien een goedkoop merk of hij is van ouderdom en hitte gekrompen.

Heb je bij het vervangen aan de bias instelling gedacht (indien nodig).

Frans.

dr335
10 november 2009, 22:03
cluseau, bedankt voor je reaktie.
*) zonder pedaaltjes geen probleem, maar de versterker heeft geen master-volume dus alleen overdrive door de versterker/buizen bij hoog volume. En bij hoog volume heb ik geen enkel probleem, ook niet met verschillende pedaaltjes. Dus dat is dan lastig om dingen uit te sluiten.

*) power tubes laten vervangen bij de muziekwinkel onder garantie en op de bon staat dat ze hem 'afgesteld' hebben. Dus maar even teruggaan voor de voetjes. 't Zal waarschijnlijk niet het probleem van mijn ghost notes zijn...

*) rectifier tube: dan toch maar even een nieuwe bestellen.

*) Alleen vind ik het vreemd dat er alleen bij zeer lage volumes een probleem is. Misschien typisch buizenprobleem of kan het 'gewoon' aan het versterkertype liggen???

Ik heb nieuw op het forum --> hoe krijg ik de citaten?

Psychomantis
10 november 2009, 22:10
Ik heb nieuw op het forum --> hoe krijg ik de citaten?

klik op "quote" en antwoordt dan

dr335
10 november 2009, 22:17
klik op "quote" en antwoordt dan

Het werkt! Bedankt!

cluseau
11 november 2009, 00:24
......zonder pedaaltjes geen probleem.....

Tja, dan zou je zeggen dat het in een pedaal zit. Eerlijk gezegd moelijk te oordelen zonder het te kunnen horen / meten. Misschien heeft iemand anders dit eerder meegemaakt dus wacht nog even af.

Frans.

dr335
11 november 2009, 05:41
Tja, dan zou je zeggen dat het in een pedaal zit. Eerlijk gezegd moelijk te oordelen zonder het te kunnen horen / meten. Misschien heeft iemand anders dit eerder meegemaakt dus wacht nog even af.

Frans.

Met al mijn OD-pedalen heb ik het probleem, met de één wat erger dan de andere, ook afhankelijk van de gain-instellingen. Dus de versterker reageert op verschillende ingangssignalen. Indien het wat meer overdrive is, wat meer gain en meer "grid", dan ontstaat er meer noise.
Ik ben al flink aan 't afstrepen geweest (kabels/pedalen/gitaar), wat 't wel en niet zou kunnen zijn en 't lijkt volgens mij in de versterker te moeten zitten.
Hopelijk heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt.