PDA

View Full Version : Duesenberg, is dat wat?



Jorrank
9 november 2009, 22:50
Hallo gitaarfreaks van de lage landen,

met anderhalf jaar gitaarervaring, waarvan een half jaar met les, vind ik het tijd worden om een "echte" elektrische gitaar te kopen. Ik heb het tot nu toe met een Washburn WI14 gedaan, maar ik ben het ding nu wel meer dan zat. Onlangs nog afgesteld, maar de G-snaar blijft nog geen minuut gestemd. Ook overal ratelen, en de nek ligt me ook gewoon niet lekker. Maargoed, wat wil je voor zo'n goedkoop ding. Verder heb ik nog een redelijk lekker spelende Dean akoestische gitaar liggen. Het gitaarspelen heeft m'n hart wel gestolen, tijd voor een nieuwe elektrische gitaar dus. Ik zoek iets tussen de €750,- en €1000,-.

Nu is mijn oog de laatste tijd gevallen op een Duesenberg Starplayer, mijn leraar is positief over het merk, zelf houdt mijn kennis na Gibson en Fender eigenlijk een beetje op. Ik zoek een allround gitaar, die wel een beetje pit nodig heeft. Na anderhalf jaar ben ik nog niet echt specifiek één bepaalde stijl gaan spelen.

Nu is mijn vraag: Hebben jullie ervaring met dit merk (en type gitaar), en zo ja, hoe bevalt dit?

TimS
9 november 2009, 23:03
Tenzij je toch wel genoeg geld hebt zou ik niet een goede kwaliteit kopie kopen. Je weet nog niet welke stijlen je wilt gaan spelen, als je zo'n ding weer besluit te verkopen gaat dat veel moeilijker dan een echte Les Paul.

Kwaliteit kan ik niks over zeggen, lijkt prima te zijn voor de prijs na een minuut googelen.

kenx
9 november 2009, 23:09
Sorry, met je uitspraak ben ik het volledig oneens.

Duesenberg's worden meer verkocht, dan je zou denken... En daar geraak je eveneens ook heel goed vanaf op de 2dehandsmarkt. Daarbij is dit ook niet zomaar een goede kwaliteitskopie. Dit zijn gitaren van uitermate goede kwaliteit, en niet zomaar kopie'tjes. Ik weet trouwens enkele personen die een duesenberg 49'er verkiezen boven een Gibson Les Paul. Ga zeker zoveel mogelijk verschillende merken testen is mijn tip!

Je laatste zin is de enige juiste :D

Martijn-w
9 november 2009, 23:09
Duesenberg is niet zomaar een gibson kopie hoor. Ze maken ontzettend goede en stijlvolle gitaren. Die raak je ook nog echt wel kwijt als het moet.

Gibson is absoluut niet heilig.

edit: Precies dezelfde mening als kenx dus.

ellisvertellis
9 november 2009, 23:57
Sorry, met je uitspraak ben ik het volledig oneens.

Duesenberg's worden meer verkocht, dan je zou denken... En daar geraak je eveneens ook heel goed vanaf op de 2dehandsmarkt. Daarbij is dit ook niet zomaar een goede kwaliteitskopie. Dit zijn gitaren van uitermate goede kwaliteit, en niet zomaar kopie'tjes. Ik weet trouwens enkele personen die een duesenberg 49'er verkiezen boven een Gibson Les Paul. Ga zeker zoveel mogelijk verschillende merken testen is mijn tip!

Je laatste zin is de enige juiste :D





Duesenberg is niet zomaar een gibson kopie hoor. Ze maken ontzettend goede en stijlvolle gitaren. Die raak je ook nog echt wel kwijt als het moet.

Gibson is absoluut niet heilig.

edit: Precies dezelfde mening als kenx dus.





"Drie keer vor ne frang" zeggen we hier, dus wederom: Duesenberg rules!!! Een paar keer op een Duesenberg tele gespeeld, nog steeds spijt van dat ik die niet onmiddellijk gekocht heb toen. En de Duesenberg Starplayer Tv Outlaw was ik gewoon op slag verliefd op, maar had ik toen natuurlijk het geld niet meer voor (na het kopen van een veel duurdere jap Fender tele :()

barno
9 november 2009, 23:59
Tenzij je toch wel genoeg geld hebt zou ik niet een goede kwaliteit kopie kopen. Je weet nog niet welke stijlen je wilt gaan spelen, als je zo'n ding weer besluit te verkopen gaat dat veel moeilijker dan een echte Les Paul.

Kwaliteit kan ik niks over zeggen, lijkt prima te zijn voor de prijs na een minuut googelen.

ik schat Duesenberg hoger in dan een gemiddelde LP hoor, op vlak van esthetiek en zeker qua prijs-kwaliteit verhouding.

TimS
10 november 2009, 00:11
Je moet niet vergeten dat er heel veel mensen zijn met meer geld dan kennis, over het algmeen denken de mensen op dit forum beter na over hun aankopen volgens mij.

geert1976
10 november 2009, 00:45
Wakker worden jongens, al zijn die Duesenbergs nog zo goed (gelijk aan Gibson week ik niet, maar dat wordt hier nogal snel geschreeuwd) 2e hands doe je een Gibson nu eenmaal makkelijker van de hand.

geert1976
10 november 2009, 00:46
ik schat Duesenberg hoger in dan een gemiddelde LP hoor, op vlak van esthetiek en zeker qua prijs-kwaliteit verhouding.

bedoel je een Gibson LP of een kopie LP?:???:

Jay75
10 november 2009, 00:59
http://www.2dehands.be/duesenberg-starplayer-tv-outlaw-65625621.html?qq=duesenberg

niet duur!

terrasbeest
10 november 2009, 01:54
Is een jaartje of 4 geleden dat ik er op gespeeld heb, maar : Zeer Goed.
Als er niks in hun productiekwaliteit is veranderd zijn het aanraders.

terrasbeest
10 november 2009, 02:22
Duesenberg is niet zomaar een gibson kopie hoor. Ze maken ontzettend goede en stijlvolle gitaren. Die raak je ook nog echt wel kwijt als het moet.

Gibson is absoluut niet heilig.

edit: Precies dezelfde mening als kenx dus.

Ben ik het mee eens.
Trouwens scale is ook anders.

barno
10 november 2009, 08:06
bedoel je een Gibson LP of een kopie LP?:???:

ik bedoel wel degelijk echte maar don't take it personal :) het is gewoon mijn persoonlijke smaak. En ik koop nooit gitaren ifv doorverkoopwaarde.

terrasbeest
10 november 2009, 08:49
Wakker worden jongens, al zijn die Duesenbergs nog zo goed (gelijk aan Gibson week ik niet, maar dat wordt hier nogal snel geschreeuwd) 2e hands doe je een Gibson nu eenmaal makkelijker van de hand.

Als ik jouw sig bekijk, lukt dat blijkbaar toch ook niet zo makkelijk.

Rinze
10 november 2009, 09:03
Duesenberg is een uitstekend merk dat kwalitatief hoogstaande gitaren levert voor een niet al te hoge prijs, net als Framus trouwens. Ik vraag me wel eens af hoe ze het doen in Europa voor die prijzen. Hoewel Framus de laatste jaren toch duidelijk duurder wordt.

Het is geen Gibson kopie. De afwerkingskwaliteit is erg hoog, er is goed over nagedacht qua ontwerp en klankeigenschappen. En volgens mij doen ze het op de tweedehands markt prima. Ze zullen geen dikke Gibson-prijs opbrengen maar he, dat kosten ze nieuw ook niet. Qua klank is het ook geen Gibsonkopie, de diverse modellen zijn mengvormen van wat we kennen van andere merken.

Hendriks
10 november 2009, 10:05
Je moet Duesenberg zien als een afgeleide van de Gibson les Paul , alleen dan mooier (persoonlijk) en kwalitatief zeker niet minder en wat mooi meegenomen is : goedkoper.
Je ziet Duesenbergs ook nooit lang te koop staan op Marktplaats , er is veel vraag naar en de verkrijgbaarheid is minder, dus het argument dat ze tweedehands slecht zijn te verkopen kan ook van tafel.

geert1976
10 november 2009, 12:46
Als ik jouw sig bekijk, lukt dat blijkbaar toch ook niet zo makkelijk.


die in mijn sig zijn niet te koop, enkel de Epi:ok:

geert1976
10 november 2009, 12:49
ik bedoel wel degelijk echte maar don't take it personal :) het is gewoon mijn persoonlijke smaak. En ik koop nooit gitaren ifv doorverkoopwaarde.

Ik vind het appels met peren vergelijken.

De Duesenberg is een hele andere gitaar qua karakter en eigenschappen dan een Gibson LP, daarom ben ik van mening dat je ze niet met elkaar moet gaan vergelijken.

Dat is het zelfde als zeggen dat een Londen City net zo goed is als een gretsch, die vlieger gaat ook niet op, omdat het twee verschillende gitaren zijn.

Als de Duesenberg een goede gitaar is voor het geld is dat lekker meegenomen, maar als ik het topic zo lees en je wilt een Gibson Les Paul, of een Les Paul die er niet voor onder doet, moet je geen Duesenberg hebben, maar bv een duurdere Japanse Tokai:ok:

Hendriks
10 november 2009, 13:00
Gibson versus Duesenberg , LC versus Gretsch , Hm , dat lijkt mij nou niet echt een goede stelling .

Hiermee zet je de Duesenberg weg als een budget kopie.

Nicks
10 november 2009, 13:02
Ik vind het appels met peren vergelijken.

De Duesenberg is een hele andere gitaar qua karakter en eigenschappen dan een Gibson LP, daarom ben ik van mening dat je ze niet met elkaar moet gaan vergelijken.

Dat is het zelfde als zeggen dat een Londen City net zo goed is als een gretsch, die vlieger gaat ook niet op, omdat het twee verschillende gitaren zijn.

Als de Duesenberg een goede gitaar is voor het geld is dat lekker meegenomen, maar als ik het topic zo lees en je wilt een Gibson Les Paul, of een Les Paul die er niet voor onder doet, moet je geen Duesenberg hebben, maar bv een duurdere Japanse Tokai:ok:
Er zit volgens mij wat Gibson-stront in je ogen want TS heeft nergens, maar dan ook nergens gezegd een Les Paul te ambiëren :p Hij gaf alleen aan dat zijn kennis na Gibson en Fender ophield en dat hij zich afvroeg wat duesenberg voor merk was. Hij heeft ook maar 1 post neergezet dus waar jullie nou over discusseren is me een raadsel :dontgeti:

Jay75
10 november 2009, 13:10
Ik heb meer dan 50-70 gitaren gehad waaronder een Duesenberg starplayer TV ( de favoriete gitaar van mijn vriendin die t niet leuk vond dat ik m verkocht hehe ) en voor het geld, zeker 2e hands zijn het echt supergitaren. Echt TOP instrumenten, prachtig afgewerkt met heel veel aandacht aan details en een heerlijke sound.

CHeers

barno
10 november 2009, 13:13
Gibson LP is een rare gitaar, op een of andere manier trekt ze steeds mensen aan die de gitaar willen gaan verdedigen, zelfs als ze niet wordt aangevallen.

Ik heb gezegd dat ik Duesenbergs mooier vind, daarover valt moeilijk te discuteren, denk ik, matter of personal taste

Ik heb gezegd dat de prijs kwaliteit verhouding beter is dan die van een gemiddelde LP. Ik zeg daarmee niet dat LP's niet goed zijn. Alleen dat je imo meer bang for buck hebt bij Duesy's.

geert1976
10 november 2009, 13:21
Er zit volgens mij wat Gibson-stront in je ogen want TS heeft nergens, maar dan ook nergens gezegd een Les Paul te ambiëren :p Hij gaf alleen aan dat zijn kennis na Gibson en Fender ophield en dat hij zich afvroeg wat duesenberg voor merk was. Hij heeft ook maar 1 post neergezet dus waar jullie nou over discusseren is me een raadsel :dontgeti:

matig je toon een beetje zeg, normaal een stelling nemen kan ook.

geert1976
10 november 2009, 13:22
Gibson versus Duesenberg , LC versus Gretsch , Hm , dat lijkt mij nou niet echt een goede stelling .

Hiermee zet je de Duesenberg weg als een budget kopie.

het is ook een voorbeeld, ik bedoel er niet mee dat een Duesenberg gelijk is aan een LC:ok:

Nicks
10 november 2009, 13:30
matig je toon een beetje zeg, normaal een stelling nemen kan ook.

ik probeerde je alleen maar wat op te naaien ;)
Ik vind het alleen wel jammer dat je merken zoals Duesenberg laat afdoen alsof het een simpel kopiemerk is en je doorgaans ook andere merken afdoet als prul, ieder zo zijn eigen mening maar je brengt hem wel vaak aan als 'de waarheid'.

Hendriks
10 november 2009, 13:34
het is ook een voorbeeld, ik bedoel er niet mee dat een Duesenberg gelijk is aan een LC:ok:

Dan moet je eerst nadenken , voordat je wat intikt.

geert1976
10 november 2009, 13:51
ik probeerde je alleen maar wat op te naaien ;)
Ik vind het alleen wel jammer dat je merken zoals Duesenberg laat afdoen alsof het een simpel kopiemerk is en je doorgaans ook andere merken afdoet als prul, ieder zo zijn eigen mening maar je brengt hem wel vaak aan als 'de waarheid'.

Ik doe het juist niet af als een simpel kopiemerk, maar als een merk met een eigen karakter en eigen inbreng, daarom begreep ik de vergelijking met een LP wat sommigen deden niet:ok:

Ik leg niet alles vast als de waarheid, enkel wat mijn ervaringen ermee zijn en die mening mag ik hebben.

geert1976
10 november 2009, 13:52
Dan moet je eerst nadenken , voordat je wat intikt.

het gaat om het voorbeeld niet om de merken an sich, dus interpreteren wat je leesr:ok:

terrasbeest
10 november 2009, 13:54
Topicstarter vroeg de opinie over Duesenberg aan het geachte forum, niet over Gibson toch?

Gibson fans en de Gibson Co delen de mening dat Gibson de norm is . Voor mij mag dat hoor : ik denk dat ze nogal zullen opkijken.

terrasbeest
10 november 2009, 14:02
die in mijn sig zijn niet te koop, enkel de Epi:ok:

was maar ff jennen hoor:grouphug:

geert1976
10 november 2009, 14:05
is ok, kan tegen een geintje:seriousf:

de Hollowbody's van Duesenberg vind ik wel mooi en lekkere retro looks.

Ik ga er binnenkort maar eens eentje proberen, kijken waar deze gitaar allemaal toe in staat is:punk:

Hendriks
10 november 2009, 14:12
is ok, kan tegen een geintje:seriousf:

de Hollowbody's van Duesenberg vind ik wel mooi en lekkere retro looks.

Ik ga er binnenkort maar eens eentje proberen, kijken waar deze gitaar allemaal toe in staat is:punk:

Goedzo , kleine stapjes en uiteindelijk gaat er een wereld voor je open.;)

ellisvertellis
10 november 2009, 14:13
Bekijk die prachtige brochure van hen maar eens! Ik zou er gelijk alles voor verkopen!! (behalve versterker, die heb wel nodig dan :seriousf:)

Jorrank
10 november 2009, 14:41
Wauw, zoveel comments, mooi dat zo'n forum flink actief is.

Nee ik ben niet van plan een Les Paul te kopen, en dat niet alleen omdat mijn budget ongeveer de helft van zo'n "stukkie hout met ijzerdraad" is.

Maargoed, even op youtube gekeken, daar klinkt 'ie naar mijn mening heerlijk. Zijn er wat jullie weten dealers waar ik er een kan proefspelen (het liefst in omgeving Den Haag)?

DaveItUp
10 november 2009, 14:48
matig je toon een beetje zeg, normaal een stelling nemen kan ook.

Wat een ontzettende jankerd ben jij zeg....niet te doen. Matig liever je eigen toon know it all.

Anyway zeer onder de indruk van Duesenberg. Zou er eerder 1 kopen dan een nieuwe gibson.

Nicks
10 november 2009, 15:02
Wat een ontzettende jankerd ben jij zeg....niet te doen. Matig liever je eigen toon know it all.

Anyway zeer onder de indruk van Duesenberg. Zou er eerder 1 kopen dan een nieuwe gibson.

volgens mij kan ik prima voor mijzelf opkomen en is die reactie al opgelost. Ik wil hier geen flamewar mee creëren.

geert1976
10 november 2009, 15:07
precies, we hoeven elkaar niet uit te schelden om eruit te komen

het geschil is op een normale manier opgelost:grouphug:

Nicks
10 november 2009, 15:09
precies, we hoeven elkaar niet uit te schelden om eruit te komen

het geschil is op een normale manier opgelost:grouphug:

:hippie: dit dus

geert1976
10 november 2009, 15:13
yes:cheerup:

RoelTM
10 november 2009, 15:18
:hippie: dit dus


yes:cheerup:
En weer een pagina vol. :satisfie:

Ezyduck
10 november 2009, 16:17
Ik meen dat Duesenberg in het verre Oosten laat produceren en dat in Duitsland wordt geassembleerd en dat de kwaliteitscontrole daar ook plaatsvindt. Kan er naast zitten, gebeurt me vaker ;)
Ik vind ze heel fijn, met name de neunundvierziger. Flinke hals, maar niet te. Een fenderachtig middenstandje, warme solotone bij de hals (P90) en een lekkere scheur in het nekelement (hum). Bij de middenstand wordt het brugelement gesplit.