PDA

View Full Version : spoedvraagje ivm optreden... Korg AX10G via mixer naar PA uitversterken?



mcannegieter
5 november 2009, 13:50
Hallo,

Zoals het onderwerp al aangeeft, morgen moet ik optreden maar er is geen versterker beschikbaar. Mijn versterker is in reparatie en op locatie is er geen. Nu heb ik nog wel een oude Korg AX10G die volgens de handleiding via een line-uitgang aangesloten kan worden op een mixer.

Houdt dit in dat mijn geluid dan via de mixer op de PA hoorbaar is? Kwaliteit gaat het even wat minder om (het is een optreden bij een studentenvereniging, just for fun). Het gaat me er dus om of dit werkt. Zo niet moet ik nl snel iets anders regelen. Alvast bedankt!

Groeten,

Maarten

Tankman
5 november 2009, 14:06
Kun je doen. Dan heb je idd je geluid over de PA.

Als de line out niet voldoet kun je altijd nog een Mic voor je ampje plaatsen.

Is er niks te huur in de buurt bij jou?

Felanovic
5 november 2009, 14:53
Toevallig Maarten Cannegieter uit Didam?

schizo910
5 november 2009, 15:01
Als de line out niet voldoet kun je altijd nog een Mic voor je ampje plaatsen.


Hij heeft dus juist geen ampje...

Tankman
5 november 2009, 15:12
Hallo,
Nu heb ik nog wel een oude Korg AX10G die volgens de handleiding via een line-uitgang aangesloten kan worden op een mixer.


Hij heeft dus wel een ampje.

mcannegieter
5 november 2009, 15:15
@ Tankman. Het probleem is dus dat ik geen gitaarversterker heb. We hebben wel een versterker staan voor de PA.

@Felanovic. Ja, klopt. Ben jij Felan van het Liemers?

Tankman
5 november 2009, 15:23
Edit:

IDD, mijn fout. Was onder de veronderstelling dat die Korg een versterkertje was. Maar je kan met zo'n ding idd gewoon op de PA gaan. Klinkt ruk, maar dan heb je tenminste geluid.

Ik heb ook vaak met een Digitech RP300a direct op een PA gespeeld. Tip: Hou contact met je geluidsboer!

Comfortably Daniel
5 november 2009, 15:38
Ik zou toch nog even gaan kijken of je niet ergens een versterker vandaan kan halen.