PDA

View Full Version : Epiphone - Gibson



Stray
7 april 2003, 22:42
Er wordt nogal vaak gezaagd op het kwaliteitsverschil tussen squier en fender, en deze kritiek is dan ook meestal terecht.
Maar is er dat grote kwaliteitsverschil ook tussen epiphone en gibson?

Luca P
7 april 2003, 22:47
Het verschil is minder lijkt mij.
Ik heb een paar Epi's geprobeert, maar die waren allemaal ok.
Maar ja, Les Paul speelt ook geen Epiphone Les Paul!
Ik ook niet , haha.

Stray
7 april 2003, 23:17
Oké dan, ik ben van plan mij een epiphone te kopen, en de gibsons zijn toch vrij duur, ik weet alleen nog niet goed welke epiphone,
een les paul of zo een sg

sunday violence
7 april 2003, 23:34
ik zou een les paul nemen, die klinken veel vetter, maar pleur er wel ff nieuwe elementen in, die standaard epi elementen zuigen ontzettend imho.
ik heb zelf dimarzio paf pro erin laten zetten, en mijn gitaar rockt erover! ik hoef helemaal geen gibson meer in elk geval

Stray
8 april 2003, 00:14
merci voor de tip
hoeveel kosten dergelijke elementen? Ik vermoed dat ze geschikt zijn voor snellere en hardere muziek.

skabouter
8 april 2003, 09:24
gibson elementen iets van 75 euro per stuk. of vergis ik me nu ?

ik heb een epi-sheraton II. dit is gewoon een ES-335. je hebt ook gibsons ES-335 modellen. prijs:
-gibson es-335: tweedehands VANAF 2500 (!)
-EPI: nieuw rond de 800 euro

ik heb dus een epi, en ik vind hem geweldig klinken ! hij is warm, vol, en de hals is ongelooflijk snel, en dun. heerlijk ding al met al. ik kan me niet voorstellen dat er een gitaar is, die ZOVEEL beter is dat het die extra 1700 euro waard is.

komt nog bij dat Mijn epi echt hoogwaarrdig is afgewerkt. parelmoer, en abalone inleg, met een prachtig logo op de kop. verder mooie binding enz. pracht ding. ik moet zeggen dat die gibsons nooit echt mooi versierd zijn. vaak wel blokinleg, maar een echt mooi logo kan er nooit vanaf...

zie het verschil!
MIJN EPI: let op de afwerking, binding, kop,inleg, knoppen. mooi he :smile:

http://www.elderly.com/new_instruments/items/SHER-VS.htm

en dan nu een ECHTE gibson a 2500 euro

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=muziek&u=elektrgitaren&ID=9580&ret=%2F markt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.htm%3Fzoek%3D%2BES-335

vind ik toch minder mooi, hoor.

oftewel. epi`s zijn zo slecht nog niet, hoor :grin:

Droffie
8 april 2003, 09:28
LP Studio's zijn ook niet zo gek duur.
Of kijk voor een leuke tweedehandsje. Ik zou doorsparen voor the real thing als ik jou was. Je geduld zal beloond worden...

Succes
D.

Electrical Storm
8 april 2003, 11:37
Lees anders even mijn topic over het beste alternatief voor een Gibson Les Paul. Daaruit is ongeveer wel de conclusie te trekken dat er nog veel meer bedrijven zijn die replica's van Gibson-gitaren maken met een betere kwaliteit dan Epiphone. Op het moment ben ik erg aan het informeren naar Tokai, misschien moet jij dat ook eens doen...

jules
8 april 2003, 11:46
ik heb zelf een tokai ALS48GT les paul en ik heb een epiphone les paul goth. die tokai ziet er mooi uit maar speelt niet erg lekker en klinkt een stuk minder als de epiphone (vind ik) ik mis bij die tokai gewoon de sustain en de tone die een les paul bijzonder maakt. verder zat er wel een supermooie koffer bij die tokai. bijvoorbeeld de tuners zien er degelijk uit maar zijn het gewoon niet (de epiphone heeft daarentegen grover tuners die lekker stevig aanvoelen). die tokai is absoluut geen slechte gitaar hoor maar ik vind hem niet beter als de epiphone copien. mischien wel qua afwerking (dat laat bij epiphone wel eens te wensen over) maar zeker niet qua geluid. (hoop hier niemand boos mee te maken is gewoon mijn mening)

skabouter
8 april 2003, 11:48
als jij dat zegt, dan is het zo. in ieder geval bij de jouwe misschien.

maar ik heb bij mij epi sheratonII niets te klagen over de afwerking. die vind ik juist goed/mooi

Electrical Storm
8 april 2003, 11:51
Over de ALS48GT weet ik niks, maar ik weet wel dat de LC70S beter is dan de vergelijkbare Les Paul Custom van Epiphone (althans volgens de reviews)...

jules
8 april 2003, 11:52
tja ik weet niet in hoeverre de tokais verschillen onder elkaar mischien heb ik net een mindere (ik heb hem ook niet gekocht maar gekregen/gegapt van mijn vriendin haar stiefvader tijden de scheidings perikelen je weet wel tijdens het opmaken van de verdeling
van de inboedel lag hij er gewoon niet meer :cool:. nooit iemand achter gekomen (was toch een kindertjes slaande lul)

staartmans
8 april 2003, 12:25
Hoi,

Persoonlijk vind ik Gibson beter dan Epi maar dat is al vaak genoeg gezegd. Wat nog vaker gezegd mag worden is dat je met een Epi soms een verdomd goede gitaar in je handen kan hebben. Ik heb de indruk dat de kwaliteit van de epi's van dag tot dag kunnen verschillen. bij Gibson is dat meer consequent.
Tokai: errug goede kopieen!! Echt aan te raden, ook goed upgradebaar met nieuwe elementen.

Greetz, Martino!

jules
8 april 2003, 13:17
ja ik denk dat een tokai met een paar seymour duncans waarschijnlijk een stuk beter klinkt(denk ook dat tie dan meer sustain heeft) ik denk dat ik dat maar eens ga doen

Dude
8 april 2003, 13:18
Op 2003-04-08 09:24, schreef skabouter:
gibson elementen iets van 75 euro per stuk. of vergis ik me nu ?



stukkie duurder dacht ik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2003-04-08 13:18 ]</font>

BLOK182
8 april 2003, 13:21
Nee hoor, Gibson humbucker zijn behoorlijk duur, dikke 120 euro meen ik?

koen_V
8 april 2003, 13:22
http://www.elderly.com/new_instruments/items/SHER-VS.htm


[/quote]
Damid wat heb jij een mooi gitaar seg, en die bas van je vond ik ook al zo mooi.
Wil je even je adres geven en de periode dat je op vakantie bent? :grin:

jules
8 april 2003, 13:23
490R Alnico magnet humbucker, Treble - 498T Alnico magnet humbucker rythm die in de gothic zitten zijn ongeveer 120 euro de stuk

staartmans
8 april 2003, 14:02
Op 2003-04-08 13:17, schreef jules:
ja ik denk dat een tokai met een paar seymour duncans waarschijnlijk een stuk beter klinkt(denk ook dat tie dan meer sustain heeft) ik denk dat ik dat maar eens ga doen


en als je er dan ook nog een setje Grovers tegenaan gooit met straplocks (als je die al niet hebt) dan heb je een errug fijne gitaar!!!

Greetz en suc6, Martino!

skabouter
8 april 2003, 20:53
koen_V, dankje. maar ik heb wel een sheraton II, alleen in een andere kleur..... naturel. ik had alleen foto`s van deze geplaatst omdat de details daarin mooier zijn.. dit is mijne
http://fenyx.kell.free.fr/muz/shery.jpg
lijkt minder mooi, maar qua afwerking, inleg en binding issie hetzelfde. alleen naturel dus..

maar wanneer heb je mijn bas dan gezien ??

en ff een vraagje aan de tokai kenners

ik kan een tokai les paul kopen maar 145 euro. is die dat waaard ? heb ik dan een goede in handen, een soort epi ?

staartmans
8 april 2003, 22:38
Op 2003-04-08 20:53, schreef skabouter:
koen_V, dankje. maar ik heb wel een sheraton II, alleen in een andere kleur..... naturel. ik had alleen foto`s van deze geplaatst omdat de details daarin mooier zijn.. dit is mijne
http://fenyx.kell.free.fr/muz/shery.jpg
lijkt minder mooi, maar qua afwerking, inleg en binding issie hetzelfde. alleen naturel dus..

maar wanneer heb je mijn bas dan gezien ??

en ff een vraagje aan de tokai kenners

ik kan een tokai les paul kopen maar 145 euro. is die dat waaard ? heb ik dan een goede in handen, een soort epi ?

Als het een Love Rock model is en hij ziet er goed uit, klinkt goed, dan lijkt het me een goede deal!

Greetz, Martino!
Als je hem niet wil, laat het me dan ff weten, kan ik eens gaan kijken misschien!

skabouter
8 april 2003, 22:44
ik weet bijna zeker dat ik um niet wil.

hij staat bij "good times" in alkmaar !!

it`s all yours :smile:

Droffie
9 april 2003, 13:44
Epi zuigt groot tijd

jules
9 april 2003, 13:47
waarom ik heb er een en hij bevalt mij prima

koen_V
9 april 2003, 14:26
maar wanneer heb je mijn bas dan gezien ??


Ik heb naar buya gekeken toen jij opkwam met je groep.

green_day
9 april 2003, 20:00
Op 2003-04-08 09:24, schreef skabouter:
gibson elementen iets van 75 euro per stuk. of vergis ik me nu ?

ik heb een epi-sheraton II. dit is gewoon een ES-335. je hebt ook gibsons ES-335 modellen. prijs:
-gibson es-335: tweedehands VANAF 2500 (!)
-EPI: nieuw rond de 800 euro

ik heb dus een epi, en ik vind hem geweldig klinken ! hij is warm, vol, en de hals is ongelooflijk snel, en dun. heerlijk ding al met al. ik kan me niet voorstellen dat er een gitaar is, die ZOVEEL beter is dat het die extra 1700 euro waard is.

komt nog bij dat Mijn epi echt hoogwaarrdig is afgewerkt. parelmoer, en abalone inleg, met een prachtig logo op de kop. verder mooie binding enz. pracht ding. ik moet zeggen dat die gibsons nooit echt mooi versierd zijn. vaak wel blokinleg, maar een echt mooi logo kan er nooit vanaf...

zie het verschil!
MIJN EPI: let op de afwerking, binding, kop,inleg, knoppen. mooi he :smile:

http://www.elderly.com/new_instruments/items/SHER-VS.htm

en dan nu een ECHTE gibson a 2500 euro

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=muziek&amp;u=elektrgitaren&amp;ID=9580&amp;ret=%2F markt%2Fmuziek%2Felektrgitaren.htm%3Fzoek%3D%2BES-335

vind ik toch minder mooi, hoor.

oftewel. epi`s zijn zo slecht nog niet, hoor :grin:


ja maar jij vergelijkt een sheraton met een normale es-335 heh, da's niet helemaal eerlijk vergelijken. Een LP custom moet je ook niet gaan vergelijken met een LP standard

skabouter
10 april 2003, 13:24
haha, ok sorry, das waar......... maargoed. ik zie eigenlijk vrij weinig gibsons met echt mooie binding en inlay of logo ala sheraton. ook de BB kings zijn niet zo mooi nog...

Mr.Jay
10 april 2003, 23:11
[quote]
Op 2003-04-08 09:24, schreef skabouter:
ik heb een epi-sheraton II. dit is gewoon een ES-335. ik heb dus een epi, en ik vind hem geweldig klinken ! hij is warm, vol, en de hals is ongelooflijk snel, en dun. heerlijk ding al met al. ik kan me niet voorstellen dat er een gitaar is, die ZOVEEL beter is dat het die extra 1700 euro waard is.

MIJN ERVARING :
ik heb diezelfde ( blond ) Sheraton gehad, daarna de Gibson 59DOT-R.I.
teneerste > de SHERATON is géén ES335..verre van zelfs !! totaal andere houtsoort !
Tevens > ( ik heb het dan niet over het drastische prijsverschil )is de sound van de Gibson ECHT veel beter dan de EPI !! ( LET OP : géén vooroordeel hier voor EPI's, want ik heb er nog steed DRIE, en ERG goeie ook )
De Gibson in je handen en je VOELT de kwaliteit in de toon. Een wereld van verschil gewoon.

DAN >
is de gitaar zoveel geld waard ? tja...ALS je die sound ECHT zoekt > dan wél ! want die is uniek.
De EPI klintk echt veel dunner, ieler ( HOUTSOORT en goedkope p.u.'s ) en in alle aspecten goedkoper gewoon.
DAN>
de afwerking :
de Gibson is ronduit SLECHT ! De ERGSTE frets die er bestaan zitten op een Gibson, ik kon het weten, want ik had 10 j. daarvoor een nw. LESPAUL STANDARD gekocht met hetzelfde euvel. Viekrante, grove, en slecht gevlakte frets. Je kunbt er NIET fatsoenlijk, snel en soepel op spelen.
Het is een schande dat je zo'n gitaar METEEN moet laten vlakken en bijwerken door een customizer.
Bij ELKE EPI is dit ook noodzakelijk , pas dan heb je een prima gitaar, maar dat dit bij een peperdure Gibson nog nodig is, is triest. Vergelijk es een PaulReed Smith > die komt perfect af-fabriek.

Ik heb mijn ES335 dan ook na 7 mnd. wéér verkocht.
Heb nu wel een EPI Goldtop en een EPI ZEPHYR bluesdeluze die PRIMA zijn, na enige na-beurt werkzaamheden
Ook de P90's in deze gitaren zijn best oké.
Goeie prijs/kwaliteitsverhouding.

Conclusie > tís maar waar je voor kiest > maar de sound van een dure Gibson overtreft ECHT zijn EPI equivalenten.

Jay

Luca P
10 april 2003, 23:16
Conclusie > tís maar waar je voor kiest > maar de sound van een dure Gibson overtreft ECHT zijn EPI equivalenten.

Jay

Right!

Je......


pen

raakt op.

Bins
10 april 2003, 23:22
Dat komt omdat hij zoveel inkt gebruikt met al die HOOFDLETTERS :wink:

jules
10 april 2003, 23:36
dan speel maar eens op een epiphone les paul elite series. die is echt wel beter als een gibson

Luca P
10 april 2003, 23:37
De Epi solid bodies zijn wel ok.
De semi's heb ik volgens mij maar 1 keer in een grijs verleden geprobeerd, maar dat beviel niet.
Anders wist ik het nog wel zeker.