PDA

View Full Version : Love it or hate it... Arirang El Cheapo



Fenndangoband
9 november 2009, 23:12
Onlangs terug een oudje aangekocht...

Het beestje zag er niet uit maar na een grondige opknapbeurt moet ik zeggen dat ik er wel heel tevreden over ben...

Een Neckthrough gitaartje die lekker lang bijft sustainen.

Merk: Arirang (volgens Wietse zijn site blijkt het een Koreaan te zijn)
Type: God only knows
Jaar: blijft gissen in het ongewisse (begin jaren tachtig ofzoiets volgens info van Wietse)

De pick ups geven een vrij romige sound ... misschien ietsje te... in overdrive zit er een diep gegrom in die ik echt wel kan appreciëren.

De nek is vet, lomp en dik... heeeeeeeeeeeeerlijk !!!!

Ik heb helaas één blind spot (de A op de hoge E snaar)--> tips om dit weg te werken zijn altijd welkom!!

Verder goed geïntoneerd en de actie zit volledig goed.

Zit er aan te denken om P90's in te pompen (tips hieromtrent zijn terug welkom... ik heb hier geen ervaring mee (verschillende types enzo... als de zoekfunctie terug is zal ik zelf wel eens rondneuzen.). Tussen bas en mid + hoog zou ik moeten krijgen.

Soit... hier een aantal foto's:

http://i458.photobucket.com/albums/qq309/Fenndangoband/Arirang012.jpg

http://i458.photobucket.com/albums/qq309/Fenndangoband/Arirang008.jpg

http://i458.photobucket.com/albums/qq309/Fenndangoband/Arirang009.jpg

macwilliams
9 november 2009, 23:19
Prop er een setje P94's van Gibson in. Net iets meer output dan de P90's en die kun je zo uitwisselen voor wat er nu in zit.

Sinner1980
9 november 2009, 23:23
Hate it dan maar voor mij,sorry maar niet mn ding. Hoop wel dat je erbij mee bent en dat je er veel plezier van hebt:hippie:

wietse
9 november 2009, 23:26
mooie 24 fretter met germanized carved top, deze uitvoering is het zeldzaamst.
jammer van zo'n deadspot, je kan er altijd eens mee langs een gitaarbouwer gaan of die daar iets op weet, vaak is het een kwestie van een beschadigde of niet goed gecrownde fret.