PDA

View Full Version : plank te klein, plank te groot?



Hallie
10 november 2009, 00:34
beste,

Mijn plan is om een mooie plank te gaan maken, de reden daarvoor is; dat ik ze nu vervoer in een brak gamma koffertje (2 keer per week) en soms vaker.

Nu is de zoekfunctie uitgeschakeld zag ik, maar ik was hoe dan ook wel een topic begonnen..denk ik.

hoe dan ook,

ik heb al veel gekeken in het "post je pedalboard" topic, en heb daar mijn inspiratie en gas vandaan gehaald. eerst twijfelde ik tussen een pedaltrain of een koffer, maar het wordt toch een koffer.

Ik heb alsnog wel een soort twijfelpunt.. en dat is het volgende;
als ik bekijk wat voor een pedalen ik nu heb, en als ik bedenk wat voor een pedalen ik ongeveer over een tijdje zal gaan hebben.. denk ik dat de showmaster 24 krap aan is, of eigenlijk nét te klein. maar de showmaster 48 is dan weer te groot en te lomp.. nou kan ik me zo snel geen tussenmaat bedenken van een fabrikant.

iemand een idee?
wat zouden jullie doen?
het is namelijk zonde als je net niet uit komt met je plank, maar het is ook wel lomp als je voor 4 plekken niets hebt staan.

mischien zelfbouw? maar dat liever toch niet.. en ik denk dat dat qua prijs niet zo gek veel uitmaakt.
maar als het wel voordelig kan, wie kan/wil me informeren?

en ik zou dan graag een patchbay willen maken.. nou vroeg ik me af of dat lijdt tot signaal verlies?
want je gaat dan tenslotte van pedaal -> patchbay in -> patchbay uit -> amp

thanks in advance

Mitch
10 november 2009, 08:01
Je kan ook zoeken op Marktplaats en flightcases in de gaten houden, er worden soms wel eens cases aangeboden die voor andere doeleinden bestemd waren die een mooie tussenmaat zijn. Je kan natuurlijk ook besluiten om gewoon voor een 48 te gaan, want meer pedalen komen er toch :D

Wicked Willy
10 november 2009, 12:12
Ik heb pas een case laten bouwen door Case Company. Afmetingen:

77 cm breed, 47 cm lang, 12 cm hoog.

Kosten: €189 inclusief bezorgen. Mijn case heeft drie handvatten en is van heel wat beter materiaal gemaakt dan de bekende Showmasters (niet dat dat geen prima cases zijn hoor...).

Ik zou daar eens informeren. Hij levert puik maatwerk en denkt met je mee.

DREAMMACHINE
10 november 2009, 13:33
heb eventueel wel een showmaster 48 voor je over!

..want met een beetje gas zit je zo over die 24cm heen!

speedmusic
10 november 2009, 14:23
vertel mij wat, ik ben pas sinds begin dit jaar begonnen met pedalen ipv 19" maar ik kom sinds gisteren ruimte te kort op mijn pedaltrain en nee ik heb niet de kleine.

Tristan
10 november 2009, 14:35
check ook even op www.musicstore.com, die hebben van die StoneCastle pedalboards, ziet er erg goed en praktisch uit moet ik zeggen...
Groter, lichter en goedkoper dan de Pedaltrains...

HaroldA
10 november 2009, 16:32
Hoeveel pedalen heb je nu? in een showmaster gaan 10 pedalen of 8 + een wah en dan reken ik een patchbay/voeding niet mee!

Ik gebruik zelf al weer een hele tijd een showmaster 24 en ik zou niet weten waarom ik een grotere zou moeten kopen. Ik speel dan ook niet in een coverband, dus ik kan me toeleggen op 1 pedaal per effect...

Een volle showmaster 24 is overigens ook al vrij zwaar...

Nielsje
10 november 2009, 17:47
Hoeveel pedalen heb je nu? in een showmaster gaan 10 pedalen of 8 + een wah en dan reken ik een patchbay/voeding niet mee!

Ik gebruik zelf al weer een hele tijd een showmaster 24 en ik zou niet weten waarom ik een grotere zou moeten kopen. Ik speel dan ook niet in een coverband, dus ik kan me toeleggen op 1 pedaal per effect...

Een volle showmaster 24 is overigens ook al vrij zwaar...

Het valt me overigens op hoe inefficiënt sommige mensen hun pedalboard indelen. Tuurlijk moet een ieder dat zelf weten ("ik heb graag ruimte om m'n pedalen", etc.), maar soms zie ik wel eens een Warwick rockcase voorbij komen, waar maar 5 pedalen opstaan. Ik had destijds in m'n Rockcase op het hoogtepunt 10 pedalen, inclusief wah en headrush.
Nu doe ik het op het moment met 8 pedalen op m'n pedaltrain JR, maar dat gaat ook veranderen, want die MMDLX moet er tóch op..

HaroldA
10 november 2009, 18:02
8 pedalen + voeding + wah + patchbay =

http://img.sait.nl/gitaarnet/board/2009-08_2.jpg

the sure thing
10 november 2009, 18:41
Ik heb de showmaster 24 EN de 48. Die wissel ik wel eens om. Soms wil ik veel pedalen, en zoals nu weer weinig....
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/boardmei20091.jpg
of
http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/board2september2009.jpg

David1223
10 november 2009, 20:36
Ik zeg altijd maar: Als een Showmaster 24 te klein voor je is, dan ben je verkeert bezig. :ok:

the sure thing
10 november 2009, 21:23
Ik zeg altijd maar: Als een Showmaster 24 te klein voor je is, dan ben je verkeert bezig. :ok: Ik zou zeggen, als een showmaster 24 te groot voor je is, ben je verkeerd bezig :)

Hallie
10 november 2009, 23:13
bedankt voor het meedenken!

ik heb nu 5 pedalen en ik denk op korte termijn 8..
wellicht houdt het daar wel even op.

ik zou het wel efficient inbouwen, want ik vind eerlijk gezegd veel ruimte niet zo mooi.. maar dat terzijde, twijfel ik wel hard..
als ik kijk naar Haroldaling, kan er best veel op..

Dat zelfbouw wordt me echt te duur.

Dat waar tristan het over had.. is rete intressant..
betaalbaar, en deze: http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Stonecastle-Stevie-Pedalboard-60x30x8-7cm-fuer-5-8-Pedale/art-GIT0013678-000
is nog een tussenmaat ook!

alleen issie 8.7 hoog, en lijkt mij, vrij weinig voor een "tweede verdieping"
denken jullie dat ook?

HaroldA
10 november 2009, 23:20
als ik kijk naar Haroldaling, kan er best veel op..

En dan heb ik ook nog eens 3-4 cm aan de voorkant eraf gezaagd! :ok:

Tristan
11 november 2009, 08:09
bedankt voor het meedenken!

ik heb nu 5 pedalen en ik denk op korte termijn 8..
wellicht houdt het daar wel even op.

ik zou het wel efficient inbouwen, want ik vind eerlijk gezegd veel ruimte niet zo mooi.. maar dat terzijde, twijfel ik wel hard..
als ik kijk naar Haroldaling, kan er best veel op..

Dat zelfbouw wordt me echt te duur.

Dat waar tristan het over had.. is rete intressant..
betaalbaar, en deze: http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Stonecastle-Stevie-Pedalboard-60x30x8-7cm-fuer-5-8-Pedale/art-GIT0013678-000
is nog een tussenmaat ook!

alleen issie 8.7 hoog, en lijkt mij, vrij weinig voor een "tweede verdieping"
denken jullie dat ook?

Dat was het enige waar ik ook twijfels bij had, maar een maar van mij heeft het daar gecheckt en zei dat alle pedalen zouden moeten passen...
Ik weet het niet, mede door de geringe hoogte is het natuurlijk wel een zeer licht en handzaam ding...

lindstrom
11 november 2009, 09:30
Ik heb nogwel iets staan (70 cm x 28 cm in sluitbare bekisting)

voor 6pack tsingtao bier mag je hem hebben.

Hallie
13 november 2009, 00:02
ik denk dat ik er uit ben!
ik bestel gewoon een showmaster 24, en dan doe ik het daar voorlopig mee.
het is toch zonde van de ruimte en gewicht als ik een 48 neem. mocht ik ooit ruimte te kort komen, koop en verkoop ik het een en ander.

nog 1 vraagje mbt een patchbay, is daar een topic over?
solderen kan ik wel, maar ik wil even wat ik moet bestellen, in principe toch alleen een behuizing.. en dan een aantal jackinputs?
voor de footswitch van mijn vox heb ik een stereo jack nodig, dus ook een aparte input?