PDA

View Full Version : Snelheid



Jordii
6 november 2009, 17:10
Ik ben dit aan het oefenen: http://www.youtube.com/watch?v=rYMupc564zE (Zakk Wylde - Farewell Ballad) En ik kan het nu helemaal spelen tot aan 0:50, want dat is te snel voor mij. Omdat dit bij veel solo's is kan ik dus vrijwel niks helemaal spelen en dat wil ik wel kunnen. Dus ik vroeg me af hoe ik het best mijn snelheid kan oefenen, want het lijkt zo onmogelijk..

kingyellow
6 november 2009, 17:44
Ik herken je probleem.
Vreselijk frustrerend om te zien dat het anderen zo makkelijk af gaat
terwijl je zelf de blaren op je vingers speelt en het maar niet wil lukken.
Toch denk ik dat als je genoeg oefent de snelheid vanzelf komt alleen heb je
het zelf niet in de gaten omdat het heel langzaam gaat.
Je zult merken dat als je een opname van jezelf van een jaar geleden hoort
dat er best wel vooruitgang in zit!!
Wat ik wel eens probeer is een toonladder of iets dergelijks met een
metronoom mee te spelen en dan het tempo steeds verder op te voeren,
Verder blijft het een kwestie van gewoon veel oefenen.

Jordii
6 november 2009, 17:53
Ik oefen bijna elke dag wel een uurtje ofzo, dus hopelijk kan ik zoiets spelen over een jaar of 2/3 :rockon: zo lang nog :dontgeti:

Riky
6 november 2009, 18:26
Zakk wylde speelt 9v/d10 keer met zijn rechter hand sneller dan met zijn linker.
Dit is makkelijker (vind ik) dan anders om (paul gilbert bijv).

Ik denk dat je het wel binnen 2 jaar kunt als je idd veel blijft oefenen.
Weet je niveau nu natuurlijk niet, maar misschien motiveerd het je:P

ShredTallicA
6 november 2009, 18:33
Waarom probeer je niet eerst makkelijkere solo's, meteen zakk wylde proberen te spelen lukt natuurlijk niet... Wat voor muziekstijl speel je het liefst? Misschien dat ze hier dan wel wat makkelijke/leuke solo's voor weten.

Jordii
6 november 2009, 20:23
Waarom probeer je niet eerst makkelijkere solo's, meteen zakk wylde proberen te spelen lukt natuurlijk niet... Wat voor muziekstijl speel je het liefst? Misschien dat ze hier dan wel wat makkelijke/leuke solo's voor weten.

Ik vond dat van Zakk Wylde gewoon mooi klinken, en zo gaat dat met de meeste liedjes, als het leuk is en interresant om te leren spelen dan leer ik dat. Maar meestal zit dat op de rand van snel en wat minder snel, waardoor er snellere stukjes tussen zitten die ik echt nog niet kan. Ik vind het namelijk stom om iets te spelen waar geen uitdaging in zit.. Ja heel vaag.. :seriousf:
Maar ik heb eigenlijk niet echt een muziekstijl van wat ik speel op gitaar. Meestal rock/punk (Greenday..) en wat leuke stukjes die ik ergens hoor. Maar ik heb sowieso niks meer om te spelen :sneaky: best saai..

kingyellow
7 november 2009, 11:30
Ik ben op dit moment bezig met de solo van Hotel California van de Eagles.
Best een leerzame solo omdat er veel verschillende technieken in
gebruikt worden. ook is hij qua snelheid best goed te doen voor je denk ik.
Of de eerste solo van sultans of swing (dire Straits) is goed te doen.

kenx
7 november 2009, 11:39
+1 voor de 1ste solo van sultans of swing, best heel goed te doen, en door minder snelle solo's te spelen, kan je het tempo stukje per stukje opdrijven mbv. een metronoom bijvoorbeeld. Ik raad je ook de solo van you shook me all night long van AC/DC aan, ook best te doen.

Succes!