PDA

View Full Version : HNAD CMW woodface



allochthomas
6 november 2009, 14:42
Eigenlijk heb ik hem al sinds gisteren, maar heb vandaag pas de tijd om wat foto's te maken en er wat over te schrijven:D

De versterker heb ik overgekocht van mede forumlid Arjan12 die hem weer van de originele eigenaar heeft overgekocht die hem heeft laten bouwen. ik had de versterker al een tijdje op het oog en met behulp van nog wat vakantie geld dat ik had gekregen was de verleiding toch te groot.

De versterker is echt een en al tone, telkens als ik aan de knoppen draai blijf ik me weer verbazen wat voor een verschillende geluiden ik er uit kan krijgen en hoe lekker ze allemaal klinken. Hij reageert heel erg goed op de volume knop van mijn gitaar. Ik kan van een een lekker scheur naar een mooie clean sound gaan door alleen met de volume knop van mijn gitaar te spelen. De versterker heeft genoeg gain on tap en ik gebruik hem nu zonder enige pedalen. De versterker is ook nog best licht en klein waardoor hij makkelijk te vervoeren is wat voor mij heel goed uitkomt omdat ik steeds met mijn versterker heen en weer moet sjouwen om te repeteren. Chris: je maakt je reputatie met deze versterker meer dan waar:ok:

Genoeg geluld, hier komen de foto's:
http://img8.imageshack.us/img8/450/img1634kl.jpg
http://img687.imageshack.us/img687/8880/img1632j.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/3048/img1635t.jpg
De versterker leverde nog best veel gelach en verbaasde gezichten op bij mij op de afdeling, tot dat ze hem ook hoorde:D

almarvk
6 november 2009, 14:52
Ontzettend gave set heb je zo! Vooral die gitaar erbij *kwijl*!

nielsnielsniels
6 november 2009, 14:53
Hoe klinkt ie precies? Moet ik in de richting van Marshall denken, of Fender .. Vox? Hoe zijn de cleans en hoe klinkt de amp overstuurd?

allochthomas
6 november 2009, 15:02
volgens de info is het een tweed achtige versterker dus moet je meer in de richting van fender denken kwa oversturing. ik heb zelf bijna geen ervaring met fender versterkers, maar ik kan wel zeggen dat de oversturing totaal niet op die van mijn marshall clone lijkt. de oversturing veel smeuïger en dicht gesmeerd waar de marshall clone korreliger en rauwer is. kwa clean kan ik hem van een warme tone die veel op die van de marshall clone lijkt tot een heel erg heldere en bright tone waar je spontaan zin country spelen van kijgt:seriousf:. zelf prefereer ik om de clean tone te krijgen door met de volume knop van mijn gitaar te werken.

Swan
6 november 2009, 16:34
mooi ding, maar zie je die plakkertjes in t echt ook zo goed?

Michael AE
6 november 2009, 16:37
Tsja, goede vraag! Plakkertjes klinken toch voor geen meter?

Ooit eens een JCM800 gehad waar de vorige eigenaar allemaal stickers op geplakt had. Vreselijk! Dat ding klonk zo dof als de nete. Plakkertjes er af en de open sound was weer terug!

Nee, Chris, die plakkertjes kunnen echt niet.

Swan
6 november 2009, 16:42
ik trap weer eens een forumgod op z'n teentjes :soinnocent:
t is een mooie amp, ik dacht dat je ze missch zo duidelijk ziet door een fliter of lichtinval, zo moeilijk is het niet om zoiets mooi weg te werken...

Arjan12
6 november 2009, 16:59
Je ziet ze inderdaad ook 'in het echt' zo goed. De amp zal nooit de schoonheidsprijs winnen (hoewel ik hem wel wat vind hebben), maar hij klinkt erg goed. En da's het belangrijkste, nietwaar?

Veel plezier ermee, Thomas!

Midwolda
6 november 2009, 17:29
Gefeliciteerd Thomas! Ben wel een beetje jaloers, moet ik toegeven...
had er zelf ook zin in maar nu even geen geld voor en zo, dus deze werd het niet voor mij.
Maar wel voor jou, heel veel plezier gewenst met je errug coole vintage-logo CMW Amp! :ok:

Michael AE
6 november 2009, 17:32
ik trap weer eens een forumgod op z'n teentjes :soinnocent:


Dat heeft er niets mee te maken. Ik vind het alleen achterlijk om iets dat puur gemaakt is om goed te klinken op zijn uiterlijk te beoordelen, that's it.

Swan
6 november 2009, 17:44
ja ik kan hem nou eenmaal moeilijk horen dmv foto's?
heel eerlijk gezegd vind ik hem er juist stoer uitzien; lekker minimaal en anders dan de standaard amp. juist met een beetje extra aandacht aan ditsoort dingen zou hij er helemaal top uitzien.

VanMeekeren
6 november 2009, 18:06
Gefeliciteerd. Dat ding heeft een hele bak mojo! Ik heb zelf ook even getwijfeld of ik moest reageren, maar ik denk dat de CMW toch tekort komt voor mijn doeleinden.

Van Meekeren

Riky
6 november 2009, 18:07
ik vind hem er juist geweldig uitzien. Net als alle andere compacte cmw's.

Gefeliciteerd! Laatst die van Rickert gehoord op wat youtube filmpjes. Wel een ander type, maar je hoort gwoon dat het vette bakkies zijn!

Veel plezier er mee!

bagheera
6 november 2009, 21:02
ja een geluidsfragementje zou misschien wel helpen, anders resteert er idd weinig anders dan het uiterlijk
maar ik geloof erin :)

allochthomas
6 november 2009, 21:26
Tsja, goede vraag! Plakkertjes klinken toch voor geen meter?

Ooit eens een JCM800 gehad waar de vorige eigenaar allemaal stickers op geplakt had. Vreselijk! Dat ding klonk zo dof als de nete. Plakkertjes er af en de open sound was weer terug!

Nee, Chris, die plakkertjes kunnen echt niet.
de plakkertjes zijn idd zonde, maar zie je die gaatjes in het gaas? dat zijn allemaal tooooooooone chambers, dus dat maakt alles weer goed:seriousf:

the sure thing
7 november 2009, 09:29
wat zijn de specs? vermogen, soort buizen, enz...

allochthomas
7 november 2009, 15:08
hij heeft nu 2X 6L6 buizen er in zitten met een totaal vermogen van 15 watt. op het moment zitten er een jj ecc83 en een ehx ecc83 in de voorversterker als ik het goed heb gezien. ben benieuwd hoe hij reageerd op mijn hele oude philips/miniwatt ecc83's die nu in de jtm zitten.

*edit: heb de versterker net open gemaakt, er zit een ruby 12ay7 en een ehx 12ax7 in de voorversterker.

the sure thing
7 november 2009, 21:30
hij heeft nu 2X 6L6 buizen er in zitten met een totaal vermogen van 15 watt. Bijzonder! Zijn het geen 6V6 buizen?

Mitch
8 november 2009, 12:01
Van origine wel maar een vorige eigenaar wilde eens wat anders proberen.

jacky
8 november 2009, 14:47
Deze ouwe man zit zich al een poos af te vragen waar die afkorting voor staat ik zit denk ik te diep in de vintage amps om er ook maar iets van te snappen ;-)

Wat betekend

HNAD
HNGD
HOGD

ik kom niet verder dan have new amp/guitar dude of andere jeugd kreten

WHO helps me out

Thanks

EGH
8 november 2009, 15:05
Deze ouwe man zit zich al een poos af te vragen waar die afkorting voor staat ik zit denk ik te diep in de vintage amps om er ook maar iets van te snappen ;-)

Wat betekend

HNAD
HNGD
HOGD

ik kom niet verder dan have new amp/guitar dude of andere jeugd kreten

WHO helps me out

Thanks

HNAD = Happy New Amp Day
HNDG = Happy New Guitar Day
En zo maken mensen nog wel eens varianten daarop als: HNGFVD wat dan Happy New Gibson Flying V Day schijnt te betekenen. Nu wordt het forum alweer een stuk leesbaarder, niet?

TimS
8 november 2009, 15:18
Het is trouwens gewoon slecht overgenomen van buitenlandse fora, daar zetten ze dan NAD of NGD in de titel waarop andere mensen reageerden met HNAD of HNGD. Hier is het de blijkbaar de gewoonte jezelf te feliciteren in de titel :seriousf:

jacky
8 november 2009, 15:56
Kijk zo is deze ouwe man weer gelukkig

Bedankt mannen ;-)

cluseau
8 november 2009, 16:30
Kijk zo is deze ouwe man weer gelukkig

Bedankt mannen ;-)

idd een FOG :D (2002)

Frans

Nielsje
8 november 2009, 19:27
Gefeliciteerd! Leuk bakkie!
Ik ben een gelukkige eigenaar van een SC, en derhalve achtte ik een Woodface volledig overbodig :D


Tsja, goede vraag! Plakkertjes klinken toch voor geen meter?

Ooit eens een JCM800 gehad waar de vorige eigenaar allemaal stickers op geplakt had. Vreselijk! Dat ding klonk zo dof als de nete. Plakkertjes er af en de open sound was weer terug!

Nee, Chris, die plakkertjes kunnen echt niet.

Nou tja, ik heb van m'n SC de plakkertjes wel afgehaald (behalve die van Studiocage, anders weet ik niet wat voor amp ik heb).
Plakkertjes zijn ook overdreven. Gewoon draaien tot 'ie goed klinkt.

allochthomas
8 november 2009, 20:43
Bijzonder! Zijn het geen 6V6 buizen?
ik weet zeker dat het 6L6 buizen zijn, stond in de specs die ik van arjan kreeg en ik heb ook nog even gekeken.

@Nielsje: wat zijn de spec eigenlijk van die studiocage? ik hoor zo veel goeds over die dingen en ik heb plaatjes gezien, maar nooit echt de specs. Chris zou eens een lijstje bij moeten houden op zijn website met welke custom versterkers hij heeft gemaakt.

Chris Winsemius
8 november 2009, 21:28
Om het een en ander maar even duidelijk te maken:

in de WoodFace kunnen 6V6 of 6L6WGC buizen. Vermogen bij de eerste optie is een kleine 15 Watt, bij de tweede optie ruim 15 Watt.

Plakkertjes: pre-Gio-serie dus............... :cooler:

Chris Winsemius
8 november 2009, 21:29
Gefeliciteerd. Dat ding heeft een hele bak mojo! Ik heb zelf ook even getwijfeld of ik moest reageren, maar ik denk dat de CMW toch tekort komt voor mijn doeleinden.

Van Meekeren

Dit is 1 v/d vele CMWs.... ;)