Inloggen

View Full Version : Naar welke concerten ga jij binnenkort?



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 [7] 8

Henri H
17 mei 2017, 09:56
Ik vind ze allemaal erg goed, maar kan me voorstellen dat je de laatste 2 minder vindt. Die klinken wat anders, misschien iets commerciëler?

Fusion
17 mei 2017, 11:04
Ken het tot en met Bleeding en die en die daarvoor (Mosquito) vind ik gewoon saai. Ze probeerden volgens mij mee te liften op een bepaalde stroming die er was (wat later min of meer de nu metal werd) en dat deden ze op zich niet verkeerd, maar als je parels gewend bent (zo beschouw ik hun eerste 2 albums) valt t gewoon tegen. Die eerste 2 albums waren zo origineel, emotioneel, magisch.... nee, dan draai ik die nog wel een keertje ;)

Henri H
17 mei 2017, 11:38
Je hebt wel een beetje gelijk, hoewel ik betwijfel of het de voorloper van de nu metal was.
Into The Everflow was denk ik hun hoogtepunt. Dat ben ik wel met je eens.

Harry
6 juli 2017, 14:04
over een paar weken naar Peter Wolf, in Annapolis Maryland, USA . Potverdommes veel zin in.

Plant
14 november 2017, 23:10
Zaterdag net over de grens weer naar Celtic Night (http://www.ccdeadelberg.be/e1044/realta-cara-dervish).

Buxtra
15 november 2017, 10:05
Excuses alvast: maarreh, toch kaarten gekocht voor Roger Waters Us and Them tour in 2018.

Aanleiding was een prima avondje bij Britt Floyd in de Oosterpoort.

Brad
15 november 2017, 20:16
Maria Mena volgende maand in Paradiso.

D3nnis
20 november 2017, 17:27
Als het goed is naar testament/annihilator/ death angel in haarlem 10 december.

Braml
8 december 2017, 13:05
Binnen 7 minuten uitverkocht volgens AD, maar brammetje was er na 2 minuten al doorheen.

ik ga naar Pearl Jam!

Fusion
8 december 2017, 13:29
Als het goed is naar testament/annihilator/ death angel in haarlem 10 december.
Leuke bands. "Frolic through the Park" samen met Coroner's "Punishment for Decadence" waren de twee erste metal albums die ik bij de bieb huurde en opname op cassette hehe.

Fusion
8 december 2017, 13:32
'binnenkort' in juli 2018 naar King Crimson in t Concertgebouw

Brad
8 december 2017, 13:34
Binnen 7 minuten uitverkocht volgens AD, maar brammetje was er na 2 minuten al doorheen.

ik ga naar Pearl Jam!

Aha Eddie Vedder en consorten. Goede gast die Vedder, heel maatschappelijk betrokken.

mountainman
8 december 2017, 17:15
'binnenkort' in juli 2018 naar King Crimson in t Concertgebouw

Hee, ik ook! Op vrijdag de 13e... :o Ook al geweest in 2015 in Utrecht. 3 drummers helemaal vooraan en de andere muzikanten erachter op de verhoging. Is weer eens wat anders. Kunnen ze het publiek op de eerste rijen doof meppen in plaats van hun medemuzikanten. Ik zit op rij 7 dus oordopjes gaan mee.

Fusion
8 december 2017, 17:44
Hee, ik ook! Op vrijdag de 13e... :o Ook al geweest in 2015 in Utrecht. 3 drummers helemaal vooraan en de andere muzikanten erachter op de verhoging. Is weer eens wat anders. Kunnen ze het publiek op de eerste rijen doof meppen in plaats van hun medemuzikanten. Ik zit op rij 7 dus oordopjes gaan mee.

Wij hebben geloof ik balkonplaatsen, is in Concertgebouw wel erg fijn.

cannondale_01
11 december 2017, 20:37
PearlJam in juni maar eerst vrijdag as Five Finger Death Punch afwerken :rockon:

Swaag
12 december 2017, 22:41
Vorige week Navarone (geweldig) weer gedaan, Vorige maand nog bij The War on Drugs (Prima) en The waterboys (mwah) geweest.
Via de Ten Club twee kaartjes voor Pearl Jam in juni!

Brad
13 december 2017, 00:23
Net naar Maria Mena geweest. Haar zang was geweldig, de band speelde goed. Haar nieuwe gitarist is de beste die ze ooit gehad heeft. Haar repertoite keuze was goed. Helaas maar één toegift, dat was wel jammer.

Plant
13 december 2017, 18:50
Zong ze haar Kersthit ook nog? Ik zou speciaal daarvoor zijn gegaan.

Brad
13 december 2017, 19:33
Zeker weten. Deze december tour is zelfs naar dat nummer vernoemd. Ze heeft ook uitgelegd wat ze met die tekst bedoeld. Ze zei terecht dat er een hoop mensen zijn die geen Kerstmis zullen hebben zoals in een Disney film.

Plant
13 december 2017, 19:58
Ik heb ook geen Disney-Kerstmis. Maar wel een met dierbare familie en vrienden. En het wordt weer gewoon gourmet op eerste Kerstdag, da's onze traditie.
Maar ik snap wat zij en jij bedoelen.

cannondale_01
10 januari 2018, 22:20
Accept op 6 feb in de Effenaar. Das een tijd geleden dat ik die gezien heb.
30 mei naar Marylin Manson in Haarlem. Daar heb ik echt zin in!
En op 9 juni naar The Handsome Family. Alternatieve country door een getrouwd stel met een hoop gekibbel en op het deprimerende af.
Dit is een moet-je maar wel de moeite waard.

Brad
10 januari 2018, 23:16
Fisher Z paradiso. Ben benieuwd.

Plant
11 januari 2018, 19:52
Accept op 6 feb in de Effenaar. Das een tijd geleden dat ik die gezien heb.
30 mei naar Marylin Manson in Haarlem. Daar heb ik echt zin in!
En op 9 juni naar The Handsome Family. Alternatieve country door een getrouwd stel met een hoop gekibbel en op het deprimerende af.
Dit is een moet-je maar wel de moeite waard.

Accept ( :???: Bestaan nog? Hé, Effenaar en er zijn nog kaarten... hmmm) / Marilyn Manson / Handsome Family... lekker divers :D
Handsome Family lijkt me ook leuk om eens te zien.


Fisher Z paradiso. Ben benieuwd.

Ah leuk, je gaat. Ik heb ze 2 jaar terug gezien.

cannondale_01
12 januari 2018, 18:41
En dat te bedenken dat deze ouwe metalhead ook naar Nothing but Thiefs geweest is. Lachû... al die verliefde meiden 😜

Plant
12 januari 2018, 20:16
En dat te bedenken dat deze ouwe metalhead ook naar Nothing but Thiefs geweest is. Lachû... al die verliefde meiden ��

Nooit van gehoord, net even wat op youtube opgezocht... :(

Plant
20 januari 2018, 23:22
Ik zie dat Anna von Hausswolff voor 2 concerten in Nederland komt, do 8 maart in Bitterzoet A'dam en za 10 maart in Paard van Troje Den Haag.

https://www.songkick.com/artists/2795241-anna-von-hausswolff#review-145176

Ik denk dat ik voor zaterdag 10 maart maar een kaartje ga bestellen :)

https://www.paard.nl/event/anna-von-hausswolff/

Duhsjaak
13 februari 2018, 18:37
Gaaf, mevrouw Hausmacher. Prettige muziek.

Wat ik misschien nog lulliger vind, is dat ik er net achter kom, dat Alexa Diane op 14 april 2018 in Nijmegen (Doornroosje) komt spelen. En van de uithangborden van de New Weird Folk.
En dan kan ik dus echt niet.

F*ck3. Dus fuck tot de macht 3!
In 2011 in Paradiso en dat smaakte naar meer. De heer Putin was daar ook bij. En we sliepen in zijn datsja.
Nou dan weer je het wel.
Wodka (wat watertje betekent) zonder ijsblokjes en ook veel minder koud dan dat je het in NL voor je kiezen krijgt.
Alors, we drijven af.
Geef jezelf een leuk kado, en je lief ook. Dan houdt ze de komende 10 jaar weer heul veel van je.
Vriendelijke groet, Gus

Plant
4 maart 2018, 18:39
Wat ik misschien nog lulliger vind, is dat ik er net achter kom, dat Alexa Diane op 14 april 2018 in Nijmegen (Doornroosje) komt spelen. En van de uithangborden van de New Weird Folk.
En dan kan ik dus echt niet.

F*ck3. Dus fuck tot de macht 3!
In 2011 in Paradiso en dat smaakte naar meer...


Alela Diane bedoel je? Alexa bestaat ook.

Je weet dat ze een week later in april ook in A'dam (inmiddels uitverkocht) en R'dam (tickets beschikbaar) is te zien en horen?

https://aleladiane.com/tour/

APR 21 SAT Motel Mozaique Rotterdam, South Holland, Netherlands Tickets RSVP
APR 22 SUN Zonnehuis Amsterdam, North Holland, Netherlands Sold Out RSVP

Brad
11 mei 2018, 20:22
Weer naar Fisher Z morgen in Tivoli Vredenburg. Daarna kun je blijven en wordt er alternative eighties gedraaid.

Rinze
12 mei 2018, 01:44
Weer naar Fisher Z morgen in Tivoli Vredenburg. Daarna kun je blijven en wordt er alternative eighties gedraaid.Ik las net dat iemand in Tivoli een luik op zijn knar had gekregen. Best nog gevaarlijk dat concert-bezoek 😏

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

arjanb01
12 mei 2018, 06:58
Zondag 28 oktober naar Robben Ford in Metropool, daarna speelt hij nog in Vredenburg.
Doet maar 2 concerten in NL dit jaar.
Een van mn grootste gitaarhelden, erg veel zin in!

the sure thing
12 mei 2018, 08:06
Robben Ford is cool!

Ik ga im het najaar 2x naar Paradiso: Ilse DeLange en John Butler Trio:

https://youtu.be/QpnjqYWBcas


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plant
21 juni 2018, 23:47
Als het weer meezit (droog is genoeg) zondag Parkpop. Zo te zien wat later in de middag een paar leuke acts, voor Bløf begint weer gauw wegwezen.

twoerd
22 juni 2018, 20:08
Morgen ben ik bij Danny Bryant in Podium De Flux in Zaandam. Nog iemand, toevallig?

Fusion
22 juni 2018, 20:19
Fischer-Z ha! Da's nostalgie! Veel plezier.

Dippides
22 juni 2018, 21:19
Robert Cray in september in Tivoli.

Buxtra
10 juli 2018, 16:00
BST Hyde Park London geweest zondag, Santana en Clapton gezien. Santana daagde hem spontaan uit tijdens de toegift van Clapton. Clapton reageerde niet. Kwam ook wel geimproviseerd over van de zijde van Carlos, wel leuk hierdoor. Eric wilde wellicht niet afgaan voor eigen publiek. Er werd menig keer Eric is God geroepen tussen de tracks door...

Swaag
10 juli 2018, 17:50
...Er werd menig keer Eric is God geroepen tussen de tracks door...En dat kan niet want: Gelling is God! :supercool:

Swaag
10 juli 2018, 17:54
Komend weekend in Dordrecht het Big Rivers Festival, da's vrijdag, zaterdag en zondag een soort Mardi Gras door de binnenstad met meerdere podia, foodtrucks, markt en nog meer. En allemaal gratis.
Vrijdagavond o.a Focus (Menno Gootjes kan echt wel spelen!) en zaterdag o.a. Leif de Leeuw Band.

D3nnis
10 juli 2018, 18:25
Overkill en annihilator in eindhoven zaterdag

Fusion
10 juli 2018, 18:44
Overkill en annihilator in eindhoven zaterdagAnni
Ilator ook ooit wel eens gezien bek in de dee enzo was leuk hoor!

Fusion
10 juli 2018, 18:45
Vrijdag King Crimson weer

Ace 1.15.19
10 juli 2018, 18:58
BST Hyde Park London geweest zondag, Santana en Clapton gezien. Santana daagde hem spontaan uit tijdens de toegift van Clapton. Clapton reageerde niet. Kwam ook wel geimproviseerd over van de zijde van Carlos, wel leuk hierdoor. Eric wilde wellicht niet afgaan voor eigen publiek. Er werd menig keer Eric is God geroepen tussen de tracks door...
Naar mannetje die Santana. Ben ook zeker geen gigantische Clapton fan, maar alles beter dan meneer Carlos.

On topic: 19 juli Gene Simmons Band in Tilburg.
Over een naar mannetje gesproken...

D3nnis
10 juli 2018, 19:01
Anni
Ilator ook ooit wel eens gezien bek in de dee enzo was leuk hoor!Ja, past wel redelijk in mijn straatje ook :)
Fijne gitarist ook, vind ik, jeff waters.

mrweird
10 juli 2018, 23:09
't duurt nog ff, maar 26 November nightwish in de ziggodome. Gaat m'n eerste keer in de ziggodome worden. Ben benieuwd want normaliter mijd ik mega concertenzalen.. Doe maar gewoon avondje herrie in de Melkweg oude zaal of zo. Nog meer gitaarnet liefhebbers van sprookjesmetal aanwezig 26 November?

pasqual
10 juli 2018, 23:16
Overkill en annihilator in eindhoven zaterdag

Yep...aanwezig! Jammer van Sons of Apollo maar daar komt Vuur voor in de plaats. Ook erg benieuwd naar Leprous en Ghost.

pasqual
10 juli 2018, 23:17
't duurt nog ff, maar 26 November nightwish in de ziggodome. Gaat m'n eerste keer in de ziggodome worden. Ben benieuwd want normaliter mijd ik mega concertenzalen.. Doe maar gewoon avondje herrie in de Melkweg oude zaal of zo. Nog meer gitaarnet liefhebbers van sprookjesmetal aanwezig 26 November?

Hmmmm.....is wel een aanrader! Deze band wil ik ook wel eens graag zien!

Erik de Perik
10 juli 2018, 23:55
Ja, past wel redelijk in mijn straatje ook :)
Fijne gitarist ook, vind ik, jeff waters.

Net maar eens even gecheckt en ik hoor het niet....... behoorlijk amuzikaal zelfs en gejat en zo......



https://www.youtube.com/watch?v=T63dciyc0gk


Kan natuurlijk een ander zijn hè.

Buxtra
11 juli 2018, 10:21
En dat kan niet want: Gelling is God! :supercool:

Ben onder de indruk geraakt van Gelling in die docu van Vrienten gitaarmannetjes. Prachtig stukje Gelling gezien om kennis mee te maken net als Rudy de Queljo o.i.d..

Fusion
11 juli 2018, 10:26
Net maar eens even gecheckt en ik hoor het niet....... behoorlijk amuzikaal zelfs en gejat en zo......



https://www.youtube.com/watch?v=T63dciyc0gk


Kan natuurlijk een ander zijn hè.
Klinkt niet zo best zo nee. Hij was bek in de dee echt een er uit springende slaggitarist. En ach, wellicht voor die tijd ook qua soleren. Nu is t allemaal wat gedateerd. Maar niet zo gedateerd als bijv t spel van Hetfield of, nog erger, Hammet. Ik zou er nu ook niet meer naar toe gaan, maar als je de muziek lekker vindt kun je i.i.g. rekenen op een strakke set. Denk ik,

Jasper.
11 juli 2018, 11:50
Hij kan best een aardig stukje spelen. Stond toen bekend om zijn aardig technische thrash/speed metal volgens mij. Ikzelf vind de eerste 2 albums geweldig goed qua gitaarspel/riffs.

Jasper.
11 juli 2018, 11:51
Overkill en annihilator in eindhoven zaterdag

Mij wat te ver weg maar die zou ik ook nog wel eens weer willen zien. Overkill is live echt retestrak en speelden afgelopen jaar in Leeuwarden een toffe Golden Earring cover.

D3nnis
11 juli 2018, 12:35
Ach, ik hou gewoon van de jaren 80 metal.
Die moderne metalcore en weet ik hoe het allemaal heet met van die van de hak op de tak springende gitaristen, ik kan er niet naar luisteren, kutmuziek.
Maar dat heb ik ook met veel andere gitaristen die hier op dit forum wel geroemd worden.

Ik zou jeff waters' spel niet gejat willen noemen; hem als uitvinder bestempelen gaat wat ver wellicht, maar hij doet aardig mee vanaf begin / halverwege jaren 80...

D3nnis
11 juli 2018, 12:40
Yep...aanwezig! Jammer van Sons of Apollo maar daar komt Vuur voor in de plaats. Ook erg benieuwd naar Leprous en Ghost.

Ghost ga ik niet kijken, boeit me niet zo, paar keer gezien ook al.
Vuur idem trouwens :D

pasqual
11 juli 2018, 13:05
Ghost ga ik niet kijken, boeit me niet zo, paar keer gezien ook al.
Vuur idem trouwens :D

Ghost nooit gezien. Vind hun nieuwste werk niet zo geweldig maar ben toch erg benieuwd. Vuur vanwege Anneke:soinnocent:

Fusion
11 juli 2018, 13:39
Ik vind de muziek van Ghost wel aardig, maar zou ze als wannabe-Jezus-fanboi nooit kijken

pasqual
11 juli 2018, 15:02
Ik vind de muziek van Ghost wel aardig, maar zou ze als wannabe-Jezus-fanboi nooit kijken

Waarom niet? Je neemt hun toneelstukje toch niet serieus? Het is maar een act....:???:

Fusion
11 juli 2018, 15:06
Waarom niet? Je neemt hun toneelstukje toch niet serieus? Het is maar een act....:???:
Nou ja, ja en nee. Wel wat interviews met de beste man gelezen. Het is niet zo zwart/wit "wel of niet serieus". HEt is niet aan mij besteedt.

D3nnis
11 juli 2018, 17:23
Ghost nooit gezien. Vind hun nieuwste werk niet zo geweldig maar ben toch erg benieuwd. Vuur vanwege Anneke:soinnocent:Hell yeah, voor Anneke heb ik thuis wel een week of 2 ruzie over. Zal wel niet nodig zijn, maar goed :)

pasqual
14 juli 2018, 23:33
Net onderweg terug naar huis van Dynamo. Top dag gehad met een aantal erg goeie bands. Vuur is super, Leprous zeer indrukwekkend, Annihilator is te gek, Overkill erg leuk en Ghost zeer gelikt en alles klopt bij deze band. Zwaar tegenvallend waren I am morbid (vooral vanwege het kutgeluid, een grote brei...) en Ministry, die speelden maar 1 nummer van een uur. Smaakgebonden natuurlijk:soinnocent: Er zullen wel genoeg mensen zijn die het tegendeel beweren..

zeppo
14 juli 2018, 23:47
Deze week naar John Hiatt in Paradiso geweest. kwa gitaar geen held, eerder strak en functioneel. Maar wacht, wie is die andere gitarist? Ergens kwam hij me erg bekend van voor. Waanzinnige slides en speeltechnieken. Ach ja, Sonny Landreth. Wat een baas zeg. En gisteren keen ik (op Vimeo) een oude docu over Hiatt van ruim 30 jaar geleden. Daar speelde hij ook al mee. Toen nog op een coole Firebird.

D3nnis
14 juli 2018, 23:56
Net onderweg terug naar huis van Dynamo. Top dag gehad met een aantal erg goeie bands. Vuur is super, Leprous zeer indrukwekkend, Annihilator is te gek, Overkill erg leuk en Ghost zeer gelikt en alles klopt bij deze band. Zwaar tegenvallend waren I am morbid (vooral vanwege het kutgeluid, een grote brei...) en Ministry, die speelden maar 1 nummer van een uur. Smaakgebonden natuurlijk:soinnocent: Er zullen wel genoeg mensen zijn die het tegendeel beweren..Ik vond ministry wel aardig eigenlijk.
Leprous vond ik grote bagger.
Ghost hield ik niet zo van, al vaker gezien, maar vobd ze nu echt zeer fijn. Mooi gitaargeluid ook, maar eens uitzoeken wat die gasten voor spullen gebruiken.
Annihilator vond ik wel een paar klassen beter dan overkill....wat een drummer!

Al met al mooi dagje. Veel te veel gezopen en gevreten door de dag heen, dat dan weer wel; wat een geld eigenlijk.

pasqual
15 juli 2018, 00:18
Ik vond ministry wel aardig eigenlijk.
Leprous vond ik grote bagger.
Ghost hield ik niet zo van, al vaker gezien, maar vobd ze nu echt zeer fijn. Mooi gitaargeluid ook, maar eens uitzoeken wat die gasten voor spullen gebruiken.
Annihilator vond ik wel een paar klassen beter dan overkill....wat een drummer!

Al met al mooi dagje. Veel te veel gezopen en gevreten door de dag heen, dat dan weer wel; wat een geld eigenlijk.

Leprous grote bagger? Ik begrijp het als je zegt dat het niets voor jouw is maar bagger bdgrijp ik niet. Wat een muzikanten! Agree on Annihilator en Overkill. Ministry is zeker een goede band maar ik wordt er verre van vrolijk van, werkt me op de zenuwen. Ach ja.....smaak:seriousf:
Ghost erg goed. Topband!

D3nnis
15 juli 2018, 00:27
Leprous grote bagger? Ik begrijp het als je zegt dat het niets voor jouw is maar bagger bdgrijp ik niet. Wat een muzikanten!

Dat ik het niet leuk vond hielp niet mee, maar het "goede" hoorde ik ook niet. Frikandelbassist, 1 gitarist die ik steeds alleen zijn lage B (of zelfs A of weet ik wat ik hoorde) "kagoong kagoong"...wat een ongeïnspireerde ellende, en dan ook nog uitstraling / spelvreugde 0, in mijn optiek dan.
Maar nogmaals, ik begrijp die muziek ook totaal niet, en dan is objectiviteit wat lastiger :)

Brad
15 juli 2018, 00:34
Frikandelbassist? Grappige term.:D

D3nnis
15 juli 2018, 00:56
Ja, zo een die de hele tijd loopt te frikandellen :D
Van die gasten die eigenlijk óf gitaar wilden spelen, óf in een funkband willen spelen, maar uit pure wanhoop maar in een metalband zijn gegaan om daar hetzelfde proberen te doen.
Moet je niet doen, tenzij je Les Claypool heet of zo.
Ik weet niet wat het is, word altijd chagrijnig van dat soort figuren :)

D3nnis
15 juli 2018, 07:28
Trouwens....de gitaarsound van Ghost vond ik heel erg fijn...iemand enig idee wat voor amps ze gebruiken?
Vroeger orange, zegt google, maar dat is jaren geleden.
Zou zomaar modelling kunnen zijn ook nog natuurlijk :)

Paul ST
15 juli 2018, 10:26
Gisteren ook naar Dynamo geweest. Leprous/Annhilator/Overkill, heerlijk blokje.
Ministry mag men vanaf heden voor altijd thuis laten. Überhaupt stond die band veel te hoog op de bill.

Leprous is muzikaal wellicht ietwat een vreemde eend in de bijt maar die mix van Muse/Textures gaat er bij mij wel in.
Ritmisch sowieso ontzettend sterk.

pasqual
15 juli 2018, 14:25
Gisteren ook naar Dynamo geweest. Leprous/Annhilator/Overkill, heerlijk blokje.
Ministry mag men vanaf heden voor altijd thuis laten. Überhaupt stond die band veel te hoog op de bill.

Leprous is muzikaal wellicht ietwat een vreemde eend in de bijt maar die mix van Muse/Textures gaat er bij mij wel in.
Ritmisch sowieso ontzettend sterk.

I'm with you ( om in de sfeer te blijven van de Ghost zangert;)). Leprous was misschien ook wel te weinig metal om hier naadloos in te passen maar ik vond ze super! (Ondanks de "frikandel-bassist van D3nnis..;).). Maar nogmaals, het is en blijft een kwestie van smaak en Ministry mocht van mij vandaag nog stoppen maar gelukkig zijn er een hoop mensen die er wél van konden genieten. Ik vond de programmering mooi divers! Blij dst ik ben geweest! Erg leuk festival met nagenoeg geen rotzooi, althans niets van meegekregen...

D3nnis
15 juli 2018, 14:29
Ik vond Ministry nogal, ehm, arrogant of zo!

Leprous zou moeten beginnen met een andere bandnaam. Met zo'n naam denk ik nou, daar komt wat, keiharde death metal of zo....maar nee dus.
Carcass speelt ook geen country, zeg maar :D

pasqual
15 juli 2018, 14:36
Ik vond Ministry nogal, ehm, arrogant of zo!

Leprous zou moeten beginnen met een andere bandnaam. Met zo'n naam denk ik nou, daar komt wat, keiharde death metal of zo....maar nee dus.
Carcass speelt ook geen country, zeg maar :D

Ja, arrogant...vond ik ook. Vooral op het einde waar die zanger beweerde dat ze toch nog een nummer gingen doen ondanks dat het niet mocht (terwijl ze nog een kleine 10 minuten hadden volgens het tijdschema:dontgeti:). Daarna meldde hij dat ze moesten stoppen van de nazi's van de organisatie....Part of the act?
Over bandnamen gesproken en verwachtingen: Ghost en hun logo doet ook vermoeden dat je met death-metal krijgt te maken:supercool:

D3nnis
15 juli 2018, 14:37
Haha, is ook weer zo ja...verre van!

Paul ST
15 juli 2018, 16:37
What's in a name: de Eagles Of Death Metal :-)

Jasper.
15 juli 2018, 18:48
Binnenkort een dagje vol Death metal voor mij. Stonehenge komt er weer aan. O.a. Pestilence, Asphyx, suffocation, Grave, Gruesome en DRI (ok geen DM).

En kort daarna Into The Grave hier in Leeuwarden. At the Gates, Paradise Lost, Behemoth, Suicidal Tendencies en meer. Als verloskundige vindt mijn vriendin het alleen wat jammer dat er ook een band genaamd Dying Fetus staat.

D3nnis
15 juli 2018, 19:22
Into the grave, ook naar zitten kijken, vet programma, jammer genoeg een beetje ver weg van hier.

Jasper.
15 juli 2018, 20:38
Er is een camping :D gelukkig hoef ik maar 10 minuutjes te fietsen

Jasper.
15 juli 2018, 20:43
Ik heb juist met de vette concerten waar jij heen gaat dat ik het ver weg vind

richwoodplayer
7 oktober 2018, 12:58
op dit moment in de planning:

Greta van Fleet
Tremonti
Heideroosjes
Slash Ft Myles kennedy and the Conspirators

D3nnis
7 oktober 2018, 13:05
Heideroosjes? Die waren toch gestopt?

arjanb01
7 oktober 2018, 14:17
28 okt - Robben Ford, Metropool Hengelo.

29 nov - Ed Struijlaart in Theater de Meenthe, Steenwijk.

richwoodplayer
16 oktober 2018, 13:31
Heideroosjes? Die waren toch gestopt?

2 (belgie en NL) Speciale shows vanwege dat ze 30 jaar geleden de band hebben opgericht ;)

Kim Wilson
16 oktober 2018, 13:39
Volgende week vrijdag naar Lohues!

vulvasonic
25 oktober 2018, 23:56
Ik heb mazzel de laatste tijd. De komende maanden ga ik naar concerten van The Cadillac Three (da's lekker), Soft Machine (niet veel meer van over, maar toch, die band heeft altijd een grote plek in mijn hart gehad) en Celebrating David Bowie (allemaal ex Bowie muzikanten die zijn muziek ten gehore zullen brengen. En ik sta op de gastenlijst van Carmine Rojas <- schaamteloos staaltje name dropping hier :D ). Superveel zin in! :supercool:

Pepe
26 oktober 2018, 00:02
Nee, het is geen Clockwork Orange revisited.

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static.melkweg.nl/uploads/images/scaled/event_header/22686

vulvasonic
26 oktober 2018, 00:11
Wie dan wel?!?! :eek:

Pepe
26 oktober 2018, 00:19
Hadden we het daar laatst niet over? ... Flaming Lips.

Die foto is hilarisch, Clockwork Orange is een favoriete film dus dat kan niet meer fout gaan zou je zeggen.

https://i.pinimg.com/originals/f1/a7/10/f1a7106b6fe3f6fe88855e49d2387643.gif

vulvasonic
26 oktober 2018, 00:31
Flaming Lips? Interessant! Je liet het laatst inderdaad vallen, dus ik had het kunnen weten.

Maar Clockwork Orange is voor mij een dingetje. Ik was ooit aan het zappen en ik viel midden in deze film. Ik had geen idee wat het was. In eerste instantie deed het erg goedkoop aan, maar de cameravoering was TE GOED. Het fascineerde me enorm. Het was echter zo extreem gewelddadig dat ik er niet meer naar kon kijken. Dat was vlak na de verkrachtingsscène in dat huis. De tegenstellingen, de kleuren, de camerastandpunten...., het kwam zo hard binnen dat ik er een week slecht door geslapen heb.
Later werd me verteld dat ik de film beslist een keer moest gaan zien. Ik zou 'm begrijpen en daardoor zou ik ook beter tegen de verschrikkelijke scènes kunnen. Ik heb het nooit gedurfd. En ik ben toch echt geen doetje. :eek:

Pepe
26 oktober 2018, 00:48
De eerste keer dat ik hem zag liep het pas verworven vriendinnetje halverwege weg. Moest ik de volgende weer een kaartje kopen om de rest te zien.
Het geweld is meer een vorm van vrije radicalen vs Orwelliaans Victoriaans.
(Tis Engeland he, die kostschooljongens raken nooit hun obsessie voor Jack the Ripper kwijt)
het is camp, comic violence, meer symbolisch dan gore
Maar goed, leg dat een vriendinnetje van 18 maar eens uit.
Clockwork Orange, Dr. Strangelove en Lolita zijn verplichte kost voor elke filmliefhebber he.
en ja, mooie fotografie, zeker

https://i.ytimg.com/vi/9C-20JyOgMY/maxresdefault.jpg

https://s3.birthmoviesdeath.com/images/made/clockwork_orange_family_1050_591_81_s_c1.jpg

marc_o
26 oktober 2018, 11:19
Tool !!!


:-)

HaroldA
26 oktober 2018, 11:19
Tool !!!

:( .

vulvasonic
26 oktober 2018, 21:07
Komen die ook?
Nou, kom ik aan met die paar kutconcerten. Meneer gaat naar Tool. Hij wel.






Maar als ik IEMAND een Tool concert gun, dan ben jij het, Marc! :)


Tool !!!


:-)

Brad
27 oktober 2018, 00:04
Hadden we het daar laatst niet over? ... Flaming Lips.

Die foto is hilarisch, Clockwork Orange is een favoriete film dus dat kan niet meer fout gaan zou je zeggen.

https://i.pinimg.com/originals/f1/a7/10/f1a7106b6fe3f6fe88855e49d2387643.gif

Ik kijk er niet meer naar, ook niet meer naar 2001. Wat niet weet wat niet deert maar sinds ik heb gehoord dat Tom cruise door het gezeik een maagzweer heeft opgelopen tijdens de opnames van Eyes wide shut..............

Pepe
27 oktober 2018, 00:26
Oh, hoe kan ik die vergeten... de Space Odyssey... trippy...

Image komt van een mixtape van mij, kenjenagaan

https://thumbnailer.mixcloud.com/unsafe/600x600/extaudio/9/7/b/8/8057-bed3-4161-8224-0795bd3ef643.jpg

vulvasonic
27 oktober 2018, 04:42
Ik kijk er niet meer naar, ook niet meer naar 2001. Wat niet weet wat niet deert maar sinds ik heb gehoord dat Tom cruise door het gezeik een maagzweer heeft opgelopen tijdens de opnames van Eyes wide shut..............
Ach, is dat die man die zijn eigen dochter niet meer wilt zien, omdat ze niets met de Scientology sekte van doen wilt hebben? Van mij mag ie er een maagzweer bij krijgen. En gordelroos, een ingegroeide teennagel, aambeien, spataderen en een gescheurd toompje. Idioot!

Brad
27 oktober 2018, 09:32
Is dat zo? Niet echt lekker ook inderdaad. Maar dat plaatst het gedrag van mijnheer de regisseur niet in een ander licht wat mij betreft.

Ik heb een doodnuchtere Amsterdamse jongen uit de Kinkerbuurt (toen was het nog een echte Amsterdamse buurt) gekend die zich bij die gasten had aangesloten. Die zat op een gegeven moment ook mensen te ronselen in de Kalverstraat.

Brad
27 oktober 2018, 10:45
Even weer on topic. Maria Mena komt in december weer naar Paradiso, kaart ligt in de kast.

arjanb01
27 oktober 2018, 10:57
Morgen naar Robben Ford in Metropool, Hengelo, mn grote gitaar held. Zin in 👌😘

RB-1
2 november 2018, 00:10
Gisteren naar het solo concert van Chris Thile in het BIMhuis geweest.:ok:

Als je hem hoort dringt zich meteen de vraag op: 'who in the world need's a guitar?'
Ik speel ongeveer 50 jaar mandoline, maar hier heb ik nog 150 jaar werk aan....:seriousf::hide:


https://www.youtube.com/watch?v=cXDL6_3gFu0
Hij is terug!!! Nu met zijn maatjes:

The Punch Brothers
Met -(hardly)arguable- de beste mandoline- en banjospeler die er op dit moment los rondlopen.
Wanneer? 12 Nov. Waar? Hier (https://www.paradiso.nl/en/program/punch-brothers/45459/).
Space Grass van de buitencategorie.

Begin even op 11:15 , kabbel door, kijk nog eens vanaf 19:00, laat doorlopen naar 30:00 dan heb je de verrassingen wel gehad. De rest is van hetzelfde niveau.
Ook hier geldt, ik speel al 45 jaar banjo, maar ik heb er zeker nog 45 nodig om een beetje bij hem in de buurt te komen....:hide:


https://www.youtube.com/watch?v=P23yIVuYaDI?t=1135

Plant
2 november 2018, 00:43
Inmiddels jaarlijkse traditie: http://www.ccdeadelberg.be/f19/celtic-night-20

NLF
2 november 2018, 09:16
Derek Trucks ergens in april hier in Eindhoven

Philippe
8 november 2018, 13:41
Gisteren naar Greg Howe geweest in Tilburg. Kleine gig voor 50 man. Was te gek!

HaroldA
8 november 2018, 13:42
Ok, ik ga niet naar Tool en niet naar Rammstein. Kutopkopers.

Plant
8 november 2018, 19:37
:( .

Ah, nu snap ik deze post. Je had er dus heen gewild maar je grijpt mis.

[opa vertelt] Ik heb Rammstein in 2004 (?) gezien en moest voor kaarten wel anderhalf uur in de rij buiten het postkantoor staan. Daar moet je nu niet aan denken, maar ik kwam toen wel met kaarten weer buiten :ok: [/opa vertelt]

HaroldA
8 november 2018, 19:48
Ah, nu snap ik deze post. Je had er dus heen gewild maar je grijpt mis.

[opa vertelt] Ik heb Rammstein in 2004 (?) gezien en moest voor kaarten wel anderhalf uur in de rij buiten het postkantoor staan. Daar moet je nu niet aan denken, maar ik kwam toen wel met kaarten weer buiten :ok: [/opa vertelt]

Ik in 2002 in de Gelredome. We hadden dermate rotplaasen dat we na een half uur maar weer gegaan zijn.

Plant
8 november 2018, 20:29
Ik in 2002 in de Gelredome. We hadden dermate rotplaasen dat we na een half uur maar weer gegaan zijn.

2004 was Ahoy Rotterdam en ik stond bijna vooraan. Album 'Reise, Reise' was net uit en het was het concert zoals op de DVD live in Nimes staat (alleen dus locatie Ahoy). Was echt vet toen.

Wilde in 2009 (?) met de LIFAD tour nog eens gaan, maar dat was toen al niet meer te doen. Kreeg toen optie "plaats met mogelijk beperkt zicht" tegen vol tarief.

Brum
10 november 2018, 12:42
Eerst in februari naar Mastodon, met Kvelertak in het voorprogramma, in de 013. Eigenlijk ga ik meer voor Kvelertak, gezien ik Mastodon inmiddels drie keer gezien heb, waaronder de laatste keer dat ze in Nederland waren. En in mei naar Alice In Chains, ook in de 013. Een hoop jeugdsentiment en toch heb ik ze nog nooit live gezien. Eens moet de eerste keer zijn.

HaroldA
12 november 2018, 10:26
Eerst in februari naar Mastodon, met Kvelertak in het voorprogramma, in de 013. Eigenlijk ga ik meer voor Kvelertak, gezien ik Mastodon inmiddels drie keer gezien heb, waaronder de laatste keer dat ze in Nederland waren. En in mei naar Alice In Chains, ook in de 013. Een hoop jeugdsentiment en toch heb ik ze nog nooit live gezien. Eens moet de eerste keer zijn.

Ik ben ook bij Mastodon; AiC moet ik nog even over nadenken. Die nieuwe plaat vind ik maar mwah.

Waar ik wel heel blij mee ben is kaarten voor Devin Townsend in Haarlem! :crazyhappy:

Pat911
14 november 2018, 15:20
Waar ik wel heel blij mee ben is kaarten voor Devin Townsend in Haarlem! :crazyhappy:
Die waren wel heel snel uitverkocht, begreep ik. Ik ga in april/mei naar Engeland en daar treedt ie ook op. Dus ik ga DT zien en horen in Birmingham.

Vanavond onverwachts naar Damian Wilson. Hij speelt acoustisch en of hij heel goed speelt weet ik niet, maar hij zingt in ieder geval geweldig.
Vrijdag nog naar Robby Valentine.
Zaterdag ook nog naar Marcel Coenen (en die speelt zeker heel goed).

beruk
14 november 2018, 19:51
23-11 in Melkweg gaat pappie los:

https://www.youtube.com/watch?v=9mzQ6ylWia0
Om te vieren dat Shane McGowan nog onder ons is..

D3nnis
14 november 2018, 20:52
Om te vieren dat Shane McGowan nog onder ons is..

Haha, ik weet nog dat ze die wat jaren geleden ladderzat (of weet ik wat ie tot zich genomen had) van het podium moesten halen op pinkpop.

cannondale_01
16 november 2018, 20:07
7 dec naar Adjes Moonking. In Purmerend.
Volgend jaar wel naar Rammstein en volgend jaar niet naar Tool. En daar baal ik van 😬

mrweird
2 december 2018, 22:35
7 dec naar Adjes Moonking. In Purmerend.

Ik ga ze 21 December bekijken in Amersfoort. Ben benieuwd! En afgelopen maandag voor 't eerst in de ziggo dome geweest. Nightwish. Geweldig!! Ik zit nog na te genieten.


http://www.youtube.com/watch?v=HeYkl9Ndb30

Brad
3 december 2018, 00:47
Maria Mena de 12e in Paradiso. Op de muziek verheug ik me. Dat gedrang in een overvolle zaal daar verheug ik mij minder op, waar dan ook. Ik ga op de bg achteraan staan bij de geluidsman, dat is de beste plek zonder steeds last te hebben van heen en weer lopende figuren die drank gaan halen. En dat bij een concert van iets meer dan een uur. Wacht even met verder tanken tot het afgelopen is zou ik zeggen

Swaag
3 december 2018, 10:18
Volgende week naar Wolf Alice. Lekker!
De komende tijd nog DeWolff en Navarone (plays Soundgarden) op de agenda.
Tickets voor Alice in Chains en The Smashing Pumpkins zijn ook in the pocket.

gitaarvrouwtje
11 december 2018, 23:22
13 maart naar Tommy Emmanuel
en in juni naar Rammstein met onze grote zoon en dochter

Glenny
19 december 2018, 15:40
Volgend jaar zomer naar Paul Carrack en ergens in de herfst naar Jethro Tull.

Brad
19 december 2018, 17:26
Zo treedt Jethro Tull nog altijd op? Ook nog met Ian Anderson?

Glenny
21 december 2018, 06:28
Zo treedt Jethro Tull nog altijd op? Ook nog met Ian Anderson?

Yup, en ook met Ian Anderson.

Swaag
21 december 2018, 15:58
Yup, en ook met Ian Anderson.Maar die zingt toch niet veel meer ivm keelellende? Er is dacht ik een zanger bij die de lastigere stukken zingt, Anderson zingt af en toe, speelt wat gitaar en blaast fluit (op één en twee benen).

cannondale_01
25 december 2018, 18:54
16 januari met dochterlief naar MHD in AFAS life. Franstalige rapper met een lekkere afro beat.
Dochter luistert ook naar onze muziek dus wij ook naar die van haar. Tourshirts van Slayer of John Coffey laat ik dit keer maar thuis :)

gitaarmike
14 januari 2019, 17:20
Ik ga naar Joe Bonamassa in Carre. 3e rij ofzo. Kaartjes kosten een godsvermogen, snap wel waar hij die collectie vintage gear van betaalt. Maar desalniettemin, kijk er naar uit! :noob:

Pat911
17 januari 2019, 10:32
Vanavond naar Jan Akkerman. Ben benieuwd, ik heb de goede man nog nooit horen spelen. Wel laatst Ruben Hoeke gehoord die op een gitaar van JA speelde.

Moskie
25 januari 2019, 22:52
Vanavond naar Jan Akkerman. Ben benieuwd, ik heb de goede man nog nooit horen spelen. Wel laatst Ruben Hoeke gehoord die op een gitaar van JA speelde.

Een paar weken geleden gezien in Alkmaar. Best leuk om eens te zien. Wel een beetje vergane glorie. De dame met een rollator vooraan tegen het podium aan was daar wel een bewijs van.

purplejohn
26 januari 2019, 14:00
Ik ga naar Joe Bonamassa in Carre. 3e rij ofzo. Kaartjes kosten een godsvermogen, snap wel waar hij die collectie vintage gear van betaalt. Maar desalniettemin, kijk er naar uit! :noob:

Me too. Grap is dat je wel je grens verlegd met die prijzen. Voor zo'n 100 euris ergens bovenin. Dan maar 25 erbij voor een mooier plekje. Hoewel, nog 30 erbij en je hebt écht een mooie plaats. Of misschien.... Maar goed, toch nog maar een keertje kijken, heb het vermoeden dat hij af gaat bouwen.

Moskie
26 januari 2019, 15:56
Voor mij waren die prijzen echt te hoog. Óf, ik wil niet graag genoeg heen. Is altijd de afweging. Ben wel benieuwd wat hij neerzet, in Carré. Toch altijd een bijzondere locatie.

Pat911
26 januari 2019, 18:40
Een paar weken geleden gezien in Alkmaar. Best leuk om eens te zien. Wel een beetje vergane glorie. De dame met een rollator vooraan tegen het podium aan was daar wel een bewijs van.
Ik vond 'm erg zenuwachtig spelen. Was maar aan het pielen om te stemmen, trapte nog wel eens mis op z'n pedalboard. Maar ik heb toch wel genoten, de band speelde goed en ze leken er allemaal plezier in te hebben.

Ik miste alleen het jodelen :)

Schrevel
26 januari 2019, 18:49
https://www.spant.org/voorstellingen/the-simon-garfunkel-story/

Coverband act. Omdat zusjelief het ook mooi moet kunnen vinden.
Ik ben benieuwd hoeveel aan sfeer en intentie ze kunnen verzieken door rigide vast te houden aan een vals S&G imago.

arjanb01
26 januari 2019, 19:31
Me too. Grap is dat je wel je grens verlegd met die prijzen. Voor zo'n 100 euris ergens bovenin. Dan maar 25 erbij voor een mooier plekje. Hoewel, nog 30 erbij en je hebt écht een mooie plaats. Of misschien.... Maar goed, toch nog maar een keertje kijken, heb het vermoeden dat hij af gaat bouwen.

Hoezo afbouwen? JB is 42??? Of is zn bluesformule uitgemolken en heeft hij genoeg geld verdiend ?
De laatste jaren heb ik met Bonamassa het idee dat hij muzikaal zichzelf teveel herhaalt. Misschien heb ik het mis.

vulvasonic
27 januari 2019, 17:33
Vanavond, a celebration to Bowie (http://www.abowiecelebration.com/#theband). Daarna een meet and greet (lang verhaal). Enorm veel zin in! :)

Schrevel
27 januari 2019, 18:15
Een meet and greet met Bowie?

Snif. Vaarwel Vulvasonic. Neem je muntjes mee voor de veerman? :makeup:

Erik de Perik
27 januari 2019, 20:35
Vanavond, a celebration to Bowie (http://www.abowiecelebration.com/#theband). Daarna een meet and greet (lang verhaal). Enorm veel zin in! :)

Heel veel plezier vanavond Mario...!!

purplejohn
27 januari 2019, 23:15
Hoezo afbouwen? JB is 42??? Of is zn bluesformule uitgemolken en heeft hij genoeg geld verdiend ?
De laatste jaren heb ik met Bonamassa het idee dat hij muzikaal zichzelf teveel herhaalt. Misschien heb ik het mis.

Ik kan mij voorstellen dat als je alles al hebt gedaan wat je wilde en alles al hebt, dat je dankzij het tourschema wat hij er op nahoudt op een gegeven moment toch tegen een burn-out aanzit. Beetje mijn intuïtie. Maar misschien heb ik het ook wel mis ;-)

vulvasonic
28 januari 2019, 14:04
Een meet and greet met Bowie?
Snif. Vaarwel Vulvasonic. Neem je muntjes mee voor de veerman? :makeup:
Was het maar zo'n feest. Maar als ik de 'jongens van de band' mag geloven zat hij wel zo in elkaar dat hij juist tijd vrijmaakte om te kletsen met de man achter de bar, of de schoonmaker....., de gewone mens. Iemand als Rod Stewart ligt meteen bovenop een stel groupies (wat ik op zich ook wel weer begrijp en bovendien vermoed ik dat Bowie in zijn beginjaren zich vast wel eens bovenop enkele groupies heeft gestort). :D





Heel veel plezier vanavond Mario...!!
Het was echt waaaaaaanzinnig goed!!!
Kleine verrassing, toen ik thuiskwam zag ik dat ik vandaag niet hoefde te werken. Dus dat was wel lekker. Dat ik daardoor mijn pakketje van de UPS gemist heb is dan wel weer jammer.

Pat911
30 januari 2019, 12:55
Zaterdag naar de Queen-tribute show van Robby Valentine.


ohja, vanavond nog naar de musical MamaMia

FrederikUkulele
3 februari 2019, 23:43
Vandaag was ik naar een concert van de Big Band Almelo en daar trad als solist op Martijn van Itterson en IT WAS GREAT!!!

Pat911
4 februari 2019, 09:45
Gisteravond door mijn vriendin meegenomen naar Anneke van Giersbergen. Lekker akoestisch, weer eens wat anders. Uiteraard genoeg metalheads in de zaal, gezien de vele zwarte T-shirtjes. Ze speelde zelf, maar werd voornamelijk begeleid door Ferry Duijsen. Was een mooi ontspannen concert.

Was gelijk een goede gelegenheid om wat handtekeningen te verzamelen in het Ayreon Live Universe boek, en haar man was er ook bij dus drie handtekeningen erbij. Nog genoeg artiesten te gaan... gaat me waarschijnlijk niet lukken, maar ik ga m'n best doen.

richwoodplayer
4 februari 2019, 17:31
Gisteravond door mijn vriendin meegenomen naar Anneke van Giersbergen. Lekker akoestisch, weer eens wat anders. Uiteraard genoeg metalheads in de zaal, gezien de vele zwarte T-shirtjes. Ze speelde zelf, maar werd voornamelijk begeleid door Ferry Duijsen. Was een mooi ontspannen concert.

Was gelijk een goede gelegenheid om wat handtekeningen te verzamelen in het Ayreon Live Universe boek, en haar man was er ook bij dus drie handtekeningen erbij. Nog genoeg artiesten te gaan... gaat me waarschijnlijk niet lukken, maar ik ga m'n best doen.

Nice!
Anneke is top!
Heb met het Gentle Storm project een aantal keren mee gekeken vanaf de zijkant/backstage.
Merel Bechtold is mijn beste maatje, dus zo kom je nog eens ergens!
Stuk voor stuk Aardige mensen uit de band, waarvan ze allemaal nu ongeveer in VUUR spelen.

Pat911
5 februari 2019, 07:03
Nice!
Anneke is top!
Anneke is zeker top. Zij stond (uiteraard) bij de merchandise, dus toen ik haar handtekening voor het Ayreonboek vroeg en vertelde dat ik ging proberen het boek vol te krijgen stuurde ze me gelijk terug de inmiddels afgesloten zaal in. Want daar stond Ferry de gitaren op te ruimen. En haar man Rob liep ook ergens rond. Als ik die niet kon vinden moest ik maar even terugkomen dan zou zij hem wel halen. Ferry is ook en superaardige gast en heeft de handtekening van Rob geregeld.

Gaaf dat je Gentle Storm hebt kunnen zien, helemaal vanaf backstage!

FrederikUkulele
11 februari 2019, 00:39
A.s. Zaterdag Milo, alternatieve popgroep uit Zwolle bij Paco Plumtrek Almelo

dagrim1
14 februari 2019, 11:36
Vanavond waarschijnlijk naar "...And you will know us by the trail of dead". Weet niet helemaal of het mijn ding is, maar ach... in de buurt op fietsafstand en waarom niet.

In maart als het goed is naar The Lazys met the Standstills in het voorprogramma en in mei staat Sticky Fingers op het programma.

TW-Pieter
15 februari 2019, 09:09
Vanavond waarschijnlijk naar "...And you will know us by the trail of dead". Weet niet helemaal of het mijn ding is, maar ach... in de buurt op fietsafstand en waarom niet.



En hoe was het? Superinteressante band in ieder geval.

dagrim1
18 februari 2019, 16:32
En hoe was het? Superinteressante band in ieder geval.

Ehm, interessant is denk ik het juiste woord ;)

Ach, aardig om er te zijn geweest maar had niet getreurd als ik het had gemist... Merk toch dat ik van iets meer (voor mij herkenbare) structuur in muziek ben en hoewel dat er ook in zat was het ook zat minder duidelijk zullen we maar zeggen.

Maar prima voor een avondje, zal niet snel de behoefte om er nog een keer heen te gaan alleen.

MarkS
19 februari 2019, 17:57
Vanavond White Lies in Doornroosje.

mrweird
19 februari 2019, 18:14
Slash a.s. zondag! :-)

mrweird
19 februari 2019, 18:15
Gisteravond door mijn vriendin meegenomen naar Anneke van Giersbergen. Lekker akoestisch, weer eens wat anders. Uiteraard genoeg metalheads in de zaal, gezien de vele zwarte T-shirtjes. Ze speelde zelf, maar werd voornamelijk begeleid door Ferry Duijsen. Was een mooi ontspannen concert.


Ze is een hele tour aan het doen op die wijze zie ik. Ik heb kaartjes voor 9 maart in mijn woonplaats.

Pat911
20 februari 2019, 10:44
Ze is een hele tour aan het doen op die wijze zie ik. Ik heb kaartjes voor 9 maart in mijn woonplaats.

Ja, de "Inchecken" tour. Ze heeft ook een uniform aan dat lijkt op een stewardess, want het is een vlucht door haar muzikale carrière. Jammer dat Ferry dan niet een steward of pilotenpak aan heeft :) maar die wil volgens mij gewoon gitaar spelen en is niet van al die poespas.

Swaag
21 februari 2019, 19:38
29 maart Ruben Hoeke in DJS in Dordrecht, voor het kapitale bedrag van 9 euro.

Moskie
22 februari 2019, 08:59
Zondag middag naar de "De Eerste Officiële Excelsior Recordings Supportersdag" in Paradiso Noord. Optredens van oa Johan en Moss + nog een aantal Excelsior bands. Daarbij ook de mogelijkheid een college over de geschiedenis van de Slaggitaar door Don van Dongen bij te wonen. Ik weet niet of ik de dame ook kan bewegen dat laatste te doen, anders gewoon bandjes kijken en dom kijken.

richwoodplayer
22 februari 2019, 11:23
Slash a.s. zondag! :-)

Hell Yeah!
ik ook! Zin in!

Brad
22 februari 2019, 11:26
Zondag middag naar de "De Eerste Officiële Excelsior Recordings Supportersdag" in Paradiso Noord. Optredens van oa Johan en Moss + nog een aantal Excelsior bands. Daarbij ook de mogelijkheid een college over de geschiedenis van de Slaggitaar door Don van Dongen bij te wonen. Ik weet niet of ik de dame ook kan bewegen dat laatste te doen, anders gewoon bandjes kijken en dom kijken.

Waar staat dat Excelsior voor?

Moskie
22 februari 2019, 11:43
Excelsior is een Nederlands platenlabel dat zich met name richt op het wat meer alternatieve circuit.

Wat voor mij betekent dat de meeste interessante NL bands bij Excelsior onder contact zijn.

sakuraspotlight
22 februari 2019, 22:17
Voor mij in juni naar Pinkpop en naar Metallica!

Elvee
2 maart 2019, 18:39
Vrijdag 8 maart naar Danny Vera in het Nieuwe Luxor Theater Rotterdam.

Brad
3 maart 2019, 01:23
Wat hij laat zien als gitarist en zanger op tv klinkt overtuigend. Ik vind sound ook goed. Past precies bij zijn manier van spelen.

Pat911
4 maart 2019, 12:28
Vorige week al gezien bij Countdown Café in Amsterdam (5 nummers waarvan 2 Queen-covers) en aanstaande vrijdag naar een heel concert van Robby Valentine in Vlaardingen.
Ditmaal geen Queen-tribute, maar een optreden van The Alliance tour. Lekkere prog-glam-symfo-hardrock.

Elvee
10 maart 2019, 17:39
Wat hij laat zien als gitarist en zanger op tv klinkt overtuigend. Ik vind sound ook goed. Past precies bij zijn manier van spelen.

Hier ben ik het helemaal eens. Deze theatertour (Pressure makes Diamonds) is de band aangevuld met een blazerssectie en strijkensemble. Danny laat hiermee zien dat zijn muziek zich daar prima voor leent. Het was een fantastisch optreden.

Agent_Smith
25 maart 2019, 16:25
Laatst naar Wild Romance geweest. Leuke band met uiteraard doorgewinterde, goede muzikanten en een zeer matige, zuurkijkende drummer. Maar goed, het kost m dan ook genoeg natuurlijk :D

Pat911
26 maart 2019, 11:08
Vanavond naar Neal Morse in 013. Met hemzelf maar bovenal Eric Gillette op gitaar. Speelt op een JP Musicman.

Fabrieksinstellingen
2 mei 2019, 10:33
Metallica ga ik heen en even zoeken nog naar een leuk festival waar my baby aanwezig is.

miyaru
4 mei 2019, 12:19
Afgelopen dinsdag naar The Alan Parsons Project geweest - was beestachtig goed - wat kunnen die klanten spelen zeg......

Brad
4 mei 2019, 12:40
Hebben ze Old and wise nog gespeeld? En wie zong het?

miyaru
4 mei 2019, 12:58
Niet de originele zanger als je het mij vraagt - ze speelden het wel - een hoop oude nummers eigenlijk. Ik heb wel wat LP's van ze, maar heb me er tot nu toe nooit in verdiept. Was wel te gek overigens!

Plant
4 mei 2019, 18:56
Originele zanger van 'Old and Wise' was Colin Blunstone, ook wel bekend van The Zombies.
Ik geloof niet dat ie met Alan Parsons tourt. Veel ander Alan Parsons werk werd op plaat ingezongen door John Miles (solo wereldhit 'Music'), maar ook die zal er niet bij zijn geweest.

miyaru
5 mei 2019, 01:37
http://alanparsons.com/bios/ voor de bandleden van nu......

Fobo
5 mei 2019, 11:38
Veel ander Alan Parsons werk werd op plaat ingezongen door John Miles (solo wereldhit 'Music'), maar ook die zal er niet bij zijn geweest.
Ben je niet abuis? Het meeste werd gezongen door Eric Woolfson, medeoprichter van The Alan Parsons Project.

Pat911
23 mei 2019, 10:38
Recensies van Alan Parsons waren niet zo geweldig. Wat ik op YouTube zag maakte ook geen indruk op me, zangtechnisch gezien.
Lang geleden zag ik 'm optreden in Ahoy, met onder andere Chris Thompson als zanger.

Morgenavond naar een The Doors tribute band, want vriendinlief heeft kaartjes gewonnen :)

Moskie
26 mei 2019, 20:51
Morgen middag richting Gelsenkirchen. Morgen avond Rammstein, daar. Eerste show van de tour. Een beetje een foutje qua kaartje en een nachtje slapen daar maar toch wel zin in.

Erik de Perik
26 mei 2019, 21:20
Recensies van Alan Parsons waren niet zo geweldig. Wat ik op YouTube zag maakte ook geen indruk op me, zangtechnisch gezien.
Lang geleden zag ik 'm optreden in Ahoy, met onder andere Chris Thompson als zanger.

Morgenavond naar een The Doors tribute band, want vriendinlief heeft kaartjes gewonnen :)

Chris Thompson van Manfred Mann? Vond ik altijd een gave zanger!

lauke_101
27 mei 2019, 12:03
Gisteren bij Kikagaku Moyo geweest in Doornroosje, een psychedelische jam band uit Japan. Ik had gezien hun studiowerk al aardige verwachtingen, maar die hebben ze ruimschoots overtroffen. Wat een fenomenale band! Heel goed op elkaar ingespeeld, dynamisch, beheerst maar soms spugen ze echt vuur ineens. Aanrader!

Over een paar weken weer iets soortgelijks en iets lompers, dan spelen eerst Yob en Melvins een double bill in Doornroosje, dan 2 dagen later Brant Bjork voor wat lome desert rock.

Pat911
27 mei 2019, 13:25
Chris Thompson van Manfred Mann? Vond ik altijd een gave zanger!
Ja die. Heeft ook meegezongen bij Jeff Waynes war of the worlds. En deed backing vocals bij Brian May. Geweldige zanger, veel emotie in zijn stem.

Afgelopen zaterdag nog naar een festival geweest, maar daar heb ik welgeteld 1 electrische gitaar gezien. Verder veel electronische muziek en dj's gehoord. Was, ondanks dat het niet mijn stijl muziek was een leuk festival, goede sfeer, leuke eettentjes. En de schoonzoon van m'n vriendin is de festivaldirecteur, dus we konden ook backstage meekijken.

Swaag
28 mei 2019, 22:00
Gisteren naar Alice in Chains geweest. Layne Staley is dan wel dood (en wordt gemist), de band is echter springlevend!
Goeie gig dus, support act Black Rebel Motorsycvle Club was ook lekker.

Ik heb nog op de agenda: Smashing Pumpkins, Tinariwen, B-52's, All Them Witches (op het Metropolis Festival, kom dat zien!) en Neil Young. Genoeg om naar uit te kijken.

Fusion
28 mei 2019, 22:16
Gisteren bij Kikagaku Moyo geweest in Doornroosje, een psychedelische jam band uit Japan. Ik had gezien hun studiowerk al aardige verwachtingen, maar die hebben ze ruimschoots overtroffen. Wat een fenomenale band! Heel goed op elkaar ingespeeld, dynamisch, beheerst maar soms spugen ze echt vuur ineens. Aanrader!

Over een paar weken weer iets soortgelijks en iets lompers, dan spelen eerst Yob en Melvins een double bill in Doornroosje, dan 2 dagen later Brant Bjork voor wat lome desert rock.
Yob zou ik wel wes live willen zien. Zijn vast lekker

Thiez
29 mei 2019, 09:39
Gisteren naar Alice in Chains geweest. Layne Staley is dan wel dood (en wordt gemist), de band is echter springlevend!
Goeie gig dus, support act Black Rebel Motorsycvle Club was ook lekker.

Ik heb nog op de agenda: Smashing Pumpkins, Tinariwen, B-52's, All Them Witches (op het Metropolis Festival, kom dat zien!) en Neil Young. Genoeg om naar uit te kijken.

Ik ben ook geweest inderdaad. Black rebel motorcycle club vond ik zwaar tegenvallen. Lekkere gitaarsound, maar wat een saaie muziek. Herhalen, herhalen, herhalen, herhalen...

Alice in Chains was de start wat zwak, eerste twee/drie nummers waren wat passief. De stemmen moesten nog een beetje in model komen, de mix nog wat worden bijgeschaafd, maar nadat ze waren opgewarmd kwam het er inderdaad lekker uit!

lauke_101
29 mei 2019, 22:36
Yob zou ik wel wes live willen zien. Zijn vast lekker

Die zijn wel indrukwekkend ja, heb ze in 2016 en 2018 op Desertfest Antwerpen gezien. Als je eens de kans krijgt, zeker gaan! Dit jaar is Sleep trouwens al aangekondigd voor DF Antwerpen, kijk ik erg naar uit.

Glenny
2 juni 2019, 08:22
Vanmiddag ga ik naar het Bostheater te Amsterdam waar Paul Carrack zal optreden.

Pat911
3 juni 2019, 06:20
Afgelopen vrijdag was er iets te doen in Apeldoorn, en Robby Valentine deed 's avonds een tribute to Queen. Was weer gezellig en een lekker concert (en bovendien gratis, altijd leuk).

Voorafgaand nog bij de Guitar shop langsgeweest. Leuk spul hebben ze daar, een Schecter Banshee geprobeerd. Naast de gitaar was ik erg gecharmeerd van de versterker, en ik denk dat ik (naast nog meer oefenen) meer heb aan een beter geluid dan aan een gitaar erbij.

Pat911
11 juni 2019, 10:11
Het wordt saai, maar afgelopen vrijdag weer bij Robby Valentine geweest. Band was goed op dreef.
In een theater dus lekker kunnen zitten, vindt mijn rug ook wel eens lekker, maar je mist wel wat sfeer.

Aanstaande zaterdag naar Knight Area (met Jan Willem Ketelaers als zanger, die ook backing vocals doet bij Robby Valentine).

Pepe
11 juni 2019, 23:05
Druk weekje, eerst hi gezegd tegen Damon Albarn (Good, Bad & Queen) en de nieuwe band van Jim Jones en donderdag de Paladins in Luxor. Gelukkig hebben we de foto's nog.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/61897010_2217892031581767_8007522187550392320_o.jp g?_nc_cat=100&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=f1eb5c0c5d9ac7ccefd3edb40ee2afb0&oe=5D82E9A9

Foto van Damon (van mij), muziekje van Jim (niet van mij)


https://www.youtube.com/watch?v=hr43LG-dFn8

Erik de Perik
11 juni 2019, 23:13
Heftige shit zeg....!!

Die Jim Jones dan hè..... al denk ik het vaker meegemaakt te hebben. ;)

Pepe
11 juni 2019, 23:17
Ik kan overigens de kekke schoenen van Jeffery West van harte aanbevelen, zoals hier in een Supro promo van de Supersonics (UK) niet te verwarren met de Nederlandse Supersonics (NL) die ook een fijn potje rock'n roll op de mat neerzetten.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/60110822_2522898847760915_9071952539632533504_o.jp g?_nc_cat=106&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=7649929ab846f1e4a5681edc0873836a&oe=5D8A1B27

Erik de Perik
11 juni 2019, 23:28
Het ziet er helemaal te gek uit Pepe. Hoe klinkt het....??

Pepe
11 juni 2019, 23:33
ik zit maar wat te dollen he, die Firebird is van Scott Holliday van de Rival Sons (Jeffery zegt dat het Vancouver is, Vogue theater)

Erik de Perik
11 juni 2019, 23:36
Ik laat me zo snel gaan..... ;)

Tupelo
12 juni 2019, 10:13
Ik ga naar Muse in 't Goffert volgende week ofzo.
Zoveelste keer dat ik Muse zie.
Ik ben helemaal geen Muse fan.
Cadeautje van mijn maatje, omdat ik hem de Slopel cadeau heb gedaan.
Zal best gezellig zijn, dat dan weer wel.
En Muse is live best te pruimen.
Dus een gegeven paard niet in de bek kijken natuurlijk.

lauke_101
12 juni 2019, 11:32
Gezellig, ik ga er ook heen! Ben ook helemaal geen fan inderdaad, maar als ik de ramen open zet heb ik ook gratis kaartjes :seriousf:

D3nnis
12 juni 2019, 11:38
Ik vind muse wel geinig eigenlijk.
Maar live dan juist weer niet.

Brad
12 juni 2019, 14:51
Ik dacht eraan om weer een kaartje te scoren voor Maria Mena. Maar nee, ik kijk wel de filmpjes op youtube. Ik ben er klaar mee dat er nergens een plek in de zaal is waar je nog rustig kunt staan zonder gedrang. Er worden gewoon teveel kaarten verkocht, jammer.

Brad
12 juni 2019, 14:53
Ik vind muse wel geinig eigenlijk.
Maar live dan juist weer niet.

Aparte gitarist is dat. Die gaat toch wel heel behendig om met een fuzz.

arjanb01
12 juni 2019, 17:28
Muse... op Werchter als afsluiter gezien in 2015.
Was er na 2 nrs wel klaar mee. Alles lijkt opmekaar, zang, gitaar sound... saai

D3nnis
12 juni 2019, 17:44
Ehm....alles lijkt op elkaar? Muse?
Hebben we het over dezelfde Muse?

Fabrieksinstellingen
13 juni 2019, 10:10
Misschien was het een heel lang nummer.

lauke_101
13 juni 2019, 11:02
Ik ben alleen bekend met het oudere werk van Muse, maar heb wel altijd gevonden dat dat songwriting-technisch wel goed in elkaar stak. Ook heeft dat allemaal een heel eigen en herkenbare sound, dus ik heb altijd wel respect voor Muse gehad. Het kon me alleen op de een of andere manier gewoon niet boeien.
Ik heb dat met wel meer bands, herken dat het goed in elkaar steekt alleen vind ik er geen bal aan. Ik kan er dan nooit de vinger op leggen waar het nou precies door komt, gek is dat. Aan de andere kant word ik dan soms ook heel happy van bands met een opzettelijk lelijk sound, songwriting die op een bierviltje past en met albumproductie die klinkt alsof het op een aardappel gedaan is :D

arjanb01
13 juni 2019, 11:32
Ehm....alles lijkt op elkaar? Muse?
Hebben we het over dezelfde Muse?

Fuzz gitaartje, klagende zang, backing tracks die meelopen. Allemaal hetzelfde kunstje.
Ben dr na 2 nummertjes wel klaar mee.

HaroldA
13 juni 2019, 11:33
Fuzz gitaartje, klagende zang, backing tracks die meelopen. Allemaal hetzelfde kunstje.
Ben dr na 2 nummertjes wel klaar mee.

:seriousf:

Moskie
17 juni 2019, 14:00
Afgelopen zaterdag naar Fatal Flowers in Alkmaar, was een goed concert. De mannen hadden er lol in en speelden lekker strak. Morgen naar Tool, dat wordt andere koek (naar ik hoop). Ze twee keer eerder gezien en zat echt al een tijd te wachten tot ze weer op tour zouden gaan. Echt veel zin in. Dan vrijdag, als afsluiter van de drie nog naar de Rick de Leeuw band (mag zeker geen Tröckener kecks heten). Die laatste for old time's sake en ook alleen als er nog een beetje energie over is.

Het is weer een lekker concert 'weekje'...

Pepe
17 juni 2019, 14:19
Oh, ben wel benieuwd naar de Flowers, met Berlijn neem ik aan?
Wat Rick de Leeuw betreft, tijdje geleden nog wat gedaan met Rob van Zandvoort maar die zei er niks over dus dan zal die er wel niet bij zijn?
Fijne muzikant trouwens.

Moskie
17 juni 2019, 16:10
@Pepe,

Klopt, mét Berlijn. Die was heerlijk op dreef, wat mij betreft een van de betere gitaristen in NL. Laatstelijk ook samen met Johan nog zien optreden, was ook goed.

Pepe
17 juni 2019, 16:32
Zeker. Tijdje geleden lieten we hem meespelen met Folsom Prison blues, dat spelen we met 132 Bpm. Als je niet zo thuis bent in dat fingerpickin' ga je geheid onderuit maar hij hield zich met wat handige trucage redelijk op de been. Chapeau hoor.

Pat911
2 juli 2019, 08:40
Concert is een groot woord, maar familie van m'n vriendin trad afgelopen zondag op in de bospub in Dwingeloo. Gitarist (het familielid) en zangeres. Hartstikke fijn optreden.

Pat911
13 september 2019, 14:21
Vanavond Ayreon !!!!! Ontzettend veel zin in. Ayreon Universe was ook al geweldig een paar jaar terug. Toen was ik naar de try-out en de 1e show. Nu alleen de 1e show.

Brad
13 september 2019, 14:27
Ik ben alleen bekend met het oudere werk van Muse, maar heb wel altijd gevonden dat dat songwriting-technisch wel goed in elkaar stak. Ook heeft dat allemaal een heel eigen en herkenbare sound, dus ik heb altijd wel respect voor Muse gehad. Het kon me alleen op de een of andere manier gewoon niet boeien.
Ik heb dat met wel meer bands, herken dat het goed in elkaar steekt alleen vind ik er geen bal aan. Ik kan er dan nooit de vinger op leggen waar het nou precies door komt, gek is dat. Aan de andere kant word ik dan soms ook heel happy van bands met een opzettelijk lelijk sound, songwriting die op een bierviltje past en met albumproductie die klinkt alsof het op een aardappel gedaan is :D

Wat die productie betreft. Een goed nummer komt ook over als de sound niet helemaal top is.

Als er niets tussenkomt ga ik binnenkort naar de Motions.

roger
15 september 2019, 10:21
Vanmiddag naar Jerôme Hol. Hij speelt bij ons in een café (café Kansas in Cuijk).

Na afloop is een jamsessie en wij mogen met ons bandje de jamsessie openen met een nummertje of 5!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pat911
1 oktober 2019, 16:54
Nog 2 nachtjes en dan naar de Pixies. Jeugdsentiment. Hopelijk valt het niet tegen.

beruk
1 oktober 2019, 20:48
zoonlief moet cultuur doen van school, neem ik em mee naar Tangerine. In een theaterzaal op loop afstand (De kom, nieuwegein) donderdag as.

Plant
1 oktober 2019, 21:35
Ik kwam vroeger regelmatig in de oude De Kom in Nieuwegein (destijds locatie Passage 100). Fijn theater (tram stopte letterlijk voor de deur) met best wel interessante Folk-programmering dankzij toenmalige directeur en liefhebber Roel Rasker die al wat jaartjes met pensioen is.
Ik hoop hem over een maand weer in Lommel te ontmoeten als mede-bezoeker tijdens Celtic Night. In Nederland ligt die scene compleet op z'n gat, voor die muziekpareltjes heeft men slechts over de grens nog oog en oor.

Pat911
7 oktober 2019, 09:46
Gisteren bij de releaseshow van Knight Area geweest. Geweldig optreden met ondersteuning van een militair koor en Visuals over WO2. Het album heet D-Day en de nummers gaan over verschillende gebeurtenissen in de oorlog. Indrukwekkend.

Mark Bogert is ook nog eens een geweldige gitarist. Niet voor niets dat op het podium mocht met John Petrucci bij de SENA awards.

HaroldA
7 oktober 2019, 09:49
Nog 2 nachtjes en dan naar de Pixies. Jeugdsentiment. Hopelijk valt het niet tegen.

Vanavond naar Machine Head die met 3/4 van de oude bezetting Burn My Eyes integraal gaan spelen. Jeugdsentiment. Hopelijk valt het niet tegen. ;)

Pat911
7 oktober 2019, 11:28
;)
Pixies vond ik wat tegen vallen. Klonk allemaal nog best aardig, Black Francis klonk in het begin nog wat matig maar toen hij na 2 nummers was warm gezongen ging het wel goed. Maar er is een groot verschil tussen thuis af en toe een nummertje luisteren of een heel concert bijwonen. Heb me best vermaaktt, maar is niet meer mijn muziek. Ik wil meer gitaren horen scheuren, indrukwekkende of ontroerende solo's horen. En dan zit je niet goed bij die alternatieve rock/grunge/psychedelische bandjes.

Plant
5 november 2019, 23:31
A.s. zaterdag Celtic Night 21 in Lommel.

lauke_101
6 november 2019, 09:56
Het duurt nog even, maar 1 april (hoop niet dat het een grap is) staat mijn favoriete band weer in Doornroosje: Colour Haze! Aanrader voor wie van uitgesponnen, melodieuze en genre-overstijgende jams houdt met een super dikke gitaarsound.

Dippides
7 november 2019, 20:11
Jim White op 25 maart in Tivoli Vredenburg.

MarkS
9 november 2019, 10:11
Saxon 5 maart Doornroosje Nijmegen.
Laatste keer dat ik ze zag was in 1984 in De Vereeniging in Nijmegen.

D3nnis
9 november 2019, 10:23
Vet, ik had ze graag op das oktober metalfest gezien, maar hun show was gecanceld, jammer.

MarkS
9 november 2019, 10:41
Vet, ik had ze graag op das oktober metalfest gezien, maar hun show was gecanceld, jammer.
Op naar Doornroosje Dennis! Diamond Head support act.

D3nnis
9 november 2019, 11:01
Diamond head? Vet! Dat wordt een goed avondje :)

Pat911
11 november 2019, 10:54
Afgelopen zaterdag naar Magoria - JtR1888 geweest. Een rock/metal-opera geschreven door Mark Bogert (van Knight Area). Was erg goed, uiteraard geweldig gitaarspel, ook door Bart Hennephof. Band plus cast waren top.

Pat911
18 november 2019, 10:36
Gisteren bij Devin Townsend geweest. Naast zijn supermooie gitaar (een regenboog-gekleurde Framus, met lampjes!!!) was ook de rest van de show zeer goed. Vette riffs, hoewel het begin van de show wat rustiger was. En wat heeft die man een indrukwekkende stem.

Voorprogramma werd verzorgd door Haken. Muzikaal zeer goed, zang vind ik live wat minder. Maar een goede opwarmer voor Devin.

En vanavond opnieuw naar Tilburg, voor The Waterboys.

HaroldA
18 november 2019, 21:07
Gisteren bij Devin Townsend geweest.

Ik was er ook. Het was ge-wel-dig.

Thiez
19 november 2019, 07:25
Afgelopen vrijdag naar Greta van Fleet geweest. Jaja... led zeppelin 2 inderdaad... die kennen we inmiddels. Maar het was echt heel goed. Ik was huiverig voor de stem van de zanger, dat kon of heel goed gaan of heel erg ernaast. Maar dat zat er zuiver op. Het enige wat ik aan te merken heb is dat de 'lsd-jams' misschien net iets te lang duurde af en toe.

Vanavond naar rival sons in 013.

Pat911
19 november 2019, 10:20
Ik was er ook. Het was ge-wel-dig.

Devin is echt prettig gestoord. Geluid van de zangeres had van mij wat harder gemogen.
En die gitaar, die wil ik ook. Ik verkoop wel 2 nieren.


Waterboys gisteravond waren ook erg goed. Totaal andere stijl. Meer rock met folk/country. Ik was bang voor de stem van Mike Scott, maar die klinkt nog steeds goed. Gitaartechnisch misschien wat minder, hoewel, als alles zo rustig is valt een foutje des te meer op.
Toetsenist van de band heeft bij vele blueslegendes en dergelijke meegespeeld. En ook bij Survivor.

Thiez
20 november 2019, 12:12
Afgelopen vrijdag naar Greta van Fleet geweest. Jaja... led zeppelin 2 inderdaad... die kennen we inmiddels. Maar het was echt heel goed. Ik was huiverig voor de stem van de zanger, dat kon of heel goed gaan of heel erg ernaast. Maar dat zat er zuiver op. Het enige wat ik aan te merken heb is dat de 'lsd-jams' misschien net iets te lang duurde af en toe.

Vanavond naar rival sons in 013.

Gisteren dus rival sons. Wat een band! Die gitarist kan een lekker stukje spelen zeg, en goed gebruik van effecten. Hele dikke sound met octa fuzz achtige geluiden. Ook de zang, erg goed. Had ze nooit live gezien, maar als ze volgende keer komen ga ik zeker weer.

speulmenneke
23 november 2019, 22:41
24 april 2020 in Enschede Joe Satriani.

edje kadetje
24 november 2019, 20:54
2 weekends achter elkaar naar Jadis (engelse prog) geweest:
Zoetermeer
Rüsselsheim
Reichenbach
Wolverhampton
Wakefield
Southampton
London

Pat911
25 november 2019, 13:13
Afgelopen zaterdag Ruben Hoeke gezien. Gezellig concert met een mooi stuk instrumentaal erbij. Niet alleen Ruben speelt goed, bas en drum zorgen voor een heerlijke basis en de zang is geweldig.

FNaRK
25 november 2019, 13:41
2 weekends achter elkaar naar Jadis (engelse prog) geweest:
Zoetermeer
Rüsselsheim
Reichenbach
Wolverhampton
Wakefield
Southampton
London


dan vind je ze heel goed,
of je werkt voor de band?

Die mannen lopen trouwens ook al weer een tijdje mee ....

Pat911
16 december 2019, 13:53
Afgelopen vrijdag Dilemma gezien in de band. Zanger was er niet bij vanwege familieomstandigheden en Wudstik viel in. Goede progband, en na afloop maar gelijk de nieuwe cd (2e cd in 26 jaar tijd) gekocht.

Aftershow werd verzorgd door Flying Colors... just kidding. Ook dat was geweldig. Steve Morse heeft zo'n eigen sound en die vind ik zo fijn klinken. Hele band is goed, dus was eigenlijk bij voorbaat al een geslaagd concert. Gelukkig veel ouder werk en de goede nummers van de 3e cd. Die cd vind ik over het algemeen wat minder dan de vorige 2, maar nog steeds een dijk van een plaat.

beruk
16 december 2019, 19:58
Zaterdag was ik bij de Christmas bash van IQ in de boerderij, ook wel eens fijn dat ik met 55 jr een van de jongere aanwezigen was...:seriousf: Kende de band niet goed maar een fijne Genesis, Pink Floyd 2.0 zeg maar. voorprogramma was eigenlijk het spectaculairst. een vent Pete Jones in zijn eentje op een piano the Musical box van Genesis zat te doen. hier zit hij op zijn gitaar:
https://www.youtube.com/watch?v=4qV8TJMiJac muisstil in die zaal!

Pat911
30 januari 2020, 15:46
Gisteren bij Floor Jansen in Tivoli geweest. Mooie ingetogen show. Gitaar had van mij wel wat harder in de mix gemogen, maar er zat natuurlijk ook de Beste-Zangers-publiek bij (heb ik ook gevolgd, maar dat deed ik omdat Floor mee deed).
Leuke show, en wat een geweldige zangeres is het toch.

arjanb01
30 januari 2020, 16:01
Eigenlijk best wel apart dat Floor nu met die Beste Zangers begeleidingsband speelt. Zag al online op YouTube dat voorbijkomen maar er kleeft toch een Nick & Simon sausje aan die band.
Allemaal erg gladjes en braafjes. Wel goed en Marcel Fissler kan absoluut mooi gitaar spelen, maar ik hoor Floor toch liever met een ronkende metal band erbij.
Geweldige zangeres dat wel 👌

mrweird
30 januari 2020, 19:07
Gisteren bij Floor Jansen in Tivoli geweest. Mooie ingetogen show. Gitaar had van mij wel wat harder in de mix gemogen, maar er zat natuurlijk ook de Beste-Zangers-publiek bij (heb ik ook gevolgd, maar dat deed ik omdat Floor mee deed).
Leuke show, en wat een geweldige zangeres is het toch.

Ik ben benieuwd! Ik ga morgen in 013 kijken. :D Zin in.

Pat911
6 februari 2020, 12:41
Allemaal erg gladjes en braafjes. Wel goed en Marcel Fissler kan absoluut mooi gitaar spelen

Was inderdaad allemaal erg braaf. Marcel kan zeker goed spelen. En de toetsenist aan zijn kant zat er ook echt in. De andere muzikanten zullen ongetwijfeld goed zijn, maar vond ik qua dynamiek niet echt geweldig. De achtergrondzangeres wel.

Pepe
6 februari 2020, 16:19
Kaartje gekregen voor Liam G. morgen in Ziggo maar nu lees ik dat ie niet kan zingen?

dagrim1
12 maart 2020, 12:03
Zou vanavond naar Samantha Fish gaan in Tivoli de helling in Utrecht en zat zowaar al een beetje te twijfelen of het wel verstandig was... Maar krijg net bericht dat het is geannuleerd. Jammer maar begrijpelijk en niet heel verrassend (reden zouden in dit geval vooral de amerikaanse reisrestricties zijn).

NLF
12 maart 2020, 21:05
Ik geloof dat we voorlopig inderdaad helemaal nergens meer naar toe gaan ...

Elvee
26 augustus 2020, 18:54
Ik geloof dat we voorlopig inderdaad helemaal nergens meer naar toe gaan ...

Je hoeft hier de deur niet voor uit: 20 september Joe Bonamassa live stream.

https://jbonamassa.com/streaming/worldwide-concert/

edje kadetje
6 april 2021, 15:50
dan vind je ze heel goed,
of je werkt voor de band?

Die mannen lopen trouwens ook al weer een tijdje mee ....

Ik vind ze heel goed. Ik heb ze met deze optredens erbij 80x gezien.
Maar inmiddels ken ik ze ook vrij goed en kan ik meereizen, hotelkamers delen, een beetje helpen her en der.

dml
9 april 2021, 16:07
Jinjer - 26 sept. in Doornroosje
Leprous - 3 dec. ook in Doornroosje

lauke_101
9 april 2021, 16:09
Binnenkort zou ik het niet noemen, maar ik heb net kaartjes gekocht voor Godspeed You! Black Emperor in Paradiso, 13 januari. Door omstandigheden deze band al zeker twee keer misgelopen maar dat gaat me niet nog een keer gebeuren. Kijk er naar uit :-)

HaroldA
9 april 2021, 16:17
Ik heb Meshuggah en Igorrr op de planning staan ergens in november, geloof ik. Met de huidige snelheid van vaccineren zie ik dat nog somber in.

mrweird
9 april 2021, 16:36
Ik heb kaartjes voor Pearl Jam, maar die is pas weer een jaar verplaatst naar 2022. Verder heb ik nog kaartjes voor Guano Apes en Nightwish. Allebei verplaatst naar November. Ben benieuwd.

arjanb01
9 april 2021, 17:55
Guano apes ??? Bestaan die nog ?
Altijd sterk gevonden live en die band gaf altijd goeie positieve energie ! Leuk dat ze nog touren.

mrweird
9 april 2021, 18:54
Guano apes ??? Bestaan die nog ?
Altijd sterk gevonden live en die band gaf altijd goeie positieve energie ! Leuk dat ze nog touren.

Ze zijn sinds 2009 weer samen, en ook inmiddels weer een paar albums uitgebracht. In 2017 stonden ze voor 't laatst weer in de melkweg.
Was ouderwets leuk. En als toegift ging het drumstel de zaal in.. :D

https://i.postimg.cc/KjLM21jY/6025-E639-1186-4480-AC22-8-B56-B0589-F77.jpg

Gitarist Henning stond na het concert bij de T-shirt stand, dus nog een hand (toen mocht het nog...) gegeven. Top avond.

Remork1970
4 december 2022, 12:09
Guns and roses komt weer naar Nederland om concerten te spelen! Ik adviseer de mensen die er naartoe gaan een dik leesboek mee te nemen, zodat ze zich niet zo hoeven te vervelen tijdens de drieëneenhalf uur wachten tussen het voorprogramma en de hoofdact.

Fobo
4 december 2022, 15:19
Guns and roses komt weer naar Nederland om concerten te spelen! Ik adviseer de mensen die er naartoe gaan een dik leesboek mee te nemen, zodat ze zich niet zo hoeven te vervelen tijdens de dikke drie uur wachten tussen het voorprogramma en de hoofdact.

Waarom zou ik überhaupt naar Guns and roses gaan?

Remork1970
4 december 2022, 15:30
Dan kun je al die boeken die je gekocht had maar maar niet aan toe kwam nu eindelijk eens lezen.

HaroldA
5 december 2022, 08:57
Guns and roses komt weer naar Nederland om concerten te spelen! Ik adviseer de mensen die er naartoe gaan een dik leesboek mee te nemen, zodat ze zich niet zo hoeven te vervelen tijdens de drieëneenhalf uur wachten tussen het voorprogramma en de hoofdact.

Jij leeft nog in 1970?

Remork1970
5 december 2022, 10:40
Jij leeft nog in 1970?

Nee, maar bij guns and roses moet je zó lang wachten tot ze er tegenzin in hebben om het podium te betreden dat zelfs een volle batterij niet afdoende is om dat E-book op je telefoon te lezen.

HaroldA
5 december 2022, 11:09
Nee, maar bij guns and roses moet je zó lang wachten tot ze er tegenzin in hebben om het podium te betreden dat zelfs een volle batterij niet afdoende is om dat E-book op je telefoon te lezen.

Mijn batterij gaat 2 dagen mee; 1,5 als het scherm veel aan is.

Daarnaast kan ik alleen maar mensen vinden die zeggen dat GnR op tijd start; en soms zelfs te vroeg: https://www.reddit.com/r/GunsNRoses/comments/uij1zl/does_axl_still_show_up_late/

Heb je bewijs voor jouw statements, of roep je maar wat?

Thiez
5 december 2022, 12:07
Ik ben naar de 'once in a lifetime' tour geweest. Daarna kwam de not in this lifetime tour en nu zijn ze weer terug.... Ik denk dat ik once in a lifetime voldoende vind voor Guns.

Volgend jaar mijn once in a lifetime metallica aftikken met twee shows. Dan heb ik ook wel weer voldoende metallica gezien live denk ik.
Verder nog kaartjes voor Teskey Brothers, tenacious D en Airbourne liggen.

Pepe
5 december 2022, 12:16
Heb je bewijs voor jouw statements, of roep je maar wat?

How Being Late And Volatile Was Axl Rose's Contribution To The Guns N' Roses Brand (https://www.forbes.com/sites/ruthblatt/2014/05/27/how-being-late-and-volatile-was-axl-roses-contribution-to-the-guns-n-roses-brand/?sh=49f18397e892)