PDA

View Full Version : Weer een nieuw probleem :( JTM45



llahsraM
9 november 2009, 18:38
Alweer een nieuwe probleem. Ik was weer blij dat me versterker het deed, maar dat heeft maar even geduurd. Vandaag wou ik even spelen dus ik zet de versterker aan. Buizen warmen op 3minuten. En daarna de standby switch.

Toen ik de standby switch had omgezet gelijk een harde klap. *pokk* en een hele hoop geruis erachter aan wat na 3 seconden weg ging. Toen ik hem weer terug van standby deed hoorde ik ook weer een harde *pok*.. Net of je met een houten stok ergens op slaat.

IK de versterker weer opengemaakt. Helemaal niets te zijn van binnen. niets verbrand ofzo. Ik Heb toen gelijk maar alle buizen verwisselt (alle preamps, eindbuizen en GZ34) maar dit hielp ook niet :???::???: Het geluid is er nog steeds :(

Ik baal er verschrikkelijk van:(. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Puerco
9 november 2009, 19:07
De "standby switch squeal"... Heb je 5K6 grid resistors op pin 5 van je eindbuizen??? Het ontbreken hiervan wil nog wel eens zorgen dat de amp onstabiel word bij moderne buizen.

llahsraM
9 november 2009, 19:27
Ja die zitten er op. Kunnen die kapot gaan? Ik heb net gemeten en ze geven allebei netjes 5,60k aan.

llahsraM
9 november 2009, 21:34
pfff het wordt nu steeds gekker de versterker is heel erg gevoelig :???: als ik er met een potlood een tikje op geef hoor je een hele galm. Als je het op de buizen doet is het niet zo hard maar op de presence pot en standby switch een hele harde galm.

het wordt steeds gekker :( weet iemand een oplossing ik weet nu echt niet wat ik moet doen :(

llahsraM
9 november 2009, 21:48
ik heb ff een filmpje gemaakt dan kunnen jullie precies zien wat ik bedoel.
Let er vooral op als ik op de presence tik bij 14 sec en wanneer ik op de standby switch tik bij 40seconde.

http://img503.imageshack.us/i/09112009001.mp4/

llahsraM
9 november 2009, 21:52
http://img503.imageshack.us/i/09112009001.mp4/

Puerco
9 november 2009, 22:24
Onderdelen zoals pots en switches die microfonisch worden duiden vaak op slechte soldeerverbindingen, je zou alle verdachte verbindingen nog een keer kunnen verhitten en goed laten vloeien.
Zou het ook kunnen dat tijdens één van je vele modificaties in de amp een keer één of meerdere onderdelen oververhit zijn geraakt?

llahsraM
10 november 2009, 19:31
Probleem weer gelukkig opgelost :) Het was de presence cap. Heb hem vervangen en hij werkt weer helemaal perfect!

don marco
10 november 2009, 19:38
Dus ook de gekke geluiden zijn uit uw amp??

proficiat!

llahsraM
10 november 2009, 19:58
Ja die zijn vreemd genoeg helemaal verdwenen! had ik zelf echt niet verwacht. Je hoort helemaal niets meer als ik met een potlood ergens tik. Helemaal nergens.

Ik heb op alle caps en buizen getikt. Het is gewoon helemaal weg gelukkig :)

master99
10 november 2009, 21:08
Ik ken het probleem. Maak het soms mee bij orange drop condensators. Heel soms zijn ze net zo microfonisch als ... huuuuh ... een microfoon. Elk tikje op deze foute jongen hoor je hard terug in de speaker.

Goed dat je het het gevonden en opgelost.

llahsraM
13 november 2009, 20:06
Ik ken het probleem. Maak het soms mee bij orange drop condensators. Heel soms zijn ze net zo microfonisch als ... huuuuh ... een microfoon. Elk tikje op deze foute jongen hoor je hard terug in de speaker.

Goed dat je het het gevonden en opgelost.

Bedankt:) Vandaag even ook een tijdje gespeeld zonder enkel probleem. Het beestje is nu muisstil :) geen gekke bijtonen. Klinkt zoals het hoort. Hopen dat die het nu blijft doen!:)

PS: Ik heb er sinds kort Marstran Radio Spares uitgangs transformator inzitten en die klinkt echt rete goed!! Zeker een aanrader :)