PDA

View Full Version : Fender bassman 50 head



pi
10 november 2009, 12:46
Hey,

Een vraagje ivm bassman 50 head. Ik speel op het normal kanaal en gebruik zowel input 1 als 2 , ( ik werk met 2 verschillende distortions ( rat en de coloursound fuzz). Tussen deze 2 inputs switch ik met mijn boss line selector. Kan dit schade brengen aan mijn versterker? Of kan het helemaal geen kwaad?

Groetjes Pi

Chris Winsemius
10 november 2009, 12:49
Nee geen schade.

Wat extra info:
als je slechts 1 v/d ingangen gebruikt heeft input 2 wat minder gain/meer headroom maar als op beide ingangen (1 en 2 dus) wat is aangesloten hebben ze ieder dezelfde gevoeligheid als input 1.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, speel ze!

Mr.Jay
10 november 2009, 13:16
Hey,Een vraagje ivm bassman 50 head. Ik speel op het normal kanaal en gebruik zowel input 1 als 2 , ( ik werk met 2 verschillende distortions ( rat en de coloursound fuzz). Tussen deze 2 inputs switch ik met mijn boss line selector. Groetjes Pi

Met welk doel voor ogen heb je deze constructie bedacht?

Swan
10 november 2009, 13:30
gebruik je ze ook beide tegelijk parallel? lijkt me lekker klinken :)

pi
10 november 2009, 17:30
Ik gebruik dit om een verschillende klankkleur te hebben in onze muziek, bij zachtere stukken schakel ik de rat in en bij de hardere druk ik de coloursound in en is het scheuren!

Mr.Jay
10 november 2009, 17:58
Ik gebruik dit om een verschillende klankkleur te hebben in onze muziek, bij zachtere stukken schakel ik de rat in en bij de hardere druk ik de coloursound in en is het scheuren!

Dat snap ik, maar waarom niet gewoon gitaar > pedalen > amp ?

johnnyz
10 november 2009, 20:49
Dan moet ie waarschijnlijk tegelijk de rat uit zetten en de colorsound aan of viceversa, nu is het alleen de boss.