PDA

View Full Version : Vox Cabinet



humbucker
6 november 2009, 08:55
Hallo,

ik heb op internet een nieuw vox cabinet gevonden, met daarin 2 silver Alnico's van 1964. Weet iemand wat dit ongeveer waard is? En, belangrijker, hoe klinken die dingen?

VanMeekeren
6 november 2009, 11:22
Ze klinken sowieso voor crunch achtige dingen goed, clean durf ik niet te zeggen. (Ik bedoel hiermee niet dat ze slecht klinken, maar dat ik niet durf te zeggen of ze goed of verbazingwekkend klinken clean).

Prijs weet ik dan weer niks op te zeggen, maar wel veel in ieder geval.

Van Meekeren

humbucker
6 november 2009, 13:14
bedankt,

misschien weet iemand of ze vergelijkbaar/voorlopers zijn met de blue alnico's? Ik dacht dit ooit ergens eens gelezen te hebben.

humbucker
8 november 2009, 12:51
niemand ervaringen?

Mitch
8 november 2009, 12:54
Jerome van dit forum heeft zo'n 2x12 en is daar buitengewoon tevreden over. Zie het inderdaad als iets andere speakers dan Blue Alnico's maar absoluut in die richting. Mooi voor zowel clean als crunch, waarde.... moeilijk. Met de huidige markt blijft het, ondanks dat het een populaire kast is die je niet dagelijks krijgt aangeboden, toch lastig.

humbucker
8 november 2009, 16:26
hmm, ik zit momenteel eigenlijk wat krap bij kas. We zullen wel zien wat het wordt. Het is in ieder geval wel een mooie kast!

Voor de liefhebbers:

De advertentie (http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/21799412/Vox_2x12_cabinet_1964_Celestion_Silver_Alnicos.htm l)