PDA

View Full Version : Groove metal



Guitarfreak
9 november 2009, 17:52
Hoi allen,

Ik ben weer es begonnen met een nieuw nummertje (voor m'n band), alleen is deze nog niet klaar.
Er zitten nog wel wat valse nootjes in (vooral aan het eind), maar negeer deze even:D. Evenals de kleine timingsfoutjes.

Graag zou ik van jullie willen weten wat je van de distortion gitaarsound vind.
De gitaar is opgenomen via de PodXT (esp ltd viper) en de drums via Steven Slate.

http://www.maggiesbookshop.com/newsong.mp3

NEW VERSION -> http://maggiesbookshop.com/newsong2.mp3


Grtz Jip,

glennshred
9 november 2009, 18:27
Hey nog een collega met een esp viper,

Klinkt indrukwekkend maar de sound of de gain van de gitaar lijkt wat hard
te staan waardoor het wat modderig klinkt (iets waar ik ook nog last van heb)
Daar nog wat aan werken.

Voor de rest knap gespeeld hoor, meer en betere variatie dan ik, ook een
goede beheersing van het instrument :)

Guitarfreak
9 november 2009, 18:53
Ey Glennshred!

Bedankt voor je reactie en complimenten.
Inderdaad, nu hoor ik het ook. Net iets teveel gain. Vanavond nogmaals opnemen.
Ik merk dat ik teveel focus op 1 gitaar laag. Wanneer je namelijk meerdere lagen boven elkaar inspeelt wordt de gain ineens veel erger. Straks dus maar even opnieuw met minder gain;).

TimoSomers
10 november 2009, 07:49
Vetteeeeeee shit!
Sound is ook dik in orde.

Guitarfreak
10 november 2009, 09:11
Thanks timo:-)

Ibanez666
10 november 2009, 11:48
Lekker nummertje, is het ook de bedoeling dat erbij gezongen wordt?

Guitarfreak
10 november 2009, 12:10
Lekker nummertje, is het ook de bedoeling dat erbij gezongen wordt?
Is inderdaad wel de bedoeling! Komt deze week nog wel online.
Bedankt:).

TimoSomers
10 november 2009, 13:31
Btw, de 2e klinkt echt wayyyyyyyyy beter dan de eerste versie. Hele dikke sound op die 2e, minder gain maakt de sound juist dikker (in tegenstelling tot wat velen denken).
Ik vind het zelfs een van de beste rhythm sounds die ik in lange tijd heb gehoord:blast:.


EDIT: zou je misschien een korte uitleg kunnen geven van je pod preset die je hier gebruikt? ben de laatste tijd ook aan het tweaken voor m'n slaggeluid, en dit komt toch wel heel dicht in de buurt van wat ik in gedachte had.

meul
10 november 2009, 14:51
loopt heel lekker, i.d.d. vette sound!

Guitarfreak
10 november 2009, 21:58
Btw, de 2e klinkt echt wayyyyyyyyy beter dan de eerste versie. Hele dikke sound op die 2e, minder gain maakt de sound juist dikker (in tegenstelling tot wat velen denken).
Ik vind het zelfs een van de beste rhythm sounds die ik in lange tijd heb gehoord:blast:.

EDIT: zou je misschien een korte uitleg kunnen geven van je pod preset die je hier gebruikt? ben de laatste tijd ook aan het tweaken voor m'n slaggeluid, en dit komt toch wel heel dicht in de buurt van wat ik in gedachte had.

Wohow! Thanks voor je complimenten. Helemaal gaaf om dat van jou te horen! Ik waardeer je muziek=). Simple is not always best but the best is always simple... Inderdaad, minder gain doet wonderen.

Ik zal vanavond nog even kijken naar de presets. Ik heb er behoorlijk mee zitten tweaken.


loopt heel lekker, i.d.d. vette sound!

Thanks meul! Tof om te horen.

kingzero007
11 november 2009, 00:35
Nog een paar van zo'n nummers en wie weet zie ik je band volgend jaar op het main stage van Rock Werchter :).

Guitarfreak
11 november 2009, 00:54
Nog een paar van zo'n nummers en wie weet zie ik je band volgend jaar op het main stage van Rock Werchter :).

Haha! Hoe vet zou dat zijn!! Thanks:)

glennshred
11 november 2009, 09:53
Haha! Hoe vet zou dat zijn!! Thanks:)


Heel vet denk ik!!! Jezus man wat een verschil in sound tegen de vorige.
Idem met timo, ik zou die preset ook wel is graag uittesten:supercool:

glenn

Nellyrocks
11 november 2009, 22:23
Hei

Goede groove, lekkere gitaarsound voor dit werk maar in de tweede versie vind ik de gitaren veel te hard. Ik hoor nauwelijks nog bas en de drums verzuipen aan alle kanten. De drumsound en partij vind ik ook niet echt spannend. Dat kan ook wel door die hele dikke laag compressie komen. Wapperbekkens.

Ik mis ook een beetje het liedje maar dat zal waarschijnlijk met zang erbij anders zijn. nu is er nog niet echt een structuur of refreintje te ontwaren en ik ben nou eenmaal een liedjesman.

Enniewee. Op het goede pad zo te horen en opschieten met die zang. (Je gaat het toch wel inzingen he, en niet schreeuwen. Ik denk dat en echt goede zanglijn hierover echt heel gaaf kan zijn.)