PDA

View Full Version : Wanneer heb jij last van GAS?



SchaapOpJeHoofd
7 april 2003, 17:29
Toen een paar weken de eerste zonnestraaltjes van de lente door mijn raam naar binnen vielen had ik gelijk zin om buiten gitaar te gaan zitten spelen.
En om nieuwe gear aan te schaffen.
Die drang tot kopen was na een tijdje minder geworden (wel een paar cd's gekocht om toch iets te doen met m'n geld).

Nou is het sinds dinsdag uit met mijn vriendin. Is het zaterdag heb ik opeens een retedure gitaar gekocht zonder het miereneukerige vergelijken wat er normaal bij komt kijken. (Er komt binnenkort ongetwijfeld een 'Ik heb een nieuwe gitaar' post als ik hem heb opgehaald)

Heb ik GAS om mijn problemen te verwerken? Ben ik triest? Ben ik arm? Heb ik een geile gitaar? (Laatste 2 vragen kunnen al met 'ja' beantwoord worden)

Meer mensen hier last van, of smijten jullie op elk moment met geld?

Robbert
7 april 2003, 17:47
Ik smijt de halve dag met geld.

De andere helft van de dag besteed ik aan het terug zoeken ervan.

Maar ik check iedere dag Marktplaats een keertje evenals Gitaarmarkt. Gewoon, om te kijken wat er allemaal voorbij komt.

BLOK182
7 april 2003, 17:50
Die verkoopsites checken, dat doe ik ook vaak, je weet maar nooit he :wink: Trouwens, ik pot mijn geld echt vreselijk op, om straks een keertje een enorm shot anti-gas te kunnen zetten :wink:

Neals
7 april 2003, 17:52
Ik ben wel 3/4 maanden altijd bezig voordat ik een gitaar koop, vergelijken en kijken, en me budget probeer te verkopen, koop de laatste tijd wel veel pedaaltjes enzow, en ben daarvan eigenlijks alleen blij met de afgetrapte ibanez SC10 (chorus/vintage) die ik voor een paar tientjes heb gekocht want die is ook al eens te gebruiken als flanger.

Maar vaak is het spulletjes meenemen 'bij de boodschappen' zoals pedaaltjes, stemapparaatjes en dat is zonde, want sommige dingen gebruik ik zelden, maar sommige dingen blijken later ook extreem handig te zijn (boss DS2 = uberpunkpedaal)

BLOK182
7 april 2003, 17:55
Yepz, ff snel iets kopen, doe ik amper, naja, kabels, snaren, plectra, dat wel. De wat duurdere dingen worden een paar wekenlang geanalyseerd, vergelijken, getest, omgedraaid en dan wordt er pas besloten :wink:

Neals
7 april 2003, 17:56
Ik ben nu alweer aan het proberen naar een mogelijke nieuwe gitaar die er pas in juni komt..

wietse
7 april 2003, 17:57
smijt vaak met geld en check alle koopsites een paar keer daags.
maar als het niet bevalt verkoop ik net zo snel en vaak nog met winst.
(nog belang bij een boss ge7 ?}dat bedoel ik dus.

BLOK182
7 april 2003, 18:09
Ik ben al ehm, ff tellen, 9 maanden bezig met een nieuwe gitaar die pas in augustus gaat komen :wink:

hoofd
7 april 2003, 18:10
Ik ben echt een impulsaankoper...heb ik geld, dan blijft het nooit lang bij me (cd'tje hier, video'tje daar). Met gitaargear doe ik het ook, alleen heb ik nooit voldoende geld bij me om 'ff' een strat ofzo te kopen :smile:. Momenteel probeer ik te sparen voor een buizenamp (of een betere geluidskaart, of een extra harde schijf, of toch een Mockingbird, of een opname-apparaat maar dan komt het geld toch weg bij de cdzaak of slijterij :smile:).

Mitch
7 april 2003, 19:51
Op 2003-04-07 17:47, schreef Robbert:
Maar ik check iedere dag Marktplaats een keertje evenals Gitaarmarkt. Gewoon, om te kijken wat er allemaal voorbij komt.


Ha ! Er zijn dus meer mensen die dat doen :grin:
Is wel de goedkoopste manier van GAS temperen: er komt heel veel voorbij en het meeste wil je toch niet hebben -> gaat GAS weer over.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik eens op zoek was naar een LG en op Marktplaats een LGX vond, die té mooi was om te laten lopen. Uiteindelijk ook nog een LG gekocht, tja....tel uit je winst :wink:

Negative K3 fan
7 april 2003, 21:01
ik heb 24/7 last van gas en het speelt vaak extra op als ik door het amps gedeelte op HC zit te zwerfen... daar wordt nu alles volgeflikkerd met herbert clips :sad:

PeArLjAm
7 april 2003, 21:11
Ik kijk elke dag wel op verkoopsites of forums zoals het forum hier of harmonycentral.com ofzo. Op dit forum vallen mijn gasaanvallen mee op het harmonycentral forum valt het wel mee. Ik koop vaak kleine dingen en als het me niet bevalt verkoop ik het weer voor of dezelfde prijs of een beetje winst. Maar ik heb nu nog gas voor eeen aantal (te dure) boutique pedaaltjes voor de collectie, en nieuwe stratelementen eigenlijk. Maar officieel ben ik aan het sparen voor mijn eigen custommade strat en ik hoop die na de zomer/ begin winter te laten bouwen... En stiekem wil ik ook nog een 50watt marshall (1987x of een jcm800 1987 met 4 ingangen...) gas is niet leuk... :sad:

sash
7 april 2003, 22:04
Aaaaargh dude begin niet over GAS. Ik ben wat pedalen betreft wel het ergste geval op dit forum. Heb nu alweer een Fulltone '70 fuzz op het oog, voor naast m'n everman, want ik heb ze naast elkaar gehad en die '70 was rauwer dan die everman, maar toch meer sustain, dus zodra ik het geld heb komt die er ook aan (tja je bent fuzz verslaafd of je bent het niet :grin: ).
Verder zitten Pearljam en ik te geilen op een sweetsound Mojovibe, Time Machine Boost, Keeley Compressor en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.

PeArLjAm
7 april 2003, 22:08
Op 2003-04-07 22:04, schreef sash:

Verder zitten Pearljam en ik te geilen op een sweetsound Mojovibe, Time Machine Boost, Keeley Compressor en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen.


dude, dont forget the addrock elctric smile... :grin: Trouwens je had toch ook gas voor een Keeley Bluesdriver?? Of heb je die aanval afgeslagen :grin:

sash
7 april 2003, 22:09
Die addrock ben ik niet in geinteresseerd. Wel in een Everman Ring Modulated Fuzz en die komt er dus ook aan binnenkort :grin:
Die bluesdriver zie ik maar ff vanaf, omdat m'n verlanglijstje toch al zo groot is, maar hij komt er wel ooit :wink:

sash
7 april 2003, 22:17
Op 2003-04-07 18:10, schreef mtlhead:
Ik ben echt een impulsaankoper...heb ik geld, dan blijft het nooit lang bij me (cd'tje hier, video'tje daar). Met gitaargear doe ik het ook, alleen heb ik nooit voldoende geld bij me om 'ff' een strat ofzo te kopen :smile:. Momenteel probeer ik te sparen voor een buizenamp (of een betere geluidskaart, of een extra harde schijf, of toch een Mockingbird, of een opname-apparaat maar dan komt het geld toch weg bij de cdzaak of slijterij :smile:).


Nou ik kan me nog vrij goed inhouden, maar ook echt AL m'n geld gaat naar gear en als ik wat over heb koop ik daar cd's van. Dus ik spaar nog wel ergens voor :grin:

Ic3gl0vE
7 april 2003, 22:21
ik heb toetsengas.. met m'n gitaarstuff ben ik wel tevreden.
maar damn ik wil eigenlijk m'n hele toetsenrig opnieuw bouwen.
wat ik wil hebben:
een vette VA
een controller met 88 gewogen toetsen of gewoon een elektrische piano
een versterker
mengpaneeltje en nog wat kabels enzo

dat gaat wel wat kosten bij elkaar

dikkie dik
8 april 2003, 14:10
mn broer heeft een em-2000 en een g-1000. aan die em heb ik ook nog 500 euro aan mee betaald, en ik speel er nooit meer op. wel 5-6 jaar keyboard les gehad. owja voor de n00bs onder de toetsen. ik heb het over roland. :grin:

sash
8 april 2003, 14:13
Ik heb ook nog een Yamaha PSR600 en Technics KN800 liggen. Speel er ook nooit meer op :smile:

bassopotmus
19 april 2003, 15:19
hmm GAS, heb net en 60 Fender jazz gescoord, liep er toevallig tegen aan en voor nog geen 600 met een hardshell case kon ik em niet laten liggen.
Ik koop altijd impulsief, maar doe wel me huiswerk van te voren.
Ik ben nu meer into pedalen en geen digi shit, gewoon lekker analoog, the way to go!

Negative K3 fan
19 april 2003, 17:40
een ring modulated fuzz!!!111

sash goes noise!

Ibanez
19 april 2003, 18:33
Ik krijg altijd gigantische GAS als er een nieuwe ibanez serie is of een nieuwe feedback gids. Het ergst nog wel als ik een superaanbieding zie op marktplaats zoals laatst een RG3120 voor 800 euro of een JPM voor 800,- !!! Op zulke momenten zit ik echt te overwegen om de bank te overvallen :smile:

BLOK182
19 april 2003, 20:40
Laatst na een dagje Music Store in Keulen, toch had ik behoorlijk gas. Vooral met die Goth Explorer in mun klauwen voor "maar" 999 pleuro.

telecastermaster
23 april 2003, 14:08
Wanneer heb jij last van GAS?

Meestal 's ochtend bij het opstaan.