PDA

View Full Version : Gibson Studio RAW



Koeloe
6 november 2009, 21:37
Heeft iemand deze al getest?

Link Gibson (http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Studio-Raw-Power.aspx)
Link Thomann (http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_raw_power_tegh.htm)

Ben al een paar weken aan het kijken voor een LP voor erbij.
Was tot nu toe blijven haken bij een Epi Custom / Hagstorm, maar nu had
ik deze gezien.
En aangezien ze bij Thomann €800,- kosten is dat ook wel de moeite
waard om dat verder uit te zoeken en eventueel dan naar Thomann
toe te rijden voor het uit te proberen.

Quicksilver
6 november 2009, 22:00
Blijf ze afschuwelijk vinden..

Waar is toch die link terug naar dat andere topic betreffende de raw powers by Gibson, da's toch nog niet zo lang terug? Zoek functie werkt niet :noob:

chantilly
6 november 2009, 22:05
mwhoah zo heel lelijk zijn ze nou ook weer niet toch.

maar zijn inderdaad al ff op de markt :)

Midwolda
6 november 2009, 22:20
Een Les Paul met een maple fretboard is geen Les Paul meer, vind ik.
Maar goed, als ze dan toch fout bezig willen zijn, laten ze dan gelijk die zwarte verf van de kop af halen.
Het lijkt soms wel of er door de fabrikanten gitaren uitgepoept worden om het poepen, niet om de gitaren.

TimS
6 november 2009, 22:21
Die dingen zien er echt uit als 70-euro-bouwpakket-gitaren. Ik zou dan eerder voor een mooie Epiphone gaan.

Koeloe
6 november 2009, 22:22
Het is ook maar mijn 2e e-gitaar. Dus echt veel duurder wil ik het nog niet maken, ik speel nu nog op een start-stratje. En zolang zijn deze er toch ook nog niet? Dacht vanaf September of iets in die richting.

Op de site vond ik hem wel aardig klinken. Heb ook wel liever een Gibon LP Stardard of Custom, maar dat zit er voorlopig nog niet aan.
Die epiphone die ik getest had zag er ook stukken mooier uit, maar ik wil wel ff wat verschillende opties doornemen...

Had al wat teruggebladerd in het forum, maar in de topics van die tijd was Orpheo nog met zijn "anti Gibson zooi" aan het spammen. Erg veel offtopic gelul en subjectief is het daarna ook niet echt meer.

Thmz
6 november 2009, 22:27
Wat afschuwelijk. En dan nog die doorzichtige slagplaat, waar je het ijzertje om hem vast te zetten kan door zien :makeup:

En een Les Paul van Gibson is er toch ook voor rond de 800 euro?
http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm
Of ga misschien voor een ander merk. Heb het zelf nooit echt voor Gibson gehad. Prijs/kwalitiet vindt ik nogal tegenvallen precies. :dontgeti:

Sinner1980
6 november 2009, 22:28
Heeft iemand deze al getest?

Link Gibson (http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Les-Paul-Studio-Raw-Power.aspx)
Link Thomann (http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_raw_power_tegh.htm)

Ben al een paar weken aan het kijken voor een LP voor erbij.
Was tot nu toe blijven haken bij een Epi Custom / Hagstorm, maar nu had
ik deze gezien.
En aangezien ze bij Thomann €800,- kosten is dat ook wel de moeite
waard om dat verder uit te zoeken en eventueel dan naar Thomann
toe te rijden voor het uit te proberen.

Brrr, maple op een les paul...fout man,maar goed als jij het maar mooi vind.
Uuuuh.ik weet het niet hoor maar Thomann is een geen naar eind weg,leker testen bij je lolkale muziekboer en vervolgens bestellen...vind je het niks dan kan ie alsnog binnen 30 dagen retour (dus je kan eigenlijk ook gewoon blind bestellen)simpel toch?
Een hoop boze mensen meteen die de lokale gitaarboer gaan verdedigen nu...
Ik koop mn snaren daar toch? Nou,soms dan...;)

Midwolda
6 november 2009, 22:29
Voor dat geld (of zelfs minder) heb je ook een Junior of zelfs een worn Studio.

Quicksilver
6 november 2009, 22:35
Zakk Wylde heeft ook zulke Gibbies maar nogmaals ik vind ze niets. Je moet er maar van houden en da's precies wat me in het bestaande topic opviel dt er maar een klein select groepje was welke ze wel mooi vonden en ook gelijk dolenthousiast waren en de grote rest vond het niets. Dat ging vooral om de Sg overigens, maar dat terzake. Heeft iemand nou al een link voor hem?

Pé.
6 november 2009, 22:42
Brrr, maple op een les paul...fout man,maar goed als jij het maar mooi vind.
Uuuuh.ik weet het niet hoor maar Thomann is een geen naar eind weg,leker testen bij je lolkale muziekboer en vervolgens bestellen...vind je het niks dan kan ie alsnog binnen 30 dagen retour (dus je kan eigenlijk ook gewoon blind bestellen)simpel toch?
Een hoop boze mensen meteen die de lokale gitaarboer gaan verdedigen nu...
Ik koop mn snaren daar toch? Nou,soms dan...;) Pas maar op met dit soort opmerkingen, ik kreeg ook al half gitaarnet over me heen toen ik dat van plan was... :roll:


OT: Hou er rekening mee dat Thomann een teringeind rijden is, misschien dat het wel uit kan om hem bij de lokale boer toch te kopen.. Kijk eerst eens bij Google Maps oid hoeveel het gaat kosten om op en neer te knallen naar Burgebrach..

Koeloe
6 november 2009, 22:46
Ach ja, auto rijden vind ik leuker als gitaar spelen haha:cheerup:
Zal volgende week eens na school ff rondneuzen bij Max Guitars in Nijmegen.

vulvasonic
6 november 2009, 22:47
Niks mis met die gitaren. Gibsons met esdoorn halzen (of beter, esdoorn toetsen) zijn nooit echt populair geworden bij het gros van het conservatief gitarenvolkje, maar dat betekent niet dat ze niet goed zouden kunnen zijn.
Misschien dat je ergens dichter in de buurt een exemplaar kunt uitproberen?
800 euro is voor een Gibson Les Paul welleswaar niet overdreven veel, maar er zullen toch ook dagen voorbij gaan dat je een dergelijk bedrag NIET op zak hebt, toch?
En zoals al is aangegeven; voor hetzelfde bedrag zijn ook traditioneler uitgeruste Gibson Les Pauls te koop.

Maar nogmaals, niks mis met esdoorn, dus laat je niet gek maken door die mafketels hierboven...
;)

Quicksilver
6 november 2009, 22:48
Pas maar op met dit soort opmerkingen, ik kreeg ook al half gitaarnet over me heen toen ik dat van plan was... :roll:


OT: Hou er rekening mee dat Thomann een teringeind rijden is, misschien dat het wel uit kan om hem bij de lokale boer toch te kopen.. Kijk eerst eens bij Google Maps oid hoeveel het gaat kosten om op en neer te knallen naar Burgebrach..


Er zijn er 4. Die vlakbij Brembach (Beieren) is de correcte. Is voor mij al gauw 1000km heen en weer. Wel dom; ben er op vakantie twee week terug op 5 km na voor de deur langs gereden zonder het te weten. Was toch mooi dagje uit geweest.

Koeloe
6 november 2009, 22:51
Zolang het een LP met hambuckers is en zonder Floyd, ben ik wel geďntereseerd

Midwolda
6 november 2009, 22:51
Beste vriend Vulvasonic... ;)
Deze mafketel heeft een Marauder en een S-1, dus een Gibson met maple neck is mij niet geheel onbekend.
Ik zou het alleen geen Les Paul's willen noemen.
En ik vind dat Gibson dat met deze planken ook niet moet doen.
Een Les Paul heeft een rosewood of een ebben fretboard, punt.
Wat dat betreft ben ik een purist...

macwilliams
6 november 2009, 22:56
Guitar king in boekel heeft ze ook, leuk om te zien:ok:

Sinner1980
6 november 2009, 23:04
[QUOTE=Pé.;2193196]Pas maar op met dit soort opmerkingen, ik kreeg ook al half gitaarnet over me heen toen ik dat van plan was... :roll:


Man ik doe niks anders. Ik kan het vaak niet laten als ik ergens ben en een gitaarwinkel voorbij loop om even naar binnen te gaan en eventueel wat uit te testen...daar is toch niks mis mee. Tja,ik bestel de gitaar achteraf online maar dan ga ik alsnog naar de lokale gitaarboer (afzetter trouwens) om m even af te laten stellen indien nodig. Koop mn pakje snaren en mn plectrums daar toch ook? Moeten mensen lekker zelf weten en als ze het daar niet mee eens zijn dan is dat jammer...

Ik ben bijv. tegen downloaden,doe ik uit principe niet...Doet ook de halve wereld dus daar zanik ik ook niet over,maar goed...We wijken af van het onderwerp...les paul met maple toets....brrrr;)

fredjuh
6 november 2009, 23:06
Als je voor 800 euro een gibson wilt... Laatst hing er in de Musicmaniacs in Haarlem een SG special worn red, die was zoooo goed!!! Maar er zitten bij gibson ook verschillen tussen de gitaren van hetzelfde model dus het is gewoon naar de winkel en uitproberen. Ik heb zelf een Hagstrom Super Swede. Die kostte mij 500 euro, normaal is t iets meer maar ik ben er nog steeds echt superblij mee! Ik heb wel eens op Gibson Les Pauls gespeeld, nou daar doet dit ding niet voor onder! Maarreh, t blijft gewoon uitproberen he.;) Das bij gitaren nog makkelijk!

Sinner1980
6 november 2009, 23:09
Als je voor 800 euro een gibson wilt... Laatst hing er in de Musicmaniacs in Haarlem een SG special worn red, die was zoooo goed!!! Maar er zitten bij gibson ook verschillen tussen de gitaren van hetzelfde model dus het is gewoon naar de winkel en uitproberen. Ik heb zelf een Hagstrom Super Swede. Die kostte mij 500 euro, normaal is t iets meer maar ik ben er nog steeds echt superblij mee! Ik heb wel eens op Gibson Les Pauls gespeeld, nou daar doet dit ding niet voor onder! Maarreh, t blijft gewoon uitproberen he.;) Das bij gitaren nog makkelijk!

Das grappig, ik had het toevallig net over Music Maniacs...of deed je het erom?;)

TimS
6 november 2009, 23:59
Voor hetzelfde geld heb je trouwens deze (http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_limited_wccr.htm), die ziet er veel beter uit.

Noid
7 november 2009, 10:52
... En een Les Paul van Gibson is er toch ook voor rond de 800 euro?
http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_studio_limited_wbcr.htm
Of ga misschien voor een ander merk.

Kun je hem beter bij Feedback kopen, daar is hij maar 649,- (ipv die 769,- bij thomann): http://www.feedback.nl/electrische-gitaren/gibson/les-paul-studio-faded-wb

By the way: ik ben het helemaal met Vulvasonic eens: niks mis met een esdoorn hals op een Gibson.

rickert
7 november 2009, 11:10
Ik zit echt met open mond te lezen... TS wil zijn 2e gitaar kopen, niemand hier heeft die Raw's vastgehad geloof ik en TS wordt bijna gedwongen een andere gitaar te kopen, alleen al om de looks, van Epiphone tot een andere Les Paul... Sowieso wordt er nergens gevraagd of wij het mooi vinden!

Ik vind het hele gave gitaren, ik heb ze ook vast gehad en ze spelen perfect en klinken ook zeker niet verkeerd! Maar zoals eigenlijk altijd wel handig is met gitaren, eerst zelf testen en verliefd worden voordat je gaat kopen.

episua
7 november 2009, 11:45
[QUOTE=Pé.;2193196]Pas maar op met dit soort opmerkingen, ik kreeg ook al half gitaarnet over me heen toen ik dat van plan was... :roll:


Man ik doe niks anders. Ik kan het vaak niet laten als ik ergens ben en een gitaarwinkel voorbij loop om even naar binnen te gaan en eventueel wat uit te testen...daar is toch niks mis mee. Tja,ik bestel de gitaar achteraf online maar dan ga ik alsnog naar de lokale gitaarboer (afzetter trouwens) om m even af te laten stellen indien nodig. Koop mn pakje snaren en mn plectrums daar toch ook? Moeten mensen lekker zelf weten en als ze het daar niet mee eens zijn dan is dat jammer...

Ik ben bijv. tegen downloaden,doe ik uit principe niet...Doet ook de halve wereld dus daar zanik ik ook niet over,maar goed...We wijken af van het onderwerp...les paul met maple toets....brrrr;)

Dit doet mij een beetje denken aan die SIRE reclames van de laatste tijd...
Zonder dat we het door hebben worden we steeds asocialer. Onbewust asociaal hebben ze het daar dan over. Dit is bewust asociaal of niet soms?
Vraag je die lokale gitaarwinkel dan wel netjes of zij misschien een passende deal voor je kunnen maken? Een goede winkel zal 9 van de 10 keer jou een mooie deal kunnen geven.

Anyway voor de topicstarter; ga de gitaar eerst bij een goede Gibson dealer testen en praat desnoods met die verkopers over de Thomann prijs. Wie niet waagt...

x.a.d
7 november 2009, 12:51
[QUOTE=Pé.;2193196]Pas maar op met dit soort opmerkingen, ik kreeg ook al half gitaarnet over me heen toen ik dat van plan was... :roll:


Man ik doe niks anders. Ik kan het vaak niet laten als ik ergens ben en een gitaarwinkel voorbij loop om even naar binnen te gaan en eventueel wat uit te testen...daar is toch niks mis mee. Tja,ik bestel de gitaar achteraf online maar dan ga ik alsnog naar de lokale gitaarboer (afzetter trouwens) om m even af te laten stellen indien nodig. Koop mn pakje snaren en mn plectrums daar toch ook? Moeten mensen lekker zelf weten en als ze het daar niet mee eens zijn dan is dat jammer...


Hieruit blijkt weinig fatsoen....of een hele slechte lokale gitaar boer ;) Maar hier toe oproepen is natuurlijk ook weer niet nodig. Daarbij is Thomann met sommige Gibson VEEL duurder dan winkels in nederland!!

Gibson Traditional (http://www.thomann.de/nl/gibson_les_paul_traditional_it.htm)
Deze heeft een vriend van me voor 1799 gekocht...in Nederland ! En dan ook nog het geteste model en niet een toevallige uit het magazijn..Aangezien de flame tops nogal verschillen... Maar dat is voor de Raw serie tuurlijk anders

geert1976
7 november 2009, 13:03
[QUOTE=Sinner1980;2193216]

Dit doet mij een beetje denken aan die SIRE reclames van de laatste tijd...
Zonder dat we het door hebben worden we steeds asocialer. Onbewust asociaal hebben ze het daar dan over. Dit is bewust asociaal of niet soms?
Vraag je die lokale gitaarwinkel dan wel netjes of zij misschien een passende deal voor je kunnen maken? Een goede winkel zal 9 van de 10 keer jou een mooie deal kunnen geven.

Anyway voor de topicstarter; ga de gitaar eerst bij een goede Gibson dealer testen en praat desnoods met die verkopers over de Thomann prijs. Wie niet waagt...

Ik sluit mij hierbij volledig aan, dit gedrag help de nederlandse middenstanders, die instrumenten verkopen om zeep en daarmee ook de bijgeleverde kennis en service.

@Topicstarter, laar je niet van de wijs brengen, ga er wel eentje proberen, de looks is 1 ding, maar geluid en bespeelbaarheid ook.

Er zijn in Nederland goede winkels die meerdere Gibsons in het assortiment hebben en je goed kunnen adviseren en een dealtje maken behoort echt wel tot de mogelijkheden

succes:ok:

Sinner1980
7 november 2009, 14:46
[QUOTE=episua;2193426][QUOTE=Sinner1980;2193216]

Dit doet mij een beetje denken aan die SIRE reclames van de laatste tijd...
Zonder dat we het door hebben worden we steeds asocialer. Onbewust asociaal hebben ze het daar dan over. Dit is bewust asociaal of niet soms?
Vraag je die lokale gitaarwinkel dan wel netjes of zij misschien een passende deal voor je kunnen maken? Een goede winkel zal 9 van de 10 keer jou een mooie deal kunnen geven.

Ik? Asociaal? Dacht het niet. Ik heb destijds eens gevraagd om mij wat korting te geven en daar viel niet over te praten. Alle lof voor Rock Palace Den Haag daarentegen want die rekenen leuke prijzen en geven goede service...ik heb daar dan ook braaf mn Taylor gekocht. En nu heel gauw je mond spoelen...ik asociaal...pfff:supercool:

Sinner1980
7 november 2009, 14:47
[QUOTE=x.a.d;2193475][QUOTE=Sinner1980;2193216]

Hieruit blijkt weinig fatsoen....of een hele slechte lokale gitaar boer ;) Maar hier toe oproepen is natuurlijk ook weer niet nodig. Daarbij is Thomann met sommige Gibson VEEL duurder dan winkels in nederland!!

Hou het idd maar op een veel te dure lokale gitarenboer...
Ik roep helemaal niemand hiertoe op,ik geef enkel een optie die TS EVENTUEEL een hoop geld zal besparen,meer niet;)

Sinner1980
7 november 2009, 14:54
[QUOTE=geert1976;2193488][QUOTE=episua;2193426]

Ik sluit mij hierbij volledig aan, dit gedrag help de nederlandse middenstanders, die instrumenten verkopen om zeep en daarmee ook de bijgeleverde kennis en service.

Dan dienen de nederlandse middenstanders eens aktie te ondernemen zodat ook zij betere prijzen kunnen handhaven,of niet soms.
Zaken zoals Rock Palace om even een voorbeeld te noemen sluit ik daar overigens buiten. Het gaat mij om die veel te dure,nietszeggende kleine gitaarboertjes die je gewoon een poot uitdraaien (naar mijn ervaring).
Als dat soort gasten eens even grof gezegd eens op lekker op hun bek zouden gaan dan zou ik daar absoluut vrede mee hebben.
Ik zit zelf in de handelswereld,en die is hard en er zijn altijd kapers op de kust,dat hoort nou eenmaal bij het spel. Een hard wereldje en zeker niet bedoeld voor de fatsoensrakkers in de wereld,but I love it...
Als jullie me nu niet kwalijk nemen ga ik weer even lekker profiteren van de lage engelse pond,scheelt toch weer 600eurootjes...have a nice day:strat:

acousticmats
7 november 2009, 15:32
Blijf ze afschuwelijk vinden..

Waar is toch die link terug naar dat andere topic betreffende de raw powers by Gibson, da's toch nog niet zo lang terug? Zoek functie werkt niet :noob:

ik vind ze dan net weer ongeloofelijk mooi
vooral die aqua blauwe...
damn man

Koeloe
7 november 2009, 16:28
...@Topicstarter, laar je niet van de wijs brengen, ga er wel eentje proberen, de looks is 1 ding, maar geluid en bespeelbaarheid ook..
Ja precies.

Van de ene kant wil ik ook voor de looks gaan, maar als iets kwalitatief beter is en niet helemaal mijn smaak is vind ik dat ook wel oke.

Ik blijf nu ook doorspelen op een gitaar die ik er helemaal niet uit vind zien, dat zegt toch wel iets dacht ik.
Nu vind ik het gewoon belangrijk om er lekker op door te spelen. Als ik een berg geld hebt koop ik wel wat exclusiefs erbij.

ellisvertellis
7 november 2009, 17:01
Ik vind ze wel mooi klinken hoor, lekker sprankelend!

Braindead
7 november 2009, 20:10
Ik vind dat Maple juist ontzettend mooi staan op zo'n Gibson vooral in het zwart. En ik weet wel bijna zeker (zonder getest te hebben) dat zo;n gitaar erg goed klinkt! Een Les Paul bouwwijze is er juist naar gemaakt goed te klinken. Dat esdoorn anders klinkt dan mahonie dat is een feit maar esdoorn is zeker net zo'n goed tonewood als mahonie alleen dan met een wat andere klankkleur.
Eerst gewoon testen en niet luisteren naar mensen hier die het uit je hoofd willen praten. Het is gewoon net even anders dan een gewone Les Paul maar anders is niet per see slechter.

GMS007
7 november 2009, 20:21
Als het voor jou dé gitaar is dan :ok:

Braindead
7 november 2009, 20:30
Het lijkt mij zeker een interessante aanvulling in mijn collectie. Het is dat ik momenteel even content ben met mijn gitaren maar het concept spreek me wel aan en ik ga hem zeker nog testen. Voor mij is er overigens geen "Dé gitaar" er zijn verschillende goede gitaren die bij me passen en elk heeft zijn eigen kartakter dat in een bepaalde setting weer beter past dan een andere.

Waar het mij ook even om gaat is dat ieder zijn eigen voorkeur heeft en dat ik me aansluit bij de kritiek hier eerder gegeven dat iemand gewoon een bepaald idee uit zijn hoofd gepraat wordt omdat er wat lieden hier zitten die het voor zichzelf niks vinden. Dat vind ik ook wat vreemd.