PDA

View Full Version : het metallica geluid



Sixten
10 november 2009, 19:59
ey,

ik speel steeds vaker / meer metallica. maar ik kan maar niet het perecte geluid uit mijn versterker krijgen. ik heb nu een behringer super metal sm400 voetpedaaltje:
http://www.behringer.de/EN/images/products/SM400_P0550_Top_web.jpg

en m'n versterker is een fender frontman 212R
gitaar: ibanez sa bk 120

mij werd op een ander forum voorgesteld een metal muff aan te schaffen of een boss distortion ds1

metal muff:
http://mos.musicradar.com/images/Guitarist/Issue%20279/GIT279_cuts_electro2-460-80.jpg

boss distortion ds1:
http://www.audiogeekzine.com/wp-content/uploads/2009/01/boss-distortion-pedal-ds-1.jpg

er zit natuurlijk wel een prijsverschil in. de boss is 50 euro terwijl de metal muff 90 euro kost.
ik hoop dat jullie er meer verstand dan mij van hebben en me kunnen helpen

Steven Otto
10 november 2009, 20:18
Wat is voor jou hèt Metallica geluid?
- Kill em All
- ...And Justice for All
- Black
- Death Magnetic

Op die albums verschillen het gitaargeluid nogal. Als je een wat specifieker geluid kiest, kan ik je beter helpen. Ik ben bang dat je eerst een andere versterker nodig hebt, want die is niet zo heel goed. Met een pedaal zal het geluid er niet veel beter op worden, hooguit meer gain.

Trouwens, dit is niet het goede subforum. Dit topic hoort bij 'effectpedalen'. Stuur een mod even een berichtje dat je hem graag ergens anders wilt hebben :)

Henri H
11 november 2009, 09:04
1. Andere (buizen-) versterker (Marshall JCM 800/JVM (zie sig :soinnocent:), Mesa Boogie?) i.c.m. tubescreamer.
2. Brunetti Mercury Box (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128895)

Misschien werkt dat Brunetti pedaal (€175-) ook wel goed op je Frontman amp.

Tankman
11 november 2009, 09:37
De Metal Muff levert wel geweldige geluiden. Ik speel er zelf op. Het is per vesterker even klooien met de instelling van je pedaal en van je versterker, maar uiteindelijk kan hij bijna iedere versterker goed laten klinken. Ik zou hem niet beschrijven als het metallica geluid, meer als het Lamb of God geluid.

Bij mij klinkt hij namelijk exact als Now You've got something to die for van Lab of God.

Sanderltd
11 november 2009, 11:23
Tja, ik denk niet dat je enkel met een pedaal het geluid van Metallica zal kunnen nabootsen.
Metallica speelt op Mesa's en gebruiken emg's zonder enige extra distortion-pedalen. (Enkel Kirk gebruikt voor solo's een tubescreamer.)

Ik heb gemerkt dat emg's zelf ook veel toevoegen aan het geluid als je op zoek bent naar iets Metallica-achtigs. Ik heb zelf een emg 60 in nek en een emg 81 in de brug en ik kan bijna perfecte Metallica sounds nabootsen met mijn Line 6 spider. (Met een peavey vk zou het over het algemeen ook kunnen lukken, maar mijn line 6 zat er dichter bij.)

Ik denk dus dat je best eens gewoon op zoek gaat naar een goede, (2dehands) Line 6 Spider. Die kun je voor 150-200 euro op de kop tikken en zullen veel meer effect hebben dan een nieuw pedaal. :)


EDIT: Mocht je trouwens ook graag het cleane geluid van Metallica willen nabootsen kan dat, denk ik, wel vrij goed met je huidige versterker. Metallica gebruikt echter vaak een chorus. Zij gebruiken er zelf eentje van Boss, alleen weet niemand precies welke. Ik heb zelf echter de Boss CE-5 en die kan, in combinatie met een emg 60, werkelijk perfect sounds als Nothing else matters, fade to black, e.d. nabootsen.

Chroxy
11 november 2009, 12:25
nja, mij lijkt dat metallica geen pedaaltjes voor chorus gebruikt, tis toch algemeen bekend dat ze jaren '80 Roland Jazz Chorus versterkers gebruiken voor clean?

Fuhgawz
11 november 2009, 12:26
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de topicstarter het kapitaal heeft om een buizenstack, EMG's of Brunetti pedalen te kopen. Aan zijn apparatuur en zijn vraagstelling te zien lijkt het relatief jonge beginnende gitarist. De Line6 Spider die Sander voorstelt of een andere modellingversterker lijkt me in dat geval meer in de richting.

Speel je trouwens in een band of alleen thuis? Hoeveel geld ben je bereid te spenderen?

Uit de twee pedalen die je voorstelt denk ik eerlijk gezegd niet dat een Boss DS-1 je aan het Metallica geluid gaat helpen. Ik denk dat uit die twee de Metal Muff meer geschikt is, hoewel dat ook niet het 'exacte' Metallicageluid in een doosje zal geven. Geen enkel pedaal doet dat namelijk. Ik vraag me daarbij ook af of de Metal Muff echt een toegevoegde waarde is ten opzichte van je Behringer metalpedaal.

Ik zou zeggen, probeer eerst zelf nog eens wat te kloten met je instellingen voordat je spul gaat kopen dat je misschien niet eens nodig hebt. Probeer er niet te veel middentonen uit te draaien en niet te veel distortion in te draaien. Zet alle knoppen eens in het midden en pas aan tot je in de buurt komt.

Mocht het écht niet lukken dan raad ik je eerder aan om naar een goede muziekwinkel te gaan en samen met de verkopert wat pedalen te proberen tot je wel in de buurt komt. Voor de beginnende gitarist werkt dat denk ik toch beter dan zomaar (vaak uiteenlopende en ongefundeerde) adviezen op internetfora te volgen.

Succes!!

marc_o
11 november 2009, 12:30
Zoek het ook zeker in een combinatie van een crunchgeluid op je versterker en een lichte aanvulling van je drivepedaal, daar kom je vaak verder mee dan alles uit een pedaal proberen te sleuren, begin met weinig drive van je pedaal en draai steeds een heel klein beetje bij zodat het niet te modderig wordt.

Tankman
11 november 2009, 12:36
Je moet idd ook niet vergeten dat Metallica hun geluid uit hun versterkers halen. Idd Kirk Hammett gebruikt alleen een Tubescreamer voor solos.

Hun Rhythm geluid is een combinatie van drive kanalen van verschillende versterkers waaronder Mesa's, Randalls, Diezels, en zelfs Krank. Ze zijn sinds kort ook aan het experimenteren met Blackstar.

Voor Chorus gebruikt James Hetfield een TC Electronics G Major tegenwoordig.

Ik denk wat het beste voor jou om te doen is, of een modeling versterker, of een multieffect pedaal (hoe tegen die dingen ik ook ben) te gaan.

Een Boss ME-50 kan je aardig onderweg helpen. Als je budget het toelaat heen GT-8 of 10.

Om nou als modeling versterker een Line6 spider op te noemen vind ik nou echt zonde. De team die de spider heeft ontworpen werkt namelijk tegenwoordig voor Peavey, en hebben de Peavey Vypyr serie ontworpen. De Peavey Vypyr is dus in principe gewoon de allernieuwste versie van de spider, voor weinig geld en met hogere kwaliteit.

Investeren in een setje betere pickups is misschien ook handig. EMG's zijn altijd leuk. Metallica heeft altijd 81 in de brug, en meestal een 81 of 60 in de nek. Hetfield altijd een 60 zelfs. Je kan ook een EMG HZ-4 nemen. Dat is het passieve broertje van de 81.

Verder over de Metal Muff. Het is een top kwaliteit distortion pedaal met boost voor solos. Vanwege de EQ kun je vrijwel ieder metal geluid ermee modelen. De behringer speel je er zo mee weg. Naar mijn ervaring is de behringer alleen maar een hoop schelle herrie. Leer met de EQ van je versterker en de Metal Muff werken mocht je die kopen, en dan kom je al een heel end.

caliban
11 november 2009, 13:43
Ik geloof niet dat je het metallica geluid goed kan nabootsen met een pedaaltje.
Koop jezelf een boogie mark III of IV of weet ik wat, dat is écht wat je zoekt.

Tankman
11 november 2009, 13:52
Niet iedereen heeft hier het geld voor. Voor mensen die er geen geld voor hebben zijn er goedkopere oplossingen. Je zult nooit hetzelfde geluid krijgen. Een groot deel van je Tone komt ook uit je handen en je manier van spelen. En tenzij jij James Hetfield of Kirk Hammett heet, zul je nooit exact hetzelfde klinken.

Sixten
11 november 2009, 15:26
Wat is voor jou hèt Metallica geluid?
- Kill em All
- ...And Justice for All
- Black
- Death Magnetic

Op die albums verschillen het gitaargeluid nogal. Als je een wat specifieker geluid kiest, kan ik je beter helpen. Ik ben bang dat je eerst een andere versterker nodig hebt, want die is niet zo heel goed. Met een pedaal zal het geluid er niet veel beter op worden, hooguit meer gain.

Trouwens, dit is niet het goede subforum. Dit topic hoort bij 'effectpedalen'. Stuur een mod even een berichtje dat je hem graag ergens anders wilt hebben :)

als clean geluid zoek ik een beetje iets als one, geweldig geluid! :o
en als distortion de solo's

De Metal Muff levert wel geweldige geluiden. Ik speel er zelf op. Het is per vesterker even klooien met de instelling van je pedaal en van je versterker, maar uiteindelijk kan hij bijna iedere versterker goed laten klinken. Ik zou hem niet beschrijven als het metallica geluid, meer als het Lamb of God geluid.

Bij mij klinkt hij namelijk exact als Now You've got something to die for van Lab of God.

okj :D ik zal erover na gaan denken om hem aan te schaffen.

Tja, ik denk niet dat je enkel met een pedaal het geluid van Metallica zal kunnen nabootsen.
Metallica speelt op Mesa's en gebruiken emg's zonder enige extra distortion-pedalen. (Enkel Kirk gebruikt voor solo's een tubescreamer.)

Ik heb gemerkt dat emg's zelf ook veel toevoegen aan het geluid als je op zoek bent naar iets Metallica-achtigs. Ik heb zelf een emg 60 in nek en een emg 81 in de brug en ik kan bijna perfecte Metallica sounds nabootsen met mijn Line 6 spider. (Met een peavey vk zou het over het algemeen ook kunnen lukken, maar mijn line 6 zat er dichter bij.)

Ik denk dus dat je best eens gewoon op zoek gaat naar een goede, (2dehands) Line 6 Spider. Die kun je voor 150-200 euro op de kop tikken en zullen veel meer effect hebben dan een nieuw pedaal. :)


EDIT: Mocht je trouwens ook graag het cleane geluid van Metallica willen nabootsen kan dat, denk ik, wel vrij goed met je huidige versterker. Metallica gebruikt echter vaak een chorus. Zij gebruiken er zelf eentje van Boss, alleen weet niemand precies welke. Ik heb zelf echter de Boss CE-5 en die kan, in combinatie met een emg 60, werkelijk perfect sounds als Nothing else matters, fade to black, e.d. nabootsen.

ik ga niet een hele nieuwe versterker kopen hiervoor, vind ik het niet waard en daarnaast het ik het geld niet eens atm.
en een emg aanschaffen tikt ook aan! xD ik bedoel, 180 pond (keek ff net op amazon.uk.co :p)

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de topicstarter het kapitaal heeft om een buizenstack, EMG's of Brunetti pedalen te kopen. Aan zijn apparatuur en zijn vraagstelling te zien lijkt het relatief jonge beginnende gitarist. De Line6 Spider die Sander voorstelt of een andere modellingversterker lijkt me in dat geval meer in de richting.

Speel je trouwens in een band of alleen thuis? Hoeveel geld ben je bereid te spenderen?

Uit de twee pedalen die je voorstelt denk ik eerlijk gezegd niet dat een Boss DS-1 je aan het Metallica geluid gaat helpen. Ik denk dat uit die twee de Metal Muff meer geschikt is, hoewel dat ook niet het 'exacte' Metallicageluid in een doosje zal geven. Geen enkel pedaal doet dat namelijk. Ik vraag me daarbij ook af of de Metal Muff echt een toegevoegde waarde is ten opzichte van je Behringer metalpedaal.

Ik zou zeggen, probeer eerst zelf nog eens wat te kloten met je instellingen voordat je spul gaat kopen dat je misschien niet eens nodig hebt. Probeer er niet te veel middentonen uit te draaien en niet te veel distortion in te draaien. Zet alle knoppen eens in het midden en pas aan tot je in de buurt komt.

Mocht het écht niet lukken dan raad ik je eerder aan om naar een goede muziekwinkel te gaan en samen met de verkopert wat pedalen te proberen tot je wel in de buurt komt. Voor de beginnende gitarist werkt dat denk ik toch beter dan zomaar (vaak uiteenlopende en ongefundeerde) adviezen op internetfora te volgen.

Succes!!

ik speel thuis, ben voorlopig ook niet van plan om in een band te gaan spelen. en het is idd een goed idee om naar een muziekwinkel te gaan (alleen is de dichtsbijzijnde hier op 40 min fietsen -.-... maarja moet dan maar)

Je moet idd ook niet vergeten dat Metallica hun geluid uit hun versterkers halen. Idd Kirk Hammett gebruikt alleen een Tubescreamer voor solos.

Hun Rhythm geluid is een combinatie van drive kanalen van verschillende versterkers waaronder Mesa's, Randalls, Diezels, en zelfs Krank. Ze zijn sinds kort ook aan het experimenteren met Blackstar.

Voor Chorus gebruikt James Hetfield een TC Electronics G Major tegenwoordig.

Ik denk wat het beste voor jou om te doen is, of een modeling versterker, of een multieffect pedaal (hoe tegen die dingen ik ook ben) te gaan.

Een Boss ME-50 kan je aardig onderweg helpen. Als je budget het toelaat heen GT-8 of 10.

Om nou als modeling versterker een Line6 spider op te noemen vind ik nou echt zonde. De team die de spider heeft ontworpen werkt namelijk tegenwoordig voor Peavey, en hebben de Peavey Vypyr serie ontworpen. De Peavey Vypyr is dus in principe gewoon de allernieuwste versie van de spider, voor weinig geld en met hogere kwaliteit.

Investeren in een setje betere pickups is misschien ook handig. EMG's zijn altijd leuk. Metallica heeft altijd 81 in de brug, en meestal een 81 of 60 in de nek. Hetfield altijd een 60 zelfs. Je kan ook een EMG HZ-4 nemen. Dat is het passieve broertje van de 81.

Verder over de Metal Muff. Het is een top kwaliteit distortion pedaal met boost voor solos. Vanwege de EQ kun je vrijwel ieder metal geluid ermee modelen. De behringer speel je er zo mee weg. Naar mijn ervaring is de behringer alleen maar een hoop schelle herrie. Leer met de EQ van je versterker en de Metal Muff werken mocht je die kopen, en dan kom je al een heel end.

dus een boss pedaaltje voor het clean? ik zal er wel ff wat meer over lezen dan :D

Niet iedereen heeft hier het geld voor. Voor mensen die er geen geld voor hebben zijn er goedkopere oplossingen. Je zult nooit hetzelfde geluid krijgen. Een groot deel van je Tone komt ook uit je handen en je manier van spelen. En tenzij jij James Hetfield of Kirk Hammett heet, zul je nooit exact hetzelfde klinken.

ik hoef ook niet het éxacte geluid, ik wil gewoon zo dichtbij mogelijk komen voor wat mogelijk is van 100 euro.

trouwens, zijn humbuckers geen emg's? miss klinkt dit noobish maar ik begrijp er niet veel van :P

belfrink
11 november 2009, 15:35
Als je maar 100 euro te besteden hebt zou ik gaan voor een leuk distortion/metal pedaaltje, iets als een MetalMuff of Bad Monkey. Of nog eventjes doorsparen en een multi-effect kopen, dan heb je gelijk een aantal hele bruikbare sounds, waaronder delay die je vaak zult gaan gebruiken bij Hammet solo's.

Het clean gedeelte moet je nog eens goed doorlezen, want er is geen pedaal voor een clean sound, voor clean gebruik je je versterker. Gooi hier een beetje chorus en reverb bij en je hebt een heerlijke sound.

Het clean geluid van One en bv Fade to Black klinkt inderdaad heel erg lekker maar voor zo'n geluid zul je toch echt moeten gaan investeren in leuke gear. Misschien iets wat je over een aantal jaar kunt doen als je wat meer centen te besteden hebt ;)

En staar je niet te blind op het geluid van anderen, het is veel leuker om je eigen sound te creeeren met als uitgangspunt de sound van je favoriete band/artiest ;)

Oww en EMG pickups ... must have voor Metallica !

zjanke
11 november 2009, 15:39
dus een boss pedaaltje voor het clean? ik zal er wel ff wat meer over lezen dan :D

ik hoef ook niet het éxacte geluid, ik wil gewoon zo dichtbij mogelijk komen voor wat mogelijk is van 100 euro. Je versterker moet zonder pedaaltje clean zijn, je kunt een scheurende versterker niet clean maken met een pedaaltje. Verder is het goed dat je een budget aangeeft, maar als je met 100 euro absoluut niet bereikt wat je wil kun je beter even doorsparen tot je wel iets kunt kopen waar je wat aan hebt. Veel geld in onnodige spullen steken kun je beter doen als je veel geld hebt. :cheerup:


trouwens, zijn humbuckers geen emg's? miss klinkt dit noobish maar ik begrijp er niet veel van :PHumbuckers zijn niet perse EMG's. EMG is een merk wat vooral bekend is van actieve elementen (dus met een batterij) die erg goed zijn voor het maken van een strakke metalsound.

edit: weer te langzaam, het lijkt mijn gitaarspel wel :(

Tankman
11 november 2009, 16:11
Een Boss Multi-effect voor alle geluidjes, niet alleen voor clean. Je versterker moet idd eerst op clean worden gezet. Vervolgens kun je die Boss Multi-effect gebruiken om je clean zodanig te versieren dat ie gaat klinken als Metallica of id. Je kan ook mooie distortions maken op dat ding, kom je voor nu wel dicht genoeg in de buurt.

Persoonlijk zou ik sparen en investeren in:

EMG's voor je gitaar
De Metal Muff
Een goeie Chorus (Boss CE-5 of id)
Eventueel een knappe versterker.

robert-gitarist
11 november 2009, 16:14
EDIT: Mocht je trouwens ook graag het cleane geluid van Metallica willen nabootsen kan dat, denk ik, wel vrij goed met je huidige versterker. Metallica gebruikt echter vaak een chorus. Zij gebruiken er zelf eentje van Boss, alleen weet niemand precies welke.


Niet? Oh wel hoor!
Metallica maakt gebruik (live althans, maar ook veel in de studio) van een Roland Jazz Chorus (JRC 120 head). Deze versterkers staan er bekent om dat ze clean ontzettend goed zijn. Ook de chorus/vibrato sectie is werkelijk prachtig :)

Maar verder ben ik het met je eens, de CE-5 is een prachtige chorus van Boss. Voor akkoorden zeker. Voor solo's vind ik de CH-1 iets fijner. De CE-5 is erg allround.

Tankman
11 november 2009, 16:23
En Hetfield gebruikt tegenwoordig ook de G Major.

Sanderltd
11 november 2009, 19:34
Niet? Oh wel hoor!
Metallica maakt gebruik (live althans, maar ook veel in de studio) van een Roland Jazz Chorus (JRC 120 head). Deze versterkers staan er bekent om dat ze clean ontzettend goed zijn. Ook de chorus/vibrato sectie is werkelijk prachtig :)

Maar verder ben ik het met je eens, de CE-5 is een prachtige chorus van Boss. Voor akkoorden zeker. Voor solo's vind ik de CH-1 iets fijner. De CE-5 is erg allround.

Oeps... Blijkbaar is dat hier wél bekend. :)
Ik wist dat Metallica op die Roland versterkers speelde, maar wist niet dat hierbij een ingebouwde chorus zat. Alweer iets bijgeleerd dus!
Maar hoe dan ook, is zo'n boss pedaaltje heel erg handig. :)

robert-gitarist
11 november 2009, 20:08
Op de Roland Jazz Chorus zit ook een vibrato functie. De Chorus en vibrato op deze versterker zijn, als ik mij niet vergis, het zelfde als de veelgezochte en gebruikte Boss CE-1 chorus ensemble. Heerlijk geluid!
De Roland jazz Chorus is echt een hele fijne amp maar de overdrive/distortion van die dingen zijn echt super slecht. Verder een prettige amp voor multi effecten en losse pedaaltjes :) redelijk basic maar super clean!

Tankman
11 november 2009, 20:19
Volgens mij haalt Hetfield zijn chorus tegenwoordig gewoon uit die G Major hoor.

Maar idd, het kwam een tijdje heel vaak voor dat gitaristen in de rock en metal wereld een hele setup hebben voor een drive geluid en een stel JC-120s voor hun clean ernaast.

robert-gitarist
11 november 2009, 20:27
Er kwam laatst in een ander topic een link voorbij naar een Youtube filmpje waarin de setup van Metallica gepresenteerd werd. In het rack zat o.a. een G-Major maar naast dat rack stond als nog een JC-120 head waar de guitartech ook vertelde deze JC voor de clean parts gebruikt werd ;) Mooie filmpjes trouwens, jammer dat de zoekfunctie hier (nog steeds) niet werkt :(

Tankman
11 november 2009, 20:32
Je kan via Google zoeken. Kijk in het algemene forum helemaal bovenin hoe dat moet. Ben wel benieuwd naar dat filmpje. Ook even kijken hoe oud het filmpje is. Metallica is nogal van het switchen van gear.

robert-gitarist
11 november 2009, 20:40
Niet het filmpje wat ik bedoelde maar hier is wel te zien dat hij een JC120 head gebruikt o.a. :)

http://www.youtube.com/watch?v=TmOQ1tt22q8&feature=related

Is van 2008.

Tankman
11 november 2009, 20:57
Leuk filmpje. Zo zie je maar dat dat ene bekende clean geluidje bestaat uit 2 mesa triaxxis preamps en een JC-120, met vast die G Major nog erbij.

Hilarisch trouwens dat hij iets van Behringer in zijn rack heeft. Zou ik nooit doen.

robert-gitarist
11 november 2009, 21:14
Waarom zou je dat nooit doen, omdat er Behrigner op staat?:dontgeti::???:

Geloof me, Hetfield heeft een aardige spaarrekening (denk ik zo ;) ), behoorlijke sponsers etc. Toch kiest hij er voor om twee Behringers in zijn rack te hangen, dat zal toch echt niet zomaar zijn.
Goed is goed. Voor dat geld kun je er nog eens twee kopen, is de een stuk= jammer dan, weg pleuren en een nieuwe erin zetten :ok:
Behringer heeft op dat gebied zat goed spul, alleen de gitaarpedalen, en de gitaareffecten zijn waardeloos.

speedmusic
11 november 2009, 23:14
Niet het filmpje wat ik bedoelde maar hier is wel te zien dat hij een JC120 head gebruikt o.a. :)

http://www.youtube.com/watch?v=TmOQ1tt22q8&feature=related

Is van 2008.

En dan was ik al zo blij als een klein kind met mijn setup van maar één Tri-axis icm met één Class2:90.

caliban
11 november 2009, 23:18
Waarom zou je dat nooit doen, omdat er Behrigner op staat?:dontgeti::???:

Geloof me, Hetfield heeft een aardige spaarrekening (denk ik zo ;) ), behoorlijke sponsers etc. Toch kiest hij er voor om twee Behringers in zijn rack te hangen, dat zal toch echt niet zomaar zijn.
Goed is goed. Voor dat geld kun je er nog eens twee kopen, is de een stuk= jammer dan, weg pleuren en een nieuwe erin zetten :ok:
Behringer heeft op dat gebied zat goed spul, alleen de gitaarpedalen, en de gitaareffecten zijn waardeloos.

Ik heb een noise gate van behringer die goed gaat, alleen de input is niet geweldig, kabel blijft er niet zo geweldig in hangen. Natuurlijk niet veel werk om er zelf een andere input in te steken :supercool:

Henri H
12 november 2009, 08:49
Oeps... Blijkbaar is dat hier wél bekend. :)
Ik wist dat Metallica op die Roland versterkers speelde, maar wist niet dat hierbij een ingebouwde chorus zat. Alweer iets bijgeleerd dus!
Maar hoe dan ook, is zo'n boss pedaaltje heel erg handig. :)Ik heb 's gelezen dat de ingebouwde chorus gelijk is aan een CE1 van BOSS, dacht ik?


....
Behringer heeft op dat gebied zat goed spul, alleen de gitaarpedalen, en de gitaareffecten zijn waardeloos.Volgens mij gebruikt(e) ook Alex Lifeson Behringer spul. Een V-Amp Pro, noise gates en meerder Channel Splitter/Mixers.
Zie ook hier: http://www.uberproaudio.com/content/view/155/38/
Ook gebruikt hij o.a. H&K TriAmps, best een leuke amp vind ik, maar toch niet mijn ding.
Hij haalt er echter best een goed geluid uit.

Tankman
12 november 2009, 11:18
Heb vaak genoeg Behringer in handen gehad, en dat spul valt zowat van ellende uit elkaar als je der ook maar even naar kijkt.

Dan heb ik weer vrienden die zweren bij de 19" Behringer spullen en de grote 48-kanaals mengtafels.

Het zou me niet verbazen als Hetfield wel het een en ander heeft laten aanpassen aan dat ding dat hij optimaal werkt.

belfrink
12 november 2009, 11:41
Heb vaak genoeg Behringer in handen gehad, en dat spul valt zowat van ellende uit elkaar als je der ook maar even naar kijkt.

Dan heb ik weer vrienden die zweren bij de 19" Behringer spullen en de grote 48-kanaals mengtafels.

Het zou me niet verbazen als Hetfield wel het een en ander heeft laten aanpassen aan dat ding dat hij optimaal werkt.

Je moet de 19" inch spullen van Behringer niet gaan vergelijken met de pedalenlijn ... ze maakten al rackgear lang voordat ze met die pedalen zijn begonnen. De 19" inch spullen zijn van prima kwaliteit, zeker voor die prijs.

Tankman
12 november 2009, 16:05
Je moet de 19" inch spullen van Behringer niet gaan vergelijken met de pedalenlijn ... ze maakten al rackgear lang voordat ze met die pedalen zijn begonnen. De 19" inch spullen zijn van prima kwaliteit, zeker voor die prijs.

Kijk, daar hebben wij gewoon verschillende ervaringen in. Ik heb vaak genoeg Behringer 19" spul in mn handen en echt onder de indruk ben ik nooit geweest. Kan ook zijn dat echt specifieke 19" wel echt goed zijn, en andere weer helemaal niets zijn. Heb ik dan toevallig alleen die slechte in handen gehad.

caliban
12 november 2009, 16:10
Kijk, daar hebben wij gewoon verschillende ervaringen in. Ik heb vaak genoeg Behringer 19" spul in mn handen en echt onder de indruk ben ik nooit geweest. Kan ook zijn dat echt specifieke 19" wel echt goed zijn, en andere weer helemaal niets zijn. Heb ik dan toevallig alleen die slechte in handen gehad.

Ik denk dat je bij Behringer sowieso chance moet hebben. Hun quality control laat waarschijnlijk te wensen over, waardoor er zowel slechte als oké spullen tussen liggen in de winkel.

marc_o
12 november 2009, 16:16
Ik denk dat de meesten denken aan Behringer van nu en niet aan het feit dat ze al jaaaaaaaren prima studiobenodigdheden maken, lang voordat ze opeens de ontzettend goedkope markt overspoelden.
Ga er niet mee slepen, maar laat het lekker zitten in je studio of rack en je hebt er lang plezier van.

Dirk_Hendrik
12 november 2009, 19:11
Bohringer is prima spul... zolang je er geen audio doorheen trekt.

GGGGGGGGGGHHHHHHH!

En bohringer bestaat pas sinds '88... en altijd met kopie-budgetspul. Daar zijn ze niet 'pas later" mee begonnen.

Henri H
12 november 2009, 20:51
Bohringer? :???:

Sixten
12 november 2009, 21:55
Bohringer? :???:

rofl xD

maarehm... houd het een beetje ontopic...