PDA

View Full Version : Love it or hate it... Arirang El Cheapo



Fenndangoband
9 november 2009, 23:12
Onlangs terug een oudje aangekocht...

Het beestje zag er niet uit maar na een grondige opknapbeurt moet ik zeggen dat ik er wel heel tevreden over ben...

Een Neckthrough gitaartje die lekker lang bijft sustainen.

Merk: Arirang (volgens Wietse zijn site blijkt het een Koreaan te zijn)
Type: God only knows
Jaar: blijft gissen in het ongewisse (begin jaren tachtig ofzoiets volgens info van Wietse)

De pick ups geven een vrij romige sound ... misschien ietsje te... in overdrive zit er een diep gegrom in die ik echt wel kan appreciëren.

De nek is vet, lomp en dik... heeeeeeeeeeeeerlijk !!!!

Ik heb helaas één blind spot (de A op de hoge E snaar)--> tips om dit weg te werken zijn altijd welkom!!

Verder goed geïntoneerd en de actie zit volledig goed.

Zit er aan te denken om P90's in te pompen (tips hieromtrent zijn terug welkom... ik heb hier geen ervaring mee (verschillende types enzo... als de zoekfunctie terug is zal ik zelf wel eens rondneuzen.). Tussen bas en mid + hoog zou ik moeten krijgen.

Soit... hier een aantal foto's:

http://i458.photobucket.com/albums/qq309/Fenndangoband/Arirang012.jpg

http://i458.photobucket.com/albums/qq309/Fenndangoband/Arirang008.jpg

http://i458.photobucket.com/albums/qq309/Fenndangoband/Arirang009.jpg

macwilliams
9 november 2009, 23:19
Prop er een setje P94's van Gibson in. Net iets meer output dan de P90's en die kun je zo uitwisselen voor wat er nu in zit.

Sinner1980
9 november 2009, 23:23
Hate it dan maar voor mij,sorry maar niet mn ding. Hoop wel dat je erbij mee bent en dat je er veel plezier van hebt:hippie:

wietse
9 november 2009, 23:26
mooie 24 fretter met germanized carved top, deze uitvoering is het zeldzaamst.
jammer van zo'n deadspot, je kan er altijd eens mee langs een gitaarbouwer gaan of die daar iets op weet, vaak is het een kwestie van een beschadigde of niet goed gecrownde fret.
de elementen moet je inderdaad van houden, klinken erg vol en romig, weinig scherps zit er aan.
p90's dan moet je ook speciale frames hebben om om die te monteren anders dondert de boel zo het humbucker gat in, je kan natuurlijk ook zoeken om humbucker sized p90's.
als je van zo'n dikke hals houdt inderdaad een heerlijke gitaar die gebouwd is als een tank.

veel plezier ermee in ieder geval.

Saf
9 november 2009, 23:26
apart met die german carve. Heb ik nog niet eerder gezien op een airrang.

wietse
9 november 2009, 23:27
apart met die german carve. Heb ik nog niet eerder gezien op een airrang.

niet goed op mijn site gekeken dus :D.

Hendriks
9 november 2009, 23:31
P 90's = SD Phatcats , hum-sized .

Saf
9 november 2009, 23:43
niet goed op mijn site gekeken dus :D.

Sorry. Ik las pas na mijn post jouw stukkie tekst. En idd ken je site dus toch niet uit mijn hoofd. :) Heb al moeite hier alles bij te houden laat staan jouw collectie er nog bij :)

Midwolda
9 november 2009, 23:52
Een Rivella-gitaar: een beetje vreemd, maar wel lekker.
Die stoptail is er al moe van geworden... ;)

ellisvertellis
9 november 2009, 23:53
jammer van zo'n deadspot, je kan er altijd eens mee langs een gitaarbouwer gaan of die daar iets op weet, vaak is het een kwestie van een beschadigde of niet goed gecrownde fret.




Ik kan wat gokken, maar vragen gaat mee, dus "wat is een blind/deadspot??"

Fenndangoband
10 november 2009, 00:06
Ik kan wat gokken, maar vragen gaat mee, dus "wat is een blind/deadspot??"

Plaats op de nek waar de noot niet helder doorklinkt, door gekletter komt de noot er niet goed uit... geeft ook niets van sustain. Is zoiets van ... je slaat aan, je hoort de noot een miliseconde klinken door wat gekletter heen en pets... ze is weg .... echt wel mottig dus... daar moet ik nog een oplossing voor vinden.

Keesz
10 november 2009, 11:46
Arirang is een feestdag in Noord Korea, vieren ze de onafhankelijkheid van die democratische (ahum) partij.

Stratocaster
10 november 2009, 11:55
hate it, wat een afschuwelijk ding zeg :cooler::supercool:

wietse
10 november 2009, 12:01
Arirang is een feestdag in Noord Korea, vieren ze de onafhankelijkheid van die democratische (ahum) partij.

en arirang is in heel korea zuid en noord dus een populair traditioneel lied.

geert1976
10 november 2009, 12:52
Arirangs zijn goede gitaren, die eigenlijk niet de waardering krijgen, waar ze recht op hebben.

Ze zijn netjes afgewerkt (de exemplaren die ik heb gehad) en de elektronika is ook heel ok.
Vond de humbuckers trouwens ook altijd goed klinken, lekker helder en open, zonder schreeuwerig te worden.

Je ziet ze op MP vaak voor rond de E 150,00 weggaan en dat is weinig geld voor een gitaar met die kwaliteit:ok:

Fenndangoband
11 november 2009, 02:31
hate it, wat een afschuwelijk ding zeg :cooler::supercool:

Maar gelukkig nog niet zo afschuwelijk als een stratodisaster toch...??? (grapje dude) :seriousf:

Fenndangoband
11 november 2009, 02:39
Bedankt voor de reacties iedereen en de extra info... het zullen waarschijnlijk Phat Cats zijn die er in worden gezet. Ik zit er ook aan te denken om de hele elektronika te veranderen... maar als ik dan naar guitarparts.nl ga zie ik weer zo een grote verschillen in potmeters e.g. ....... waarom moet alles zo ingewikkeld zijn? Ik zal hierover wel eens een apart topic posten. (het enige wat ik kan is deftig solderen... de rest is allemaal hocuspocus voor mij :dontgeti:)