PDA

View Full Version : Epiphone Lucille



iwamoto
7 november 2009, 00:25
hallo,ik wil gitaar gaan spelen, is deze gitaar goed of moet ik een akoest kope ?

Even serieus, van de week op het beestje gespeeld, mooi ding, wordt m'n eerste hollow body, ga hem ook halen, maar vroeg me meer af wat jullie ervaringen ermee zijn, evt. mods die gebruikelijk zijn ?

kusjes en knuffels...

Hiro
7 november 2009, 00:29
Het is een prachtige gitaar, maar het is geen acoustische als je dat soms dacht het blijft een elektrische gitaar ook al is ie hol en zitten er f-holes in, je zal out een hollow body nooit het acoustische geluid halen als uit een daadwerkelijke acoustische gitaar.

Denk daar eerst even over na voordat je op aankoop aangaat.

Wil je t toch doorzetten, doen hijs kei mooi ;)

edit: k zie nou trouwens da je al bijna 10.000 posts hier op t gitaarnet forum hebt, dus zit je nu te dollen dat je gitaar wilt leren spelen?

Tankman
7 november 2009, 00:54
Je hebt wel door dat Iwamoto een regular hier is, en dat die eerste regel een geintje was he....

Ik heb zelf niet op Lucille gespeeld, maar wel andere Epiphone Hollow Bodies in handen gehad die er een beetje op lijken, en minder kosten. Ik denk niet dat je teleurgesteld zal zijn. Nooit echt moeite met die dingen gehad. Ik zou je alleen veel plezier willen toewensen en ik zou ook nog eens foto's eisen.

iwamoto
7 november 2009, 01:58
Hehe, ja ja, beetje misleiden hou ik wel van

Ik vind het juist wel wat hebben, zo zonder F gaten, hoef ik me minder zorgen te maken om feedback, en die vari switch is echt te gek voor coole sounds.

ach en voor de accoust sounds heb ik al een Parker met Piezo ;)

macwilliams
7 november 2009, 10:47
hallo,ik wil gitaar gaan spelen, is deze gitaar goed of moet ik een akoest kope ?

kusjes en knuffels...

dit is een verkapte HNGD topic. :seriousf:




Kusjes en knuffels terug. :mmmm:

Squier4ever
7 november 2009, 10:50
Hehe, ja ja, beetje misleiden hou ik wel van

Ik vind het juist wel wat hebben, zo zonder F gaten, hoef ik me minder zorgen te maken om feedback, en die vari switch is echt te gek voor coole sounds.

ach en voor de accoust sounds heb ik al een Parker met Piezo ;)

De feedback door de F-holes valt wel mee hoor, is lekker controleerbaar. Je voelt wel de geluidsgolven uit de F-holes klappen als je op flink volume voor je 4x12 gaat staan, echt vet is dat:D

Tankman
7 november 2009, 11:08
Heb je niet eens flinke volume voor nodig. Ga gewoon voor je cab staan. Deed het laatst met een Peavey JFX-1 en een Marshall Mode Four op redelijke lage volume (was in de winkel), en kon heerlijk met de feedback klooien.

iwamoto
7 november 2009, 13:41
Ben alleen benieuwd of ik er nog andere elementen in ga zetten, de stock elementen klonken echt al heel goed :)

bagheera
7 november 2009, 15:17
op die gitaar heb ik een maand of 2 geleden ook nog liggen gassen.
Ik heb er lang geleden wel eens op gespeeld of ze tenminste vast gehad maar ik kende er toen nog niet genoeg van.

die is wel mooi he.
Ik ben niet helemaal een BB king fan en dat heeft me tegengehouden ze te kopen.

Tankman
7 november 2009, 22:29
Ik ben niet helemaal een BB king fan en dat heeft me tegengehouden ze te kopen.

Dat hoef je jezelf niet aan te doen hoor.

Ik ben totaal geen Creed of Alter Bridge fan, maar ik heb wel een Mark Tremonti Signature PRS Se gitaar. Ik kan wel zijn talenten waarderen, maar van zijn bands kan ik niet genieten.