PDA

View Full Version : Guttlin kalender 2010



barno
6 november 2009, 01:53
heb net de kalender naar iemand gemaild met Yousendit. krijg ik een link waar de file 7 dagen te downloaden is, dus ik dacht, ik post die hier maar, voor eventuele geïnteresseerden. Het is een grote PDF file die op hoge resolutie afdrukbaar is. Heb 'm zelf nog niet afgedrukt, geen printer, mocht het niet lukken, hoor ik het graag.
cheers,
Barno

https://www.yousendit.com/download/TzY3S3dpeFVENlNGa1E9PQ

Hedge
6 november 2009, 07:49
Daar worden we blij van:cheerup::cheerup:. Hij hangt binnenkort in het werkhok.

Kakihara
6 november 2009, 08:37
Jeuj! Ik verjaar op een woensdag ! Deze komt in mijn werkhoekje :)

stijnkenens
6 november 2009, 08:48
En ik maar lachen met Hilko z'n t-shirts :)
Maar soit, ik heb m ook :D



s.

McVenco
6 november 2009, 09:28
Prachtige kalender, heb hem meteen op A3 formaat uitgeprint.

Deze komt in mijn schuurtje te hangen, altijd goed om wat inspiratie te hebben bij het bouwen :cheerup:

niekb
6 november 2009, 11:20
De download loopt! Deze kan dan mooi de PRS kalender van 2009 gaan vervangen.

barno
6 november 2009, 11:34
have fun with it you all :)

ik hoop dat ie goed uitkomt op print, ik zag dat er bij de omzetting naar PDF hier en daar wat kleine foutjes zijn bij de lijntjes, mss is dat niet zichtbaar bij print, don't know

nu ja, ik ben geen graphicus, bekijk het maar als een zelfbouwkalender in alle betekenissen van het woord :)

Ike57
6 november 2009, 11:56
Gedownload maar nog niet geprint. Dat komt nog wel
Ziet er prachtig uit Barno. Bedankt :ok:

McVenco
6 november 2009, 11:59
ik hoop dat ie goed uitkomt op print, ik zag dat er bij de omzetting naar PDF hier en daar wat kleine foutjes zijn bij de lijntjes, mss is dat niet zichtbaar bij print, don't know

Ik denk dat jij zelf wel de meeste foutjes ziet (if any). Mijn printjes (van een kleurenlaserprinter) zien er in ieder geval prima uit, en het gaat toch om de foto's, niet om de lijntjes. Toch? :)

no 1 hops
6 november 2009, 13:46
mooie kalender barno, bedankt!

Mathidal
6 november 2009, 13:52
Netjes, alleen snap ik niet waar dat gapende mannetje op dinsdag van de maand ervoor op slaagt. :D

barno
6 november 2009, 14:06
mooie kalender barno, bedankt!

graag gedaan hops, zeker voor een van de early guttlin supporters :)

at mathidal: da's "lil' screaming man" . Op die onbestaande Augustus dag zal je een door merg en been snijdende oerkreet horen ;)

Woml
6 november 2009, 14:11
Schitterbaar! :cheerup:

En nu eens zien of ik er een fatsoenlijke hardcopy van kan maken...

superfly
6 november 2009, 16:23
Helemaal moooi, goede printer zoeken. En dan hang ik hem op mn bouwzolder. Leuk hoor, dank je wel.

Wim

Riky
6 november 2009, 17:22
Yeah! Vet Barno! Heb hem uitgeprint en hangt op mn kamer!

Thanks!

barno
6 november 2009, 17:41
awright, tof gasten, enjoy

ik moet verdoeme nog ne printer zoeken :)

Saf
6 november 2009, 22:50
Kicken thanks Barno. ben em aan het downloaden. Ben erg benieuwd.

edit: e nal binnen. Sjiek gemaakt en 'lil screaming man is Duizend!

oigun
6 november 2009, 23:04
Nice barno, Ga eens kijken of de copy=shop em op a3 kan afdrukken...:cheerup::cheerup::cheerup:

GeofJackon
7 november 2009, 00:46
Mooi gedaan. Nu m'n vader het nog laten afdrukken op z'n werk :p

Mathidal
7 november 2009, 00:49
Waarom verkoop je die dingen niet? Ik zie hier nergens een klacht staan over de kalender, enkel goede opmerkingen. :ok:

barno
7 november 2009, 00:58
Waarom verkoop je die dingen niet? Ik zie hier nergens een klacht staan over de kalender, enkel goede opmerkingen. :ok:

Omdat ik geen commercieel talent heb :) Nee, ik heb van vele forumleden hulp en waardering (= moral support!) gehad en die was ook gratis en heel belangrijk voor mij

Mathidal
7 november 2009, 01:14
Misschien willen mensen buiten het forum hem ook? :cheerup:

Waarom laat je hem er btw maar een weekje op staan?

barno
7 november 2009, 01:49
1 week, dat doet Yousendit zelf, ik zal 'm daarna er nog wel es opzetten,
mag ook doorgemaild worden naar iedereen op de hele wereld en beyond :)

no 1 hops
7 november 2009, 08:56
graag gedaan hops, zeker voor een van de early guttlin supporters :)

daarom mis ik eigenlijk wel mijn favoriet, een van je eerst naturel met zwarte binding.
de naturel die je nu hebt vind ik eigenlijk een beetje kaal ;-)

hanz777
7 november 2009, 09:58
Nice:)
Hangt volgend jaar Op me kamer:P

Kakihara
7 november 2009, 10:35
daarom mis ik eigenlijk wel mijn favoriet, een van je eerst naturel met zwarte binding.
de naturel die je nu hebt vind ik eigenlijk een beetje kaal ;-)

+1 ! Was dat niet de eerste Thin King ? Of kwam die rode nog tussen de TwangKing en die met de zwarte binding ?

Trouwens leuk om je weer te zien posten Hops !

Saf
7 november 2009, 10:48
die twang king vond ik ook echt super! Die heeft wel recht op een retry

barno
7 november 2009, 11:41
de rode Twang King was het eerste Guttlin prototype ever, een full body. de eerste thin king was idd die essen met zwarte binding. Die twee eerste Guttlins hadden een fender scale, al de andere daarna gibson of prs scale.

maar ik wil zeker nog es een met fender scale (en ook een bariton for that matter:) ) bouwen. Het verschil in scale zorgt gewoon voor een totaal andere gitaar.

hier de twee oergutt's

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GuttlinFatKingcollage-1.jpg

als je goed kijkt, zie je trouwens dat ik toen de bodyshape nog niet had geperfectioneerd, met name aan de upperhorn


staan verder ook niet op de kalender:
- de Fat King
- de Goliath
- de Bobking Bass

zoveel guttlins, zo weinig maanden :)

Martijn-w
7 november 2009, 12:24
Je moet gewoon regelen dat de maanden korter worden zodat er meer in 1 jaar passen :p

no 1 hops
7 november 2009, 13:11
http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/GuttlinFatKingcollage-1.jpg

nu ik die rechtse weer zie blijf ik echt van mening dat deze kleurstelling met zwarte binding een 'killer' model is.

de neck ietsje donkerder (geleefder) en dan is de balans compleet.
maar ja dat is mijn idee

@Kakihara
ja ik ben er nog, al liggen de bouwprojecten stil (hout is er wel)
in de oude situatie was het een vlucht om met de gitaar te knutselen
uiteindelijk heb ik 20 jaar mantelzorg achter de rug voor een partner die zwaar psychisch ziek was.
en nu ben ik eigenlijk doelloos geworden , een 'wat heeft het eigenlijk allemaal nog voor zin?'
en dan komt er weer een mooi stukje muziek voorbij en grijp ik de gitaar, koptelefoon op via de gnx en blazen en dan kan ik er weer even tegen.

trouwens barno, ik krijg nog steeds positieve reacties op mijn versie van jouw model
http://img.photobucket.com/albums/v661/hopdybob/small%20guttlin/bijnaklaar-1.jpg
gebruik hem voor slide ligt ook lekker op de schoot.
misschien maar eens een geluidsfragmentje maken

pietjeekes
7 november 2009, 13:23
fijne kallender
deze komt op mijn kamer

barno
7 november 2009, 13:30
ah voila, da's fijn aan het forum, ik heb net weer een nieuw project gedistillleerd uit voorkeuren van posters: denk dat ik es een Twang King (is eigenlijk een gutt met telespecs, volle body, fender scale) ga bouwen maar met de kleurstelling die hops zo leuk vind: natural look met zwarte bindings. thx folks :)

Javaca
7 november 2009, 17:16
Gaaf Barno!

I love the Guttlin :hippie:

Saf
7 november 2009, 17:48
cool de twang king vind ik nog steeds geweldig. Of in worn butterscotch blond met zwarte binding zou haar ook erg goed staan.

De guttlin bas gooit hier elke keer weer hoge ogen. Zeker nu daar de nieuwe retro gitaarband aanhangt. Past in mijn ogen ook perfect bij de guttlin terwijl ik hem niet aan een andere bas van me zou hangen. Heb nu veel te koop staan op marktplaats dus veel kopers/potentiele kopers over de vloer en hoeveel er ook te zien is op mijn gitaarkamer/man's cave die guttlin ziet iedereen meteen.

De kleur zijn de meningen heel erg over verdeeld. (hate it or love it kleur) maar wat betreft design is iedereen er weg van.

barno
7 november 2009, 17:51
fijn dat te horen Saf, ikzelf vind het seafoamgreen van je bass super. Staat ook op mijn todo lijstje: een thin king met dat groen met witte tierlantijntjes

ik heb juist een kalender op A3 dik papier laten printen (goed idee mv Venco) en laten inringen : juist echt :)

Saf
7 november 2009, 17:57
Ik ben weg van die kleur. Heeft je kleurenpickmanager erg goed op de stalen aangewezen. Daarvoor nog steeds mijn innige dank. Wel heel vreed dat onder sommige omstandigheden het bijna blauw lijkt. Wat trouwens ook niet misstaat.

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/Strap.jpg

barno
7 november 2009, 18:07
wow FONKY die strap :))
mijn kleurenpickmanager :) zal de complimenten doorgeven aan mijn dochter

ja, da's een extra bij die bass, het zijn verschillende kleuren voor de prijs van 1, hier is idd veel blauwer dan irl, ook koel :)

hier een sfeerpic van de calender

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/printedcalender.jpg

Kakihara
7 november 2009, 19:40
ah voila, da's fijn aan het forum, ik heb net weer een nieuw project gedistillleerd uit voorkeuren van posters: denk dat ik es een Twang King (is eigenlijk een gutt met telespecs, volle body, fender scale) ga bouwen maar met de kleurstelling die hops zo leuk vind: natural look met zwarte bindings. thx folks :)

Ik wacht ook nog op de tele-custom-variant van de Servant en een hele rits andere Kings, Kongs en Commanders, maar mijn geduld is groot (en anders moet ik maar eens een paar jaar sparen om er eentje te laten bouwen :D )

Noid
7 november 2009, 20:03
Leuke kalender Barno, maar wanneer komt die Pirelli versie van de Guttlin kalender nou? (slaat alvast een spijkertje in de muur)

jan jansen
8 november 2009, 09:54
Waarom verkoop je die dingen niet? Ik zie hier nergens een klacht staan over de kalender, enkel goede opmerkingen. :ok:

Lees de regels van dit forum eens goed....(al ben ik geem moderator maar dan ga je helemaal over de grens...of mijn nederlands moet niet goed zijn...tja dat kan als frys ..)


Commerciele doeleinden / verkoop / promotie
Particuliere verkoop hoort niet op het forum, daarvoor hebben we een aparte site: www.gitaarmarkt.nl. Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen. Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht. Het gebruik van het forum voor commerciele doeleinden is niet toegestaan; in de volgende gevallen kan een moderator besluiten op te treden:


Het aanprijzen van eigen produkten en/of diensten.
Het forum gebruiken om klanten te werven.
Het voeren en herhaaldelijk noemen van de naam van een bedrijf en het verwijzen hiernaar.
De discussie op een manier voeren waarbij naar eigen produkten of diensten wordt gerefereerd

hugo123
8 november 2009, 10:58
1 week, dat doet Yousendit zelf, ik zal 'm daarna er nog wel es opzetten,
mag ook doorgemaild worden naar iedereen op de hele wereld en beyond :)

Zet hem anders op Megaupload of Sendspace!;) Mooie kalender trouwens!

Mathidal
8 november 2009, 18:55
Lees de regels van dit forum eens goed....(al ben ik geem moderator maar dan ga je helemaal over de grens...of mijn nederlands moet niet goed zijn...tja dat kan als frys ..)


Commerciele doeleinden / verkoop / promotie
Particuliere verkoop hoort niet op het forum, daarvoor hebben we een aparte site: www.gitaarmarkt.nl. Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen. Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht. Het gebruik van het forum voor commerciele doeleinden is niet toegestaan; in de volgende gevallen kan een moderator besluiten op te treden:


Het aanprijzen van eigen produkten en/of diensten.
Het forum gebruiken om klanten te werven.
Het voeren en herhaaldelijk noemen van de naam van een bedrijf en het verwijzen hiernaar.
De discussie op een manier voeren waarbij naar eigen produkten of diensten wordt gerefereerd

Hier wordt niets verkocht hoor. :D
De topichouder biedt het gratis aan als dank voor de hulp die wij hem geven. ;)

Ik zei gewoon dat hij dit makkelijk verkocht kan krijgen, maar dan niet verkopen via dit topic.

barno
14 november 2009, 13:17
De link uit startpost is dood, dus een nieuwe gemaakt

http://www.yousendit.com/download/TzY2NWNvYXlmVFpMWEE9PQ

Yoshida
14 november 2009, 15:06
thnx, in je andere topic jou ten onrechte op de vingers getikt, dit topic heb ik helemaal over het hoofd gezien!

Excuses en dank!

Marcel61
18 november 2009, 00:22
Lees de regels van dit forum eens goed....(al ben ik geem moderator maar dan ga je helemaal over de grens...of mijn nederlands moet niet goed zijn...tja dat kan als frys ..)


Commerciele doeleinden / verkoop / promotie
Particuliere verkoop hoort niet op het forum, daarvoor hebben we een aparte site: www.gitaarmarkt.nl (http://www.gitaarmarkt.nl). Het plaatsen van je aangeboden waar in je signature wordt getolereerd, zolang je je niet in discussies mengt met als enig doel om je spullen te kunnen verkopen. Van diegenen met een commercieel belang wordt een objectieve opstelling verwacht. Het gebruik van het forum voor commerciele doeleinden is niet toegestaan; in de volgende gevallen kan een moderator besluiten op te treden:


Het aanprijzen van eigen produkten en/of diensten.
Het forum gebruiken om klanten te werven.
Het voeren en herhaaldelijk noemen van de naam van een bedrijf en het verwijzen hiernaar.
De discussie op een manier voeren waarbij naar eigen produkten of diensten wordt gerefereerd

Deze regels kunnen heel duidelijk niet worden toegepast. Zelfs als je als bouwer een topic start over zelfbouw ben je al meteen in conflict met 1 of meerdere van bovenstaande forum regels. Om verwarring te voorkomen: is het dan niet veel handiger om juist DEZE regels (ik heb het niet over schrappen van regels zoals beledigen of andere) aan te passen (te versoepelen) of zelfs af te schaffen? Nooit geen verwarring meer en iedereen gelijk!

Riky
18 november 2009, 00:33
"Zelfs als je als bouwer een topic start over zelfbouw ben je al meteen in conflict met 1 of meerdere van bovenstaande forum regels."

Die snap ik niet:???:

De regels zijn behoorlijk duidelijk toch. Je mag op het forum gewoon niet verkopen. Aanprijzen mag wel in je signatuur. Verkopen doe je op gitaarmarkt.

Makkelijk, voorkomt een hele hoop loze topics en een hele hoop spam. Niet afschaffen dus.

Daarbij komt dat een gratis kalendertje nooit weg is:D

Marcel61
18 november 2009, 01:59
"Zelfs als je als bouwer een topic start over zelfbouw ben je al meteen in conflict met 1 of meerdere van bovenstaande forum regels."

Die snap ik niet:???:

De regels zijn behoorlijk duidelijk toch. Je mag op het forum gewoon niet verkopen. Aanprijzen mag wel in je signatuur. Verkopen doe je op gitaarmarkt.

Makkelijk, voorkomt een hele hoop loze topics en een hele hoop spam. Niet afschaffen dus.

Daarbij komt dat een gratis kalendertje nooit weg is:D

Wat valt niet te snappen? 1, Bijna iedereen die een zelfbouw topic begint zal de naam van zijn/haar model een keer noemen (vaak wordt er ook naar gevraagd). 2, de bouwer zelf wordt of is bekend dus dat zal ook altijd wat klanten opleveren. En 3, het discussieren in dit zelfbouw topic verwijst ook naar de bouwer of merk in kwestie - al is het met de beste bedoelingen -om anderen het bouw proces te laten volgen / sommigen wat te leren. Het verwijzen of noemen is bijna niet te voorkomen maar in wezen al met 3 forum regels in strijd. Waarom dan niet gewoon gelijke monniken, gelijke kappen?

Mathidal
18 november 2009, 06:35
Wat valt niet te snappen? 1, Bijna iedereen die een zelfbouw topic begint zal de naam van zijn/haar model een keer noemen (vaak wordt er ook naar gevraagd). 2, de bouwer zelf wordt of is bekend dus dat zal ook altijd wat klanten opleveren. En 3, het discussieren in dit zelfbouw topic verwijst ook naar de bouwer of merk in kwestie - al is het met de beste bedoelingen -om anderen het bouw proces te laten volgen / sommigen wat te leren. Het verwijzen of noemen is bijna niet te voorkomen maar in wezen al met 3 forum regels in strijd. Waarom dan niet gewoon gelijke monniken, gelijke kappen?

Djeez, hij wil gewoon een kalender met ons delen. Sinds wanneer is dat verkopen?

Dan kun je wikipedia op die manier ook een handelsonderneming noemen... :stop:

McVenco
18 november 2009, 08:49
Kan die oeverloze discussie over forumregels niet even verplaatst worden naar het subforum waar het thuishoort (http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=21)? Het is hier totaal niet op zijn plaats en begint al een beetje te lijken op een persoonlijke aanval naar alle zelfbouwers.


On-topic wil ik nogmaals even zeggen dat ik erg blij ben met mijn gratis(!) GUTTLIN (http://www.guttlin.be) kalender. :crazyhappy:

Riky
18 november 2009, 10:13
Wat valt niet te snappen? 1, Bijna iedereen die een zelfbouw topic begint zal de naam van zijn/haar model een keer noemen (vaak wordt er ook naar gevraagd). 2, de bouwer zelf wordt of is bekend dus dat zal ook altijd wat klanten opleveren. En 3, het discussieren in dit zelfbouw topic verwijst ook naar de bouwer of merk in kwestie - al is het met de beste bedoelingen -om anderen het bouw proces te laten volgen / sommigen wat te leren. Het verwijzen of noemen is bijna niet te voorkomen maar in wezen al met 3 forum regels in strijd. Waarom dan niet gewoon gelijke monniken, gelijke kappen?

er staat nergens dat je je merk niet mag noemen. Bandjes posten ook muziek in "sounds" of prijzen hun website aan in "sites." Je mag het alleen niet direct aanprijzen in de zin van: "Guttelin kalender te koop voor 10euro" bijvoorbeeld.

Sorry. Ik zou het topic niet vervuilen!

Marcel61
18 november 2009, 14:53
er staat nergens dat je je merk niet mag noemen.


Dan heb je kennelijk de moete niet genomen om de forum regels te lezen. Ik ageer omdat deze regels niet op elkaar aansluiten en omdat Mods niet ingrijpen als een bericht aangevallen wordt als zijnsde spam terwijl het GEEN spam is!

Wat mij betreft zou IEDERE bouwer hier hetzelfde mogen plaatsen als Guttlin Guitars...maar er zijn blijkbaar uitzonderingen die dat niet mogen. Begin je een beetje te begrijpen waar ik mij druk over maak?

Kim Wilson
18 november 2009, 15:21
Godsamme, begin je nou hier ook al? :stop:

niekb
18 november 2009, 15:54
Marcel,

Je punt is nu wel erg duidelijk. Wacht rustig af op reactie van de mods. Javaca heeft al een online reactie gegeven.

Wat voor nut heeft het om ieder topic te vervuilen met hetzelfde gezeur.
Ik vind het behoorlijk triest worden.

Hedge
18 november 2009, 16:21
Nooit geen verwarring meer en iedereen gelijk!

-x-=+

Het wordt er niet duidelijker op met jouw voorstel!!

Robdop
18 november 2009, 17:34
jaa ik snap niet waar de mods blijven.
je zou zo onderhand wel eens geblocked mogen worden ja:grouphug:

oigun
18 november 2009, 17:51
Ze zijn er wel maar je ziet ze niet:seriousf::seriousf:

G.G.
18 november 2009, 20:33
jaa ik snap niet waar de mods blijven.

Ze zijn er wel, maar we gaan niet onnodig een discussie aanwakkeren. Marcel heeft van mij al een paar dagen geleden een PM gehad, waar ik helaas nog geen antwoord op gehad heb.

het lijkt me alleen een beetje onnodig om steeds op diverse plekken opnieuw hetzelfde onderwerp aan te wakkeren. Denk er ernstig aan sommige topics morgen eens goed op te schonen.

Hierbij: (mod: ) Einde discussie!

Han S
18 november 2009, 20:50
Kan iemand mij uitleggen wat het probleem is? Ik kom hier weinig, maar wat ik zie is iemand die gitaren bouwt en daar terecht heel erg trots op is, maar geen commercie bedrijft.

Javaca
18 november 2009, 21:38
Ze zijn er wel, maar we gaan niet onnodig een discussie aanwakkeren. Marcel heeft van mij al een paar dagen geleden een PM gehad, waar ik helaas nog geen antwoord op gehad heb.

het lijkt me alleen een beetje onnodig om steeds op diverse plekken opnieuw hetzelfde onderwerp aan te wakkeren. Denk er ernstig aan sommige topics morgen eens goed op te schonen.

Hierbij: (mod: ) Einde discussie!

/me: Sluit zich hierbij aan en heeft het prototype-topic opgeschoond.

:grouphug: