PDA

View Full Version : DeArmond?



anoniem
30 juni 2001, 19:49
weet iemand of DeArmond goede gitaren maakt, en of ik er over jaar ook nog op kan spelen, ik wil namelijk een niewe rockgitaar kopen, maar ik weet niet of ze een beetje betrouwbaar zijn

Eko
1 juli 2001, 23:24
Hallo Anoniem,
Ik weet niet over welke gitaar van DeArmand je het hebt maar het merk is eigendom van Fender.( Via de site van Fender is dit ook te bereiken.)Gezien de kwaliteit van de meeste merken onder de vlag van Fender mag je verwachten dat de gitaar( mits normaal gebruikt )je leven meegaat.
Of je er zo lang op wilt spelen mag je zelf kiezen.
Zelf vind ik de x155 wel mooi om een hele mooie warme klank uit te halen.

tmcm
2 juli 2001, 01:43
dearmond maakt goeie gitaren maar voor rock niet echt geschikt, meer voor jazz en rock'n roll (ik bedoel met name als ze de golden tone of 2k PU hebben) In de states kosten ze inmiddels rond de 1000 dollar, hier vind je ze nog voor 1000 gulden maar dat zal niet lang meer duren. Bel even naar The String voor een goeie deal..

Roel
2 juli 2001, 23:03
Er zitten hele goede exemplaren bij. Ga gewoon eens verschillende muziekzaken langs en probeer ze allemaal uit. Gitaren uit dezelfde serie kunnen allemaal verschillend zijn; de kwaliteit is gewoon niet konstant maar dat neemt niet weg dat je een goed exemplaar op de kop moet kunnen tikken. Voor Rockmuziek zijn ze overigens niet zo ideaal. Wellicht kun je beter naar een Epiphone of Mexicaanse Fender uitkijken.

master G
17 augustus 2001, 21:33
ik ben geboeid naar het merk. kan iemand me ff een site ofzo opgeven dan kan ik ze ff bekijken of zijn het alleen maar strat. modellen?

AutoStatic
20 augustus 2001, 00:58
Nope, zijn wel kewle gitaren en ook wel geschikt voor rock hoor. Luister maar naar Solbakken, die spelen er ook op.

Ibanez
24 augustus 2001, 18:10
Op 2001-08-17 20:33, schreef master G:
ik ben geboeid naar het merk. kan iemand me ff een site ofzo opgeven dan kan ik ze ff bekijken of zijn het alleen maar strat. modellen?

eh master g (jij weet wie ik ben) waarom ben je geboeid naar het merk? Het is echt niet zo'n speciaal merk ofzo hoor gewoon een ondermerk van fender net zo als squier. En je vind fender zelf al geen boeiend merk dus waarom dearmond wel?? kheb wel een catalogus ervan dus ik kan je wel wat plaatjes laten zien een keer.