PDA

View Full Version : SD JB bucker op brug geeft weinig output



Milan0
9 november 2009, 16:06
Ik heb weer eens een probleempje :(
Heb een SD JB brug pickup die ineens maar 50% output geeft.

De brug hoger afgesteld gaf geen verschil, dus ik vermoed dat het ergens in de electronica schuilt, maar daar ben ik absoluut geen held mee en wil daar liever niet aan zitten :P

Of is een van de coils gewoon dood en heb ik een nieuwe pickup nodig?

Zat sowieso al aan nieuwe pickups te denken om te stock pickups te vervangen met EMG's, dus misschien verstandig om een hele EMG set te kopen ipv voor reparatie te kiezen? Ik weet niet hoeveel reparatie normaal kost namelijk :o

Thnx!

G.G.
9 november 2009, 16:08
Kan je geen fotootje schieten van de ruimte waar de pots en schakelaar zitten?

Milan0
9 november 2009, 23:17
Hmm ja, je denkt dat er iets loopt te kortsluiten of dat er een draadje los zit?
Dit heb ik al gecheckt, en is niet het gevl volgens mij, maar zal woensdag wel even een paar goede fototjes maken!

G.G.
10 november 2009, 19:33
Het lijkt erop da tbij een serieschakeling van de humbucker de verbinding tussen spoel A en spoel B geaard wordt. Dan wordt de serie van 2 halverwege afgekapt. Heb je nergens twee draadjes bloot liggen?

aaronstonebeat
10 november 2009, 20:01
Iets in die richting lijkt het mij ook. Een spoel gaat niet vanzelf kapot; eigenlijk alleen door mechanische inwerking van buitenaf. Dwz als er iets tegen de zijkant aankomt.
Ik heb inmiddels heel wat kapotte spoelen in handen gehad en in alle gevallen kon ik bij de reparatie zien dat er iets scherps tegen de wikkelingen was gekomen.

Orpheo
12 november 2009, 00:59
Check of het witte en rode draadje aan elkaar zitten. zo niet: aan elkaar solderen die boel!

ook leuk/handig/wijs om te doen: draai de volume pot open, en meet de weerstand tussen de output en de aarde. dat hoooort dan rond de 14k te liggen. ligt 't niet rond die waarde: foute boel, en laat ons dan effe weten wat de waarde dan is ;)

Jan Buurman
12 november 2009, 09:47
Heeey!!! Daar hebben we Orpheo weer!! :ok: