PDA

View Full Version : Peavey Valveking VK100 Topdeel



Tankman
10 november 2009, 19:04
Heren en dames,

Ik heb ernaar gezocht en kwam enkele topics tegen over de Peavey Valveking VK100 Top, maar geen enkele bood mij een duidelijk en recent genoeg mening over deze versterker.

Ik ben gigantisch Peavey fan en heb ook mijn contacten binnen het bedrijf van Peavey Europa. Probeer me alstublieft niet te overtuigen om een Marshall of een Mesa ofzo te kopen, gaat je niet lukken. Ik wil een Peavey, punt.

Ik overweeg dus om de Peavey Valveking te kopen. De 6505 zou beter zijn denk ik, maar ligt voorlopig iets boven mijn budget. Ik ben het meeste van de Transtube series, maar daar is geen topdeel meer, en toch wil ik op het moment het liefst een topdeel hebben. Een cabinet is al aanwezig in onze oefenruimte, helaas is de aanwezig top bagger.

Wat is jullie eerlijke mening over de Peavey Valveking. Ik ga er voornamelijk Heavy Metal mee spelen, maar moet ook mooi clean kunnen spelen.

Ik ben benieuwd.

Wiellem
10 november 2009, 19:15
Maand of 4 geleden een Vk100 head gekocht (ook geen toereikend budget voor een 6506+ :( )speel er ook metal op en ben er echt zeer tevreden over.

Ben nu wel aan het expirimenteren met de Valveking clean in combinatie met de GT8 distortion en andersom, maar de kanalen van de Valveking zijn echt heel goed. Vooral de Texture knop kan een heel mooi metal geluid opleveren.

Wel vind ik de versterker niet echt geschikt voor slaapkamervolume maar daar gebruik ik hem ook niet voor.

Mitch
10 november 2009, 19:17
Topdeel? Je kijkt teveel op Thomann :D

allochthomas
10 november 2009, 19:23
koop een marshall fanboy:stop:
















nu serieus:
heb zelf een hele tijd op een valveking head gespeeld. geweldige versterker voor het geld en erg veelzijdig. metal werkt prima op dat ding.

Tankman
10 november 2009, 19:32
Topdeel? Je kijkt teveel op Thomann :D


Eerlijk gezegd heb ik nog nooit op Thomann gekeken. Wist alleen niet zo snel het Nederlandse woord ervoor te vinden. Ik noem het altijd een Head.

Voor de duidelijkheid, ik ben dus voor 90% zeker dat ik deze versterker wil gaan bestellen. Die 10% is de twijfel om nog langer te wachten om toch een 6505 te kunnen kopen. Dat ligt weer aan hoe lang ik het in de oefenruimte volhoud met dat baggertopje. Ik verwacht niet lang, dus wordt het vast de Valveking.

Hij is idd niet geschikt voor kamervolumes, maar hij blijft daarom ook in de oefenruimte staan. Hij komt alleen voor optredens deruit. Voor kamervolumes heb ik een Peavey Rage 158 staan. Heerlijk dingetje met echt mooi geluid.

almarvk
10 november 2009, 20:00
Je hebt je keuze al gemaakt, vanwaar dan nog je twijfel? Beide amps zijn meer dan prima, ik ben zelf meer dan tevreden over de VK100. Het enige verschil is dan nog je budget. Niet zeuren, kopen!

Wiellem
10 november 2009, 20:38
Je hebt je keuze al gemaakt, vanwaar dan nog je twijfel? Beide amps zijn meer dan prima, ik ben zelf meer dan tevreden over de VK100. Het enige verschil is dan nog je budget. Niet zeuren, kopen!

100% mee eens!

En als je er een vind voor een leuk prijsje zal het verlies tegen de tijd dat je genoeg hebt voor een 6505 ook gering zijn wanneer je hem doorverkoopt :)

Mitch
10 november 2009, 20:38
Topteil wordt daar altijd automatisch vertaald in topdeel, maar in het nederlands noem je het gewoon een top!
Hoe dan ook, de Valveking is een prima budget amp, goed ggeschikt voor metal. Gewoon doen!

Tankman
10 november 2009, 20:57
Je hebt je keuze al gemaakt, vanwaar dan nog je twijfel? Beide amps zijn meer dan prima, ik ben zelf meer dan tevreden over de VK100. Het enige verschil is dan nog je budget. Niet zeuren, kopen!

Het is niet zozeer de twijfel, maar ik wil meer jullie mening ook weten. Het enige beetje twijfel is idd nu een Valveking, of nu niets en over een tijdje een 6505, maar ik weet bijna zeker dat het die Valveking wordt.

Zie dit topic als extra motivatie voor mij om hem echt te gaan kopen, mits de feedback goed is natuurlijk. Ben gewoon benieuwd wat de rest ervan denkt.

Zijn er ook mensen die geen metal spelen, met goede/slechte ervaringen met de VK100?

guitarkid
12 november 2009, 11:21
Het is niet zozeer de twijfel, maar ik wil meer jullie mening ook weten. Het enige beetje twijfel is idd nu een Valveking, of nu niets en over een tijdje een 6505, maar ik weet bijna zeker dat het die Valveking wordt.

Zie dit topic als extra motivatie voor mij om hem echt te gaan kopen, mits de feedback goed is natuurlijk. Ben gewoon benieuwd wat de rest ervan denkt.

Zijn er ook mensen die geen metal spelen, met goede/slechte ervaringen met de VK100?

Hallo Tankman.

Ik heb de VK100 head nu anderhalf jaar. Uitgebreid getest en vergeleken in de winkel met diverse andere heads en qua prijs/kwaliteit vond ik hem echt verrassend. Ik speel geen metal, maar meer blues/rock. Denk aan het gitaargeluid van bijv. Gary Moore, Bonamassa etc, maar ook Peter Green, vroege Mark Knopfler, Keith Richards, Lynyrd Skynyrd, Gilmour etc. Ik gebruik daarvoor Strats, Teles en een LP. De VK heeft echter gain genoeg voor veel meer....
Ik heb ong. een half jaar met alleen de VK gespeeld (i.c.m. een 2x12 Celestion V30, een chorusje en een delay), maar begon toen toch wat moeite te krijgen met het overstuurde geluid. Miste wat dynamiek en m.n. als ik met de volumeknop van mijn gitaren begon te werken. Ik heb uiteindelijk een Blackstar HT-Dual pedaal erbij gekocht en dat is met de VK een fijne combinatie en klinkt toch aanmerkelijk overtuigender.
De textureknop en m.n. de presence en resonance-regelaars zijn erg nuttig. De galm is matig en daarvoor gebruik ik een EH Holy Grail plus in de loop.
Een ander raar dingetje is dat de versterker af en toe wat rare bijgeluiden heeft. Het pruttelt wat, maar ik heb nooit een poging gedaan om er achter te komen wat het is, dus ik kan er blijkbaar wel mee leven, maar het hoort natuurlijk niet.
Ik overweeg (heb overwogen ?) om de top, cab en de cases te verkopen om een buizencombo terug te kopen, omdat het geheel best zwaar en groot is en ook vooral hard, maar geluidsmatig ben ik nu wel redelijk tevreden, ook zeker gezien het budget.
BTW, ik speel de laatste tijd ook vaak met alleen een Blackstar HT-5 combo. Gaat erg goed en neem je wel heel makkelijk mee.... ;)
De aanschaf van dat ampje zorgde er overigens ook voor dat ik begon te twijfelen aan de oversturing van de VK......

Gr. C.

RoelSmoel
25 juni 2010, 17:09
Ga voor de 6505+ :)
Veel strakker met veel gain, en is sowieso een super versterker:cheerup:



Maar volgens mij ben ik al veeeeeeeeeeel te laat:soinnocent:;)

Wiellem
25 juni 2010, 17:29
Ga voor de 6505+ :)
Veel strakker met veel gain, en is sowieso een super versterker:cheerup:



Maar volgens mij ben ik al veeeeeeeeeeel te laat:soinnocent:;)

Beetje maar denk ik zo, en de top die hanteerbaarder is dan de combo van de 6505 is duurder toch?