PDA

View Full Version : gibson the paul beitsen?



Winka
10 november 2009, 03:52
Hi daar,

Ik zit er al een poosje over na te denken om mijn gibson the paul een donkerder tintje te geven, maar heb geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken!

tips zijn welkom!

macwilliams
10 november 2009, 06:05
Beitsen kan. De worn Brown van Gibson is ook gebeitst.

Hiro
10 november 2009, 08:55
Ik dacht al toen je zei beitsen, met dekkende lak erover, ik schrok al :seriousf:

Midwolda
10 november 2009, 09:15
Nou dan ben ik wel heul heul HEUL benieuwd naar de before-and-after-pictures.
Heeft jouw The Paul een walnut body? Die vind ik zelf namelijk al best wel erg donker.
En wat doe je dan met de hals? Die is toch van hetzelfde hout?

Kahuna
10 november 2009, 10:01
Dit topic hou ik in de gaten, want ik heb ook een The Paul en ik wil ook iets aan de lak doen. Hij is een beetje dof op de plek waar normaal een slagplaat zit en de hals is ook niet meer zo glad afgewerkt. Echter heb ik niet echt een idee hoe dit aan te pakken...

G.G.
10 november 2009, 19:17
Hi daar,

Ik zit er al een poosje over na te denken om mijn gibson the paul een donkerder tintje te geven, maar heb geen idee hoe ik dit het beste kan aanpakken!

tips zijn welkom!

Wat is het? Gewoon een plak mahonie zonder top toch? Wat voor finish zit er nu op?

macwilliams
10 november 2009, 19:39
Een the Paul is van walnoot hout

G.G.
10 november 2009, 19:42
Een the Paul is van walnoot hout

Met of zonder finish? Walnoot is volgens mij vrij vettig, dus link.

macwilliams
10 november 2009, 19:49
Misschien iets gekleurd met een impregneer maar dat weet ik niet zeker. Kan net zo goed naturel hout zijn. Google ?

Vet hout is link? :seriousf:

benwave
10 november 2009, 20:01
Walnoot is niet vettig. Het wordt ook in de antiek veel gebruikt en is prima te lakken en te politoeren.
Misschien ben je in de war met teakhout

G.G.
10 november 2009, 20:10
Walnoot is niet vettig. Het wordt ook in de antiek veel gebruikt en is prima te lakken en te politoeren.
Misschien ben je in de war met teakhout

Denk het. Denk ook aan geolieëde geweerkolven... maar het lijkt na wat zoekwerk prima te behandelen.

Quicksilver
10 november 2009, 22:54
Misschien iets gekleurd met een impregneer maar dat weet ik niet zeker. Kan net zo goed naturel hout zijn. Google ?

Vet hout is link? :seriousf:

Niet teveel van deze snuiter aantrekken hoor Winka, hij steekt Gibsons namelijk in de brand. :seriousf:

mesaman
11 november 2009, 01:16
er is zoveel meer om in de brand te steken.ik kan er zelf bijna niet over op houden.ik zeg doen,zo moeilijk is het toch niet?tis maar hout...

Winka
12 november 2009, 15:01
bedankt voor de reacties, ik denk toch dat ik dit klusje ga overlaten aan een vakman! als ie af is post ik wel wat foto's!