PDA

View Full Version : Line 6 DL4 presets?



Luke-wannabe
5 november 2009, 23:33
Hey everybody

Mijn maatje heeft een Line 6 DL4. Die grote groene delay bak. Maar het ding heeft maar 3 presets, en eigenlijk heeft -ie er meer nodig. Is er een manier dat je dat ding meerdere presets mee kunt geven? Door met MIDI te werken bv? Of zit dat er helemaal niet op? Misschien kun je er een A/B switch op aansluiten om nog een bank te krijgen ofzo?

Help me out please!

Thnx,
Leon

BeeJee
6 november 2009, 01:07
Kan niet met de DL-4. Als je zoiets wil, moet je eens kijken naar de m13 van Line6. Die heeft alle fx uit de stompbox modellers van L6 aan boord (en meer!) in geweldige kwaliteit. Als je wilt kun je daar in 1 preset/scene 12 (!) verschillende delays onder je voet hebben. In totaal heb je 4x12=48 scenes. Per scene kun je 12 effecten vrij toewijzen.... :supercool:

Guitarleon
6 november 2009, 08:02
er schijnt wel een zogenaamde " preset mod" te zijn, zodat je de presets kan vermeerderen, maar daar weet ik het fijne ook niet van...

Sj03rd
6 november 2009, 12:23
eventide time-factor, wel meteen iets duurder...ook meteen veel beter!

Guitarleon
6 november 2009, 13:40
zie hier: http://www.youtube.com/watch?v=vv9vLNNJMcY

Simonvanwijk
6 november 2009, 23:02
Je kunt het aantal presets volgens mij ook verdubbelen door een de Line 6 Expressie Pedaal te kopen.

Zie daar (http://line6.com/data/l/c0a8090beeaa404f9983ba3f6/application/pdf/DL4%20Quick%20Start%20Pilot’s%20Handbook%20(Rev%20 A)%20-%20English.pdf) voor meer info.

skabouter
7 november 2009, 15:04
mss beetje stomme reactie, maar met de rackversie van dat ding en een midi controller heb je wel 100 presets :)

Wicked Willy
7 november 2009, 18:14
Ja maar de rackversie is volgens mij nieuw niet meer te verkrijgen???

skabouter
7 november 2009, 18:36
klopt idd...ik heb er 1tje gehad, maar voor een belachelijke prijs gekocht (en trouwens ook verkocht ;) ). Typisch zo`n item wat nu meer dan de nieuwwaarde waar is lijkt wel.

fweijers
7 november 2009, 23:29
http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=78583.msg647640

Iets verder naar beneden scrollen voor het betere schema (zonder batterij)

caliban
8 november 2009, 15:57
http://www.undergroundpedalmods.com/
Die kerel wil er 4.99 dollar voor hebben (niet dat een dollar iets waard is :soinnocent:), maar iemand moet de modificatie toch al online gezet hebben. In de bovenstaande posts zie ik enkel linkjes naar schema's voor een externe switch.

Luke-wannabe
9 november 2009, 00:43
Thnx dudes. Die modificatie met die a/b switch ziet er goed uit, maar ik vind het toch wel wat schraal. Je moet je aan hetzelfde delaytype houden. en 6 is alsnog niet heel erg veel...

jaywalker
9 november 2009, 14:05
ik vind 3 al meer dan zat. Live hoor je toch al die verschillende delay types niet. Daarom 2 presets altijd op analoog. 1 op swell delay. Of op een lange delay met veel herhalingen, dan kan je die swel zelf nadoen met je voume pot.

Guitarleon
9 november 2009, 15:08
ik vind het wel handig dat ik 1 met een lange delaytijd en bijvoorbeeld een slapback delay kan maken onder 1 preset...

gebruik zelf de DL4 altijd met de digital delay op 1, een analoge delay met Modulatie op 2 en een tube delay op 3.

bij de tube delay kan het erg leuk zijn om de delaytijd en repeat uit te draaien en de drive een eindje open. je krijgt dan een extra gainboost achter bijvoorbeeld een tubescreamer.. dit geeft wel een coole sound... Een overdrive uit een delay.... zeer bruikbaar!

Luke-wannabe
22 november 2009, 23:41
ik vind 3 al meer dan zat. Live hoor je toch al die verschillende delay types niet. Daarom 2 presets altijd op analoog. 1 op swell delay. Of op een lange delay met veel herhalingen, dan kan je die swel zelf nadoen met je voume pot.
Dat hangt er vanaf hoe je speelt. Als je muziek schrijft waarin de delay een grote rol speelt in 3 of 6 nou niet per sé veel...




Maargoed. Die jongen heeft hem dus omgebouwd, maar hij kan alleen maar 1 keer van a naar b schakelen, en dan dus niet meer terug. Heeft iemand enig idee hoe dat is op te lossen?

cosmos
24 november 2009, 11:52
Gewoon verkopen en een M9 kopen! Meer presets, sound is beter en die switches zijn sowieso niet zo fragiel als de DL4. Maar goed, da's vast niet wat je wilde weten. :)
Inderdaad, je expressiepedaal kun je ook op die manier gebruiken.

Luke-wannabe
24 november 2009, 18:42
Maargoed. Die jongen heeft hem dus omgebouwd, maar hij kan alleen maar 1 keer van a naar b schakelen, en dan dus niet meer terug. Heeft iemand enig idee hoe dat is op te lossen?
Iemand hier nog iets zinnigs op te zeggen?