PDA

View Full Version : stem vervormen software of dergelijke? Hoe?



peter202
9 november 2009, 13:36
Ik weet niet of ik het juist plaats. Dus mods verplaats maar indien nodig.

Ik wou eens weten of er software of dergelijke bestaat dat als je zingt je stem anders doet klinken?
Om maar een voorbeeld te geven, ik kan in de maat zingen maar mijn stem al zingend klinkt nergens naar :D

Dus je zingt maar de klank van je stem is persies een andere stem als hij uit de luidspreker komt.

Dus micro > vervormer > luidspreker ? Of software?
Bestaat zoiets, alle info mag komen.

Ries89
9 november 2009, 14:51
Dat kan met een vocoder. Je kiest als carrier signaal een synthesizer, gitaar of koor oid. En als modulator je opgenomen zang. Je zingt dan dezelfde woorden, maar met de toon van de carrier. Met een midi keyboard kan je zelfs met de toetsen de toon van de stem bedienen. (doordat je het carrier signaal inspeelt).

Han S
9 november 2009, 17:03
Ik heb eens een PA klus gedaan met een band waarvan de zanger net als veel gitaristen een heel pedalboard had. Zijn eigen microfoon had hij daar in geplugd en het signaal ging aan de andere kant in een DI en vandaar naar de PA.

Onder het zingen bediende hij dus zelf al die effecten en ik vond het helemaal te gek wat hij deed. Houd er wel rekening mee dat als je gaat optreden en je zet distortion op de zang dat je dan onmiddelijk een fluitconcert hebt op de floormonitoren.

In een opnamesituatie heb je dat niet of iig veel minder dus je zou best een microfoon op gitaareffecten kunnen inpluggen of het achteraf doen na de opname als je mixt.

bert k
9 november 2009, 17:42
Aan de andere kant is het niet zo dat je een niet zo mooie stem kan laten klinken als een prachtige stem. Helaas, dat bestaat niet.

Han S
9 november 2009, 19:29
Er komt een tijd dat iedereen kan zingen, modelling dus. Je zingt in een microfoon en klinkt als Frank Sinatra of Robbie Williams, kwestie van presets en pitch correctie.

tidalwave_sideburns
12 november 2009, 12:23
Aan de andere kant is het niet zo dat je een niet zo mooie stem kan laten klinken als een prachtige stem. Helaas, dat bestaat niet.

Ik had laatst die film weer eens gezien "before the music dies". Wat ze met die stemopname van dat mokkeltje hadden uitgespookt weet ik niet maar bravo!

bert k
12 november 2009, 12:54
Staat dat ergens op joetjoep?

tidalwave_sideburns
12 november 2009, 14:59
Staat dat ergens op joetjoep?

hiero: http://www.youtube.com/watch?v=irk3_p15RJY

Thoom42
12 november 2009, 15:18
Heel erg vet!

tidalwave_sideburns
12 november 2009, 15:55
Zeker, ook dat timbre dat je hoort, en zo helder. Dat dat allemaal kan tegenwoordig.