PDA

View Full Version : Jack And The Rippers - Highway To Hell



kenx
7 november 2009, 23:20
Hallo,

Wij hebben, als experiment zijnde, een song opgenomen met de band. Dit liedje, highway to hell, opgenomen met audacity en cheapy microfoon. Is nog niet helemaal gemixt. Zo hoor je bijvoorbeel de ritmegitaar tijdens de solo helemaal niet, en mogen die pieken van de cymbalen er wel uit, maar dit zal wel iets voor komende weken zijn... Dit is dus nog maar de voorlopige versie te vinden op www.vi.be/jatr.

Plaats van opname: galmbak van enkele vierkante meter... Toch wel redelijk geslaagd in deze omstandigheden vind ik.

Bedankt om te luisteren!

Grtz,

Kenny - Jack And The rippers

ShredTallicA
7 november 2009, 23:34
Ben nu bij 01:01, Wat me tot nu toe is opgevallen;

- De lichte ruis (misschien ligt het aan mijn apparatuur?)
- En bij het refrein dat "I'm on a highway to hell" dat zou de zanger eigenlijk wel uit zijn longen mogen persen bij wijze van, er zit nu niet echt... kracht achter als je begrijpt wat ik bedoel.

Afgeluisterd :ok: Op een paar puntjes na zoals die ruis en de zang (die ik zelf wat minder vond..) vond ik het echt wel vet gedaan :cheerup: En who cares dat er geen backing was tijdens de solo, ik heb de rhythm niet gemist :chicken:

kenx
7 november 2009, 23:49
Hallo,

De ruis ligt inderdaad bij onze 'instalatie', dus niet die van jou... Ik denk ergens iets in het mengpaneeltje... En de zanger, tjah..., hij mankeert soms wel een beetje "lef"... Maar hij werkt eraan in ieder geval.

Toch bedankt voor de commentaar!

Groetjes,

Kenny

Henri H
13 november 2009, 10:42
Zit er wel een basgitaar in!?
De gitaar is best gaaf gedaan. Solo is goed, gitaar geluid is ook goed.
De zang wordt aan gewerkt begrijp ik. ;)
De opname kwaliteit is best redelijk, hier en daar clipt het iets, en er zit wat veel hoog in, heb ik het idee.

Best lekker. :ok: :rockon:

edit: wat voor versterker en gitaar zijn er gebruikt?

kenx
13 november 2009, 17:00
Zit er wel een basgitaar in!?
De gitaar is best gaaf gedaan. Solo is goed, gitaar geluid is ook goed.
De zang wordt aan gewerkt begrijp ik. ;)
De opname kwaliteit is best redelijk, hier en daar clipt het iets, en er zit wat veel hoog in, heb ik het idee.

Best lekker. :ok: :rockon:

edit: wat voor versterker en gitaar zijn er gebruikt?

Hoy!

Bedankt voor je compliment.

1: neen tot nog toe geen basgitaar, die moet nog ingespeeld worden, dit is trouwens nog maar een zeer ruwe mix, aangezien ik het originele bestand (nog) niet tot mijn beschikking heb

2: tot nog toe hoort u enkel de leadgitarist die speelt op een marshall slp MKII
en een gibson les paul standard.

3: De zang wordt inderdaad aan gewerkt :D

4: de opnamekwaliteit is inderdaad allesbehalve. Wat ik nu ga zeggen wordt waarschijnlijk beschouwd door jullie als "verdediging" maar dat is het niet, ik zeg gewoon met wat het opgenomen is.

- oud jb-systems mengpaneeltje
- micro gratis gekregen bij de dvd-speler
- vanuit het mengpaneeltje een rechtstreekse verbinding naar een laptop met geen super geluidskaart...

Ik heb ook opgemerkt dat er inderdaad ergens een "klik" inzit, maar heb tot nog toe niet gevonden waar de bron eigenlijk ligt...
Als je toevallig nog opname tips&tricks moest hebben, mag je het me altijd laten weten!

Nogmaals bedankt!

Groetjes

Ukeloeder
13 november 2009, 17:31
Maak je nou alsjeblieft geen zorgen om de geluidskwaliteit van de opname... Zoek er een bassist bij, desgewenst een tweede gitarist of toetsenist en laat die zanger de microfoon eens wat verder van z'n gezicht houden, gaat 'ie vanzelf wat meer z'n best doen. In het eerste couplet hoor je de drummer stoppen omdat ie denkt dat je al een paar maten verder bent, da's ernstiger. Communicatie tussen jullie moet dus wat beter. Solo deed je echt lekker, chapeau! Hoor ik op het eind nou een tweede gitaar of ben ik kippig aan het worden?

kenx
13 november 2009, 18:01
Maak je nou alsjeblieft geen zorgen om de geluidskwaliteit van de opname... Zoek er een bassist bij, desgewenst een tweede gitarist of toetsenist en laat die zanger de microfoon eens wat verder van z'n gezicht houden, gaat 'ie vanzelf wat meer z'n best doen. In het eerste couplet hoor je de drummer stoppen omdat ie denkt dat je al een paar maten verder bent, da's ernstiger. Communicatie tussen jullie moet dus wat beter. Solo deed je echt lekker, chapeau! Hoor ik op het eind nou een tweede gitaar of ben ik kippig aan het worden?

Hoy,

Ook jij bedankt voor de reactie! Nu weet je, we hebben wel degelijk een bassist, maar die was die dag niet aanwezig, hij gaat een van deze dagen zijn deel inspelen. Nu de kwestie tussen de drummer en de leadgitarist, met die pauze daartussen, is echt wel makkelijk uit te leggen. Alles is "appart" opgenomen, behalve de leadgitaar en de drum. Die zijn samen opgenomen, zonder zang dus. Dit verklaart de korte pauze daar vooraan middenin. Integendeel zelfs, de communicatie is top, wij oefenen voor een optreden 1 keer een liedje, en het is eigenlijk een soort van 'jammen' dat we doen. We spelen een liedje vaak gewoon op het gevoel, en dan is communicatie echt wel nodig. De solo heb ik ook niet gedaan, dat is onze leadgitarist, maar dat heeft natuurlijk wel weinig belang.

Dan nog maar even de kwestie van op het einde een 2de gitaar te horen, dit is niet waar. Het is 1 en dezelfde gitarist die dit in z'n eentje speelt. Mijn gitaarpartij is nog maar heel stilletjes op de achtergrond voorlopig, zodat je er weinig of niets van hoort.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

Groetjes,

Kenny

Psychomantis
13 november 2009, 18:34
En een toetsenist is ook al aanwezig :) :cheerup:

kenx
13 november 2009, 18:35
En een toetsenist is ook al aanwezig :) :cheerup:

Jammer genoeg wel...

:D

Graptjenh héé

xD

heavy-metal-thunder
13 november 2009, 20:00
En een toetsenist is ook al aanwezig :) :cheerup:

maar niet lang meer, na een berucht topic op gitaarnet... mwoehahahahaha

kenx
13 november 2009, 20:40
maar niet lang meer, na een berucht topic op gitaarnet... mwoehahahahaha

Jawel hoor ;) Wij maken helemaal geen ruzie voor zo'n stommiteit. Wel goede opmerking btw :D

Ukeloeder
13 november 2009, 21:33
OK het is wel duidelijk dat ik niet helemaal heb meegelezen :makeup:
Maar ik hoor op 3:04 toch echt een andere gitaar onder de solo uitklinken, vlak voor de zanger "and we're going down all the way" kreunt.
Hoe dan ook, vind het geen slechte uitvoering (op dat ene hikje met de drums na dan;))
Ben benieuwd hoe jullie op oorlogssterkte klinken...

Psychomantis
13 november 2009, 22:44
Inderdaad, ik hoor het ook.
Ik was er op het moment van de opname niet bij, maar ik moet wel zeggen dat wel al betere versies gespeeld hebben (paar kleine foutjes). En de opnamekwaliteit is niet goed, maar daar komt wel verbetering in :)
Overigens neemt zo'n opname te veel tijd in beslag, we kunnen al zo weinig repeteren, en we hebben de tijd nodig om alle nummers in te oefenen.:B

kenx
13 november 2009, 22:47
Inderdaad, ik hoor het ook.
Ik was er op het moment van de opname niet bij, maar ik moet wel zeggen dat wel al betere versies gespeeld hebben (paar kleine foutjes). En de opnamekwaliteit is niet goed, maar daar komt wel verbetering in :)
Overigens neemt zo'n opname te veel tijd in beslag, we kunnen al zo weinig repeteren, en we hebben de tijd nodig om alle nummers in te oefenen.:B

Hoe ga jij dat doen?
Als de helft van de band niet aanwezig is op de repetitie...

Psychomantis
13 november 2009, 22:56
Hoe ga jij dat doen?
Als de helft van de band niet aanwezig is op de repetitie...

....
Ik kon toen echt niet komen en dat ligt niet aan mij maar aan het feit dat ik te laat wist dat het repetitie was... en aan mn moeder :soinnocent:
We zouden een vaste repetitiedag moeten hebben ofzo he

kenx
13 november 2009, 23:27
....
Ik kon toen echt niet komen en dat ligt niet aan mij maar aan het feit dat ik te laat wist dat het repetitie was... en aan mn moeder :soinnocent:
We zouden een vaste repetitiedag moeten hebben ofzo he

Inderdaad, én een vaste repetitieruimte. En ik verwijt je niet ofzo dat je er niet was, had gewoon eens zin om dat aan te halen :D

Maar echt, we zouden een ruimte moeten vinden waar we ongestoord ons ding kunnen doen, en élke week moeten opnieuw gaan repeteren... Wat zijn nu in godsnaam 3 uurtjes (!!!!!) op een HELE week...

djezus

pasqual
13 november 2009, 23:59
dit vraagt eigenlijk om een reactie hoe jullie met elkaar communiceren. daar is de pb voor of de telefoon of natuurlijk de repetitie ( als je moeder het doorgeeft natuurlijk;) ). maar laat ik maar niet reageren want anders word Kenx weer opstandig....

maar ff ontopic: ik vind vooral de gitaarsound goed en de gitarist speelt de solo lang niet slecht. als je al alles één voor één opneemt, is het natuurlijk van belang dat het strak blijft. een click-track of metronoom helpt daarbij.
je kan ook eerst alles met de hele band opnemen m.b.v. een click-track en daarna iedereen apart met de leadtrack op de koptelefoon.

succes en groeten Pasqual.

kenx
14 november 2009, 11:12
dit vraagt eigenlijk om een reactie hoe jullie met elkaar communiceren. daar is de pb voor of de telefoon of natuurlijk de repetitie ( als je moeder het doorgeeft natuurlijk;) ). maar laat ik maar niet reageren want anders word Kenx weer opstandig....

Nee hoor, geen probleem, je hebt gelijk. :) Maar hij was eventjes niet online op msn, vandaar dat we heel eventjes via deze weg communiceerden... & de pb had ik helemaal niet aan gedacht! Mijn excuses!

maar ff ontopic: ik vind vooral de gitaarsound goed en de gitarist speelt de solo lang niet slecht. als je al alles één voor één opneemt, is het natuurlijk van belang dat het strak blijft. een click-track of metronoom helpt daarbij.
je kan ook eerst alles met de hele band opnemen m.b.v. een click-track en daarna iedereen apart met de leadtrack op de koptelefoon.

Zeker een goed idee! Gaan we volgende keer zeker eens uittesten!

succes en groeten Pasqual.

tientekens