PDA

View Full Version : Boogie verkopen?



caliban
10 november 2009, 00:02
Tijdje geleden had ik het in een topic over het niet voldoen van mijn mark III zijn poweramp. Dit weekend een beetje geëxperimenteerd met mijn zelfbouw preamp en ENGL Fireball (en tubescreamer), en raar maar waar, ik denk ergens dat mijn mark III vervangbaar is geworden. Zelfbouw gaat in de return van de Fireball, en ABY splitst naar enerzijds de Fireball en anderzijds de zelfbouw ingang. Fireball staat op clean, en als die goed ingesteld is, klinkt die super clean. Zelfbouw preamp staat ofwel met gain op 12h voor brewtalz, ofwel met de gain bijna dicht voor een dik randje, en boost ik bij voor een rock overdrive. Voor lead klinkt de zelfbouw prima, dus van dat probleem ben ik ook af.
Nu is mijn Boogie een heel coole amp, maar ik weet niet meer waar ik hem echt nodig voor heb.... Het geld daarentegen kan ik wel goed gebruiken.

Nu wat denken jullie, ben ik zot geworden, en is het volgende week over, of is het de overweging waard?

Thijssie
10 november 2009, 09:30
Toen ik mijn boogie kocht, dacht ik (ook?) dat ik mijn sound helemaal gevonden had. Maar na een tijdje raakte ik steeds meer uitgekeken op die 'platte compressed' sound. Clean is okay, maar overstuurd is het, het allemaal net niet. Er zit geen expressie in, je gaat er van 'notenpoepen' en alles gaat hetzelfde klinken.

Dus er uit dat ding, daar ga je geen spijt van krijgen!

Vooral niet als je er een oude 1-kanaals Marshall voor in de plaats koopt ;)

caliban
10 november 2009, 10:56
Wat voor Boogie had jij Thijssie?

Thijssie
10 november 2009, 13:33
Wat voor Boogie had jij Thijssie?
Ik had een studio .22+

caliban
10 november 2009, 13:45
Een mark III zou op zich wel wat minder plat moeten zijn, maar hij doet het gewoon niet hélemaal meer voor me. Ik heb hem even in mijn sig gezet, maar dat was met lichte tegenzin...