PDA

View Full Version : Gitaarkeuze



starengine
6 november 2009, 20:50
Hoi,

Ik ben een newbie hier op het forum dat graag wil leren gitaar spelen.
Dan moet ik eerst zorgen dat ik een gitaar vind die én betaalbaar is én een beetje deftig klinkt.
Na een beetje zoeken in de lijst van een winkel in de buurt kwam ik volgende 4 gitaren tegen die alvast voldoen aan de "betaalbaar zijn" voorwaarde.

1. Ibanez AW 30
2. Cort Earth100 NS
3. Lag GLA 100 D Spring
4. Takamine G330 S

Zoals jullie zien heb ik een beetje rondgekeken bij de gekende merken en de verkrijgbaarheid hier in de buurt.
Welke van de 4 is meest aanbevolen en welke moet ik zeker links laten liggen?

Dank bij voorbaat
star.

Muzieknono
7 november 2009, 08:10
Alle 4 goede gitaren, naar de winkel gaan en voelen en luisteren.
Voelen wat jou het lekkerste in de hand ligt qua formaat en hals en luisteren welke voor jou de mooiste klank heeft.
Mvgr. Dirk Jan :B

Aragorn
7 november 2009, 12:20
Hi,

Ik zou de Cort en Takamine bovenaan zetten, de LAG onderaan. Misschien kan je iemand meenemen naar de gitaarzaak die ze dan A mede kan beoordelen B erop kan spelen voor je. Oja, Tanglewood is de laatste tijd m.i. een topper in dit prijssegment.

Zjef
7 november 2009, 15:26
Ik ben zelf in het bezit van een Ibanez (uit de Artwood Studio reeks nl. de ACS1150ECENT). Dus waarschijnlijk is mijn mening wat bevooroordeeld.

Maar Ibanez maakt ook akoestisch zeer degelijke gitaren.

Maar ik moet toegeven dat ik in de winkel lang heb getwijfeld tussen de gitaar die ik nu heb en een Cort (het type weet ik niet juist meer).

starengine
8 november 2009, 13:23
Nu heb ik op een 2e hands site een Washburn D10 S dl gevonden die ik kan kopen voor 200€ (er zit voor die prijs ook nog een hardcase bij)
Ik heb al op verschillende sites gelezen dat dit een goede gitaar zou zijn,
maar zou graag hierover enkele uitgesproken meningen hebben.

De gitaar op zich ziet er uitstekend uit, maar wat me toch een beetje verbaasd is het etiket in de klankkast "made in China".
Laat het Amerikaanse (toch?) Wasburn zijn gitaren bouwen in China of heb ik hier met namaak te doen?

mvg

Aragorn
8 november 2009, 14:12
Lijkt me een goede deal...nieuwprijs is geloof ik rond 400 euro.

Git Aar
8 november 2009, 17:53
Er wordt wel gezegd dat de latere washburns D10 minder zijn. Ik weet het niet. Vergeet Tanglewood niet in je keuze mee te nemen, neem er de tijd voor.
Ik zou van de 4 keuze´s ook de Cort en de Takamine bovenaan zetten.

starengine
11 november 2009, 10:48
Het is de Washburn D 10 QSB Quilted Sun geworden, 2e hands voor 150€ kunnen kopen.
En nu maar oefenen , oefenen, oefenen.
Bedankt voor jullie reakties.

mvg

LaurentB
11 november 2009, 11:26
Nu heb ik op een 2e hands site een Washburn D10 S dl gevonden die ik kan kopen voor 200€ (er zit voor die prijs ook nog een hardcase bij)
Ik heb al op verschillende sites gelezen dat dit een goede gitaar zou zijn,
maar zou graag hierover enkele uitgesproken meningen hebben.

De gitaar op zich ziet er uitstekend uit, maar wat me toch een beetje verbaasd is het etiket in de klankkast "made in China".
Laat het Amerikaanse (toch?) Wasburn zijn gitaren bouwen in China of heb ik hier met namaak te doen?

mvg

Nee, dat is geen namaak, maar veel Amerikaanse merken laten hun instapmodellen in Korea of China bouwen omdat het daar gewoon goedkoper kan. Hoeft absoluut niet verkeerd te zijn bij een goede kwaliteitscontrole, kijk maar naar Blueridge.

Epiphone en Squire worden bijvoorbeeld ook in Azië gemaakt.

Bovendien is Washburn eens een keer heropgericht, ik meen dat het huidige Washburn weinig te maken heeft met het oorspronkelijke, maar het kunnen zeker aardige gitaren zijn, hoor.

Die Cort Earth komt b.v. ook uit China en is perfect afgewerkt, ik heb er laatst nog een van dichtbij gezien.

Oh wacht, ik zie nu pas dat je hem ook gekocht hebt, gefeliciteerd!