PDA

View Full Version : musicstore



clive winston
5 november 2009, 14:45
jo heeft er ier iemand ervaring met musicstore in keulen?

zoja goeie ervaring of slechte?

zou ik graag wete :cooler:

Quicksilver
5 november 2009, 14:47
jo heeft er ier iemand ervaring met musicstore in keulen?

zoja goeie ervaring of slechte?

zou ik graag wete :cooler:

Zeer goede ervaring, fijn personeel, grote collectie gitaren en 4 test 'hokken' goed gevuld met versterkers in alle soorten en maten.
30 dagen geld terug is ook erg fijn. :ok:

Tankman
5 november 2009, 14:48
Is het nou zoveel voordeliger dat velen daar bestellen?

Wat zijn dan de verzendkosten gemiddeld etc?

Thmz
5 november 2009, 14:48
Leveringen zijn ook proper. Had mijne in 4 dagen binnen goed verpakt. Thomann is nog ietjes beter denk ik.

EDIT voor hierboven;: Verzendkosten zijn 8 euro (naar Belgie toch) en (naar Belgie toch) gratis boven de 100 euro.

Badman
5 november 2009, 14:49
Genoeg bestellingen geplaatst. Altijd piekfijn in orde, geen klachten. Ook al naar Keulen gereden om eens een kijkje te nemen: vriendelijk personeel, leuke service. Kortom: okido :ok:

Tankman
5 november 2009, 14:50
En betaling? Hoe loopt dat?

Thmz
5 november 2009, 14:53
Ik heb gewoon met Visa betaald. Zijn geen oplichters :p

Gerth
5 november 2009, 14:56
Heb één keer besteld, zeer keurig geleverd (naar België), 's morgens besteld, de dag daarna in de late namiddag geleverd, cash betaald aan de pakjesdienst (meerprijs van 10 euro).

Zou en zal het zeker nog doen indien nodig.

clive winston
5 november 2009, 15:10
merci allemaal

MeneerJelle
5 november 2009, 15:32
Om er even een vraag aan toe te voegen:

Hoe zit het met de afstelling? Als ik een gitaar bij (in mijn geval) Musik Produktiv direct vanuit het magazijn kan ophalen, moet ik dan rekening houden met een dramatische afstelling?

Manuvdv
5 november 2009, 15:42
Om er even een vraag aan toe te voegen:

Hoe zit het met de afstelling? Als ik een gitaar bij (in mijn geval) Musik Produktiv direct vanuit het magazijn kan ophalen, moet ik dan rekening houden met een dramatische afstelling?
Het kan zijn dat de afstelling naar je zin is, het kan zijn dat ze verschrikkelijk slecht is... Ga er dus maar van uit dat de gitaar nog moet afgesteld worden.

snaarplukker
5 november 2009, 21:57
Ik heb er pas een Tele gekocht. Op een zaterdag online besteld en woensdag middag werd het bezorgd. Betaling ging met visa en geen verzendkosten boven de € 100,--. Stond natuurlijk een toontje lager afgesteld en keurig geintoneerd en op fabrieksafstellingsaktie. Was trouwens ook goed verpakt met doos in een grotere doos vol met zakjes lucht.
De gitaar klonk en speelt fantastisch, dus ik heb goede ervaringen.;)

Exi
5 november 2009, 22:15
Ik heb er pas een Tele gekocht. Op een zaterdag online besteld en woensdag middag werd het bezorgd. Betaling ging met visa en geen verzendkosten boven de € 100,--. Stond natuurlijk een toontje lager afgesteld en keurig geintoneerd en op fabrieksafstellingsaktie. Was trouwens ook goed verpakt met doos in een grotere doos vol met zakjes lucht.
De gitaar klonk en speelt fantastisch, dus ik heb goede ervaringen.;)
Ik heb dezelfde ervaring met mijn strat die ik daar besteld had.
Toontje lager afgesteld, goed geïntoneerd en goede aktie. En ook hier een dubbele doos en véél luchtzakjes.:ok:

Quicksilver
6 november 2009, 15:59
Vanochtend contact opgenomen met music-store over de Jackson RR24. De zwart/gele hebben ze nu op bestelling en dat kan tot 10 (!) weken duren. Mijn kennis die er werkt had ook een Jackson besteld, een RR24M en dat heeft 1 week geduurd dus hopelijk vergaat mij dat net zo. Dan, als ie binnen is, krijg ik een belletje om hem op te komen halen. Ze zullen hem voor mij afstellen in Drop C met .011 tot .052 snaren met lage actie. :hippie:

bagheera
6 november 2009, 20:02
ik heb er wel eens een amp besteld van fame ( het huismerk ) goed bakje maar die waren niet op voorraad en ik heb denk ik langer dan 10 weken moeten wachten.
Wat heb ik van musicstore :

amp :
fame GX60r tube
framus 2x12 v30 cabinet

gitaren :
epiphone es 175
gibson les paul studion wine red gold HW

accessoires:
3 koffers
5 gitaren rockstand
10 pakjes snaren
paar plectrums

en ik was van alles heel tevreden, ik ben ook al een aantal keren naar daar gereden en mijn gibson was perfect afgesteld.
Ook met de leveringsdienst niets als goede ervaringen

guitarkid
6 november 2009, 21:32
Ik heb er echt al heel veel besteld en belde altijd even met Nathalie, die er echter nu niet meer werkt. Vind ik wel jammer, maar Reza en Benjamin doen hun werk ook goed. Ik heb louter goede ervaringen, zowel met de geleverde goederen als met de service.
Als niet alles op voorraad is wordt het nageleverd zonder extra kosten, zodat je toch zo veel mogelijk snel in huis hebt.
Vorige week kreeg ik weer een zending op maandag en woensdag werd de rest (nog een heel klein itempje) bezorgd. Dat had van mij ook in één keer gemogen, maar het geeft wel aan dat ze hun best doen z.s.m. te leveren
Ik heb inmiddels zeker 25 keer daar bestellingen gedaan en precies één keer ging het even niet goed, maar werd het perfect opgelost en werd ik ook nog getrakteerd op een kleine verrassing, n.l. een forse korting op mijn daarop volgende bestelling.
En wat die luchtkussentjes betreft: ik had dozen vol staan op de zolder van mijn studio, maar nu mag mijn jongste zoon van 8 met zijn vriendjes ze zo snel mogelijk stuk trappen, maar wel met de vingers in hun oren..!! En dan neemt het amper ruimte in in de clicko! ;)

Gr. C.

pannekoek
6 november 2009, 23:48
ik er heb niet al te goede ervaringen mee. ze hebben best veel gitaren staan maar ik voelde me niet prettig.

ik kwam daar samen met een vriend. samen met een flink pak geld waar je u tegen zegt de winkel binnen gestapt met maar 1 doel: met 2 mooie gitaren naar buiten lopen.

ik kwam daar, er was vrijwel niemand, dus ik kon rustig mn gang gaan. so far so good.

omdat ik een puntige scheurijzer wilde meteen naar achter gelopen. een grote collectie gelukkig. maar wat een rag gitaren zeg. alles in dramatische staat en verschrikkelijk vals of met missende snaren.

ik wilde graag een floyd rose maar nergens waren de tremolo pookjes aanwezig. toen ik vroeg of ik er 1tje mocht lenen kreeg ik een norse nee te horen met een excuus dat ze teveel gestolen werden.

ook mocht ik de esp horizon niet testen die ze daar hadden hangen. omdat ie te duur was.... ik dus uitleggen dat ik echt kwam om een gitaar te kopen en serieus geinteresseerd was in die esp. maar nee hij had het liever niet.

uiteindelijk nadat ik geen andere fatsoenlijke gitaar had gevonden om te testen maar de stad ingegaan en onderweg naar huis ff snel een jackson demmelition king v besteld en afgerekent (die ik uiteindelijk 2 weken later kreeg thuisgestuurd)
19 december ga ik samen met mijn vriendin een dagje naar keulen. misschien als ik het aandurf weer even naar binnenlopen en kijken voor een drumstel of superstrat


edit:ik moet wel zeggen dat de gitaar uiteindelijk goed verpakt was en hij een weekje sneller kwam dan ze beloofd hadden

Quicksilver
6 november 2009, 23:53
ik er heb niet al te goede ervaringen mee. ze hebben best veel gitaren staan maar ik voelde me niet prettig.

ik kwam daar samen met een vriend. samen met een flink pak geld waar je u tegen zegt de winkel binnen gestapt met maar 1 doel: met 2 mooie gitaren naar buiten lopen.

ik kwam daar, er was vrijwel niemand, dus ik kon rustig mn gang gaan. so far so good.

omdat ik een puntige scheurijzer wilde meteen naar achter gelopen. een grote collectie gelukkig. maar wat een rag gitaren zeg. alles in dramatische staat en verschrikkelijk vals of met missende snaren.

ik wilde graag een floyd rose maar nergens waren de tremolo pookjes aanwezig. toen ik vroeg of ik er 1tje mocht lenen kreeg ik een norse nee te horen met een excuus dat ze teveel gestolen werden.

ook mocht ik de esp horizon niet testen die ze daar hadden hangen. omdat ie te duur was.... ik dus uitleggen dat ik echt kwam om een gitaar te kopen en serieus geinteresseerd was in die esp. maar nee hij had het liever niet.

uiteindelijk nadat ik geen andere fatsoenlijke gitaar had gevonden om te testen maar de stad ingegaan en onderweg naar huis ff snel een jackson demmelition king v besteld en afgerekent (die ik uiteindelijk 2 weken later kreeg thuisgestuurd)
19 december ga ik samen met mijn vriendin een dagje naar keulen. misschien als ik het aandurf weer even naar binnenlopen en kijken voor een drumstel of superstrat


edit:ik moet wel zeggen dat de gitaar uiteindelijk goed verpakt was en hij een weekje sneller kwam dan ze beloofd hadden

Klopt, maar van die tremolopookjes erg begrijpelijk. Van mijn kennis hoorde ik dus dat een heleboel gitaren uit die testhokken komen snaren kapot zijn, dat is nog een keer te doen maar met beschadigingen aan de body etcetera en ze worden vrolijk weer in het rek gehangen door die grapjassen die die gitaren misbruiken. Ik snap het ergens ook wel. Wat dan wel makkelijk is aan zo'n kennis die daar loopt is dat ik wanneer ik er ben een SL2 soloist mocht bespelen van hem (de eerstvolgende keer) omdat hij me ermee vertrouwd. Toen vroeg ik hem verbaasd of dat normaal dan niet mocht en inderdaad doen ze het vaak niet, verbaasd me wel waarom zet je zo'n gitaar dan in je winkel neer als je een serieuze koper hem nog niet wilt laten bespelen, waarom hangt ie er dan überhaupt? Dure wandversiering.. :chicken:

Daarbij komt trouwens dat terwijl jij aangeeft tremolopookje niet mocht zelfs als het niet druk is. Het lijkt me toch dat ze je wel redelijk onopvallend kunnen controleren door te kijken als je die gitaar teruggeeft dat ze ze in het rek hangen, dat zie je toch in een oogopslag wel. Toen ik er was was het erg druk en dan begrijp ik zoiets nog, maar dit klinkt mij inderdaad als zeer vervelend, niet veel vertrouwen blijkbaar in evt nieuwe klanten..

Voor de rest blijf ik je benadrukken, de service is geweldig en ik vind de prijzen ook zeer aantrekkelijk. Ik voelde me in tegenstelling tot jou wél erg op mijn gemak én ik kreeg ook nog een gratis plectrum! Jahaa, ze besparen niet hoor die jongens!

pannekoek
7 november 2009, 00:31
Klopt, maar van die tremolopookjes erg begrijpelijk. Van mijn kennis hoorde ik dus dat een heleboel gitaren uit die testhokken komen snaren kapot zijn, dat is nog een keer te doen maar met beschadigingen aan de body etcetera en ze worden vrolijk weer in het rek gehangen door die grapjassen die die gitaren misbruiken. Ik snap het ergens ook wel. Wat dan wel makkelijk is aan zo'n kennis die daar loopt is dat ik wanneer ik er ben een SL2 soloist mocht bespelen van hem (de eerstvolgende keer) omdat hij me ermee vertrouwd. Toen vroeg ik hem verbaasd of dat normaal dan niet mocht en inderdaad doen ze het vaak niet, verbaasd me wel waarom zet je zo'n gitaar dan in je winkel neer als je een serieuze koper hem nog niet wilt laten bespelen, waarom hangt ie er dan überhaupt? Dure wandversiering.. :chicken:

Daarbij komt trouwens dat terwijl jij aangeeft tremolopookje niet mocht zelfs als het niet druk is. Het lijkt me toch dat ze je wel redelijk onopvallend kunnen controleren door te kijken als je die gitaar teruggeeft dat ze ze in het rek hangen, dat zie je toch in een oogopslag wel. Toen ik er was was het erg druk en dan begrijp ik zoiets nog, maar dit klinkt mij inderdaad als zeer vervelend, niet veel vertrouwen blijkbaar in evt nieuwe klanten..

Voor de rest blijf ik je benadrukken, de service is geweldig en ik vind de prijzen ook zeer aantrekkelijk. Ik voelde me in tegenstelling tot jou wél erg op mijn gemak én ik kreeg ook nog een gratis plectrum! Jahaa, ze besparen niet hoor die jongens!



ik hoop dat ik de 19de iig wel welkom voel. vorige keer werd ik daar echt weggekeken. pas toen ik een pak geld neerlegde voor de bestelde gitaar werden ze vriendelijk....

guitarkid
7 november 2009, 09:24
@Pannekoek: ik kan me voorstellen dat je dan baalt. Ik heb dus alleen maar zaken met ze gedaan via internet en dat bevalt me, zoals ik al schreef, erg goed.
Dat geldt overigens ook wel voor Musik Produktiv, waar ik al kom sinds 1980 en ook regelmatig via internet bestel. Ook bij Thomann koop ik wel via internet en ook daar heb ik een staaltje van prima service meegemaakt. En dat bleek achteraf ook nog een foutje van mij te zijn...

Gr. C.

bagheera
7 november 2009, 15:23
zelfs dat had ik niet voor, ik heb daar op een high end PRS mogen spelen.
En op zo'n dure fame van 1999 EUR, ze hebben me wel eens tegengehouden toen ik met een gibson de testhokjes wou inwandelen.
dat vertrouwde ze niet maar dat is ondertussen 3 jaar geleden en ik zou het ook niet vertrouwd hebben.

Eren10
7 november 2009, 16:10
op email reageren doen ze niet al te snel heb ik gemerkt, misschien te druk

MeneerJelle
7 november 2009, 16:17
Ik ben afgelopen zomer een dag naar Musik-Produktiv geweest, het was er redelijk rustig, en de medewerkers bemoeiden zich niet met het winkelend en spelend publiek. Dat vind ik opzich wel fijn, dan kan je als gitaarliefhebber gewoon lekker je gang gaan en alles uitproberen. Wel had ik precies 5 gitaren die ik graag wou uitproberen, en net die dag hadden ze ze natuurlijk niet op voorraad.

guitarkid
7 november 2009, 17:08
Ik ben afgelopen zomer een dag naar Musik-Produktiv geweest, het was er redelijk rustig, en de medewerkers bemoeiden zich niet met het winkelend en spelend publiek. Dat vind ik opzich wel fijn, dan kan je als gitaarliefhebber gewoon lekker je gang gaan en alles uitproberen. Wel had ik precies 5 gitaren die ik graag wou uitproberen, en net die dag hadden ze ze natuurlijk niet op voorraad.

Dat is nu m.i. wel een beetje het "probleem" van Musik Produktiv, zeker na de brand van een paar jaar geleden. Je moet nu echt wel even controleren of dat wat jij zoekt op voorraad is. Dat was eerder wel anders... Neemt niet weg dat het altijd leuk is om er even een dag rond te wandelen en ik vind de hulpvaardigheid van de meeste medewerkers beslist ok, maar je moet ze zelf inderdaad even aanspreken.

Gr. C.

Quicksilver
7 november 2009, 17:16
Dat is nu m.i. wel een beetje het "probleem" van Musik Produktiv, zeker na de brand van een paar jaar geleden. Je moet nu echt wel even controleren of dat wat jij zoekt op voorraad is. Dat was eerder wel anders... Neemt niet weg dat het altijd leuk is om er even een dag rond te wandelen en ik vind de hulpvaardigheid van de meeste medewerkers beslist ok, maar je moet ze zelf inderdaad even aanspreken.

Gr. C.

Dat heb ik ook zo bij de music-store, tenzij ik mij zoekend opstel dan vragen ze je netjes of ze even kunnen helpen.
Je moet er alleen niet zijn met name op zaterdag, dan is het er te druk voor woorden en heeft niemand echt veel tijd voor je. :strat:

mini B.B
8 november 2009, 15:00
heb vndg net besteld ik zal je laten weten wat ik er van vind als ik het heb gekregen