PDA

View Full Version : voeding ehx big muff sovtek



Jim Haagmans
6 november 2009, 10:13
hallo,

ik heb een russische big muff gekocht die alleen met 9volt blokje gevoed kan worden, weet iemand of ik ergens een dc-input aan kan laten brengen en zoja waar?

groetjes jim

skabouter
6 november 2009, 10:15
dit kan ook:

http://www.johdeheer.nl/uploads/artikel_origineel_095a00fedad022d82136b2d39f268b07 .jpg

Visual Sounds maakt verloopjes, zo kan je via je adapter toch de voeding als van een 9v batterij krijgen!

Jim Haagmans
6 november 2009, 10:23
typisch! ik dacht vanochtend nog even aan zo'n mogelijkheid maar verwierp het idee meteen weer. dankjewel!

Comfortably Daniel
6 november 2009, 11:50
Inderdaad ideaal die verloopjes....

marc_o
6 november 2009, 11:54
Wat is dat toch met Electro harmonix, maken te gekke pedalen en er komt vaak nieuw spul uit al dan niet geslaagd....maar al die verschillende voedingen, niet te doen!
Ik heb 3 pedalen van ze en alle dire een andere voeding, andere stekkertjes, aarghhh

Swan
6 november 2009, 13:13
tegenwoordig hebben ze allemaal gewoon de standaard 'boss' aansluitingen... en tja sommige pedalen hebben meer V nodig voor hun werking..

marc_o
6 november 2009, 13:36
Tegenwoordig misschien wel, maarja, wat heb je daaraan als je juist die leuke oudere modeelen hebt/zoekt/spaart...nogmaals, spannend merk, klotevoedingen.
Net als de HolyGrail, simpel pedaal, heeft wel 500
mA nodig, dat is 5 maal zoveel als een gewoon boss-pedaal...en kan daarmee niet op bijvoorbeeld een Burkey Flatliner powersupply

skabouter
7 november 2009, 18:41
Wat is dat toch met Electro harmonix, maken te gekke pedalen en er komt vaak nieuw spul uit al dan niet geslaagd....maar al die verschillende voedingen, niet te doen!
Ik heb 3 pedalen van ze en alle dire een andere voeding, andere stekkertjes, aarghhh

Dealtje met Visual Sound wellicht? ;)

En over die Holy Grail van 500mA...Koop een One-spot! Verrekte handige adapter (ook van VS.) 20 euro, en levert 1700mA, zit je dus best goed mee! dan nog wat van die VS verloopjes erbij, en je kan alles voeden wat je maar wilt!

marc_o
8 november 2009, 09:21
Nou, dat zou kunnen inderdaad. Maar nu ik net op het punt sta een profi-pedalboard te laten maken, kom ik zulke irritante dingen tegen.
Pedaltone is 12 V en 150 mA, dan de holy grail van 9 V 500 mA enz, dan de rest van de EH pedalen zoals de chorus en de compressor, allemaal aparte voedingen. Wellicht e.e.a. verkopen en de Nova-system maar eens aan de tand voelen...

Ferraririk
8 november 2009, 09:40
tegenwoordig hebben ze allemaal gewoon de standaard 'boss' aansluitingen... en tja sommige pedalen hebben meer V nodig voor hun werking..

Ammehoela, vorige maand big-muff, die heeft zo'n mini plug, nano-serie heeft wel sws boss-ingang, maar de rest, nietes nada noppes

Midwolda
8 november 2009, 09:58
Haha, ja, grote ergenis al die verschillende voedingen!
Pas nog bij een oude overdrive de + en de - omgewisseld zodat-ie ook op een Boss adapter past...
en met èèn daisychain kabel worden nu 4 stompboxes gevoed, dat gaat wel lekker.
Voor een oud Ibanez pedaal, dat 18V DC nodig had, ook weer met een afwijkend stekkertje,
heb ik een voeding van een oude HP Deskjet printer omgesoldeerd.
DC is DC nietwaar? ;)