PDA

View Full Version : welke goedkope snaren



Shaggy
7 november 2009, 10:36
De snaren die ik nu op een samick heb liggen er dik 3 jaar op en wil ik vervangen.

Ik ben niet thuid in de bassnaren. Voor gitaar gebruik ik al jaren DR tite fit. Voor de bas heb ik toen ooit eens hartke gekocht maar die waren na 1 maand al dof en levenloos (die zitten er nu ook op).

Welke zijn aan te raden .. ik wil max 35 euro uitgeven.

Genre, pop, rock, blues, jazz

pueblo
8 november 2009, 11:58
ik gebruik nu GHS bassboomers
http://www.thomann.de/be/ghs_ml3045.htm
en die bevallen me wel,

Shaggy
8 november 2009, 12:21
De GHS ken ik van een bassist waar ik jaren geleden mee speelde. Ik vind ze slecht noch goed.

Ik dacht meer aan rotosound. Ik heb nu best veel wollige low end en hoop met helderheid van deze snaren wat meer lucht te geven aan de sound. Iemand ervaring met rotosound?

Henkie spenkie
8 november 2009, 12:46
Alle snaren worden na verloop van tijd wel dof, ik geloof er niet erg hard in dat een ander merk daar veel verschil in gaat brengen. Volgens mij heeft dit meer het de grove "ribbels" in de snaren te maken waar veel vet tussen gaat zitten.

Er bestaan wel snaren met een bepaalde coating die dit voorkomen (langer helder blijven klinken), maar die zijn veel duurder en ik betwijfel of je die kunt uitkoken.

Als jou snaren echt heel snel dof klinken komt dit misschien omdat je vette/zweterige vingers hebt? In dat geval kun je ook zorgen dat je geen vieze handen hebt als je gaat spelen (handen wassen) en regelmatig als je veel zweet gewoon een doekje erbij waar je je handen droog mee kunt maken.

Verder kun je wat dofheid betreft ook veel instellen met je bas:
- Tone knop verder open zetten
- Wanneer je een brug en een hals element hebt; het hals element zachter en de brug wat harder zetten.

en met je versterker:

- minder bas, meer hoog en mid instellen.
- Op sommige versterkers zit ook nog een tone of "shape" knop, hiermee kun je ook nog het een en ander proberen.

Wat betreft Rotosound:
Heb het er ook wel eens op gehad, maar ik merk nog steeds weinig verschil tussen de snaren van de verschillende merken. Ze zijn dus in ieder geval niet waanzinnig beter.

schwalbe
8 november 2009, 14:41
Nou, de rotosound swingbass 66 heeft toch wel een pak meer hoog dan de gemiddelde set snaren. Jammer alleen dat het nieuwe er zo snel afgaat.
Gecoate snaren hebben dat nieuwe geluid een stuk langer en je hoeft ze ook niet uit te koken. Jammer alleen dat ze zo duur zijn en dat de coating er snel afslijt als je een plectrum gebruikt.

Shaggy
9 november 2009, 09:26
Hoe gaat dat uitkoken? Pannetje water en je snaren opgerold indoen en hoe lang moeten ze koken?

Lijkt me dat in flatwounds er minder ruimte is voor vet zweet etcetera die voor dofheid kan zorgen.

Henkie spenkie
9 november 2009, 10:37
Pan water met veel keukenzout erin, snaren erin, laten koken (gok ongeveer 15 minuten o.i.d.) en dan goed droog maken. Je kunt het beste een zo'n groot mogelijke pan gebruiken, want hoe meer de snaren opgerold liggen hoe minder goed het werkt volgens mij.

Als je niet zo'n grote pan hebt zou je de snaren nog eens andersom erin kunnen leggen zodat de kant die eerst aan de binnenzijde lag ook even aan de buitenzijde ligt.

Wat betreft de flatwounds, dat zou kunnen, heb ik zelf geen ervaring mee, maar die klinken sowieso anders, dus je moet wel van dat geluid houden..

Tankman
9 november 2009, 10:46
Je kan nooit fout gaan met Ernie Ball.

Ik heb trouwens op mijn Ibanez SR305 D'addarrio's, en die zitten er nu al 2 jaar op. Klinken nogsteeds geweldig.

dodoweirdo
10 november 2009, 17:44
Ik heb onlangs nog snaren gekocht voor 70 euro!!!! moet ze er nog opsteken, voor ik feedback kan geven. Het gaat om een merk dat 3 keer zo lang meegaat dan gewone bassnaren.

Tankman
10 november 2009, 18:26
Elixer? Wat heb ik een hekel aan Elixer. Speelt voor geen meter die dingen. Verschrikkelijk...

HANNESSTINKT
10 november 2009, 21:38
k speel de laatste tijd op dadario's maar als je goedkope zoekt kan je hartke proberen maar die gaan niet zo lang mee

Shaggy
12 november 2009, 07:33
ik heb de rotosounds binnen, ga ze er eerdaags op zetten en afstellen.. luisteren hoe dat klinkt.

DavyTheIncredible
12 november 2009, 15:27
http://www.webstrings.com

Prijzen zijn heel laag hier, en verzending valt ook best mee. Heb enkel ervaring met de nylon gitaar snaren, en die klinken toch wel wat minder dan de hannabach's die ik gewoon ben, dus ik ga er niet meer bestellen. Een vriend van me heeft daar accoustische fosfor/bronze snaren besteld en is er dan wel weer tevreden van.

Het proberen waard?

yhcmarc
12 november 2009, 17:44
http://www.thomann.de/nl/daddario_exl165tp_ebasssaiten.htm Hoppa, heb je meteen 2 sets.

Flipkoos
13 november 2009, 12:43
www.nekymusic.com

Da's de goedkoopste snarensite die ik tot nu toe heb gevonden....

Shaggy
13 november 2009, 14:59
ik heb ze nu via lord of the strings .. 33 euro rotosounds.. volgende dag binnen

Shaggy
16 november 2009, 06:48
Ik heb gerepeteerd met de rotosounds. Ze klinken helder en hebben relatief weinig bas. Ik denk dat het goed is voor mijn bas omdat ik al veel basresponse heb, het klonk netter dan ooit tevoren.

Voorlopig zal ik de bassswings wel gaan gebruiken. Nu eeens kijken hoe lang ze nieuw blijven klinken.

driesjemeetsworld
23 november 2009, 21:16
kijk op www.musicstore.de daar koop ik altijd mijn snaren. Ik Speel al sinds de eerste dag dat ik basgitaar ben beginnen spelen op ernie ball, kheb zowat al hun soorten wel eens op m'n bass gelegd, en ik vind dat ze een zéér lange levensduur hebben. Normaal gezien kosten ze in een gitaarshop 40€, maar op die site bestel ik ze voor 20€ klein verschilletje :D

vincent136
24 november 2009, 14:50
De standaard 'd addario snaren, kosten 18 euro en gaan wel aardig lang mee, spelen goed, voelen goed en klinken goed

Flipkoos
26 november 2009, 19:16
kijk op www.musicstore.de daar koop ik altijd mijn snaren. Ik Speel al sinds de eerste dag dat ik basgitaar ben beginnen spelen op ernie ball, kheb zowat al hun soorten wel eens op m'n bass gelegd, en ik vind dat ze een zéér lange levensduur hebben. Normaal gezien kosten ze in een gitaarshop 40€, maar op die site bestel ik ze voor 20€ klein verschilletje :D

Toch eens nekymusic proberen!

Daar heb je ze voor $16,95, ongeveer €11,30!!!
Komen uiteraard verzendkosten overheen maar dat is ook zeer weinig.