PDA

View Full Version : Electrisch gitarist doet een poging wagen...



stratie
9 november 2009, 12:36
Moguh!


Ik zit bijna nooit op dit sub forum, en de rede daarvoor is, ik speel nooit akoestisch gitaar! ik speel nu zo'n 13 jaar electrisch, en dat is ook gelijk de reden waarom ik hier nooit ben.

MAAR! ik heb me echter bekeerd, ik geef gitaarles op een lokale muziekschool, en een leerling van mij had een LAG akoestische gitaar bij, zag er echt enorm puik uit.

En toen ik hem ging stemmen...kon ik het niet laten om erop te spelen...toen gebeurde het....GAAAAAAAAAS voor een akoestische gitaar!


Nu weet ik dat Taylor, Gibson, en Martin enzo beetje top of the shell zijn, en deze gitaren zijn ook echt super. Maar ik zoek een gitaar voor ongeveer 500 euro. Ik wil een massief bovenblad, en een volle klank met veel bass en tegelijkertijd sprankelend. Het is een gitaar om een beetje thuis mee kloten en geen gig's of whatever.


Nu heb ik zelf een Takamine G-series te leen voor een tijdje van mijn vriendin. Die zijn ook ongeveer 500 euro?

Vraag: Is er beter spul te krijgen dan zo'n takamine voor 500 euro? En waar moet ik dat zoeken?

Alvast enorm bedankt!

Stratie.

LaurentB
9 november 2009, 13:14
Kijk in die prijsklasse zeker ook naar Blueridge, Seagull of Tanglewood.

Chocola
9 november 2009, 13:31
Blueridge, LAG (Tramontane of Winter ;)), gewoon lekker zoeken en proberen. Bij een muziekzaak in Amsterdam (naast maagdenhuis) hebben ze veel LAG's en Blueridges.

Succes!

beruk
9 november 2009, 15:19
Ik zag dat the house of music in dordrecht (ken die zaak niet) een Washburn d 10 heben staan. Zeker uitproberen, in de categorie veel voor weinig een aanrader. Doe dan ook die Seagull S6 uitproberen: lang niet iedereens kopje thee, maar zeker de moeite waard.

stratie
9 november 2009, 15:40
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga er zeker iets mee doen, en hou jullie op de hoogte! er zit een HNGD'tje aan te komen haha.

Ash ketchum
9 november 2009, 17:41
Check ook Simon & Patrick (dochteronderneming van Godin), zeer fijne gitaren en goed afgewerkt. Ben een paar geleden ook op zoek gegaan naar een akoestische gitaar voor unplugged begeleidingswerk met ongeveer hetzlfde budget.
Simon & Patrick sprong er voor mij uit door de bespeelbaarheid en afwerking. 1 van mijn eisen toen was dat de bespeelbaarheid gelijk moest zijn als bij een elektrische gitaar. Natuurlijk is dat haast onmogelijk, maar die Simon & Patrick kwam aardig in de buurt voor dat geld.

Merken die ik ook overwoog;
Tanglewood, Ovation, Alvarez.

RB-1
12 november 2009, 01:23
Takamine... Tja, de 'goede' Takamines klonken in mijn handen nog steeds ontzettend dun. Dat merkte ik toen ik mijn Martin D-28 voor het eerst oppakte.

Wat dat betreft was deze Aria AD-28 (niet geinspireerd op de rosewood D-28, maar de mahonie D-18 ) een zeer aangename verrassing. Nog geen Martin, maar toch....

http://www.ariausa.com/guitars/ad28.html

En hij kost ook nog eens de helft van de Takamines, die wel de naam maar niet het geluid hebben.....:seriousf:

Plant
12 november 2009, 21:22
Ik zie de Canadese merken Simon & Patrick en Seagull voorbij komen als aanraders.

Probeer uit dezelfde stal liever een Garrison als je "een volle klank met veel bas en tegelijk sprankelend" zoekt. Vooral de basklank zal je verbazen.

Ze zijn doorgaans wel wat duurder en het merk is nu overgenomen door Gibson, maar een mooie occasion G20 of G30 valt wel binnen de prijsklasse en die zijn zeker niet verkeerd.

snaarplukker
13 november 2009, 09:29
Blueridge, LAG (Tramontane of Winter ;)), gewoon lekker zoeken en proberen. Bij een muziekzaak in Amsterdam (naast maagdenhuis) hebben ze veel LAG's en Blueridges.

Succes!
Om de Lag's te proberen kan hij bij Peter Verspuy in Rotterdam, ligt ook dichter bij Dort.;)