PDA

View Full Version : David Gilmour - On an island: solo 1 en 2



reinierscheffer
8 november 2009, 22:42
Hallo allemaal
Hier een youtube filmpje van mij waar ik de beide solo's van David Gilmour's On an island speel.

http://www.youtube.com/watch?v=avdJgMjq1sI

gebruikte gear:

'74 fender strat
Fulldrive 2
Lovepedal COT50
Fender Blues Deluxe Reissue

Logic 8 Studio: Space Designer Reverb, Logic "Echo" delay

pasqual
8 november 2009, 23:08
dit is lekker hoor! oké het is niet gilmour, het komt wel in de buurt maar jij heet dan ook Reinier en niet David. je speelt goed en met gevoel en uiteindelijk is dat toch waar mensen voor aplaudiseren.

groeten Pasqual.

reinierscheffer
8 november 2009, 23:28
thanks!
tis moeilijk om in de buurt van zijn vibrato te komen.
en zijn sound is net iets wolliger.

Stratman70
8 november 2009, 23:44
Hey Reinier,

Klinkt goed! Is weer eens wat anders dan Blackmorestuff.
Het klinkt goed, maar ik vind dan ook wel weer dat je nu niet de meest spannende solo uit muziekland aan het spelen bent. David heeft na zijn PF-tijd eerlijk gezegd niet veel moois meer gemaakt op gitaarsologebied imo. En dan kom jij met een stukkie van On An Island.

Maar dus wel goed gedaan! Goed geluid ook.

Wat eigenlijk veel boeiender is, is dat ik er onlangs achter kwam dat de stift die ik destijds van jou mocht lenen, zodat ene meneer Blackmore zijn handtekening op mijn gitaar kon zetten, geen merkstift maar een whiteboardmarker was. Wist jij dat zelf ook?

Maar goed dat ik er snel een laag vernis over heb gespoten. ;) En eeuwig dankbaar ben ik je sowieso natuurlijk.

En even wat andere info:
mocht je nog op zoek zijn naar een goeie "Blackmore Phaser": ik heb de EP-1 van Pigtronix onlangs gekocht en die is echt geweldig. Komt het dichtst in de buurt van CTR, van alle phasers die ik heb gehoord tot nu toe.
Is niet goedkoop.

benwave
9 november 2009, 08:35
Ik vind dat je ze meer dan prima hebt gespeeld. Je bendings zijn perfect vind ik.
Zeer knap gedaan... En ik ben een echte Gilmour fan
Je geluid vind ik ook heerlijk om naar te luisteren

Comfortably Daniel
9 november 2009, 21:59
Ik vind dat je ze meer dan prima hebt gespeeld. Je bendings zijn perfect vind ik.
Zeer knap gedaan... En ik ben een echte Gilmour fan
Je geluid vind ik ook heerlijk om naar te luisteren

Als mede Gilmour-freak ben ik het hier helemaal mee eens :ok:

Inderdaad erg lekker gespeeld.
Wat je zelf al zegt over de vibrato...tjah...Gilmour heeft nu eenmaal een aparte vibrato die erg lastig te evenaren is.

reinierscheffer
20 november 2009, 21:47
bedankt voor de complimenten en commentaren.

@stratman:
kheb expres gekozen voor On An Island. vind het wel een te gekke post-PF solo en tis weer eens wat anders dan alle Shine On youtubes.

wasset een whiteboard stift?? ghehe oops.. is ook alweer hoelang geleden.. 5, 6 jaar?
ik denk dat ik trouwens wel ga voor een Schulte phaser als ik die tegen kom. kheb zelf nu nog de EHX smallstone en hoewel die fantastisch klinkt en heerlijk warm, hij heeft een volumedrop waar je gek van wordt en tis niet echt de blackmore phaser sound (hoewel ik daar ook niet echt naar op zoek ben)
kga misschien ooit nog voor de Moog phaser of ringmodulator.
kheb ff de pigtronix geluisterd op proguitarshop.com maar vinnem toch niet heel erg warm.

HvV
20 november 2009, 22:57
Misschien niet de meest boeiende solo's van Gilmour, zeker niet de makkelijkste. Ik vindt het heel knap gespeeld, te goed misschien wel. Gilmour sleept wat meer, op het randje van te laat zijn soms en dat is heel moeilijk na te bootsen. Maar ik ben zeker onder de indruk van je spel. Erg goed.

edje kadetje
22 januari 2010, 10:10
Dit is erg goed:
sound
spel

groot compliment.

Ik denk dat bij een blinde test niet veel mensen het eruit zouden halen dat het Gilmour niet is.