PDA

View Full Version : Versterktop???



Keevinkos
5 november 2009, 18:20
Hai, ik ben 14 jaar en wil deze zomer een mooie 100 watt versterktop kopen met een 4x12 cab eronder. Ik speel met een dimarzio brug humbucker.
Weet iemand welke versterktop iets voor mij is? (geen combo!) Ik heb een budget van rond de 300/400 euro, dus kom aub niet aan met bijv. de EVH versterker van €1700. :soinnocent:Ik zit in een (nog) klein bandje in mijn schuur en de versterker moet dus lekker scheuren bij de volume van de drums. Ik speel stylen van AC/DC en vooral de Brown Sound van my hero Eddie van Halen vind ik geweldig. (het is trouwens wel de bedoeling dat ik met dat ding nog zeker jaren vooruit kan)

Ik heb al veel gehoord over oude London Citys, maar ze zeggen dat de scheur niet mooi is, en dat je voor hetzelfde geld een prachtige nieuwe versterktop kan kopen. Wie weet iets dat bij mij past?!?:punk:

P.S. ik hoor ook goede dingen over Randall tops, weten jullie hier wat over?

Oja, voor degenen die het niet begrepen hebben: vol buizen en de 300/400 euro voor alleen de top. Een cab doe ik van ander geld.

Chris Winsemius
5 november 2009, 18:35
AC/DC: Angus meestal 'n oude JTM45 of 'n ('68) Plexi 50 Watter
Malcom vaak 'n zeer vroege SuperBass

EVH: 1e lp: voornamelijk 'n specifieke 100 Watt plexi SuperLead uit '67 maar wel het 1 en ander d'r bij voor de uiteindelijke sound/etc.

'n Vroege jaren 70 LC is misschien niet de meest stevige amp maar de trafo's zijn absoluut niet verkeerd (dus 'n goede basis) en ze zijn wat, op wat "design-foutjes" na, redelijk betaalbaar te modificeren mbt. sound, gain en (regelbaar) eindvolume. Maak ze hier af en toe mee en na wat werk zijn ze abosluut niet verkeerd ;)

caliban
5 november 2009, 18:47
EVH hoort ook een 5150 bij, die is misschien wat aan de dure kant, maar een Peavey Valveking komt denk ik wel vrij close.

nielsnielsniels
5 november 2009, 20:43
Euhm, ik denk dat je eerlijk gezegd te weinig budget hebt voor wat je zoekt. Zo een 4x12 is niet echt goedkoop, heel onpraktisch, en ook redelijk duur. Dan moet je ook nog geld overhouden voor de top. De goedkoopste 4x12 op Thomann is rond de 200, dus dan houd je nog 200 over voor een top. Zal niet echt mooi klinken.

Ik weet dat van Halen dertig Marshall stacks achter hem had staan, en dat wil je waarschijnlijk ook, maar je kan beter met een goede kwaliteit combo beginnen ipv een goedkope stack. Toen ik 14 was wou ik ook een enorme halfstack, dat was toen een Marshall MG met 4x12 voor 500. Nu ik er op terug kijk ben ik blij dat ik die niet heb gekocht, ook al wilde ik die heel graag.

Ik ben niet echt into de van Halen sound of dat hele genre, maar als ik jou was had ik eerder gekeken voor een Marshall JCM800 combo van 50 watt buizen... dat is HARD. Als je nog meer gain zoekt dan spaar je later voor een pedaaltje.

caliban
5 november 2009, 22:54
Of een valveking combo, heb je geen pedaaltje meer nodig.

humbucker
5 november 2009, 23:03
Een fatsoenlijke 4x12 mét een top vind je imo gewoon niet voor 400 euro.
Dan kan je beter doorsparen ofwel voor een degelijke tweedehandse combo gaan.

Ik heb er nog eentje in de aanbieding :rockon:

Liquid_Metal
5 november 2009, 23:12
Voor AC/DC-achtige sounds en brown sound lijkt een Marshall me wel voor de hand liggend. En die van lid Humbucker lijkt me eveneens een mooie optie: vol buizen, 2 gescheiden kanalen (clean en OD) en rond je budget.
Een (half)stack kun je sowieso wel vergeten, zeker als je buizen wil (waar ik je niet over heb gehoord, maar dat leer je nog wel waarderen :rockon:)

Frits van Mourik
6 november 2009, 00:44
Daarbij is een 100W-amp volslagen onnodige overkill.
Zelfs een 18W-(buizen) ampje blaast gemakkelijk de broek van je kont...

Lexvandoef
6 november 2009, 00:46
Daarbij is een 100W-amp volslagen onnodige overkill.
Zelfs een 18W-(buizen) ampje blaast gemakkelijk de broek van je kont...

Hehe, nogal angstaanjagend he Frits? :seriousf::soinnocent:

offtopic: Nog steeds happy met dat topje Frits, echt topwerk!

JTB
6 november 2009, 08:40
Daarbij is een 100W-amp volslagen onnodige overkill.
Zelfs een 18W-(buizen) ampje blaast gemakkelijk de broek van je kont...

dan heb jij of een heel apart ampje of geen riem om.... hahaha. Nee maar je hebt gelijk 18 watt buizen is 9 van de 10 keer meer dan zat.

Erik70
7 november 2009, 14:39
Op gitaarmatkt zag ik net deze staan

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=116142

Binnen je budget.. maar geen buizen.
En zoals al gezegd. Voor dat budget wordt jouw wens wel wat moeilijk. Dus een compromis...

TimS
7 november 2009, 14:45
Waarom wil je eigenlijk een top met 4x12 kast?

marter544
7 november 2009, 18:10
Wanneer je mazzel hebt, kun je nog een peavey windsor krijgen! 220 euro bij thomann, en tis alsware een opgevoerde plexi/JCM, met meer gain dus. 100 watt buizen, geen geld. Of wil je een vintage amp? Gezien je het bij vintage versterkers neer zet... Randall kan die sound ook wel benaderen, AC/DC crunch zit er wel in, ook bij hun transistors wel, maar et wordt nooit dé marshall sound die jij zoekt.

Die fender FM100 kun je beter het bos in gooien naar mijn mening. Maar moet het per sé een top zijn?

yhcmarc
7 november 2009, 20:21
Daarbij is een 100W-amp volslagen onnodige overkill

nee hoor, verre van ...