PDA

View Full Version : Koch KC-50 Deluxe



keef
7 april 2003, 18:32
Heeft iemand ervaringen met deze amp (wordt niet meer gemaakt). Ben benieuwd naar betrouwbaarheid, headroom/volume, soundkarakter (Fender, Boogie, Marshall) en wat de kwaliteit van de cleane en vervormde geluiden is.

PeteRS
8 april 2003, 08:06
Ik heb zo'n ding tweedehands gehad. Ik vond dat er te weinig power in zat (ik speelde toen in een big band dus...) bovendien ruiste dat ding behoorlijk. De klank was wel bijzonder mooi, als ik hem toch met bestaande merken moet vergelijken, clean meer richting fender, crunch/gain richting marshall (is dat niet vat we allemaal willen?). Als je hem hard genoeg vindt eigenlijk een hele mooie versterker. Cliche: LUISTEREN!

ma_jeur
8 april 2003, 09:49
Ik heb er veel mee gespeeld. Betrouwbaarheid is niks mis mee. De klank moet je aanspreken. Ik vond uiteindelijk het geluid toch wat te eenzijdig en heb hem daarom weer verkocht.

keef
8 april 2003, 15:48
Bedankt voor de reacties! Ik ga hem morgen uitproberen. Lijkt me wel aardige bak naast mijn Fender Concert - goed maar loodzwaar, en het scheurkanaal laat te wensen over.

stomas
8 april 2003, 20:06
Ik heb sinds kort zo'n ding overgekocht. Ik heb de top met 2x12 kast. Tot nu toe wel wat euveltjes; de footswitch schakelt via het crunchkanaal naar het leadkanaal, maar dat is waarschijnlijk te verhelpen door nieuwe schakelaars.
Verder had ik volumeschommelingen, maar ik ben er nu achter wat het waarschijnlijk is; als ik een reverb in de effects loop heb had hij het probleem niet en als er niks in de effects loop zit heeft hij het wel. Waarschijnlijk is dus de schakelaar in effects return jack gecorrodeerd of lam.

Van veel ruis heb ik zeker geen last( wel als je niet aanslaatmet drive op 10 op het leadkanaal, duh) Dat zal wel aan de buizen hebben gelegen dan.
Verwacht niet onwijs veel druk, het is aar een 50wattertje met el84 buizen.

Ik heb een beetje moeite om met het leadkanaal met de gainboost en bass voost aan door de mix tekomen, maar dat is een kwestie van de mix en presence ver open gooien.

Al met al een goede veelzijdige bak voor een aardige prijs tweedehands!

Succes!!

Sjoerd

keef
10 april 2003, 13:19
Op grond van jullie aanbevelingen heb ik de amp gisteren getest. Goede en gevarieerde geluiden, gebouwd als een tank, in nieuwstaat, en dat alles voor 400 euri...mijn enige probleem is hoe ik dat nu weer aan de vrouw moet uitleggen.

Nogmaals bedankt!

Ohzoso
10 april 2003, 13:29
Op 2003-04-10 13:19, schreef keef:
Op grond van jullie aanbevelingen heb ik de amp gisteren getest. Goede en gevarieerde geluiden, gebouwd als een tank, in nieuwstaat, en dat alles voor 400 euri...mijn enige probleem is hoe ik dat nu weer aan de vrouw moet uitleggen.

Nogmaals bedankt!

zoiets hoef je niet uit te leggen,USE THE FORCE,KEEF!!lol

piezo
12 april 2003, 11:21
Op 2003-04-08 20:06, schreef stomas:
Tot nu toe wel wat euveltjes; de footswitch schakelt via het crunchkanaal naar het leadkanaal, maar dat is waarschijnlijk te verhelpen door nieuwe schakelaars.
Verder had ik volumeschommelingen, maar ik ben er nu achter wat het waarschijnlijk is; als ik een reverb in de effects loop heb had hij het probleem niet en als er niks in de effects loop zit heeft hij het wel. Waarschijnlijk is dus de schakelaar in effects return jack gecorrodeerd of lam.


Ik heb een beetje moeite om met het leadkanaal met de gainboost en bass voost aan door de mix tekomen, maar dat is een kwestie van de mix en presence ver open gooien.

Al met al een goede veelzijdige bak voor een aardige prijs tweedehands!

Succes!!

Sjoerd


Het probleem met de voetschakelaar kun je bestrijden met contactspray. Let op, er zijn 2 typen contactspray en maar 1 is geschikt voor pots.
Ik heb hetzelfde "volume weg" probleem met de EFX uitgangen.
Dat "niet door de mix komen" probleem hoor je op het forum wel vaker. Oorzaak: Je stelt je geluid meestal af voordat de hele band speelt. Aangezien de LUIDHEID (subjectief volume door de gevoeligheidscurve van je gehoor) van een distortion signaal groot is lijkt het al gauw heel hard te gaan, terwijl het echte volume (gemeten dus) nog laag is. Als dan de hele band gaat spelen, blijkt je volume natuurlijk te laag. Door de klankverschillen tussen twee versterkers kan het lijken dat de ene niet door de mix kan komen en de andere wel.
Remedie: bij het afstellen het leadkanaal overdreven hard instellen en als de hele band speelt de toonregeling zo zetten dat hij WEL door de mix heenkomt.

En voor KEEF. Ik gebruik een KC50 DLX en een Classictone (dus vergelijkbaar met een Fender Concert) als stereo paar, waarbij (evt via EFX) de pre-amp overdrive van de KC50 ook de scheur levert voor de power amp van de Classictone. DOEN!