PDA

View Full Version : G-major probleempje (i.c.m. Real Major)



Aikara
8 november 2009, 12:25
Normaal gesproken zou ik deze vraag in het G-major topic gesteld hebben, maar bij gebrek aan de search functie toch maar even een apart topic.

Ik zit namelijk met een klein probleempje; ik heb mijn G major aangesloten op m'n computer met een midi/usb interface (E-MU xmidi 1x1) om op die manier via Real Major patches te editen. Alleen dat laatste lukt me dus niet.
Volgens mij heb ik de g-major wel goed aangesloten: ik krijg via een bulk dump alle patches te zien op m'n computer (in het scherm van real major) en ik kan via deze interface ook patches selecteren. Volgens mij loopt het midi signaal dan ook zowel van de G-major als er naartoe zonder problemen, en is alles goed aangesloten.

Maar zoals gezegd het editen lukt me niet. Ik kan in real major instellingen van effecten wijzigen, effecten toevoegen, etc. Maar de g-major neemt deze instellingen niet over (niet via het real time editen, maar ook niet via het 'senden' van aangepaste instellingen).

Ik vermoed dat er ergens in de G-major een instelling moet zitten die toestaat dat ik patches edit via een extern apparaat (in dit geval computer), ik kom er alleen niet achter waar ik dit in kan stellen.

Hopelijk kan iemand van jullie me hierbij helpen.

Liquid_Metal
8 november 2009, 20:44
Ik ben niet thuis dus kan de handleiding er niet bijpakken, maar je moet in het MIDI menu van de G-Major inderdaad iets instellen waardoor de GM reageert op externe signalen.
Om signalen te sturen heb je uiteraard ook 2 kabels nodig: van GM naar PC en van PC naar GM terug.

hole
9 november 2009, 08:58
Zit je wel in de user presets en niet de factory presets?
En probeer eens "slow midi operation"

Aikara
9 november 2009, 09:24
De G major heb ik volgens mij goed aangesloten op de pc;
De midi interface heeft een usb aansluiting, die uiteraard is aangesloten op de pc. Daarnaast heeft de interface een midi in en out aansluiting. Deze zitten allebei in de G-major geplugd (op de daarvoor bestemde in- en uitgang ;)).

Daarnaast ben ik aan het editen in de user presets en heb ik ook de 'slow midi operation' geprobeerd, maar ook dit mag niet baten.

hole
9 november 2009, 09:51
Het kan ook gewoon aan je MIDI interface liggen...

ben je in de gelegenheid om een andere te proberen?