PDA

View Full Version : Naar welke concerten ga jij binnenkort?



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8

HUESSEN
20 december 2014, 19:46
Haha.... was er ook bij in 91.....Stelletje ouwe lullen!!! oja,en '88 ook Tilburg!!

guitarhell
20 december 2014, 20:02
In juni 2015 naar forta rock godsmack en nog veel meer !!!!

Jasper.
20 december 2014, 20:29
The exploited speelt in Februari hier in de buurt.
En ik zie nu dat Cryptopsy daar een week later speelt. Lijkt me ook nog wel leuk.

Desperado1908
2 januari 2015, 19:30
Eerstvolgende wordt Vandenberg's Moonkings in Heerlen op 24 januari.

FruscianteFan
7 januari 2015, 16:30
Mijn lijstje begint weer vorm aan te nemen:

Ólafur Arnalds
Warpaint
Godspeed You! Black Emperor
Nils Frahm

..nu nog hopen dat ik al die data ook daadwerkelijk kan...

WillieWonka
19 januari 2015, 15:20
Interpol in HMH:)

Ace 1.15.19
8 februari 2015, 14:05
Afgelopen dinsdag naar Dropkick Murphys geweest en vanavond naar QUEEN! :crazyhappy:

Plant
11 februari 2015, 19:35
Celtic & Balfolk Night (http://www.dedoelen.nl/nl/concerten/agenda/4793/?rt=2014ad1), voornamelijk voor Steeleye Span (of wat daar nog van over is).

muffstuff
12 februari 2015, 15:29
Na lang twijfelen toch een ticket voor Marilyn Manson gekocht. Wil die freakshow toch wel eens aanschouwen

LGK
15 februari 2015, 18:17
April naar matt Schofield en in Juni naar The Hoax :cheerup:

Swaag
15 februari 2015, 20:21
Gisteren last minute nog naar Focus in Bibelot Dordrecht geweest. Die Menno Gootjes speelt wel heel erg lekker!

Rohtagran
21 februari 2015, 16:01
Momenteel Fortarock en In to the grave op de planning staan. Ik ben happy hahaha.

Swaag
21 februari 2015, 21:25
Begin mei staan er tot nu toe drie dates Tito & Tarantula in Nederland gepland!

MarkS
27 februari 2015, 23:26
Die wil ik ook wel zien!

ruudjes
2 maart 2015, 10:57
Op 14 maart naar joe bonamassa in carre.

Swaag
2 maart 2015, 11:24
Die wil ik ook wel zien!
Zeker een aanrader MarkS. Ik ben al jaren groot Tito-fan. Ik heb Tito twee jaar terug nog in een kroeg in Eindhoven zien spelen: fantastisch! Zijn stem is niet meer het niveau van 10 jaar terug maar de passie zat er nog steeds in. Verder speelde toen zijn dochter Lolita mee op bas, da's altijd leuk ;-)
Nu op deze 2015 tour komt hij weer met oudgedienden in de line up: drummer Johnny Vatos en gitarist Peter Atanasoff (dus weer meer vuurwerk op gitaar). Wie er bas speelt weet ik niet. Als hij echt met een oude line up komt zou het Caroline "Lucy la Loca" Rippy weer kunnen zijn, of Jennifer Condos (die is uit het Atanasoff tijdperk, heeft ook bij Stevie nicks gespeeld). Of anders gewoon Lolita weer erbij, ook gezellig na afloop aan de bar.

MarkS
2 maart 2015, 11:43
Maat van me is oud-programmeur van W2. Heb hem afgelopen zaterdag op Scumbash getrakteerd, nu zorgt hij dat we 7 (?) mei op de gastenlijst komen voor T&T.

Mr.Fingers
2 maart 2015, 12:30
10 maart in de Botanique in Brussel


https://www.youtube.com/watch?v=nkJULXCqX9U

Swaag
2 maart 2015, 14:07
Cool MarkS!

Philippe
5 maart 2015, 15:22
12 maart naar Art Garfunkel in Haarlem
26 maart naar Steven Wilson in Borgerhout (Antwerpen)

J-P
31 maart 2015, 23:35
Eergister naar Raketkanon geweest in Gent, dat was geweldig.
Vrijdag naar Roosbeef in Gent
25 april naar Ufomammut en COnan in Brussel
21 mei naar Voivod in Mechelen
in september naar King Crimson in Vredenburg en oktober naar Opeth in Antwerpen...

Mooi jaar, 2015

kunk
1 april 2015, 05:47
14 mei naar Uriah heep. Komen voor 3 concerten naar Nederland waarvan dit de laatste is. De andere concerten zijn in Zwolle en in Zoetermeer. Blijft een geweldige liveband.

Swaag
1 april 2015, 19:30
Vorige week Popa Chubby weer eens zien spelen, dit keer in de Boerderij in Zoetermeer.
Hij was wel wat kilootjes kwijt viel mij op, en hij was fit en had er zin in. Drie uur lang gitaarsolo's!

muffstuff
29 april 2015, 10:18
Misschien gaat hij richting een nieuwe band naam Popa Skinny ;)

muffstuff
29 april 2015, 10:20
Tip voor de liefhebbers van bluesrock As zaterdag in winston in amsterdam, 8 euro entree, john the conquerer


https://www.youtube.com/watch?v=EwVtJQ3-o1I

https://www.youtube.com/watch?v=e9THrPgFt4o

Harald
29 april 2015, 17:17
In Oktober naar Zappa plays Zappa in Utrecht :) Maar eerst naar een workshop concert van Adam Rafferty in Wezep :) 13 mei as.

Bluesking
29 april 2015, 20:51
In juni ga ik naar Mark Knopfler. Daarnaast staat sowieso Eric Bibb en Stafan Astnar op de planning in oktober. Dus dat is nog ver weg. Daarnaast zeer waarschijnlijk naar Derek Trucks in november.

Kim Wilson
11 mei 2015, 10:49
4 juli voor de allerlaatste keer naar Normaal in de tent in Dalfsen:

http://www.normaaldalfsen.nl/image/normaal_dalfsen_2014.jpg

Swaag
11 mei 2015, 19:55
Afgelopen vrijdag Tito & Tarantula weer eens gezien in 't Peerd in Goes. Ditmaal met de harde kern uit de "From dusk till dawn" tijd (Johnny Vatos op drums en Peter Atanasof op gitaar), en ook zijn dochter Lolita op bass, en dat is erg prettig.
Leuk nagebabbeld met een biertje. Altijd leuk die benaderbare artiesten.

Pepe
11 mei 2015, 20:07
Atanasoff weer terug? Cool. Lekkere bluesy sound.

MarkS
12 mei 2015, 12:06
Afgelopen vrijdag Tito & Tarantula weer eens gezien in 't Peerd in Goes. Ditmaal met de harde kern uit de "From dusk till dawn" tijd (Johnny Vatos op drums en Peter Atanasof op gitaar), en ook zijn dochter Lolita op bass, en dat is erg prettig.
Leuk nagebabbeld met een biertje. Altijd leuk die benaderbare artiesten.

+10! Heb ze op 7 mei gezien in W2 in Den Bosch. Een feestje!
Voorprogramma Dario Mars & The Guillotines uit Belgie. Stonden ook op Scumbash, maar hadden toen al gespeeld voordat we arriveerden. Ook een leuk bandje. Schurkt overal tegenaan zonder in 1 hokje te passen.

@Pepe: Atanasoff terug idd. Goeie gitarist. Beetje in zichzelf gekeerd maar heel geconcentreerd en volledig in dienste van. Maar ging ook lekker los. Zijn CE-1 zag er gruwelijk uit, een wonder dattie nog werkt.

Wel een bij ogenschijnlijk elkaar geraapt zootje zo, die band. Boeddha-like drummer met mohawk, dochter op bass, kleine latina op Ukelele en viool, Atanasoff zag er uit als Alides Hidding, gitarist/toetsenist als Neill Young (en was constant met zijn volume aan het klooien), en Tito in zijn vertrouwde kloffie.

Swaag
12 mei 2015, 21:18
Bij elkaar geraapt valt wel mee.
Atanasoff en Johnny Vatos (Die met die mohawk dus) zijn uit de oude tijd. Dochter Lolita en die Neil Young lookalike (ben zijn naam kwijt, wel een aardige kerel trouwens. Heb nog lange tijd staan nabomen over zijn Hammond en Mini Moog) draaien nu voor de derde toer mee in de band. Alleen die dame op viool etc is nieuw.
Die CE-1 was idd heftig ja!! Gaaf ding hoor.
En iedere keer als ik Tito zie spelen krijg ik GAS voor een Duesenberg.....

MarkS
12 mei 2015, 22:07
Bij elkaar geraapt valt wel mee.
Atanasoff en Johnny Vatos (Die met die mohawk dus) zijn uit de oude tijd. Dochter Lolita en die Neil Young lookalike draaien nu voor de derde toer mee in de band. Alleen die dame op viool etc is nieuw.
I know. Let me refrase it: een bont gezelschap.

Rohtagran
30 mei 2015, 20:55
Hoppa! 't Kaartje voor Fortarock is in de pocket.

Swaag
30 mei 2015, 21:29
Maandagavond naar Fleetwood Mac. Eens kijken hoe het gaat met Christine erbij.

Mr.Fingers
3 juni 2015, 19:42
25 oktober naar Yo La Tengo, in het depot van Leuven (voor de Nederlanders: 24 oktober in de Paradiso).


https://www.youtube.com/watch?v=WTQ-zGl4pRw

marco v
6 juni 2015, 07:57
Onlangs Toto in de ziggo, de 30e naar Santana.

Rafke Pafke
8 juni 2015, 10:55
Maandagavond naar Fleetwood Mac. Eens kijken hoe het gaat met Christine erbij.

En hoe vond je het?

Ik vond het een heel sterk optreden. Een stuk beter dan hun laatste doortocht in het sportpaleis in 2013. Absolute ster van de avond was toch weer al Buckingham! Maar met Christine er terug bij leek het plaatje weer volledig te kloppen. Omdat haar nummers nu ook gespeeld werden was de set ook meer in balans. Stevie was beter bij stem dan de vorige keer. Zeer goede prestatie die ze neerzette! John Mcvie is duidelijk wel gekraakt geweest door zijn ziekte. Hij zag er mager en vermoeid uit.

Er was duidelijk ook wat meer geld in de show gestoken en dat kwam de beleving ook wel ten goede vond ik. Blij dat ik erbij was om deze topband nog eens (een laatste keer?) aan het werk te zien.

cancellara27
17 juni 2015, 12:21
Ik ben de laatste tijd naar Queen en Adam Lambert, AC/DC, Fleetwood Mac en Paul Mccartney geweest. Waren allemaal zeer goede concerten.
in oktober staat David Gilmour in de Royal Albert Hall op de planning.

Ace 1.15.19
17 juni 2015, 17:27
...AC/DC...
Band was goed, muziek was goed, spelen was goed, show was goed,

maar die zaalmix... JEZUS wat kut zeg. Heb nog nooit zo'n bespottelijk slecht geluid gehoord bij een professionele band.

cancellara27
17 juni 2015, 19:39
Ben het zeker met je eens. De eerste twee nummers hoorde je niets van Brian Johnson en over de gehele avond viel Angus een beetje weg in het ritme spel...
Bij Paul Mccartney zat ik in het hoekje van de Ziggodome en hoorde ik Paul ook slecht zingen... Ik hoop dat dat aan mijn plaats lag want ik heb het in concertreviews niet gelezen.
Maar optredens in stadions vallen vaak tegen. Gelredome zal geen uitzondering zijn.

Plant
17 juni 2015, 21:52
Bij Paul Mccartney zat ik in het hoekje van de Ziggodome en hoorde ik Paul ook slecht zingen...

Als Paul slecht zingt kan de technicus dat niet verbeteren :hide:

Ace 1.15.19
18 juni 2015, 16:29
Heute Abend dans le Ziggo Dome:

https://usatftw.files.wordpress.com/2014/03/xxx-kiss-kiss-band-jy-0724.jpg?w=1000

Swaag
19 juni 2015, 20:39
En hoe vond je het?

Ik vond het een heel sterk optreden. Een stuk beter dan hun laatste doortocht in het sportpaleis in 2013. Absolute ster van de avond was toch weer al Buckingham! Maar met Christine er terug bij leek het plaatje weer volledig te kloppen. Omdat haar nummers nu ook gespeeld werden was de set ook meer in balans. Stevie was beter bij stem dan de vorige keer. Zeer goede prestatie die ze neerzette! John Mcvie is duidelijk wel gekraakt geweest door zijn ziekte. Hij zag er mager en vermoeid uit.

Er was duidelijk ook wat meer geld in de show gestoken en dat kwam de beleving ook wel ten goede vond ik. Blij dat ik erbij was om deze topband nog eens (een laatste keer?) aan het werk te zien.Helemaal met je eens. Buckingham is toch eigenlijk wel de meest ondergewaardeerde gitarist die er rondloopt. tel darbij op zijn energie en enthousiasme en het is een geweldige avond.

Mooi momentje: Tijdens Mick Fleetwood's drumsolo (Voordat hij begint giet een roadie nog ff drie flessen water bij 'm naar binnen) gaat de hele band van het podium af, maar niet Lindsey Buckingham. Die ging links (voor de kijkers rechts) op het podium lekker op de grond zitten en zat als een soort toeschouwer gewoon lekker mee te genieten.

Christine's 1e nummer You make lovin fun ging niet lekker, ze zat er m.i. flink naast af en toe. Daarna waren ze wel warm gedraaid en liep het als een trein.

cancellara27
19 juni 2015, 20:56
Buckingham was zeker goed. Zeer aparte style en gitaar maar geniale musicus.
Buckingham is de hele avond amper van het podium geweest. Voor een dikke twee uur zeker indrukwekkend, (ookal ben ik Bruce Springsteen gewend en daar is drie uur geen uitzondering, maar er is altijd Boss boven baas)

Ik vond het een geniaal concert van allemaal al had ik graag gehad dat John McVie ook wat zou zeggen. Helaas heeft hij niets gezegd de hele avond.

beruk
19 juni 2015, 21:03
Camel!! 16-07 Vredenburg
Ouwe shit, ik weet het maar ik ben blij.

Jasper.
21 juni 2015, 18:06
30 Juni Lamb of God in Drachten

Outrage
17 juli 2015, 16:58
Twee dagen Gent Jazz achter de rug. Heel fijn festival. Gisteren Gary Clark Jr. gezien, was heel goed! Enorm overtuigend, sterke nummers en voor de geeks stond er ook een hele boel mooi materiaal op het podium. Maar ook Laura Mvula gezien. Die kende ik al, nu voor het eerst live gezien en bijzonder goed. Iemand die niet stond te springen op het podium, maar wel het publiek gewoon heel gemakkelijk meekreeg op haar eigen manier. Grootste verrassing was Andreya Triana. Heel goed optreden, leek zelf was ondersteboven van de respons die ze van het publiek kreeg. Heel charmant om haar op het podium bezig te zien. Ik ging in de eerste plaats op Zaz te zien, en ook al val ik enorm voor haar stem, toch viel het optreden wat tegen. Wat te glad voor mij, denk ik. Ze had wel een stel enorm goed muzikanten bij zich. En je kan alleen maar bewondering hebben voor de manier waarop die met elkaar interageren.

Henri H
3 augustus 2015, 21:07
25 September Glenn Hughes featuring Doug Aldrich.
Ik ben benieuwd of hij zich een beetje kan gedragen. De laatste paar keren (eind jaren '90/begin '00's) dat ik hem zag waren niet bepaald jofel, maar hij heeft ondertussen wel een paar goeie platen gemaakt, met name Black Country Communion vind ik erg tof.

Jasper.
6 augustus 2015, 18:28
Zaterdag Obituary, Cannibal Corpse, Sepultura en Sabaton

D3nnis
6 augustus 2015, 18:56
Gezellig?
Waar is dat bozemenerenfeest?

Jasper.
6 augustus 2015, 19:30
Leeuwarden. Into the Grave festival.
Vooral zin in Obituary

D3nnis
6 augustus 2015, 19:32
Mooie line up hoor, en niet duur!

Jasper.
6 augustus 2015, 19:34
Nope, vorig jaar was het nog 2,50 goedkoper en toen hadden we Megadeth, Vader, Flotsam and Jetsam en Pungent Stench.

Early birds zijn zelf 6,66

D3nnis
6 augustus 2015, 19:36
Hmm, klinkt goed. Tis alleen zo'n klere eind weg!

Jasper.
6 augustus 2015, 19:58
Ja, voor jou wel. Maar de meeste andere goede festivals zijn voor mij een klere eind weg. Wij hebben hier alleen Into The Grave en Stonehenge.

muffstuff
7 augustus 2015, 08:37
Leeuwarden. Into the Grave festival.
Vooral zin in Obituary

wacht Sepultura is weer bij elkaar. Ja ik weet het, ik heb onder een steen geleefd, maar de laatste keer dat ik er naar luisterde was rond 1998 en toen had je alleen nog soulfy ofzo? Maar cool, meteen even chaos ad opzetten.

Jasper.
7 augustus 2015, 21:47
Nou ja, sepultura. Er zit geen cavalera meer in. Na Arise begonnen ze al aardig af te takelen imo. Maar ik geloof dat sepultura nooit opgehouden is.

Maar ik zag op setlist.fm dat ze de laatste tijd redelijk wat oude nummers spelen. Dus ik ga er maar van uit dat het nog wel leuk een leuk feestje word.

D3nnis
7 augustus 2015, 22:41
Ik vind chaos ad na arise hun beste album denk ik, daarna takelde het pas af :)

NLF
7 augustus 2015, 23:15
michael schenker, ergens in okotber

Jasper.
9 augustus 2015, 21:43
Was een leuk feestje, maar dat lag niet aan Sepultura. Man wat slecht. En die paar oude nummers die ze speelden wisten ze goed te verkrachten. Jammer.

Cannibal Corpse en vooral Obituary waren wel heel erg goed. Hoewel het Cannibal Corpse imo wel wat parten speelde dat ze na Obituary kwamen. Obituary heeft een hele dikke, massieve sound die erg goed te horen is. Maar daarna klonk de scooped, toren-high gain sound van CC die bruut klinkt maar toch wel een brij word, wel wat vlak allemaal. Hadden beter andersom kunnen spelen imo. Dan was CC veel beter nog uit de bus gekomen.

En als bonus ook nog eens een plectrum persoonlijk van mr. Trevor Peres himself gekregen. Moest er wel even wat moeite voor doen maar mijn dag kon dus niet meer stuk.

D3nnis
9 augustus 2015, 22:14
Was een leuk feestje, maar dat lag niet aan Sepultura. Man wat slecht. En die paar oude nummers die ze speelden wisten ze goed te verkrachten. Jammer.

Wat mij betreft, en ik ben geen drum kenner laat dat duidelijk zijn, móeten sepultura nummers gewoon gedrumd worden door Igor cavalera. Weet niet of die gast gewoon enorm hard mept, of dat er iets anders aan de hand is, maar ook als een ander eerst op dezelfde kit drumt, hoor je het verschil gewoon.

Billy-6-String
11 augustus 2015, 11:54
Eind september naar MR JOE SATRIANI / Shockwave Tour
Heb al eens ( jaren geleden ) het genoegen gehad om Steve Vai ( ooit een leerling van Satriani )op Arrow Rock live te zien. Vergezeld door Roger Fripp ( King Crimson ) was dat toen een geweldige ervaring. Ik stond ook bijna met mijn neus tegen het podium aan dus heb alles heel goed kunnen zien…..en horen….een week later piepten mijn oren nog ! Echt onwerkelijk wat die man op zijn gitaren voortbrengt. En dan nu de man waar Vai ooit les van had ! Dit belooft weer een avond optimaal gitaar genot en ik kijk er heel erg naar uit.

miyaru
11 augustus 2015, 13:09
30 oktober ga ik met mijn maatje naar Michael Schenker in de Boerderij in Zoetermeer - leuk jeugdsentiment!!!!

Robin.

AoDf
14 augustus 2015, 19:15
Ergens in oktober naar Blackberry Smoke in Paradiso

Jasper.
16 augustus 2015, 21:14
Wat mij betreft, en ik ben geen drum kenner laat dat duidelijk zijn, móeten sepultura nummers gewoon gedrumd worden door Igor cavalera. Weet niet of die gast gewoon enorm hard mept, of dat er iets anders aan de hand is, maar ook als een ander eerst op dezelfde kit drumt, hoor je het verschil gewoon.

Tsja, ik vind vooral de zanger niks aan. Maar het werd ook gewoon sloppy gespeeld, en de oude nummers werden verbouwd. Erg jammer.
Misschien is de nieuwste Soulfly een aanrader? Heb hem nog niet helemaal gehoord, maar de stuk of wat nummers die ik gehoord heb klinken als het beste dat Max gedaan heeft sinds Chaos AD (je kan wel horen dat hij naar Behemoth heeft geluisterd de laatste tijd). Zijn zoon is tegenwoordig drummer. Dus iig 2 Cavalera's in de band.

Cageman
17 augustus 2015, 12:28
The Dillinger Escape Plan donderdag in Utrecht. Al stukje gezien op Graspop, maar met zeer matig geluid. Nu een herkansing.

Henri H
18 augustus 2015, 15:01
25 September Glenn Hughes featuring Doug Aldrich.
Ik ben benieuwd of hij zich een beetje kan gedragen. De laatste paar keren (eind jaren '90/begin '00's) dat ik hem zag waren niet bepaald jofel, maar hij heeft ondertussen wel een paar goeie platen gemaakt, met name Black Country Communion vind ik erg tof.
Daar komt 16 Ro(c)ktober Y&T in Leeuwarden, en de 21e Tony Macalpine in A'dam bij. :rockon:
Spock's Beard in Zoetermeer 17 september laat ik dan een keertje lopen. :(
Michael Schenker speelt 31 oktober in Rijssen, misschien...

Cageman
18 augustus 2015, 19:31
The Dillinger Escape Plan donderdag in Utrecht. Al stukje gezien op Graspop, maar met zeer matig geluid. Nu een herkansing.
En niet te vergeten, Raketkanon in het voorprogramma, waarvan de gitarist hier ook op t forum zit, dacht ik. Zin an! :D

Thocaster
18 augustus 2015, 20:22
Fourplay

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk

miyaru
19 augustus 2015, 21:51
@Henri H - zeker doen Michael Schenker!!!!

Robin.

Henri H
20 augustus 2015, 08:34
@Henri H - zeker doen Michael Schenker!!!!

Robin.
Ja, ik ben nooit een mega-fan geweest, maar hij heeft toch best een paar steengoede platen gemaakt.
Wie weet, ik denk er nog over na.

Bram46
21 augustus 2015, 20:59
Voor de liefhebbers. Zaterdag 29 augustus wordt in het Brabantse Bergeijk, in de buitenlucht en bosrijke omgeving, Live Aid nagespeeld door diverse bandjes uit de regio. Vorig jaar is daar Woodstock nagespeeld, 45 jaar exact na het origineel weekend.
Clips daarvan op Youtube (woodstock in de kempen)

Programma Live Aid 2015
http://www.kattendans.nl/nieuws/ploegfestival-2015/

Ace 1.15.19
23 augustus 2015, 01:55
Klinkt leuk! Is voor mij ook niet heel ver. Maar heb helaas andere verplichtingen. :(

Brad
23 augustus 2015, 01:59
Voor de liefhebbers. Zaterdag 29 augustus wordt in het Brabantse Bergeijk, in de buitenlucht en bosrijke omgeving, Live Aid nagespeeld door diverse bandjes uit de regio. Vorig jaar is daar Woodstock nagespeeld, 45 jaar exact na het origineel weekend.
Clips daarvan op Youtube (woodstock in de kempen)

Programma Live Aid 2015
http://www.kattendans.nl/nieuws/ploegfestival-2015/

Ik ga er niet heen maar komen van dit festival ook filmpjes op youtube? Lijkt me leuk om te zien.

petpas
10 september 2015, 13:01
Vanavond naar Seasick Steve in de Effenaar in Eindhoven.

Ga met mijn zoon, is zijn eerste concert.

FruscianteFan
10 september 2015, 13:56
Na een relatieve dip is mijn lijstje weer aanzienlijk :)

23/9 Sufjan Stevens in Carré Amsterdam
25/9 Zuid-Nederlands Philharmonie in Muziekgebouw Eindhoven
08/10 Moddi in St Jakobskirken Oslo
20/10 Metric in Paradiso Amsterdam
18/11 Agent Fresco in dB's Utrecht
19/11 Patrick Watson + Thus Owls in Effenaar Eindhoven

dan zijn er nog een paar dingen waar ik nog wel heen wil, maar hiervoor heb ik de kaartjes al. En ja, ik ga dus 3 nachtjes naar Oslo, Noorwegen :)

Elvee
10 september 2015, 19:06
16/10 Jimmy LaFave in Lantaren Venster Rotterdam

Henri H
18 september 2015, 08:26
Daar komt 16 Ro(c)ktober Y&T in Leeuwarden, en de 21e Tony Macalpine in A'dam bij.
.....Tony heeft darmkanker, de hele Europese toer is afgezegd. :(
Hopen dat ie er weer bovenop krabbelt...

cancellara27
21 september 2015, 15:27
David Gilmour in the Royal Albert Hall komt nu wel erg dichtbij. De laatste avond zal ik in de zaal zitten. Heb al enkele reviews gelezen van vorige shows en hij schijnt in topvorm te zijn!

Swaag
21 september 2015, 22:16
25-9 All Comes Down in Café de Speeltuin Breda. Geweldig gave rockband die een doorbraak verdienen. Zangeres met wereldstem!
17/10 The Ploctones in Het Dolhuis Dordrecht. Voor een tientje een avond Anton Goudsmit aanschouwen is altijd leuk.
30/10 Popa Chubby in Bibelot Dodrecht. De zoveelste keer dat ik naar 'm ga kijken en luisteren, verveelt nooit.
11/2 Wolf Alice in Paradiso. Relatief nieuw jong spul uit Londen, prima zangeres, de power zit m.i. met name in de drummer.

pasqual
11 oktober 2015, 21:52
17-10: Snarky Puppy in Heerlen, schouwburg. Ben benieuwd en ik heb er zin in! Mijn zoon van bijna 14 gaat mee. Zijn eerste keer naar een band waar zijn vader niet in speelt:)

MarkS
12 oktober 2015, 10:46
18-10 Hanzel und Gretyl - Cafe Little Devil Tilburg
16-12 Skatalites - Doornroosje Nijmegen
07-03 Muse - ZiggoDome Amsterdam

joh@ndederde
13 oktober 2015, 00:07
Mijn concert agenda voor aankomende tijd ziet er goed uit:
17 okt. Riverside @ Hedon Zwolle
24 okt. Into The Void met o.a. The Ocean (Collective), Mono (Japan), Sólstafir, Ufomammut @ Neushoorn Leeuwarden
5 nov. Foo Fighters @ Ziggo Dome
14 nov. Árstíđir @ Noordelijk Film Festival, Leeuwarden
15 nov. Shining & Caligula's Horse @ De Helling Utrecht
4 feb. Steven Wilson @ Oosterpoort Groningen
5 feb. De Staat @ Neushoorn Leeuwarden
9 mrt. Muse @ Ziggo Dome

gitaarvrouwtje
13 oktober 2015, 07:32
Ik ben door dochter van14 gestrikt voor 21 pilots (013 tilburg)

Henri H
13 oktober 2015, 09:29
Helemaal vergeten te vermelden:makeup: ;), afgelopen zaterdag ben ik naar Enchant geweest in de Boerderij.
Niet druk, zaal was maar halfvol o.i.d., maar dat mocht de pret niet drukken, heb me prima vermaakt:

https://www.facebook.com/henri.huisjes/videos/524624687693814

lauke_101
13 oktober 2015, 19:44
Was afgelopen weekend op desertfest in Antwerpen. Oa Ufomammut, Orange Goblin, Stoned Jesus, Causa Sui en The Machine waren echt hoogtepunten wmb. Volgend jaar weer!

LGK
13 oktober 2015, 21:36
10/10 Gary clark jr, ik ben benieuwd!

Henri H
14 oktober 2015, 09:20
10/10 Gary clark jr, ik ben benieuwd!10 oktober? Dan heb je de boot gemist?!

LGK
14 oktober 2015, 11:41
10 oktober? Dan heb je de boot gemist?!

oeps... jaa tot 11 tellen is lastig he.. zeker op dat mega late tijdstip van 21:36 ;)
het moet inderdaad de 11e maand zijn

Sorry voor het ongemak mede gitaarnetters

deefke666
14 oktober 2015, 11:53
30 oktober naar Delain.
Checking out forumlid Timo :rockon:

gitaarvrouwtje
14 oktober 2015, 13:04
30 november tower of power , oosterpoort Groningen

ModestMouse
14 oktober 2015, 15:43
19-22 november ga ik naar Le Guess Who in Utrecht met o.a Deerhunter en Destroyer

NRJay
15 oktober 2015, 10:10
12/3 naar Muse in Paleis 12 te Brussel :cheerup:

Jasper.
16 oktober 2015, 20:06
Yess, toch nog een ticket weten te bemachtigen voor Anthrax 24 okt. in Drachten.

Rinze
16 oktober 2015, 21:06
Yess, toch nog een ticket weten te bemachtigen voor Anthrax 24 okt. in Drachten.
Kom je ook bij ons kijken? Wij doen de afterparty in Scooters, schijnt er vlakbij te zien.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

Jasper.
17 oktober 2015, 17:41
Weet ik nog niet. Ik ga er alleen heen, dus weet niet of ik dan nog zin heb om in een kroeg rond te hangen daarna.

Arvoitus
21 november 2015, 13:26
Vanavond Bring me the Horizon in de Tilburg! Emo-muziek etc, maar ik vind het geweldig :)

Sowieso geilen op de nieuwe P.A. en zaal van de 013.

HaroldA
21 november 2015, 14:01
Vanavond Bring me the Horizon in de Tilburg! Emo-muziek etc, maar ik vind het geweldig :)

Sowieso geilen op de nieuwe P.A. en zaal van de 013.

Ik woon in Tilburg ... en ga toch echt naar Eindhoven straks ;)

MarkS
21 november 2015, 16:59
As stated before:
16 december The Skatalites DoornRoosje Nijmegen

Recently added:
20 februari Scumbash III Van Nelle fabriek Rotterdam.

Arvoitus
21 november 2015, 17:15
Ik woon in Tilburg ... en ga toch echt naar Eindhoven straks ;)
Het enige wat ik daar interessant vind is High on Fire en misschien Refused, de rest heb ik of al meerdere keren gezien of vind ik niet spannend. Maar veel plezier bij Speedfest ;)

Jasper.
21 november 2015, 22:56
Ik woon in Tilburg ... en ga toch echt naar Eindhoven straks ;)

Had ik ook graag heen gewild. Helaasch krap bij kas (en een pokke eind weg voor mij). Had Carcass wel weer eens willen zien. En Voivod lijkt me ook wel eens leuk. Plus natuurlijk Napalm Death en Obituary (hoewel ik die afgelopen zomer al heb gezien. Blijft leuk)

Rizz
21 november 2015, 23:02
Infloyd volgende week zaterdag in de Boerderij.. Ben benieuwd, ze spelen heel Amused to death

gitaarvrouwtje
7 februari 2016, 15:34
16 februari 21 pilots in 013
dochter is al helemaal door het dolle, moeders mag mee :p hebben we er gelijk maar een overnachting aan vastgeknoopt :)

Brad
7 februari 2016, 15:40
Volgende maand naar Maria Mena in Paradiso , naar beide concerten die ze opeenvolgend geeft

Pepe
7 februari 2016, 16:01
Had me verheugd op Arno, volgende week in de Melkweg maar blijkt moet ik zelf spelen. Bummer.

gitaarvrouwtje
11 februari 2016, 16:53
het schijnt dat ik 6 maart in brussel ben bij Muse..
dochter is nog niet gestopt met gillen sinds ze uit school is en ik haar de reservering liet zien.
dat wordt een avondje staan in een druk koning boudewijn stadion voor mams ( en ach Muse vind ik dan toch zelf ook wel de moeite waard :p),
wat is t kind blij
wel een hotelletje geboekt een half uurtje VOOR brussel..want vier uur terugrijden naar t noorden zie ik niet zitten s nachts

Erik de Perik
11 februari 2016, 19:50
Had ik ook graag heen gewild. Helaasch krap bij kas (en een pokke eind weg voor mij). Had Carcass wel weer eens willen zien. En Voivod lijkt me ook wel eens leuk. Plus natuurlijk Napalm Death en Obituary (hoewel ik die afgelopen zomer al heb gezien. Blijft leuk)

Ik gok, gospel bands?

MarkS
12 februari 2016, 10:30
Ik de 7e in A'dam naar Muse.
Misschien morgenavond ff naar oude klas/schoolkameraad Julian Sas in Doornroosje.
Maar waar ik het meest naar uitkijk is Scumbash III op 20 februari.
Als ik daags er op (21 feb) nog een klein beetje puf heb ook eindelijk maar es naar The Nameless van onze gevierde forumvriend Mario.
Lee Scratch Perry ligt ook nog in het verschiet op 10 april. Aangezien de oudjes en ook minder oudjes de laatste tijd onverwacht met bosjes omvallen moet ik deze nog ff meepikken.

FruscianteFan
12 februari 2016, 12:22
gaat de goede kant op.

Cross Linx met o.a. Neil Finn
Jennylee (solo tour van bassist Warpaint)
Nonkeen (Nils Frahm in een band)
Brooklyn Youth Choir ft. Bryce Dessner* (gitarist van The National)
Sigur Rós**
Down The Rabbit Hole met o.a. The National en PJ Harvey

*Best spannend, want 1e Pinksterdag - dus een groter risico dat ik zelf zal moeten spelen.
**Nog veel spannender, want ik ga niet naar Lowlands. Liefst maak ik er een trip naar Bergen van, maar moet nog even kijken (moet ook nog een album financieren)

Rafke Pafke
12 februari 2016, 13:36
Iemand naar The Chris Robinson Brotherhood in Maastricht op 4 maart?

richwoodplayer
20 februari 2016, 15:04
Vandaag een kaartje gekocht voor Joe Satriani in Paradiso 22 Juni!
Zin in! word de eerste keer naar Joe Satriani! :D

cancellara27
20 februari 2016, 16:01
Muse, Guus Meeuwis, Springsteen (minimaal 1 keer hopelijk 3 keer deze zomer!), Coldplay, ZZ Top en David Gilmour. Wellicht Brian Setzer er nog bij en dan is de zomer zo goed als voorbij (of het geld op...)

gitaarvrouwtje
16 maart 2016, 07:42
vanavond in Brussel met mijn 14 jarige dochter bij Muse :)
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2Ben%2Bmedia/muziek/1.2599095

edje kadetje
16 maart 2016, 09:24
Helaas Gilmour niet gelukt.

Ik ga wel de 25/3 naar Antimatter.

WillemdaGuide
16 maart 2016, 09:25
Noel Gallagher in HMH in april, nu al zin in!!

Buxtra
16 maart 2016, 10:57
Neil Young Antwerpen
Adele Ziggo
Neil Young Ziggo

humbucker
16 maart 2016, 11:03
Binnenkort naar Baroness en Sore Losers (beide in de AB)

Henri H
16 maart 2016, 11:59
Picture :blast: in De Pauw, 2 april Warnsveld.

Samen met Together en nog een band, waarvan ik de naam vergeten ben.

Brad
16 maart 2016, 12:43
Vanavond voor de tweede keer naar Maria Mena

raabje
17 maart 2016, 15:11
In retroperspectief:

Ik heb zaterdag j.l. Pink Floyd Project gezien, dat was goed! Beetje houterig soms, maar goed, het is niet de echte Pink Floyd. Erg lekker om de Gilmore solo's live te horen. Alleen dat zwaaien met vlaggen door jongens met zonnebrillen op, dat hoeft voor mij niet.

In juni naar Shellac met Steve Albini, noiserock, in Paradiso Noord. Ik heb gastenlijst voor Nada Surf en Black Mountain in april, Melkweg, dat pak ik ook nog even mee.

En Radiohead komt binnenkort, daar moet ik nog even over nadenken, ik ben niet zo een fan van concerten in HMH of Ziggo, voelt te veel als een showtje afdraaien.

Brum
20 maart 2016, 18:37
Aankomend paasweekend heel het weekend POBparade te Breda, waar heel het weekend in diverse kroegen door heel de stad diverse plaatselijke bands spelen. En zelf spelen. Met White Limo. Zondag. In het Mezz cafe. Maar dat terzijde. Oh ja, Tank86 en A Giant A Genius spelen natuurlijk ook die avond!:ok:

HaroldA
20 maart 2016, 18:40
Aankomend paasweekend heel het weekend POBparade te Breda, waar heel het weekend in diverse kroegen door heel de stad diverse plaatselijke bands spelen. En zelf spelen. Met White Limo. Zondag. In het Mezz cafe. Maar dat terzijde. Oh ja, Tank86 en A Giant A Genius spelen natuurlijk ook die avond!:ok:

Gezellig! Tot dan ;)

Plant
11 april 2016, 23:27
6 mei Fischer-Z in De Effenaar :)

Baker
15 april 2016, 09:20
8 juni naar Iron Maiden in de Gelredome en 12 juni Pinkpop. (rollator zondag met o.a Paul McCartney)

Brum
16 april 2016, 13:11
Ook 8 juni naar Maiden. Gekregen van m'n dinneke.:)

kunk
26 april 2016, 23:14
13 Mei Uriah Heep in de Pul te Uden!:ok:

knux
5 mei 2016, 23:50
voor de liefhebbers,
14 mei Veldman Brothers
4 juni Mocambo Bluesband
Hall6 Spijkenisse

miyaru
6 mei 2016, 10:16
Zoals in mijn eigen post gemeld: ik ga naar de Blues Pills op 24 juli in de Melkweg Amsterdam........

Robin.

BamBuFan1
6 mei 2016, 14:47
Zondag naar Gov't Mule in Hengelo(O).

Voor de liefhebbers: ome Warren speelt vooraf om 16:00 een gratis akoestische set in legendarische platenzaak Popeye in Hengelo!

gitaarvrouwtje
7 mei 2016, 13:07
gisteravond op sentimental journey met mijn vriendin (sedert 30 jaar) naar Frank Boeijen in de Oosterpoort, want dat is een "dingetje"dat we op herhaling hebben gedaan in de afgelopen 30 jaren

maandagavond dochter blij gemaakt met kaartjes voor simple plan in de oosterpoort ik zit em denk ik wel uit in de foyer of kuier naar vriendin die net om de hoek woont :p

in november ook voor dochter, kaarten voor pierce the veil in de melkweg
en ergens "dan"nog kaarten voor Bears den in de oosterpoort waar ik met mijn wederhelft naartoe ga

Braml
3 juni 2016, 11:18
Ik zit nu op rock am ring. Man wat een drekbende... volgende week dinsdag bruce springsteen!

Jasper.
3 juni 2016, 12:15
Leuk dat je ook met je dochter zo bezig bent met muziek gitaarvrouwtje. Ik moest alles zelf ontdekken en begon dus later pas wat met concerten bezoeken. Niet dat mijn ouders me tegenhouden hoor.

Volgende week Iron Maiden voor mij, eerste keer. En de week daarop Megadeth, die heb ik al wat vaker gezien, maarja, favoriete band, als die dan in Groningen spelen moet je wel gaan.

pasqual
4 juni 2016, 21:07
Ik zit nu op rock am ring. Man wat een drekbende... volgende week dinsdag bruce springsteen!

Hopelijk is je meer ellende bespaard gebleven in verband met die blikseminslagen!!

Bartrock
4 juni 2016, 22:53
Duurt nog even maar wel kaarten voor Meshuggah in de Melkweg,23 november.Dat gaat goed worden!

beruk
5 juni 2016, 01:09
Geinbeat in ieder geval.Om de hoek, dus.. Kans om onze onvolprezen LukeWannabee in the flesh te aanschouwen. Ben benieuwd!

Braml
5 juni 2016, 15:03
Hopelijk is je meer ellende bespaard gebleven in verband met die blikseminslagen!!

Nou, het was een groot drama. Ik wou zo graag Tenacious D en Black Sabbath zien, beiden zijn ona door de neus geboord. De hele dag vandaag is geschrapt, ben al onderweg naar huis nu in plaats van morgen.

Maar: volgende week dinsdag bruce springsteen in den haag!

Brad
5 juni 2016, 17:20
Voorlopig geen enkele . Ik kijk toch liever thuis naar live concerten

HaroldA
5 juni 2016, 17:24
Ik pik de vrijdag op Graspop mee, en natuurlijk Meshuggah in de 013. Dat laatste is geen keuze, dat is een morele verplichting. :D

Brad
5 juni 2016, 17:24
Pas je wel op voor de teken

HaroldA
5 juni 2016, 17:38
Pas je wel op voor de teken

Welke teken?

Brad
5 juni 2016, 17:42
Die kleine hufterige beestjes die je in je donder bijten

Bartrock
5 juni 2016, 18:26
Ik pik de vrijdag op Graspop mee, en natuurlijk Meshuggah in de 013. Dat laatste is geen keuze, dat is een morele verplichting. :D

Dat is nou helemaal waar,Meshuggah moet gewoon. \m/

Henri H
8 juni 2016, 12:31
Welke teken?
Deze misschien:
https://www.youtube.com/watch?v=qc98u-eGzlc

Die gitarist(en) zullen wel flink last hebben van rsi, sodeju zeg, wat een riffs, om van de drummer maar niet te spreken.
Ik vind er geen hol aan trouwens, geef mij maar TANK86 :blast:, maar dat terzijde. ;)

HaroldA
8 juni 2016, 16:16
Die gitarist(en) zullen wel flink last hebben van rsi, sodeju zeg, wat een riffs, om van de drummer maar niet te spreken.

Ze hebben voor de opnames van obZen een jaar uitgetrokken, waarvan ze het grootste gedeelte probeerden wat ze geschreven hadden te leren/beheersen. Zeker de bassdrumpatronen van 'Bleed' waren vrijwel onmogelijk. Maar het is ze dan toch gelukt; en de drummer vlamt het er live ook perfect uit!


https://www.youtube.com/watch?v=bAJ1WTGNISk

Henri H
8 juni 2016, 19:21
Oefening baart kunst. :ok:

Swaag
10 juli 2016, 17:40
Gisteren Neil Young weer eens gezien in de Ziggodome. Niet te geloven in wat een bloedvorm die man was!
70 jaar en dan 3,5 uur volledig tekeer gaan met een paar jonkies als backing band. Stem was goed, gitaarspel akoestisch verzorgd en electrisch rauw en vol power en hij had er zelf erg veel lol in gezien zijn vele glimlachjes naar de band.
Ik heb hen al vaak gezien maar dit was toch wel één van zijn betere shows.

Brad
10 juli 2016, 20:45
Neil Young blijft te gek

Duhsjaak
10 juli 2016, 21:04
Rare opmerking misschien, maar toch:
Neil Young en HaroldA zet ik op één lijn, kan hun muziek lang niet altijd pruimen. Maar de instelling waarmee die wordt gemaakt, en de intensiteit. Geweldig.

Ik vind, helemaal persoonlijk, dat dat nou precies is waarvoor ik warm loop.
Het is oprecht, er is over nagedacht. Fa-tas-tisch. Echt waar.
Zelfs als het resultaat niet mijn ding is, ben ik er nog steeds door overtuigd.
Vriendelijke groet, Gus

Niet de bedenker van een bier reclame.

Joost de Ruig
10 juli 2016, 21:16
Gisteren Neil Young weer eens gezien in de Ziggodome. Niet te geloven in wat een bloedvorm die man was!
70 jaar en dan 3,5 uur volledig tekeer gaan met een paar jonkies als backing band. Stem was goed, gitaarspel akoestisch verzorgd en electrisch rauw en vol power en hij had er zelf erg veel lol in gezien zijn vele glimlachjes naar de band.
Ik heb hen al vaak gezien maar dit was toch wel één van zijn betere shows.


Cool zeg! Ik hoorde dat hij zijn versterkers live standaard op 10 zet en alleen op de gitaar wat tone of volume terugdraait. Dan zal zijn Gibbie met Bigsby lekker grommen zeg :)

Swaag
10 juli 2016, 22:00
Dat schijnt zo te zijn idd. Op één of andere DVD staat een interview met zijn gitaartech Larry Cragg en die heeft het erover dat er meestal een vintage Fender Tweed op vol volume staat. Die was ingebouwd in een flightcase met een mega fan erachter om te koelen.
Gisterenavond had hij twee Tweeds op het podium staan, en nog iets van Magnatone.
Verder heeft Neil een flinke custom made pedalenbak liggen waar ook qua EQ nogal wat mee gedaan kan worden.

Old Black gromde geweldig zonder dit keer in galm te verzuipen. En hij speelde ook wat op de oude White Falcon (o.a. Words en Alabama) en die klonk ook wel erg lekker. In ieder geval veel beter gedefinieerd dan Old Black.
En Neil's Bigsbygebruik is bizar. Dat die gitaar überhaupt getuned blijft..

Braml
11 juli 2016, 11:03
Ik ben ook bij Neil Young geweest, wat gaaf was dat zeg, pff. Eerst ff een paar kalme nummers, maar toen hij zn les paul pakte kon het niet meer stuk. 3,5 uur ook, ik dacht dat alleen bruce springsteen dat nog deed!

Overigens vind ik Neil's laatste album 'the Monsanto Years' ook erg goed!

Ties van Woerkom
13 juli 2016, 00:56
Begin september appelpop. (Tiel)
Eind september afscheidsoptreden John Coffey in Paradiso.

Henri H
13 juli 2016, 10:32
Moonkings, 27 augustus in Lucky, Rijssen.

Swaag
13 juli 2016, 18:40
Vrijdag, zaterdag en zondag Big Rivers Festival in Dordrecht. Drie dagen lang feest in de historische binnenstad met vele podia en bands. En gratis.
www.bigrivers.nl

jantjec
13 juli 2016, 22:34
Blues Peer

TW-Pieter
18 juli 2016, 15:05
10 november mogen we weer naar Alter Bridge in de HMH :ok:

MarkS
19 juli 2016, 12:54
ALS (a big if...) het me lukt:
The Nameless met forumlid Vulvasonic op de slotavond van de Vierdaagse feesten op het schip De Zeester!
(hopelijk vergeet ie dit keer niet zijn wah continu aan te laten! ;)

Brad
19 juli 2016, 21:29
John Fillmore , flamenco gitarist

Glenny
21 juli 2016, 07:21
Aanstaande maandag ga ik naar het Concertgebouw in Amsterdam.

Ik vang daar twee vliegen in één klap: bezoek aan het prachtige Concertgebouw én woon het optreden bij van het 'Tribute to the Beach Boys' gebeuren...

miyaru
22 juli 2016, 11:49
Zondag Blues Pills in de Melkweg - kleine zaal......Mmmmmmm.......

Robin.

Saskia__
27 juli 2016, 20:11
31 okt (ja oke duurt nog eventjes) naar 3 Doors Down, zo onwijs veel zin in. Ik ben al jaren fan en nu ga ik ze voor het eerst live zien..

gitaarvrouwtje
28 juli 2016, 10:15
tickets gekocht voor Nothing but Thieves in de melkweg (29 november)

Ernest01
28 juli 2016, 11:51
tickets gekocht voor Nothing but Thieves in de melkweg (29 november)

Dan zou ik maar goed op m'n spullen letten, als ik jou was.....:soinnocent:

Bram46
31 juli 2016, 11:00
Gratis en leuk muziek festijn in Bergeijk 27 en 28 augustus a.s.
http://www.ploegfestival.nl/

catab
24 augustus 2016, 14:33
24 september " anti cover fest" in Geesteren. Kost niets en bier zit geloof ik op 1 euro.
Het is vooral een wat steviger soort metal. Een stuk of 8 bands die ieder een uur spelen. De bands tot nu toe
Endymeria
Departed Souls
Burning Hatred
Troops of Doom
Nachtschatten(Ger)
The Heritance
Vopo's
Swamp blues revelation

Henri H
24 augustus 2016, 15:17
The Heritance heeft een goeie drummer... ;)

Montecristo
29 augustus 2016, 13:39
September: Jack Broadbent in de North Sea Jazz club
Oktober: Robert Cray in Paradiso

Misschien ook nog ff Tony Joe White in de North Sea Jazz club meepakken.

Jasper.
21 september 2016, 12:11
Departed Souls is ook een leuk bandje van inmiddels wat kennissen van me. The Heritance heb ik ook eens live gezien en die vielen me ook niet tegen.

Op de planning voor mij:
1 okt. Stars On Thrash in Leeuwarden. Met o.a. Satan, die wil ik al heel lang eens live zien. En Suicidal Angels, Evile, Evil Invaders en meer.

9 okt. Flotsam&Jetsam + Destruction + Enforcer + Nervosa in Drachten. Ik ga vooral voor Flotsam. Destruction lijkt me ook wel heel gaaf.

3 nov. Obituary + Exodus + Prong in Leeuwarden. Obituary is altijd goed, super toffe band. En dan ook nog eens met Exodus. No brainer.

Schrevel
22 september 2016, 23:40
Jan Akkerman was leuk.
http://q-factory-amsterdam.nl/artikel/jan-akkerman-band
Klein zaaltje, veel ouddikengrijs.

humbucker
23 september 2016, 08:44
Gisteren Lowrider gezien in het Depot (soloproject van Monsieur Paul) en aangenaam verrast.


Al kan er dan ook weinig verkeerd gaan als Isolde achter de drumkit zit...

Thiez
23 september 2016, 09:42
Vanavond naar John Coffey in 013!

lauke_101
23 september 2016, 15:18
Desertfest, over een paar weken!
Alleen las vandaag dat Graveyard uit elkaar is en daarom niet meer komt... Achja, nog genoeg andere toffe bands :)

LGK
27 september 2016, 22:58
Tommy Emmanuel vrijdag in Rotterdam. Ben vooral benieuwd naar z'n gast, Andy Mckee. Nog nooit live gezien.

SantaX
29 september 2016, 00:31
Net terug van Andy en Tommy in Heerlen. 1 woord, fantastisch.

LGK
1 oktober 2016, 17:09
Net terug van Andy en Tommy in Heerlen. 1 woord, fantastisch.

Jep, ook gisteren in Rotterdam weer super. Al voor de 3e keer dat ik hem live zie, en elke keer zit ik weer met open mond te kijken en te luisteren. Wat is die man toch goed.

miyaru
6 oktober 2016, 10:08
Ik ga morgen naar "The Beatles Revival" in Uitgeest. Als echt Beatles fan mag ik dit niet missen........

Robin.

Henri H
6 oktober 2016, 10:22
Ik ben een beetje "tribute-band-moe" geworden denk ik.

Ik ga veel liever naar een "echt" optreden van een band waarvan ik vind dat ze goede muziek maken.
In Deventer hebben ze een hele hippe kroeg zitten sinds een jaar of 3, met de toepasselijke naam "De Hip", en elke donderdagavond (m.u.v. de zomer) is er een undercoversessie. Ik ben er vaak naartoe geweest, misschien wel te vaak. Best leuk hoor, verder valt er niet veel te beleven, op een uitzondering na, maar ik merk dat ik er geen zin meer in heb. Het feit dat het steeds meer richting de popmuziek (Prince, Amy Winehouse e.d.) schuift, zal daar ook wel mee te maken hebben.

Buxtra
6 oktober 2016, 12:58
Momenteel ga ik effe naar niks.

Sorry, kwibusmodus aan.

Pfff. Zo kan die wel weer.

Shredder Mike
6 oktober 2016, 13:06
Maandag 10 oktober naar John5 in de Helling, Utrecht. Ik twijfel nog over het VIP pakket.

Fusion
6 oktober 2016, 13:26
Jep, ook gisteren in Rotterdam weer super. Al voor de 3e keer dat ik hem live zie, en elke keer zit ik weer met open mond te kijken en te luisteren. Wat is die man toch goed.
Andy, ja zeker.

marco v
2 november 2016, 21:01
A.s. zondag naar popa chubby, zin in.

Fusion
2 november 2016, 21:22
Morgen King Crimson

Erik de Perik
2 november 2016, 21:48
Morgen King Crimson

Te gek joh!

Brum
3 november 2016, 13:22
Morgen King Crimson

Vet!:ok:....

Brum
3 november 2016, 13:24
Vanavond naar m'n eigen 'concert', met m'n eigen bandje. Mochten er nog mensen niks te doen hebben en het leuk vinden ons te zien, we staan in Den Heiligen Cornelis in Roermond.:)

Fusion
4 november 2016, 09:11
Vet!:ok:....
Dat was t zeker. Beste keer ooit zelfs voor mij.

yavin
4 november 2016, 14:10
...dinsdag naar Simo... Heb ze inmiddels al een paar keer gezien en ik kan ze zeker aanbevelen!
(Voorliefde voor bluesrock is wel een pré.)

arjanb01
4 november 2016, 15:03
29 dec naar Symfo Classics in Hedon Zwolle:

https://m.facebook.com/symfoclassics/?locale2=nl_NL

Topbezetting! Dikke aanrader👍

JVGM-music
5 november 2016, 08:26
http://www.popunie.nl/2016/15-jaar-popcentrale-feest-op-5-november/

15 jaar popcentrale in Dordrecht! Weissmuller en Fervid op één avond geprogrammeerd. Dat wordt de mooiste avond van het jaar.
Als ik u was zou ik ook komen....

beruk
6 november 2016, 12:19
Gister naar de try out van a chorus line. Top zang en dans, maar zoals op de site wordt vermeld:
" Door de briljante mix van zang, dans en meeslepend drama
Tja, dat meeslepend drama, dat is het niet.... Gemiste kans.

Arvoitus
6 november 2016, 14:01
13 november: Bring me the Horizon
18 november: Come as you Are
19 november: Sound of Revolution
24 november: Meshuggah
10 december: Delain
24 april: Deftones

RoelSmoel
8 november 2016, 00:02
09-11 - Alter Bridge in Brussel
10-11 - Alter Bridge in Amsterdam
13-11 - Alter Bridge in Berlijn
14-11 - Alter Bridge in Wenen
04-12 - Alter Bridge in Frankfurt
05-12 - Alter Bridge in Keulen
10-12 - Alter Bridge in München
11-12 - Alter Bridge in Bazel

Oja, Living Colour, Gojira en Like a Storm komen ook..

Plant
8 november 2016, 18:23
Ben je roadie?

D3nnis
8 november 2016, 18:49
Dan ben je wel echt serieus fan!
Ik zou denk ik geen artiest op kunnen noemen die ik zó vaak zou willen zien

Fusion
8 november 2016, 18:59
In ieder geval niet Alter Bridge :D

Da Vinci
8 november 2016, 19:21
Plus dat het een vrij kostbaar avontuur is...

Kaartje, treintje, hapje, drankje, nog een hoop drankjes, nog meer drankjes, hotelletje.

Ik zie ineens een Custom Shop strat voor me...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

JanVrm
9 november 2016, 10:57
Wel wat anders dan ik normaliter speel...maar wel interessant:

Gregory Porter in de HMH, a.s. vrijdag.

RoelSmoel
10 november 2016, 00:18
Geen roadie, doe het al jaren. Daardoor ken ik aardig wat mensen op veel plekken, maakt het extra leuk om weer eens die kant op te gaan :)
De kunst is geworden om zo goedkoop mogelijk van A naar B te komen, lukt vrij aardig. En steden zoals Berlijn en Wenen blijf ik even plakken.. Minivakantie.

richwoodplayer
16 november 2016, 14:37
Gister naar Airbourne en Volbeat in de Ziggodome geweest, was weer super vet! :D

Swaag
16 november 2016, 17:14
Zondag stond ik bij The Cure. Topavond met een band die 2 uur en 3 kwartier staat te spelen.
Lekkere depri nummers in met name het middendeel, bij vlagen was het best stevig en de de meeste hitjes kwamen er ook nog bij. Bizar hoe die Robert Smith nog bij stem is: je hoort geen verschil met pakweg 1985.

Ace 1.15.19
16 november 2016, 17:47
Gister naar Airbourne en Volbeat in de Ziggodome geweest, was weer super vet! :D
Ik vond het zoooo jammer dat ik daar geen ticket voor kon krijgen... :(

Da Vinci
16 november 2016, 19:31
Nieuwe ronde nieuwe kansen. Ga mijn best doen kaartjes voor Dream Theater te bemachtigen in 013. Vorige keer had ik ook een kaartje maar ivm geboorte van mijn zoon de nacht ervoor heb ik 'm even geskipt.

Nu nog zorgen dat ik mijn vrouw niet zwanger maak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

D3nnis
16 november 2016, 19:53
Ik vond het zoooo jammer dat ik daar geen ticket voor kon krijgen... :(


Was dat uitverkocht dan? Vorige week waren er nog kaartjes te koop.

Thiez
17 november 2016, 11:47
Ik vond het jammer dat volbeat de headliner was ;-) Airbourne had ik wel zin in, maar volbeat vind ik echt geen reet aan.

RoelSmoel
18 november 2016, 10:46
Net kaartjes gekocht voor Gojira in TivoliVredenburg op 26 maart 2017.
Volgende week nog even naar Londen voor een avondje Volbeat, Gojira en Alter Bridge..

HaroldA
18 november 2016, 10:53
Vanavond naar Sahg. Opeth komt ook, geloof ik.

RoelSmoel
18 november 2016, 11:07
Vanavond naar Sahg. Opeth komt ook, geloof ik.

Als ik geen middagdienst had gehad was ik er ook geweest. Zo jammer..

HaroldA
18 november 2016, 11:15
Als ik geen middagdienst had gehad was ik er ook geweest. Zo jammer..

Het is vanavond pas ;)

Overigens heb ik pas een kaartje gekocht nadat Sahg bekend was gemaakt als voorprogramma; Opeth heb ik onderhand wel gezien.

RoelSmoel
18 november 2016, 11:16
Het is vanavond pas ;)

Overigens heb ik pas een kaartje gekocht nadat Sahg bekend was gemaakt als voorprogramma; Opeth heb ik onderhand wel gezien.

Is praktisch gezien onmogelijk aangezien ik werk van 15:00 tot 23:00.. :(

Henri H
21 november 2016, 12:00
Dagje (avondje) vrij nemen? :rockon:

HaroldA
21 november 2016, 12:05
Overigens heb ik pas een kaartje gekocht nadat Sahg bekend was gemaakt als voorprogramma; Opeth heb ik onderhand wel gezien.

Zoals verwacht was ik meer onder de indruk van Sahg dan Opeth. Sahg rammelde nog een beetje en je zag dat ze een zaal met 3200 man toch nog een beetje spannend vonden; Opeth rammelde er gewoon een ok set uit. Muzikaal heel goed, maar allemaal net iets te slapjes/automatisch.

Ook is de nieuwe 013 echt een flinke achteruitgang. De nieuwe PA is te directioneel, dus je kunt niet links of rechts vooraan staan omdat je dan maar de helft van de partijen hoort. Het geluid wordt wat beter aan het einde van de vlakke vloer; maar daar zie je geen drol meer. De trap stond ramvol; dus dat was ook geen optie.

Donderdag een nieuwe poging met Meshuggah en High on Fire; maar ik gok dat ik niet vaak in de grote zaal van 013 meer zal komen.

FruscianteFan
21 november 2016, 14:14
Zoals verwacht was ik meer onder de indruk van Sahg dan Opeth. Sahg rammelde nog een beetje en je zag dat ze een zaal met 3200 man toch nog een beetje spannend vonden; Opeth rammelde er gewoon een ok set uit. Muzikaal heel goed, maar allemaal net iets te slapjes/automatisch.

Ook is de nieuwe 013 echt een flinke achteruitgang. De nieuwe PA is te directioneel, dus je kunt niet links of rechts vooraan staan omdat je dan maar de helft van de partijen hoort. Het geluid wordt wat beter aan het einde van de vlakke vloer; maar daar zie je geen drol meer. De trap stond ramvol; dus dat was ook geen optie.

Donderdag een nieuwe poging met Meshuggah en High on Fire; maar ik gok dat ik niet vaak in de grote zaal van 013 meer zal komen.

Ik vond het geluid echt uitstekend. Bij Opeth vond ik de setlist iets minder - maar aangezien ik mijn huiswerk had gedaan was ik daarop voorbereid. Had ze eigenlijk vorige tour moeten zien, met The Devil's Orchard, Windowpane, Eternal Rains Will Come enzo. Wellicht wat routinematigvoor hun doen, maar ik stond na afloop nog steeds stomverbaasd, met de mond open... Een routinematige set van een van de beste bands van de wereld is nog steeds zwaar overdonderend.

Sahg, tsjah, is een smaakkwestie. Waar Ĺkerfeldt, die zich zeker wel bewust is van zijn status, er kurkdroge humor op nahoudt, daar was Sahg wat mij betreft het tegenovergestelde. Het jammere is alleen dat Opeth muzikaal oneindig veel sterker is. Ik vond dat ene nummer dat Sahg aankondigde als onderdeel van de nieuwe plaat best wel aardig, maar voor de rest... tsjah, je moet van sterke huize komen wil je mij in dit genre overtuigen. Wel vond ik het uiterst vermakelijk. De zanger deed me denken aan Jack Black, maar dan leek hij zichzelf te serieus te nemen. Vond ik niet heel sterk - then again, muzikaal is het ook gewoon niet mijn ding. Opeth is écht de grote uitzondering in het hele metalgenre.

HaroldA
21 november 2016, 14:19
Had ze eigenlijk vorige tour moeten zien

Je had ze in Utrecht moeten zien toen ze Ghost Reveries speelden. Nog nooit zoveel kippenvelmomenten gehad bij een show.


https://www.youtube.com/watch?v=eyU52Sk_ohM

Ik heb ze denk ik ergens rond de 15 keer gezien nu, en het wordt er niet echt beter op; de piek hebben ze al gehad.

FruscianteFan
21 november 2016, 14:27
Je had ze in Utrecht moeten zien toen ze Ghost Reveries speelden. Nog nooit zoveel kippenvelmomenten gehad bij een show.


https://www.youtube.com/watch?v=eyU52Sk_ohM

Ik heb ze denk ik ergens rond de 15 keer gezien nu, en het wordt er niet echt beter op; de piek hebben ze al gehad.

Yup, alleen was ik toen te laat met tickets. En de keer daarvoor had ik wel tickets, maar moest ik zelf spelen. Kan niet alles hebben...

Henri H
21 november 2016, 21:16
Ik wordt altijd zo triest van die PRS gitaartjes. :stop:

HaroldA
21 november 2016, 21:20
Ik wordt altijd zo triest van die PRS gitaartjes. :stop:

Ik heb die ook een in huis gehad om de pickups te vervangen. Karakterloos, al klaarde hij wel wat op van de P90's die ik er in heb gezet.

AoDf
21 december 2016, 07:44
Morgenavond naar King of the world in Paradiso

Nellyrocks
23 december 2016, 12:44
28 Januari naar Sjako! in het Patronaat. Wouter Planteijdt en Rene van Barneveld in een bandje!

Arvoitus
23 december 2016, 15:06
Ook is de nieuwe 013 echt een flinke achteruitgang. De nieuwe PA is te directioneel, dus je kunt niet links of rechts vooraan staan omdat je dan maar de helft van de partijen hoort. Het geluid wordt wat beter aan het einde van de vlakke vloer; maar daar zie je geen drol meer. De trap stond ramvol; dus dat was ook geen optie.

Donderdag een nieuwe poging met Meshuggah en High on Fire; maar ik gok dat ik niet vaak in de grote zaal van 013 meer zal komen.
Dat ligt niet aan de PA, maar aan de geluidsman. Een beetje slimme geluidsman zal cruciale dingen niet enkel hard of links of rechts pannen. En technisch gezien, de nieuwe PA van de 013 heeft op het nearfield kasten staan die 120 graden breed stralen. De oude PA van de 013 had op het nearfield drie kasten met een straling van 50 graden per kast, die kasten hebben een gigantische overlap waarbij ik het knap vind als ze in totaal verder komen 90 graden. De oude PA stond vanwege zijn opzet wel meer naar het midden gericht, dus ik denk dat het bij elkaar redelijk op hetzelfde neerkomt.

Maar nogmaals, als je links voor het podium staat op 5 a 10 meter afstand en je kunt de rechtse partijen niet horen dan ligt dat aan de geluidsman en niet aan de PA.

Overigens, wat vond je van Meshuggah?

HaroldA
23 december 2016, 15:19
Overigens, wat vond je van Meshuggah?

Zo. Enorm. Gaaf. Ik kon niet ophouden met grijnzen. Kramp in m'n kaken van plezier!

Met stip het beste optreden van 2016.

HaroldA
23 december 2016, 15:21
Oja; tijdens Meshuggah viel de PA regelmatig uit. Line array links af en toe, en de laagkasten zelfs voor een aantal minuten. Er is volgens mij een keer mono geschakeld tussendoor, dus ik vermoed dat er een versterkerrackje tijdens de shop omgeprikt is?

Arvoitus
23 december 2016, 15:46
Zo. Enorm. Gaaf. Ik kon niet ophouden met grijnzen. Kramp in m'n kaken van plezier!

Met stip het beste optreden van 2016.
Mee eens, ik heb er ook intens van genoten.


Oja; tijdens Meshuggah viel de PA regelmatig uit. Line array links af en toe, en de laagkasten zelfs voor een aantal minuten. Er is volgens mij een keer mono geschakeld tussendoor, dus ik vermoed dat er een versterkerrackje tijdens de shop omgeprikt is?
Ja, dat herinner ik me (na al het bier) nu ook opeens weer. Ik stond helemaal links vooraan en ik heb alleen de vele dropouts gehoord. Ik zat die avond nog te denken dat er een probleem was met de digitale multi of processor, vanwege de vele korte tijdelijke storingen.

Duhsjaak
31 december 2016, 13:25
Naar veel artistieke installaties ga je om er naar te kijken. Bij Bill Viola met zijn overdonderend grote beeldschermen en prachtige bijbehorende geluidsdingen ga je voor beide. Hij was nog niet zo lang geleden in de Nieuwe Kerk in Amsterdam. Verschillende keren geweest.

Als je in de gelegenheid bent om naar een installatie van Jane Cardiff (solo of met haar hubbie) moet je dat zeker eens doen.

De laatste keer in het Cobra had ze een veertig stemmend tellend koor op veertig sporen opgenomen en die muziek werd door veertig beeldschoon klinkende speakers ten gehore gebracht.
Het leuke zit hem natuurlijk hierin, dat je normaal op een kloterig stoeltje zit en aan je plaats bent gebonden.

Nu kun je op je gemak door het koor lopen en de plaats kiezen, van waaruit je ede zaak kunt beluisteren.
Niet dat ik extreem gek ben op koorzang, maar dit is een heel andere manier om te luisteren.

Of dat binnenkort weer ons land aandoet dat circus?
Ik kan het alleen maar hopen.
Vriendelijke groet, Gus

ateng
7 februari 2017, 10:06
Mn vriendin heeft kaartjes gehaald voor The Weeknd, Waylon en Bruno Mars... ach vooruit :)

Brum
11 februari 2017, 20:34
Van dinneke gekregen voor m'n verjaardag; twee kaarten Russian Circles in de 013. Ik heb er zin aan!

TW-Pieter
14 februari 2017, 13:33
Van dinneke gekregen voor m'n verjaardag; twee kaarten Russian Circles in de 013. Ik heb er zin aan!

Dank voor de tip. Supervette band. Wist helemaal niet dat ze naar NL kwamen. Snel ook maar even kaarten gekocht!

Kim Wilson
14 februari 2017, 13:48
Zondag naar de Toy Dolls. Zin in! :D

HaroldA
14 februari 2017, 13:56
Dank voor de tip. Supervette band.

Ik moet eigenlijk ook gaan want wat jij schrijft. Moet dan alleen weer oppas regelen en die hebben we al zo veel nodig de laatste tijd ...

Luca P
10 maart 2017, 22:50
Brian Setzer!!
13 juli - Utrecht

Harry
16 maart 2017, 20:13
Dan zijn we helaas (nou ja....) weer op vakantie. Maar daar (in Maryland, Trumpf country) zien we onze grote held Peter Wolf, we hebben de vakantie zelfs rond dat optreden heen gebouwd. Maandje eerder nog even naar Southside Johnny & the Asbury Jukes, gewoon in Paradoso, maar potdomme wat een tractatie!

jasses
17 maart 2017, 15:33
Wegens slechte compatibiliteit van hun Belgische tourdata en mijn eigen agenda, heb ik, na lange twijfel, zonet toch maar beslist vanavond naar Utrecht te rijden om Flying Horseman nog een keer aan het werk te zien.

Ik verwacht me aan een lange, eenzame odyssee vol gevaren, verlokkingen, files en stress niet op tijd daar te geraken, gevolgd door een lange, waarschijnlijk even eenzame odyssee terug, vol vermoeidheid maar dan met minder files. Hopelijk speelt het nachtelijk uur in mijn voordeel wanneer ik al die vrijers die zich voor mijn voordeur zullen geďnstalleerd hebben moet ontruimen.

Maar ik ben er redelijk zeker van dat het magistrale hoogtepunt, in het midden van al deze tumultueuze omzwervingen, het de moeite waard zal maken: een van de betere live bands die ik de laatste jaren aan het werk zag. Laat het me dus als tip aan u allen meegeven, zodat jullie onbekende gezichten me vanavond zullen omringen en we samen eenzaam kunnen genieten.

jasses
17 maart 2017, 15:34
of anders gezegd: vanavond het geweldige flying horseman in Utrecht! U komt toch ook?

Schrevel
17 maart 2017, 15:39
Vanavond naar Frank Boeijen in 't Spant in Bussum.
https://www.spant.org/frank-boeijen/-/details/Theatertournee-2017/3568
Zowel de man als de locatie nog niet eerder bezocht.

alien
17 maart 2017, 23:40
Jan Akkerman

31 maart in Heerhugowaard

RB-1
19 maart 2017, 17:41
Gisteren naar het solo concert van Chris Thile in het BIMhuis geweest.:ok:

Als je hem hoort dringt zich meteen de vraag op: 'who in the world need's a guitar?'
Ik speel ongeveer 50 jaar mandoline, maar hier heb ik nog 150 jaar werk aan....:seriousf::hide:


https://www.youtube.com/watch?v=cXDL6_3gFu0

Buxtra
20 maart 2017, 09:08
Bob Dylan in HMH/Afas & Sportpaleis/Lotto Arena
Nick Cave & the Bad Seeds in Ziggo

MarkS
31 maart 2017, 12:19
The Beat en The Selecter 29 oktober in 013!

Brad
31 maart 2017, 12:58
Zo, treden die ook nog altijd op? Ik had destijds een beetje een hekel aan die Ska stroming omdat ik het te melig vond. Later kon ik het wel waarderen.

MarkS
31 maart 2017, 14:05
Ik kon en kan het nog steeds erg waarderen. Draai het nog altijd na 30 jaar.

Swaag
1 april 2017, 10:33
Gisteren Tedeschi Trucks Band gezien in de Afas Live (HMH klinkt toch lekkerder..).
Prima concert, Trucks liet een paar mooie solo's horen en ook Tedeschi kan wel wat blueslicks eruit krijgen.
Het begon wat rustigjes en leek bijna een soort praise-avond te worden. Later ging de versnelling er gelukkig op en kwam het los.

Brum
9 mei 2017, 21:30
Dinsdag 27 juni naar Mastodon in de Tivoli. Zin aan.:) Mits 't dinneke dan niet ligt te bevallen of dat net gedaan heeft, dan heb ik wel andere 'zorgen'. Ook zin aan, daar niet van.

Swaag
9 mei 2017, 22:13
Zaterdag heb ik Joanne Shaw Taylor zien spelen. Die dame kan spelen!!


https://youtu.be/hYDT82QrEK0

Brad
10 mei 2017, 00:16
Maria Mena. Niet binnenkort, het concert vindt pas in December plaats. Wel alvast het kaartje gekocht. Je weet maar nooit of het snel is uitverkocht.

HaroldA
11 mei 2017, 17:25
Dinsdag 27 juni naar Mastodon in de Tivoli. Zin aan.:) Mits 't dinneke dan niet ligt te bevallen of dat net gedaan heeft, dan heb ik wel andere 'zorgen'. Ook zin aan, daar niet van.

Tot dan!

Fusion
11 mei 2017, 19:15
Holy shizzle 12 november komt Taksim Trio weer in t Bimhuis. Daar kan ik niet omheen.

Henri H
16 mei 2017, 15:17
17 juni, Pscychotic Waltz in Fluor Amersfoort... is een poosje geleden dat ik die gezien heb, ergens eind jaren '90 ofzo...

Fusion
16 mei 2017, 16:04
17 juni, Pscychotic Waltz in Fluor Amersfoort... is een poosje geleden dat ik die gezien heb, ergens eind jaren '90 ofzo...
Ha! Ik heb hun eerste concert in Amsterdam gezien, Melkweg. Was dat hetzelfre of was dat nog eerder? Anyway, was magisch. Stiekem wel benieuwd of ze dat kunnen herhalen. Originele bezetting toch?

Henri H
17 mei 2017, 09:38
Klopt, originele bezetting!
Ik heb ze nooit in de Melkweg gezien, maar wel in Hengelo (oude Metropool), Enschede (oude ATAK) en nog een keertje in Bergum bij Leeuwarden.
Magisch is de goede term inderdaad, ik kon er helemaal in opgaan.
Een paar jaar geleden hebben ze ook nog opgetreden, ook in Nederland dacht ik, één of ander festival, staat wel wat van op Youtube.
Dat materiaal vond ik niet al te best, maar ze hebben wel wat krediet bij mij.

Fusion
17 mei 2017, 09:40
Ik vond het na hun 3e album echt ruk maar hun eerste twee, man man man, van een andere wereld. Magisch idd.