PDA

View Full Version : Tremelo doordraaien....vraagje.



ThaBluesBreaker
9 november 2009, 18:18
Tot hoever kan je die tremelo arm eigenlijk doordraaien?

De tremelo kan eigenlijk al goed vastzitten als hij nog gewoon wat rond bungelt. Maar je kan ook zover draaien dat hij vast zit. Ik vroeg me af hoever je dit kan doen totdat het niet goed is voor je gitaar?

Hoe ziet die schroef er eigenlijk van binnen uit?

Want ik vind het zelf wel makkelijk als hij boven het 2 toonknopje van mijn strat hangt en niet daar beneden een beetje bungelt tegen de gitaar unput, snappie?

Quicksilver
9 november 2009, 18:40
Tot hoever kan je die tremelo arm eigenlijk doordraaien?

De tremelo kan eigenlijk al goed vastzitten als hij nog gewoon wat rond bungelt. Maar je kan ook zover draaien dat hij vast zit. Ik vroeg me af hoever je dit kan doen totdat het niet goed is voor je gitaar?

Hoe ziet die schroef er eigenlijk van binnen uit?

Want ik vind het zelf wel makkelijk als hij boven het 2 toonknopje van mijn strat hangt en niet daar beneden een beetje bungelt tegen de gitaar unput, snappie?

Gewoon aandraaien tot je voelt dat je niet verder moet draaien, dat heb je echt wel door :ok:

YannickH
9 november 2009, 18:50
ik heb op1van men gitaren men tremelo doorgedraait tot hij brak(niet de arm maar het stuk waar hij ingeschroefd word)
dus wel oppassen:p

Halion
9 november 2009, 19:05
Wat ik meestal doe is doordraaien totdat hij stroef gaat en dan 1 hele slag terug, zit hij nooit te vast.

Thmz
9 november 2009, 19:17
Het systeem op mijn Ibanez (Edge Zero tremolo) is wel veel gemakkelijker. :p Ik moet m er gewoon indrukken tot hij klikt en dan zit hij juist vast genoeg dat hij op z'n plaats blijft hangen. :chicken:

Midwolda
9 november 2009, 19:22
Tremolo-arm er uit draaien
passend veertje van een balpen er rechtstandig in laten vallen
tremolo-arm er weer in draaien en in de gewenste stand zetten
:ok:

ThaBluesBreaker
9 november 2009, 19:26
Tremolo-arm er uit draaien
passend veertje van een balpen er rechtstandig in laten vallen
tremolo-arm er weer in draaien en in de gewenste stand zetten
:ok:

Moet een grote balpen zijn dan haha

edit-

oh nee toch niet ik snap het principe al ha

ThaBluesBreaker
9 november 2009, 19:31
Oh god ik heb er een veertje in gedaan, maar achteraf gezien is hij toch wat te lang. Maar nu komt ie er niet meer ui :eek:


Now what O_O

Portel
9 november 2009, 19:34
@Midwolda: Als je dat doet, wat is daar dan het effect van?
Blijft je tremolo dan 'hangen' waar je hem neerzet, of juist niet?

Heeft het ook nog effect op het geluid hoe strak de tremolo zit?

ThaBluesBreaker
9 november 2009, 19:36
@Midwolda: Als je dat doet, wat is daar dan het effect van?
Blijft je tremolo dan 'hangen' waar je hem neerzet, of juist niet?

Heeft het ook nog effect op het geluid hoe strak de tremolo zit?

Ik ondervind nu zelf dat hij gewoon stroever zit, hij blijft nu op gewenste positie hangen. Alleen eruit krijgen dat gaat niet meer lukken :dontgeti:

Luigi
9 november 2009, 22:22
Elke Nieuwe strat wordt met zo'n veertje geleverd. Daarom zit er ook een plakkertje over het gat waar je de arm indraait. Dat stikkertje haal je er natuurlijk af waardoor bijna iedereen die veertjes kwijtraakt...
Gelukkig kan je die veertjes ook los kopen.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:v3k-nzkGst4LPM:http://www.mrmusicguitars.com/miva/graphics/00000001/4931.jpg

TimS
9 november 2009, 22:56
Elke Nieuwe strat wordt met zo'n veertje geleverd. Daarom zit er ook een plakkertje over het gat waar je de arm indraait. Dat stikkertje haal je er natuurlijk af waardoor bijna iedereen die veertjes kwijtraakt...
Gelukkig kan je die veertjes ook los kopen.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:v3k-nzkGst4LPM:http://www.mrmusicguitars.com/miva/graphics/00000001/4931.jpg

Hoe noem je die veertjes?

ThaBluesBreaker
9 november 2009, 23:40
Ah ziehier:

http://www.thomann.de/nl/fender_tremolo_arm_feder.htm

Die balpen veer die ik erin had gedaan, zie ik niet meer. Heel raar, volgens mij zit hij er nog wel gewoon in. Want hij kon er onmogelijk gegaan zijn. Maargoed >_>

guitarkid
10 november 2009, 10:43
Elke Nieuwe strat wordt met zo'n veertje geleverd. Daarom zit er ook een plakkertje over het gat waar je de arm indraait. Dat stikkertje haal je er natuurlijk af waardoor bijna iedereen die veertjes kwijtraakt...
Gelukkig kan je die veertjes ook los kopen.
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:v3k-nzkGst4LPM:http://www.mrmusicguitars.com/miva/graphics/00000001/4931.jpg

Ongelofelijk, maar dit wist ik dus echt niet...!! Ik zag die stickertjes dus wel op die Strats, vond dat raar, want je wilt een gitaar toch zeker met tremelo proberen.. Ik heb al 30 jaar dat mijn tremelo-arm eigenlijk niet daar hangt waar ik 'm wil en nu dit. Diepe ontroering overvalt me. Ten eerste omdat ik nu eindelijk begrijp hoe het zit en nu waarschijnlijk een oplossing heb en ten tweede dat ik dit zo maar durf toe te geven op mijn (bijna) 51e. ;)
Dank, dank, dank ! Mooi ding, zo'n forum. :grouphug:

Gr. C.

PS. Ze gaan ook per 12. Zal geen toeval zijn!

JeroenSchaaf
10 november 2009, 10:44
Ik wist het ook niet! altijd goed om te weten :D

guitarkid
10 november 2009, 10:45
Ik wist het ook niet! altijd goed om te weten :D


Gelukkig, ik ben niet de enige..... :dance:

EDIT: ik begrijp alleen niet waarom ze bij Fender niet gewoon 12 van die dingen los bij een gitaar leveren i.p.v. zo'n stom stickertje...
In een zakje bij de andere accesoires. Hoe moeilijk is dat nou? Ik ben d'r eigenlijk wel een beetje boos om.... :(
30 jaar van m'n leven vergooid aan de vraag: HOE ??? En dan dit. En het is zo eenvoudig opgelost.
Ik ga even heel hard huilen in een hoekje en dan de rest van de dag op een Les Paul de blues spelen. Dat zal ze leren bij Fender!

Een beetje boze C. ;)

Midwolda
10 november 2009, 11:20
Ik ga even heel hard huilen in een hoekje en dan de rest van de dag op een Les Paul de blues spelen. Dat zal ze leren bij Fender!

Oei, als ze die klap nog maar te boven komen daar in Corona... :makeup:

guitarkid
10 november 2009, 11:51
Oei, als ze die klap nog maar te boven komen daar in Corona... :makeup:

Eigen schuld, dikke bult...!! :)

Gr. C.

Luigi
10 november 2009, 17:51
... een oplossing heb en ten tweede dat ik dit zo maar durf toe te geven op mijn (bijna) 51e. ;)


Geeft niet joh! Ben er ook pas een jaartje achter. Ook op m'n 51e... Laten we maar zeggen dat die stratjes ons blijven verrassen hé?

Midwolda
10 november 2009, 18:22
Weet je, het gekke is, ik gooi zomaar die tip er tussen door van dat balpen-veertje...
maar als ik een Stratocaster heb dan is het eerste wat ik doe de trem vastzetten
en die jengelzwengel gaat ergens in een doosje en die gebruik ik nooit meer.
En ik wist dus ook niet dat er, af fabriek, veertjes in HOORDEN te zitten...

johnybh
10 november 2009, 20:39
Gelukkig, ik ben niet de enige..... :dance:

EDIT: ik begrijp alleen niet waarom ze bij Fender niet gewoon 12 van die dingen los bij een gitaar leveren i.p.v. zo'n stom stickertje...


Een beetje boze C. ;)

Slechts één reden. GELD. zelfs die stomme veertjes kosten geld.

Fender is een heel commerciele maatschappij geworden, vandaar is leo fender er waarschijnlijk ook vertrokken. Zo ook gibson. Er zijn gewoon genoeg merken te noemen die meer kwaliteit leveren voor de te betalen prijs.

Grtz