PDA

View Full Version : fretboard stroef/plakkerig



jubei
5 november 2009, 19:20
heb mijn rosewood fretboard van mijn gibson sg schoon gemaakt met dunlop cleaner & prep en daarna deep conditioner,maar ik vind het resultaat nog niet zo.het is een beetje stroef en plakkerig,hoe zou ik dit kunnen oplossen,zodat het wel lekker smooth is.

Eko
5 november 2009, 19:35
Lemonoil. heeft iedere gitaarwinkel.

jubei
5 november 2009, 19:43
dat werkt beter dan dan dunlop spul?dat is namelijk ook speciaal voor het fretboard gemaakt

Midwolda
5 november 2009, 23:12
Als ik de snaren verwissel maak ik een rosewood fretboard altijd 2x schoon met gewone teakolie.
Werkt perfect. Kleurt het hout ook weer mooi van bij. De frets poets ik er ook even mee schoon.
Als laatste met een schoon droog doekje erover, snaren erop, en ze kan weer een tijdje mee.

Bl44t44p
6 november 2009, 22:22
dat werkt beter dan dan dunlop spul?dat is namelijk ook speciaal voor het fretboard gemaakt

Het is in ieder geval goedkoper en het werkt perfect (bij mij in ieder geval) ;)

Bluze
11 november 2009, 23:19
heb mijn rosewood fretboard van mijn gibson sg schoon gemaakt met dunlop cleaner & prep en daarna deep conditioner,maar ik vind het resultaat nog niet zo.het is een beetje stroef en plakkerig,hoe zou ik dit kunnen oplossen,zodat het wel lekker smooth is.

voortaan gewoon eerst even je handen wassen als je klaar bent met masturberen :cheerup: