PDA

View Full Version : Bassist zoekt band omgeving Hoorn (Noord-Holland)



twkuiper
7 november 2009, 16:14
Na een verhuizing van Twente naar Noord-Holland begint het weer te kriebelen, en daarom ben ik op zoek naar een band! Ik (Tjeerd, 29 jaar oud) ben van huis uit pianist, maar speel ook basgitaar en wat gewone gitaar. Basgitaar vind ik momenteel het leukst, en daarom zoek ik een band zonder al te grote ambities om op regelmatige basis gezellig mee samen te spelen. Ik heb niet direct de ambitie om op te treden, maar als zoiets zich aandient is dat ook prima :) Ik speel het liefst rock/pop, met jazz-achtige stijlen heb ik minder.

Piano speel ik al jaaaren (sinds m'n 9e ofzo, ook les gehad), vervolgens heb ik rond mijn 15e ook gewone (accoustische en elektrische) gitaar aangeleerd. Daar heb ik overigens geen les in gehad. Sinds een jaar of 7 speel ik ook basgitaar. Hier in huis heb ik momenteel een piano, een fretloze basgitaar (+medium size Ibanez basversterker) en een accoustische gitaar. Ook staat er nog een Marshall Valvestate 8040 stof te happen omdat ik mijn Epiphone Les Paul een tijd geleden heb verkocht.

Ik speel meestal lekker op gehoor, al dan niet op basis van wat akkoordenschema's. Met vellen vol bladmuziek maak je me niet vrolijk ;)

Ik heb een paar jaar als (solo)pianist een jongerenkoor begeleid en daarna ook weer een paar jaar als pianist in de 6-koppige begeleidingsband (drummer, toetsenist, gitarist, percussionist, bassist, pianist) van een gospelkoor gespeeld. Daar heb ik ook vrij regelmatig mee opgetreden. Als bassist heb ik dus geen podiumervaring maar daarom wil ik juist relaxed samen met wat anderen knoeien, spelen, jammen, spelen en wie weet of daar ooit nog eens een klein optredentje uit rolt. 't Gaat me voornamelijk om de ontspanning en de gezelligheid, ik wil er niet beroemd mee worden ;)

Mijn muzikale voorkeur is breed, gaat van Pearl jam tot Crosby Stills Nash & Young, van Bløf tot Genesis, van rustige ballads tot pumpy rock.

Dus: nog iemand in de regio Hoorn (+/- 20 km) op zoek naar een bassist? :) Neem dan contact met me op via mail [apending] tjeerdkuiper [punt] nl.

Langereis
6 oktober 2010, 11:32
Hallo, ik ben even je naam kwijt.

Wij Frederik de Groot (zang) en ik Rob Langereis (piano) zijn op zoek naar een bassist die ons helpt te begeleiden.
Wij spelen eigenlijk melangolische muziek dus nummers van brell , herman van veen, sinatra, willy nelson, en anderen.
We willen graag met jou in contact komen.
Telnr = 0642110380

FlameDude
29 december 2010, 23:38
Hey, miss offtopic maar verkoop je die valvestate? Zoja pm me effe.