PDA

View Full Version : Oefenruimte demo



LordOfLager
10 november 2009, 10:41
Nou we hebben ook onze eerste eigen werk vastgelegd. Het is een pre-studio demo, dus alles (behalve 1 smokkelmoment) is in een keer opgenomen.

Ik ben zelf een beetje fout-doof geworden bij deze nummers (bij gebrek aan een betere omschrijving), dus wat vinden jullie ervan?

http://www.lordsoflager.nl/media_demo.aspx

Riky
10 november 2009, 23:12
Nummers beetje standaart, maar opzich wel ok. Zitten wel wat leuke dingen in!
Vind de sound niet echt wat. Drums staat veel naar rechts uitgemixed. Bas komt er niet echt lekker door en gitaargeluid vind ik niet zo goed.

Het zijn leuke opnames om voor jullie zelf het nummer te horen, maar heel erg representatief vind ik ze niet.

Beter afmixed en beter gitaar geluid scheeld al een heel stuk. Ook mag de zanger (rest ook wel een beetje) wel wat energieker zingen (spelen).
Klinkt beetje tam en dat wil je niet met deze muziek volgens mij. Ook niet op een demo.

Als jullie niet de mogelijkheid hebben om het over te doen, dan zou ik het beter afmixen. Klinkt het gelijk een stuk beter en komen de nummer beter uit.

Alleen maar positief bedoel. Weet niet hoe lang jullie al bezig zijn, maar ik zie de nummers als een leuke basis. Probeer ze iets spannender te maken (andere structuur of meer variatie). Dan kunnen het best wel toffe nummer worden!

Veel succes met jullie bandje!

LordOfLager
11 november 2009, 09:36
Bedankt voor het luisteren, dat van die drums had ik niet eens gehoord, maar misschien moet ik eens gaan kijken naar nieuwe koptelefoons.

De nummers zijn twee weken tot enkele uren oud (voor opname), waarbij het grootste deel van wat opgenomen is eigenlijk tijdens of vlak voor de opnames is bedacht, misschien daarom het niet-zo-energieke spel. We hebben elk nummer opgenomen, afgeluisterd en geluisterd wat fout ging en bedacht wat beter/leuker kon en dan opnieuw opgenomen - is misschien niet de meest efficiente manier van opnemen, maar het is dan ook een opname voor onszelf: zodat we in de studio wel weten wat we moeten spelen. Ik ben zelf geen opname-pro en zeker geen mastering-pro, dus we moeten (als we 10 tot 13 nummers totaal hebben) toch de studio in.

Maar ik zal eens een poging wagen tot een betere mix - misschien dat dan het eea wat beter uitkomt.