PDA

View Full Version : Nog een SHO/OCD



Mark1990
5 november 2009, 19:17
Ik ben bezig met eenzelfde SHO/OCD kloon als in het topic van G.G. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112823&highlight=sho%2Focd).
Hier zit een schema en vero layout van de OCD bij, maar ik kan nergens vinden waar ik de output op de vero moet aansluiten.
Nog een ander vraagje over de nummering van de lugs van potmeters; recht tegen de onderkant aankijken, de lugs naar beneden, dan is de linker lug #1 toch?
http://i76.photobucket.com/albums/j24/xiburema/ocd_vero.jpg

Chroxy
5 november 2009, 19:55
de output is de middelste lug van de volumepotmeter!

Staon
12 november 2009, 11:37
Maakt in principe niet uit welke poot, zolang de middelste maar goed zit; daar zit 't signaal m in. Respectievelijk links en rechts bepalen alleen of ie links of rechts z'n weerstand afgeeft (dus draairichting). Maar in het schema van stratocasta is idd van onderaf gezien de linkerpoot #1. (Overigens te gek schema, be sure om die tantalum te gebruiken en multilayer condensatoren ipv regular ceramische condensatoren! Dit omdat dit dat open karakter van de OCD geeft)

G.G.
12 november 2009, 17:18
Hey, leuk dat mijn oude topic boven komt drijven. Ik zal eens kijken of ik nu met de laptop een beter geluidsbestandje/filmpje kan maken (heb toch vakantie volgende week).

Het is momenteel het enige pedaaltje dat ik echt gebruik : Strat > OCD+SHO > Madamp A15MKII. Heel veel meer heb je niet nodig.

Mark1990
13 november 2009, 13:24
Maakt in principe niet uit welke poot, zolang de middelste maar goed zit; daar zit 't signaal m in. Respectievelijk links en rechts bepalen alleen of ie links of rechts z'n weerstand afgeeft (dus draairichting). Maar in het schema van stratocasta is idd van onderaf gezien de linkerpoot #1. (Overigens te gek schema, be sure om die tantalum te gebruiken en multilayer condensatoren ipv regular ceramische condensatoren! Dit omdat dit dat open karakter van de OCD geeft)

Ik heb voor C4 en C5 een standaard elco, voor C7 een panasonic SMF (http://www.banzaimusic.com/Panasonic-SMF-0-1uF.html) voor C10 een tantalum en voor de rest van die standaard vierkante film/foil caps. klopt dat zo, of moet ik andere hebben? Ik kwam erachter dat ik toch nog wat vergeten was, dus bestellen moet ik sowieso ;)

Staon
16 november 2009, 23:10
Uhmm, ik heb opgemaakt uit het veel te lange topic op freestompboxes dat alle condensatoren (op elco's, C7 en C10 na) multilayer ceramic behoren te zijn. Echter zeker weet ik dit niet, aangezien ik nooit een echte V3 OCD open heb gehad ter vergelijking, dit is slechts wat ik heb gelezen. Ik zou het persoonlijk niet proberen met metaalfilm maar wel met keramisch (en dus het liefst multilayer), dit vanwege het verschillende karakter ervan. Naar het schijnt klinken filmcaps wat moderner en strakker, en keramisch wat minder strak e.d. Dus zeker weten doe ik het niet.

Over C7 ben ik niet uit, die Panasonic die je laat zien is niet Non Polarized voor zover ik kan zien? Be sure dat ie nonpolarized, dus bipolair is! (dus geen standaard elco)

Good luck!

Mark1990
17 november 2009, 17:19
Uhmm, ik heb opgemaakt uit het veel te lange topic op freestompboxes dat alle condensatoren (op elco's, C7 en C10 na) multilayer ceramic behoren te zijn. Echter zeker weet ik dit niet, aangezien ik nooit een echte V3 OCD open heb gehad ter vergelijking, dit is slechts wat ik heb gelezen. Ik zou het persoonlijk niet proberen met metaalfilm maar wel met keramisch (en dus het liefst multilayer), dit vanwege het verschillende karakter ervan. Naar het schijnt klinken filmcaps wat moderner en strakker, en keramisch wat minder strak e.d. Dus zeker weten doe ik het niet.

Over C7 ben ik niet uit, die Panasonic die je laat zien is niet Non Polarized voor zover ik kan zien? Be sure dat ie nonpolarized, dus bipolair is! (dus geen standaard elco)

Good luck!

I'm confused, ik kon geen goede info vinden of het wel of niet Non Polarized moest zijn, mede omdat ik de goede waarde daarvan niet kon vinden bij Banzai.
Een vriend van me (studeerd elektrotechniek) vertelde toen dat het een gewone condensator was, dus dat heb ik maar gevolgd.
Als iemand me precies kan vertellen hoe en wat, heel graag!

nico verduin
18 november 2009, 07:01
een 100nF elco zul je niet zo gauw vinden. Nog even gekeken bij Banzai, maar die hebben zo te zien ook helemaal geen 100nF elco's. Dus heb je de goede.