PDA

View Full Version : Nova Delay / DD5 of 7..



zeiler
8 november 2009, 23:11
Hallo!

Na mijn nieuwe amp en een overdrive pedaal ( deze: http://www.myspace.com/reverentsoundseffects gebouwd door een vriend van mij in Engeland)... wil ik graag een delay pedaal aanschaffen, omdat er in de muziek die ik speel nogal veel met delay wordt gewerkt :)!

Een andere kennis van mij in de VS heeft aangeboden zijn NOVA delay te verkopen aan mij, dat zou inclusief die 19 % belasting uitkomen op 155 euro... in mint conditie, echt heel puik!!!

Nu is de andere optie een Boss Delay te kopen met een tap tempo, wat uit zou komen op een (als ik MP geloof) een 80 tot 120 euro, verschilt per conditie en tap tempo included of niet...

---

Die 155 voor de Nova is een hele nette prijs, kost bij musicstore nieuw 230 euro!

---

Ik ben relatief nieuw met pedalen. Nu vroeg ik mij dus af: moet ik gaan voor de duurdere versie met presets, tap tempo en alles, met toekomst persepectief?

Of zal ik een Boss delay + tt kopen, en het geld dat over is weer in een potje doen voor een volgend pedaal??? Simpeler, maar misschien wel net zo effectief :s...


Of natuurlijk een derde optie, zijn er nog andere handigere opties voor een fijne delay??? ZIe wel dingen als Carbon Copy enzo voorbij komen,
maar dat heeft bijv geen tap tempo wat ik opzich wel handig zou vinden!

---

Wat zouden jullie doen?? Wat zijn nou de voor en nadelen hierin? Op betrouwbaarheid van de verzender in de VS is voor mij geen issue, hij's 100 % te vertrouwen wat dat betreft :p!

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

alvast bedankt!

Zeiler

Tankman
9 november 2009, 09:34
155 voor een Nova Delay is niet verkeerd. Ik haak echter af bij de bediening. Voor mij teveel ingewikkelde dingen met knopjes. Ik wil altijd graag tijdens een show op mn knieen kunnen gaan en de knopjes direct zonder gezeik aan kunnen passen.

De boss delays zijn dan ook wel geschikt hiervoor, maar persoonlijk krijg ik er geen knap geluid uit. Wat ik zou proberen zijn:

Visual Sound H20
MXR Carbon Copy

Als je toch iets van TC wilt, probeer de Analog Delay.

jurgend
9 november 2009, 10:10
Probeer anders eens de TC electronics nova repeater. Die is bijna hetzelfde als de nova delay maar zonder de presets en de display.
In keymusic hier in België werd die vorige week voor 129 euro verkocht. Ik weet niet of de prijs nu nog hetzelfde is.
Daarvoor heb je echt wel een top delay die gemakkelijk tussen de nummers door in te stellen is en die ook nog een taptempo knop aan boord heeft... .

Adro
9 november 2009, 14:26
ik heb sinds deze zomer de nova delay... het is idd eerst even complex met de knopjes.. maar ga er een middagje voor zitten en je hebt in een mum van tijd echt 9 vette presets van je favoriete delays!!!
trouwens,dit pedaal heeft tijdens het spelen echt wel bedieningsgemak... door simpele tikjes met de voet schakel je tussen de presets.:soinnocent: makkelijker krijg je het haast niet
voor mij geen andere delay meer..

jurgend
9 november 2009, 15:42
Ik heb ook de Nova Delay en idd het is wat wennen aan het oproepen van de presets maar voor mij noden is het de best klinkende en compacte delay.
Als je geen presets nodig hebt is de nova repeater een veel goedkopere optie maar hij klinkt even goed.

Comfortably Daniel
9 november 2009, 21:45
Wil je presets, dan is de Nova Delay erg handig. Wil je ze niet, zou ik 'm ook niet nemen.
Ik zou dan eerder gaan voor de Nova Repeater...veel eenvoudiger en toch de sound van TC.

Maar...wat voor een delay wil je eigenlijk? Analoog of digitaal?

zeiler
9 november 2009, 22:16
Hey allemaal!

bedankt voor jullie reacties :)!

Analoog of Digitaal, tjah, dat is een moeilijke vraag :)! Ik zoek een mooi klinkende delay... Nu weet ik: daar kun je niet zoveel mee...

http://www.youtube.com/watch?v=AQk65gVED1I

de intro van dit liedje zegt denk ik wel veel :)!

Ik denk dat een tap tempo wel handig is, dus dat zou digitaal worden, maar heb 't gevoel dat bijvoorbeeld de Carbon Copy (afgaande op youtube video's) wel weer mooier klinkt... Wat is nu uiteindelijk 't echte voordeel? staand hem tempo opvoeren ipv d.m.v. aan het knopje te draaien :s?

Ik denk persoonlijk iig dat ik in de mogelijkheden van de Nova Delay ga verdwalen...


Nu heeft de gitarist van bovengenoemde band 3 delay pedalen op z'n board...
Dus duidelijk welke pedalen hij wanneer gebruikt doet 't ook niet echt...

http://hillsong.com/blogs/creative/files/2009/01/pedal-board1.jpg

nogmaals bedankt voor jullie reacties!!!

met vriendelijke groet,

Zeiler

TimS
9 november 2009, 22:35
Boss DD-3
Boss DM-2
Nova Delay

DD-3 en Nova Delay zijn digitaal

DM-2 is gelimiteerd in mogelijkheden en vooral delay tijd voor het analoge circuit, maar analoog klinkt ook weer anders en volgens velen beter

Ik weet niet precies waarvoor hij de 2 verschillende digitale delays gebruikt. Heel misschien de DD-3 voor de hold-functie, maar dat denk ik niet.

EDIT: Ik hoor net het intro, kan zijn dat hij daarvoor de hold-functie gebruikt

jutter
9 november 2009, 22:46
Ik heb deze zaterdag gekocht voor 50,00 euro! Geweldige delay, en je hoort niet dat hij digitaal is! Ik vind het de mooiste delay die je kunt krijgen! Ik moet nog wel even een footswitch(aan/uit) aanschaffen, maar die kosten weinig.
http://www.bossarea.com/other/rdd20.asp

jutter
9 november 2009, 22:47
O ja, de Nova vond ik ruk!

zeiler
9 november 2009, 22:49
muha,

de DD3 is wel de goedkoopste oplossing die opzich prima klinkt, maar dus geen tap tempo mogelijkheid heeft... DD7 is tweedehands weer een 30-40 euro duurder, maar heeft weer meer opties en de tap tempo...

hmm, ik wil toch 't liefst tweedehands kijken, scheelt toch wel enorm veel, zeker voor mij als studiefinanciering loze student, haha :)!

---
DD3 = 65 euro,
DD5 = 80 euro.
DD7 = 100 euro.

CC = 100 -125 euro...

Nova Delay/Repeater zie ik tweedehands niet...

Hmm :)! Lastig, haha :)!

Ik ga hier iig nog ff op brainstormen, en mocht iemand iets weten of tips hebben :)! You're welcome :p...

bedankt voor jullie antwoorden iig!

vr gr

Zeiler!

Comfortably Daniel
10 november 2009, 07:26
Wat is je prijslimiet eigenlijk?
De TC Vintage Delay/T-Rex Replica Delay(hetzelfde pedaal) is namelijk wel een goede middenweg. Hij kan digitaal helder klinken en door de brown-switch donkerder analoog....en heeft tap-tempo, maar er hangt wel een prijskaartje aan.

Ik vind persoonlijk de Carbon Copy iets te donker klinken. De oude Deluxe Memory Man van EHx heeft bij mij nog steeds de voorkeur. Hij is ook met de voet makkelijk te bedienen door de grote knoppen.

zeiler
10 november 2009, 08:09
Mijn bugget is een 100 - 120 euro, liefst met, maar evt. zonder tap tempo :).
Maar bijv. voor die Nova zou ik als dat wel wat voor mij zou zijn wel iets de lucht inwillen, maar denk dat dat gewoon "te veel" voor mij is,t is nog maar mijn 2e pedaaltje hèa, dat wil ik wel vullen met iets van een beetje kwaliteit, geen Behringer gedoe ;)!


Die T-rex replica kost zelfs tweedehands nog enorm veel, staat er één waar 325 voor wordt gevraagd??? http://link.marktplaats.nl/291736679


die memory man klinkt idd ook niet slecht, maar 2e hands niet te vinden... da's dan weer jammer :(!

bedankt voor je antwoord iig :)!

Zeiler!

jurgend
10 november 2009, 09:01
Zoals ik al zei heb je de nova repeater voor 129 euro niew op de website ven key music. Voor dat geld vind je echt geen betere.
Heeft alles aan boord wat je wilt (tape, digitaal, taptempo...) Als je 2de hands een Boss koopt en je wilt er nog een tap pedaaltje bijkopen zal je ook vlug rond de 120 euro.
Voor iets meer heb je echt wel een goed toestel in handen.

zeiler
10 november 2009, 18:41
Zoals ik al zei heb je de nova repeater voor 129 euro niew op de website ven key music. Voor dat geld vind je echt geen betere.
Heeft alles aan boord wat je wilt (tape, digitaal, taptempo...) Als je 2de hands een Boss koopt en je wilt er nog een tap pedaaltje bijkopen zal je ook vlug rond de 120 euro.
Voor iets meer heb je echt wel een goed toestel in handen.

de repeater klinkt inderdaad wel erg lekker :)!!!

keymusic? bij musicstore is 'tie 149? waar vindt ik keymusic?

een tap tempo kan ik zelf maken voor een euro of 12 dus ;)! Dat valt wel mee :)!

Tankman
10 november 2009, 19:36
de repeater klinkt inderdaad wel erg lekker :)!!!

keymusic? bij musicstore is 'tie 149? waar vindt ik keymusic?

een tap tempo kan ik zelf maken voor een euro of 12 dus ;)! Dat valt wel mee :)!

Als ik me niet vergis werkt Rock Palace in Den Haag samen met Key Music. Misschien daar?

jurgend
10 november 2009, 21:57
Zoals ik al zei, 129 euro... zie de link hieronder gepost... .

http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=109669&taal=

Ik denk dat Key music ook in nederland bestaat? of ben ik mis?

Steven Otto
10 november 2009, 22:06
Zoals ik al zei, 129 euro... zie de link hieronder gepost... .

http://www.keymusic.be/details.asp?prodid=109669&taal=

Ik denk dat Key music ook in nederland bestaat? of ben ik mis?

Ja, maar dan onder de naam 'rock palace'

Ik heb een Boss DD-7. Ik ben er best content over, maar ik was niet zo veeleisend. Ik zocht er een die redelijk veelzijdig was.

zeiler
10 november 2009, 22:35
Ja, maar dan onder de naam 'rock palace'

Ik heb een Boss DD-7. Ik ben er best content over, maar ik was niet zo veeleisend. Ik zocht er een die redelijk veelzijdig was.

ik wil gewoon een gave delay, waarmee ik gewoon lang vooruit kan en opties heb, en denk dat met die Nova repeater dat wel lukt! Zeker als ik naar die opties en het geluid kijk op youtube, klinkt erg netjes!!!

maar de Repeater kost bij rockpalace ook 149... terwijl hij bij Keymusic 129 kost... da's raar ;)! hoewel hij mij opzich wel een mooie delay lijkt, ik denk dat ik er eens naar ga kijken... btw, bij Keymusic kost verzenden 20 euro naar Nederland,e n vanaf rockpalace is 't gratis, dus 't zelfde bedrag, haha :D!

waar komt 't btw vandaan dat die van Nova net zo duur is als een DD7? gewoon door de naam van Boss of :s?

gobius
12 november 2009, 22:05
He Zeiler, ik zie dat je net als ik in de gospelsferen zit. De gitarist van Kees Kraayenoord (arend jansen) gebruikt een line6 dl4. Supergaaf ding. Mooi geluid en presets, maar toch gebruiksvriendelijk.

Hij is wel wat duurder, maar dan heb je ook wat. (Ik heb zelf trouwens ordinaire behringer zooi met tapfunctie, maar daar red ik me prima mee)

jonesd
13 november 2009, 17:09
Ik heb de nova repeater net besteld bij key music. Zodra hij binnen is, zal ik mijn bevindingen posten. (zou mijn L6 echo park moeten vervangen).

zeiler
14 november 2009, 13:39
Ik heb de nova repeater net besteld bij key music. Zodra hij binnen is, zal ik mijn bevindingen posten. (zou mijn L6 echo park moeten vervangen).

super! Ik ben benieuwd!!!

Adro
16 november 2009, 15:44
ik kan je ook alsnog de L6 echopark aanraden, ook deze is erg veelzijdig. nieuw kost ie volgens mij 150 euro, tweede hands moet toch mogelijk zijn voor 100,-???.... de Nova Delay heeft deze bij mij ook vervangen, maar ik gebruik de EchoPark nog steeds...
het is natuurlijk altijd de moeite waard om hem te proberen!!!

peter_heijnen
16 november 2009, 16:52
Ik heb een hardwire dl8 op gitaarmarkt en marktplaats staan. Pm maar als je interesse hebt.

Staon
16 november 2009, 23:27
Ga voor de Nova. Definitly. DD7 & DD5 zijn leuk, vooral die 7 maar hoe vaak ga je dat hele loopgebeuren nou (live) gebruiken? Besides, met de nova heb je geen gekut met tap tempo dubbel trappen etc etc. Daarnaast, veel belangrijker. Klinkt de Nova gewoon way beter dan de DD7, in A/B vond ik de DD7 ronduit cheap klinken in vergelijking met de repeater, véél metalliger e.d. Dit alles resulteerde erin dat ik de repeater gekocht heb voor dat 10'tje meer, en ik heb nog geen seconde spijt gehad. Wat een hemels simpel en toch uitgebreid ding is het!

zeiler
21 november 2009, 15:45
zo!

bedankt voor jullie posts ;)!

maar nu komt er een NOVA delay mijn kant op :)! toch gezwicht, haha!

ik had een 9 V adapter liggen, maar moet nu dus ook een 12 V komen...

ik keek ff bij conrad, DC, maar moet hij Positief of Negatief zijn? en maakt 't uit of hij al dan niet gestabiliseerd is?

Hoop dat iemand me snel kan helpen, kan ik 'm vandaag nog bestellen (hij zal alleen voor de NOVA gebruikt gaan worden denk ik ;))!

deze staat namelijk op conrad!

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=511662

(als dit 't doet)!

alvast bedankt :D!

Zeiler

Maroon
21 november 2009, 16:00
DD7 for the win!

Oneindige mogelijkheden. Ik gebruik hem erg veel voor gitaar en basgitaar. Pluspunten van de dd7: je kunt er een extern pedaal aan hangen voor taptempo. Twee uitgangen, twee ingangen. Je kunt hem op stereo zetten voor 'pan' effect, maar je kunt hem ook zo instellen dat één uitgang 'dry' is, en de ander 'wet' (dus zonder effect en met effect).

Ook kun je het pedaal helemaal laten flippen door feedback op honderd procent te zetten en delay op nul procent, en dan langzaam de delay open gooien. Instant noise gegarandeerd. Erg gaaf voor live optredens.

Verder natuurlijk de loopfunctie, is handig voor thuissituaties om over heen te soleren e.d.

ik zou het wel weten!

aad
21 november 2009, 18:06
zo!

bedankt voor jullie posts ;)!

maar nu komt er een NOVA delay mijn kant op :)! toch gezwicht, haha!

ik had een 9 V adapter liggen, maar moet nu dus ook een 12 V komen...

ik keek ff bij conrad, DC, maar moet hij Positief of Negatief zijn? en maakt 't uit of hij al dan niet gestabiliseerd is?

Hoop dat iemand me snel kan helpen, kan ik 'm vandaag nog bestellen (hij zal alleen voor de NOVA gebruikt gaan worden denk ik ;))!

deze staat namelijk op conrad!

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=511662

(als dit 't doet)!

alvast bedankt :D!

Zeiler
Nou hij doet 't. Maar lekker duidelijke omschrijving: positief
Ten opzichte van de min is de andere kant altijd positief, maar wat is de min?

Anyway, denk niet dat je deze kunt gebruiken, zou het iig niet doen maar een gestabiliseerde nemen.

Adro
21 november 2009, 18:36
veel plezier iig met je aanwinst!! ik weet zeker dat hij je zal bevallen!!
mijn nova delay is aangesloten op de onespot!! of het + of - moet zijn weet ik niet... wat dat betreft ben ik daar (nog) een noob in..
succes

zeiler
21 november 2009, 23:46
Nou hij doet 't. Maar lekker duidelijke omschrijving: positief
Ten opzichte van de min is de andere kant altijd positief, maar wat is de min?

Anyway, denk niet dat je deze kunt gebruiken, zou het iig niet doen maar een gestabiliseerde nemen.

@ Aad, bedankt voor je reactie... wat ik met positief bedoelde was dat er bij de 9V DC adapters bijvoorbeeld positief en negatief wordt vermeld...

@ Adro: jij ook bedankt, maar dan gebruik je hem gewoon op 9 Volt DC? want draait hij officieel niet op 12 Volt AC?

---

Verder is zo'n Harley Benton Power plant handig om aan te schaffen (wel duur)? of zal ik gewoon een adapter voor 12 Volt en een voor 9 V aanschaffen en dan met Daisy Chains gaan werken als ik meer pedal krijg?

alvast bedankt,

Jaap

Midwolda
21 november 2009, 23:58
Verder is zo'n Harley Benton Power plant handig om aan te schaffen (wel duur)? of zal ik gewoon een adapter voor 12 Volt en een voor 9 V aanschaffen en dan met Daisy Chains gaan werken als ik meer pedal krijg?

Zo doe ik het ook (met die daisychains dus).
Het enige waar je goed op moet letten is of de tip + of - moet zijn (bij Boss etc. altijd - )
en of de adapter meer mA kan leveren dan de apparaten kunnen vragen.
Met die twee spelregels zit je in ieder geval safe.
En ik heb hier ook een 18V apparaat op een 12V voeding draaien: werkt ook.
Zolang er niks te warm wordt om je hand op te leggen is er geen probleem.

zeiler
22 november 2009, 15:22
Bedankt Midwolda :)!

Nu krijg ik volgende week 2 effect pedalen binnen, en Liberty Custom Overdrive, 9 V DC en de Nova.

Gewoon met adapters werken lijkt mij 't handigst, maar ik zie door de bomen het bos niet meer? Wat heeft u? Is een Onespot dan handig? 24 euro inclusief daisy chain voor als ik meer effecten zou kopen!

Aan de andere kant vind ik dat wel weer redelijk prijzig voor een adapter :o!

---

Maar het kon nog wel eens zijn dat Nova AC is, de ene bron vermeld AC, de ander DC (wat is 't nu?), maar dan heb je kans dat 't circuit 't niet houd...

zou die in geval van DC dus op een onespot (9V) werken? 12 V is dan wel 't optimaalst toch?

alvast bedankt!

Zeiler!

JeroenSchaaf
22 november 2009, 15:33
De Nova werkt perfect op een one spot! niks mis mee!

Adro
22 november 2009, 19:59
hij werkt idd gewoon op een onespot en dat is toch 9v???

@jeroen: volgens mij heb ik de nova delay deze zomer van jou gekocht! of niet?? ik wil het je toch ff laten weten, ben er zeer content mee!!!

zeiler
26 november 2009, 22:45
ok, maar stel dat ik hem toch graag op een 12 v adapter laten draaien, daar is hij tenslotte voor gemaakt!

Moet hij dan een negatieve of een positieve punt hebben (de adapter?).
denk net als de one spot negatief hè?

Adro
26 november 2009, 23:05
als je sowieso voor safe wilt met de adapter wil gaan, ga daar dan maar van uit ja!! aangezien positief en negatief elkaars tegenpolen zijn!?
succes!!!