PDA

View Full Version : Hoeveel 'vreet' een Noise Gate van je 'sound' op...



groovieguitarguus
7 november 2009, 07:46
In hoeverre is een Noise gate van invloed op je sound?
Uiteraard, afhankelijk van de instelling, gaat 'het hek' bij een bepaald aantal db. open en weer dicht.
Zodra de Noise gate open staat, is dit verder niet meer van invloed op de sound?
In mijn geval gaat het om een G-system.

Liquid_Metal
7 november 2009, 11:20
Je hebt het dus over de mate van true bypass van een noise gate. Geen enkel pedaal/effect is helemaal bypass dus als je geen gate nodig hebt: Niet gebruiken!
En voor de meest neutrale moet je gewoon op zoek gaan. Ik heb geen ervaring met noise gates (behalve degene die in m'n multi-fx zitten), maar het werkt ongetwijfeld net zo als alle andere effecten: op het moment dat je het effect aanzet kan 'ie niet gebypassed worden en gaat het erom hoe neutraal het effect is. En dat is afhankelijk van het model/merk/whatever.

Mathidal
7 november 2009, 18:58
Mijn spullen zijn niet professioneel genoeg om daar een oordeel over te vellen. Wel stoorde het mij steeds dat het niet het effect opleverde wat ik zocht.

Voor de duidelijkheid: ik heb een Boss Noise Surpressor gekocht, maar die weet ik niet goed in te stellen. Mijn klank valt altijd weg en de bijgeluiden (geknetter van mijn gitaaroutput bijvoorbeeld, moet ik eens laten fixen) blijven wel, bah.

Beeld je eens in dat je tonen te snel wegsterven, da's hatelijk. :p

Op dat vlak vreet het aan je sound. Als je lange noten wilt spelen zul je iets anders moeten zoeken.

Liquid_Metal
8 november 2009, 20:47
Da's gewoon beter instellen van je gate. Als je 'm goed instelt (heel subtiel) merk je wel dat je toon wegvalt, maar op mijn sound heeft dat vrij weinig effect: het gebeurt pas heel laat.